Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2023

Γιώργος Μουλκιώτης: «Εκτός κυβερνητικού σχεδιασμού η ανάπτυξη σιδηροδρομικού δικτύου στη Βοιωτία»


 Η αδιαφορία της Κυβέρνησης για την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου στη Βοιωτία αποκαλύπτεται μέσα από τις απαντήσεις στην κοινοβουλευτική παρέμβαση  του βουλευτή Βοιωτίας του ΠΑΣΟΚ - Κινήματος Αλλαγής, Γιώργου Μουλκιώτη, προς τους Υπουργούς Υποδομών & Μεταφορών και Εσωτερικών με την οποία έθετε 6 ερωτήματα  για την άμεση αναβάθμιση του.

 

Από τις απαντήσεις των ως άνω υπουργείων προκύπτει ότι:

  • ​Δεν εξετάζεται το ενδεχόμενο ουσιαστικής λειτουργίας προαστιακού-περιφερειακού σιδηροδρόμου στην Βοιωτία και ένταξης αντίστοιχων δρομολογίων, μέχρι την Λιβαδειά.
  • Δεν εξετάζεται η ένταξη στα σιδηροδρομικά δρομολόγια περισσότερων στάσεων, σε κεντρικές πόλεις της Βοιωτίας (π.χ. Αλίαρτος), ώστε να εξυπηρετούνται περισσότεροι κάτοικοι και επιχειρήσεις.
  • Σε σχέση με την λήψη ουσιαστικών πρωτοβουλιών για την εξεύρεση ορθολογικής λύσης για τα πρωινά δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. από το Σιδηροδρομικό σταθμό Λιβαδειάς προς την Αθήνα, από την απάντηση της Εμπορικής Δ/νσης Επιβατικών Μεταφορών την Hellenic Train Ανώνυμη Σιδηροδρομική Εταιρία προκύπτει ότι «ο σταθμός της Λιβαδειάς εξυπηρετείται καθημερινά με 8 συνδέσεις προς Αθήνα και με 8 από Αθήνα, από τις οποίες μόνο μια είναι μικτή (λεωφορείο και τραίνο)». 
  • Δεν υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των έργων επί του τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής Λιβαδειά-Αθήνα, ώστε να σταματήσουν οι δυσχέρειες στο μεταφορικό έργο.
  • Στην σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Λιβαδειά,  είναι σε εξέλιξη οι συμβάσεις 1) για ανάταξη και αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και αντικατάσταση  70 αλλαγών  τροχιάς σε  εντοπισμένα  τμήματα και 2) για προμήθεια συστήματος γραμμής ETCS επιπέδου 1 και συναφείς υπηρεσίες.
  • Σε σχέση με την εκτέλεση έργων συντήρησης των σιδηροδρομικών σταθμών της Βοιωτίας, σε απάντηση της Δ/νσης Στρατηγικού Σχεδιασμού & Ανάπτυξης του ΟΣΕ αναφέρεται ότι «η ΔΙΣΥΓ έχει προβεί στην σύνταξη μελέτης και τευχών δημοπράτησης για την ανάθεση του έργου: ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΒΛΑΒΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΤΙΡΙΩΝ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΣΣ ΠΕΙΡΑΙΑ – ΣΣ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ, ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΑΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΑΘΗΝΩΝ, το οποίο πρόκειται να δημοπρατηθεί εντός του 2023. Επιπλέον η ΔΙΣΥΓ πραγματοποιεί σειρά δράσεων διορθωτικής κυρίως συντήρησης (π.χ. εργασίες συνάρτησης κτιρίων Αφιδνών, Αλιάρτου, Πολυδενδρίου, κλπ.», ενώ η ΕΡΓΟΣΕ έχει εντάξει στην μελέτη 738/18 η ανακαίνιση του υφιστάμενου ΣΣ Αλιάρτου, η κατασκευή κάτω οδικής διάβασης και άνω πεζοδιάβασης εντός αυτού.
  • Δεν υπάρχει σχεδιασμός για την διασύνδεση των κέντρων της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και τη δημιουργία, με την εκτέλεση συμπληρωματικής γραμμής μικρού μήκους στην Οινόη, ενδοπεριφερειακού σιδηροδρομικού δικτύου, που θα συνδέει τη Χαλκίδα με τη Βοιωτία και την Λαμία.

 

Ο Βουλευτής Γιώργος Μουλκιώτης, μεταξύ άλλων δηλώνει: «Τώρα που φτάνουμε στο τέλος της τετραετούς θητείας της Κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας, μέσα από τα ίδια τα πεπραγμένα της, αποδεικνύεται ότι η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της Βοιωτίας, δυστυχώς, δεν ήταν ποτέ μέρος την πολιτικής ατζέντας Μητσοτάκη». 

Δεν υπάρχουν σχόλια: