Πέμπτη 26 Μαρτίου 2015

ΠΑΜΕ Εκαπιδευτικών: «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ» Καινούργια συνταγή με παλιά υλικά

pame-ekpedeutikon-2Πέμπτη   26  Μαρτίου  στις 7οο μ.μ., στην  αίθουσα του ΕΣΥΝ  στη Λιβαδειά.
Με ομιλητή την Δριμάλα Θεοδώρα, μέλος της Πανελλαδικής Γραμματείας του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών και μέλος του Δ.Σ. της ΔΟΕ, θα πραγματοποιηθεί συζήτηση για το Νέο Σχολείο. 


Ανακοίνωση ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών:
Εκπαιδευτικέ, γονιέ, μαθητή, μαθήτρια
Εδώ και χρόνια ακούμε συνεχώς όμορφα και μεγάλα λόγια από τους εκάστοτε υπουργούς Παιδείας για ένα «νέο» σχολείο, όπου σε αυτό θα είναι «πρώτα ο μαθητής». Άλλες φορές το ονομάζουνε «ψηφιακό», άλλες φορές «αειφόρο», άλλες πάλι «σχολείο στην εποχή της πληροφορίας» και άλλους παρόμοιους βαρυσήμαντους χαρακτηρισμούς.
Όμως, σε όποιο νομοσχέδιο για την Παιδεία κι αν ανατρέξει κανείς, θα μπορέσει πολύ εύκολα να καταλάβει ότι οι όμορφες λέξεις κρύβουν το πιο αντιδραστικό κι επικίνδυνο περιεχόμενο για το τι σχολείο ετοιμάζουν τελικά για τα παιδιά της εργατικής τάξης και των άλλων λαικών στρωμάτων.
Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται ήδη από την ίδια την πραγματικότητα καθώς και η νέα συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, πιστή στην ΕΕ και στις οδηγίες της καθώς και στον μηχανισμό του ΟΟΣΑ και τις μεταρρυθμίσεις που προτείνει για την περιβόητη ανάπτυξη που θα έρθει και θα αφορά τους επιχειρηματικούς ομίλους, επιδιώκει να αλυσοδέσει την Παιδεία με τις επιχειρήσεις, φτιάχνοντας έτσι το σχολείο στα μέτρα της αγοράς.
Όλα τα προβλήματα, λοιπόν, παραμένουν εδώ. Η τεράστια ένταση των ταξικών φραγμών, ιδιαίτερα τώρα σε συνθήκες οικονομικής καπιταλιστικής κρίσης, δηλαδή μόρφωση για τους λίγους, αμορφωσιά και χρηστικές δεξιότητες για τους πολλούς, αύξηση των λειτουργικά αναλφάβητων, άνοιγμα των σχολείων σε χορηγίες από επιχειρηματικούς ομίλους, τσάκισμα των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών κ.ά.
Σε αυτά έρχεται να προστεθεί και η λεγόμενη «αξιολόγηση» εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων που με όποια μορφή κι αν μας την «σερβίρουν»(«καλή» ή «κακή»),ο σκοπός θα είναι να οδηγήσει σε κατηγοριοποίηση και ανταγωνιστική λειτουργία των σχολείων στη λογική των επιχειρήσεων, αποδέσμευση του σχολείου από την ευθύνη του κράτους, πλήρη κατάργηση της μόνιμης εργασίας, περαιτέρω τσάκισμα των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών και η λίστα δεν έχει τελειωμό.
Σε καλούμε να σκεφτείς, να προβληματιστείς τι σχολείο έχουμε ανάγκη σήμερα ; Ένα σχολείο που να μορφώνει ή ένα σχολείο που να εξοντώνει; Ένα σχολείο που να παρέχει ολόπλευρη μόρφωση ή ένα σχολείο που να εξασφαλίζει τις δεξιότητες που απαιτούν τα αφεντικά για να αυξάνουν τα κέρδη τους; Ένα σχολείο όπου οι δάσκαλοι θα είναι σκυφτοί και σκυθρωποί γιατί θα έχουν την αγωνία της επιβίωσης κάθε χρόνο ή ένα σχολείο όπου τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών θα είναι εξασφαλισμένα, ώστε να ανταποκρίνονται ακόμη καλύτερα στο παιδαγωγικό τους έργο; Σε καλούμε να έρθεις να κουβεντιάσουμε πάνω σε αυτά τα ζητήματα, να συζητήσουμε πώς θα παλέψουμε για την ανατροπή αυτής της κατάστασης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: