Βλέπουμε
για άλλη μια φορά, ένα μη-παραγωγικό Υπουργείο, το Υπουργείο Πολιτισμού εν
προκειμένω, να χαράσσει και να υλοποιεί πολιτική που επηρεάζει άμεσα τις
επιχειρήσεις, επιβάλλοντας αυθαίρετα τα υψηλότερα ποσοστά “ψηφιακού τέλους”
στην Ευρώπη και επιφέροντας πλήγμα στις επενδύσεις και εν γένει στην οικονομική
δραστηριότητα του δυναμικού κλάδου των τηλεπικοινωνιών και της
πληροφορικής. Επιπλέον, η έλλειψη σαφούς
πλαισίου για τον καθορισμό της εύλογης αμοιβής και του τρόπου διανομής της
στους δικαιούχους, δημιουργεί προϋποθέσεις αδιαφάνειας και αθέμιτου
ανταγωνισμού. Η δε αναδρομική ισχύς έρχεται σε αντίθεση με την ευρωπαϊκή
νομοθεσία ιδίως λόγω του ότι απαγορεύει την επιβολή πρόσθετων επιβαρύνσεων που
δεν μετακυλίονται. Έτσι, για μια ακόμη
φορά οι ελληνικές επιχειρήσεις καλούνται να ανταγωνιστούν με άνισο τρόπο
επιχειρήσεις άλλων χωρών, όπου τα εν λόγω δικαιώματα είτε δεν αποδίδονται
είτε αποδίδονται με πιο δίκαιο τρόπο.
Καλούμε
την Ελληνική Κυβέρνηση να ανακαλέσει την ψηφισμένη διάταξη, η οποία κινείται σε
αντίθετη κατεύθυνση με την υπόλοιπη ΕΕ που προωθεί τον περιορισμό των
συγκεκριμένων επιβαρύνσεων. Στη νέα
ψηφιακή εποχή όπου τα πάντα αλλάζουν με ταχύτατους ρυθμούς και ο ψηφιακός
μετασχηματισμός αποτελεί ζήτημα επιβίωσης, η Ελλάδα πρέπει να δημιουργήσει
κίνητρα ανάπτυξης της ψηφιακής οικονομίας αντί να θέτει νέα αντικίνητρα. Οι
παραγωγικές δυνάμεις είναι έτοιμες να συνεργαστούν με την Πολιτεία με
στόχο να συνδιαμορφώσουμε ένα τέτοιο
πλαίσιο πολιτικών και κινήτρων. Το αποδείξαμε άλλωστε με τη συμμετοχή μας στην
προσπάθεια του Υπουργείου Οικονομικών και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων
Εσόδων για την πλήρη εφαρμογή της Ηλεκτρονικής
Τιμολόγησης και της ηλεκτρονικής Τήρησης των βιβλίων από την 1/1/19. Μέτρα όπως το νέο χαράτσι υπονομεύουν τον
κορμό του αναγκαίου ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου