Στην πρεμιέρα των διαγωνισμών για την ανάπτυξη δικτύων φυσικού αερίου σε 18 πόλεις των Περιφερειών Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Στερεάς Ελλάδαςπροχώρησε την περασμένη εβδομάδα η ΔΕΔΑ (Δημόσια Επιχείρηση Δικτύων Διανομής Αερίου). Ειδικότερα η ΔΕΔΑ, θυγατρική της ΔΕΠΑ, δημοσίευσε στις 14 και 16 Αυγούστου τρεις προκηρύξεις για την προμήθεια υλικών, μία για κάθε Περιφέρεια, και συγκεκριμένα για την προμήθεια σταθμών διανομής M/R - D/R 19/4, σταθμών μέτρησης και ρύθμισης για την τροφοδότηση μεγάλων καταναλωτών (MRS), «έξυπνων» μετρητών G4 - G25 και μετρητών G40. Ο σχετικός διαγωνισμός για την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας έχει προϋπολογισμό 1,12 εκατ. ευρώ,για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης 1,8 εκατ., και για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας 1,11 εκατ. Η προμήθεια όλων των υπόλοιπων ενσωματούμενων υλικών αποτελεί αντικείμενο των συμβάσεων κατασκευής των έργων.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της θυγατρικής της ΔΕΠΑ, η ΔΕΔΑ είναι η πρώτη εταιρεία στον κλάδο διανομής φυσικού αερίου που δημοπρατεί μέσα στο πλαίσιο του ν.4412/2016 για τις Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών, με απόλυτη προσήλωση στις αρχές της διαφάνειας, της ίσης μεταχείρισης και του υγιούς ανταγωνισμού. «Στο πλαίσιο αυτό, όλοι οι διαγωνισμοί αναρτώνται στο Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ). Ανακοινώσεις για τους διαγωνισμούς θα γίνονται και στο website της εταιρείας, καθώς και μέσω των σχετικών επιμελητηρίων», προστίθεται στην ανακοίνωση.
140 εκατ. ευρώ συν ΦΠΑ για 1.150 χλμ. δικτύου
Οι τρεις αυτοί πρώτοι διαγωνισμοί σηματοδοτούν την αφετηρία μιας σειράς προκηρύξεων που θα βγουν στον αέρα το προσεχές χρονικό διάστημα από τη ΔΕΔΑ, με σκοπό να δρομολογηθούν τα απαραίτητα έργα, ώστε έως το 2023 να αποκτήσει πρόσβαση το 100% των αστικών ιστών των 18 πόλεων. Ο προϋπολογισμός των έργων ανέρχεται σε 140 εκατ. ευρώ συν ΦΠΑ, με σκοπό την κατασκευή 1.150 χιλιομέτρων δικτύου και την υλοποίηση 30.800 συνδέσεων. Σε αυτό το πλαίσιο, μετά τις προκηρύξεις για τα κέντρα διανομής και τους μετρητές, θα πάρουν τη σκυτάλη οι διαγωνισμοί διοίκησης και επίβλεψης έργου, καθώς και επιθεώρησης τρίτου μέρους. Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν οι δημοπρατήσεις του κατασκευαστικού έργου.
Οι τρεις αυτοί πρώτοι διαγωνισμοί σηματοδοτούν την αφετηρία μιας σειράς προκηρύξεων που θα βγουν στον αέρα το προσεχές χρονικό διάστημα από τη ΔΕΔΑ, με σκοπό να δρομολογηθούν τα απαραίτητα έργα, ώστε έως το 2023 να αποκτήσει πρόσβαση το 100% των αστικών ιστών των 18 πόλεων. Ο προϋπολογισμός των έργων ανέρχεται σε 140 εκατ. ευρώ συν ΦΠΑ, με σκοπό την κατασκευή 1.150 χιλιομέτρων δικτύου και την υλοποίηση 30.800 συνδέσεων. Σε αυτό το πλαίσιο, μετά τις προκηρύξεις για τα κέντρα διανομής και τους μετρητές, θα πάρουν τη σκυτάλη οι διαγωνισμοί διοίκησης και επίβλεψης έργου, καθώς και επιθεώρησης τρίτου μέρους. Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν οι δημοπρατήσεις του κατασκευαστικού έργου.
Κάλυψη κεντρικών δήμων...
Σε κάθε Περιφέρεια θα αναπτυχθούν δίκτυα διανομής που θα καλύψουν κεντρικούς δήμους. Έτσι, πρόσβαση στο φυσικό αέριο θα αποκτήσουν οι Θήβα - Άμφισσα, Λαμία - Καρπενήσι, Λειβαδιά, Χαλκίδα (στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος), Αλεξάνδρεια - Γιαννιτσά, Βέροια, Κατερίνη, Κιλκίς - Σέρρες (στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας), καθώς και Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη, Δράμα, Καβάλα, Ξάνθη, Ορεστιάδα (στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης). Στις περισσότερες πόλεις τα δίκτυα θα συνδέονται με το εθνικό σύστημα μεταφοράς, από το οποίο και θα γίνεται η τροφοδοσία με φυσικό αέριο. Ωστόσο, στο Καρπενήσι, την Άμφισσα, τη Βέροια, τα Γιαννιτσά και την Ορεστιάδα η σύνδεση με το εθνικό σύστημα δεν είναι οικονομικά συμφέρουσα, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, λόγω της απόστασης των πόλεων από αυτό. Έτσι, για τα συγκεκριμένα αστικά κέντρα προκρίθηκε η λύση του «εικονικού αγωγού», δηλαδή τα δίκτυα θα είναι αυτόνομα και θα ανεφοδιάζονται με καύσιμο μέσω φορτίων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) που θα μεταφέρεται οδικώς. «Ο στρατηγικός σχεδιασμός των αναπτυξιακών έργων της ΔΕΔΑ έχει ως κυρίαρχο στόχο να φέρει με όρους κοινωνικού κράτους ένα φθηνότερο και καθαρότερο καύσιμο στον πολίτη και στον επιχειρηματία που ζει ή δραστηριοποιείται στις ενεργειακά φτωχότερες περιοχές της χώρας. Με τη χρηστή διαχείριση των δημόσιων πόρων και την αξιοποίηση της δυνατότητας χρηματοδότησης μέσω ΕΣΠΑ και χαμηλότοκων δανείων, αυτό επιτυγχάνεται με το ελάχιστο κόστος σύνδεσης για τον πολίτη, με χαμηλά τιμολόγια διανομής και με επιδοτήσεις εσωτερικών εγκαταστάσεων», καταλήγει η ανακοίνωση της εταιρείας. Πηγή https://www.naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου