Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2022

Γιώργος Μουλκιώτης: « 6 ερωτήματα για την άμεση αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου στη Βοιωτία»


 

Με ερώτηση απευθυνόμενη στους Υπουργούς Υποδομών & Μεταφορών, Περιβάλλοντος & Ενέργειας και Εσωτερικών, ο βουλευτής Βοιωτίας ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Γιώργος Μουλκιώτης ζητά από την Κυβέρνηση την άμεση λήψη μέτρων για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού και του οδικού δικτύου στη Βοιωτία.

Στην ερώτηση επισημαίνεται ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εξυπηρέτηση των πολιτών και επιχειρήσεων από το σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο στην Βοιωτία είναι σοβαρά και χρήζουν αποτελεσματικούς τρόπους αντιμετώπισης τους.

Τονίζεται ότι, ενώ διανύουμε μια εποχή, που η κατάσταση στην διεθνή και ελληνική οικονομία απαιτεί την περαιτέρω ανάπτυξη και βελτίωση των σιδηροδρομικών μεταφορών, αφού αποτελούν ένα οικονομικό, ασφαλές και αποτελεσματικό μέσο μαζικής μεταφοράς ανθρώπων και αγαθών, η παροχή υπηρεσιών σιδηροδρομικών μεταφορών επιβατών και εμπορευμάτων στη Βοιωτία είναι διαχρονικά υποβαθμισμένη. Ενδεικτικά, παρόλο που το αίτημα για λειτουργία προαστιακού - περιφερειακού σιδηροδρόμου στην Βοιωτία και ένταξης αντίστοιχων δρομολογίων, μέχρι την Λιβαδειά, αποτελεί πάγιο και μακρόχρονο αίτημα όλων των κατοίκων της Βοιωτίας, όχι μόνο υπάρχει απραξία, αλλά διαπιστώνεται το αντίθετο με την ουσιαστική διακοπή των πρωινών δρομολογίων από το Σιδηροδρομικό σταθμό Λιβαδειάς προς την Αθήνα καθώς το μοναδικό σχετικό δρομολόγιο είναι στις 08:57 (C121), το οποίο εκτελεί την διαδρομή Λιβαδειά-Αθήνα, με την χρήση λεωφορείου και διάρκεια τρεις ώρες. (!!!)

Τέλος, υπογραμμίζεται ότι η ανάγκη αναβάθμισης του σιδηροδρομικού και του οδικού δικτύου  επισημαίνεται σε ομόφωνο ψήφισμα πρόσφατης εκδήλωσης που διοργανώθηκε από τον Εμπορικό Σύλλογο Λιβαδειάς και το Σωματείο Εστίασης επ. Λιβαδειάς «Νέα Εστίαση», σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Επαγγελματιών & Βιοτεχνών π. επαρχίας Λιβαδειάς και το Επιμελητήριο Βοιωτίας.  

Κατόπιν αυτών, ζητείται από τους αρμόδιους Υπουργούς να απαντήσουν:

  • Αν εξετάζουν το ενδεχόμενο ουσιαστικής λειτουργίας προαστιακού-περιφερειακού σιδηροδρόμου στην Βοιωτία και ένταξης αντίστοιχων δρομολογίων, μέχρι την Λιβαδειά και με ποιο χρονοδιάγραμμα.
  • Αν εξετάζουν την ένταξη στα σιδηροδρομικά δρομολόγια περισσότερων στάσεων, σε κεντρικές πόλεις της Βοιωτίας (π.χ. Αλίαρτος), ώστε να εξυπηρετούνται περισσότεροι κάτοικοι και επιχειρήσεις και με ποιο χρονοδιάγραμμα.
  • Αν εξετάζουν την λήψη πρωτοβουλιών για την εξεύρεση ορθολογικής λύσης για τα πρωινά δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. από το Σιδηροδρομικό σταθμό Λιβαδειάς προς την Αθήνα και με ποιο χρονοδιάγραμμα.
  • Ποιος είναι ο προγραμματισμός για την ολοκλήρωση των έργων επί του τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής Λιβαδειά-Αθήνα, ώστε να σταματήσουν οι δυσχέρειες στο μεταφορικό έργο και με ποιο χρονοδιάγραμμα.
  • Αν υπάρχει σχεδιασμός για εκτέλεση έργων συντήρησης των  σιδηροδρομικών σταθμών της Βοιωτίας, οι οποίοι δεν βρίσκονται σε καλή κατάσταση αλλά και έργων που είναι αναγκαία για την παροχή ασφάλειας στους κατοίκους εκείνων των βοιωτικών πόλεων, όπως η  Αλίαρτος, που τις διασχίζουν οι σιδηροδρομικοί συρμοί και έχουν προκληθεί θανατηφόρα ατυχήματα και με ποιο χρονοδιάγραμμα.
  • Αν υπάρχει σχεδιασμός για την διασύνδεση των κέντρων της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και τη δημιουργία, με την εκτέλεση συμπληρωματικής γραμμής μικρού μήκους στην Οινόη, ενδοπεριφερειακού σιδηροδρομικού δικτύου, που θα συνδέει τη Χαλκίδα με τη Βοιωτία και την Λαμία και με ποιο χρονοδιάγραμμα.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: