Σήμερα το κόστος μεταφοράς πρώτων υλών από την Κίνα έχει τετραπλασιαστεί, ενώ προβλέψεις για μείωση και αποκατάσταση της ροής, προβλέπονται από τον Σεπτέμβριο και μετά, σε ότι έχει να κάνει με τις ροές από Κίνα προς Ευρώπη, που θα επηρεάσουν προς το θετικότερο τις τιμές των πρώτων υλών.
Όπως εκτίμησε, το διεθνές σύστημα θα προσανατολιστεί σε ενδιάμεσες παραγωγικές διαδικασίες, που μπορεί να είναι καλό και για την Ελλάδα, δηλαδή κάποια κομμάτια να γίνονται εκτός Κίνας, οπότε αυτό θα είναι μία μορφή αντίδοτου σε αυτή την ανισορροπία, γιατί η παγκόσμια οικονομία έχει στηριχτεί πάρα πολύ στην εργασία της κινέζικης παραγωγής.
Με αφορμή εκδήλωση του Συνδέσμου Βιομηχανιών, με προσκεκλημένο τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης για το όραμα στη νέα εποχή, ο κ. Παπαχαραλάμπους τόνισε ότι η κυβέρνηση έχει βάλει ένα πλαίσιο και ο υπουργός κ. Κυρ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι η κυβέρνηση έχει αντιληφθεί την αξία αυτή και κινείται προς αυτή την κατεύθυνση, αν και όλα θα κριθούν στην εφαρμογή.
Ο νέος αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Θεσσαλίας & Κεντρικής Ελλάδος, τόνισε ότι ως επιχειρηματίας θέλει να δει να γίνονται πράγματα στο οικοσύστημά μας, να ξεφυτρώνουν επιχειρήσεις που ακολουθούν τη νέα εποχή, κάτι που είναι μια πρόκληση για τη Θεσσαλία και την Κεντρική Ελλάδα, ώστε να μην υπάρχει μόνο τουρισμός και αγροτική παραγωγή, διότι και η μεταποίηση προϊόντων είναι πολύ καλή και η ψηφιακή εποχή αποτελεί μια νέα πρόκληση.
Ο ίδιος, που δραστηριοποιείται στον τομέα των μεταφορών με την Elikon Transport, ανέφερε ότι προ μιας 20ετίας υπήρχαν οδηγοί με κινητά τηλέφωνα και σήμερα υπάρχουν οδηγοί που τους παρακολουθείς με δορυφόρο, στέλνεις έγγραφα και κάνεις ψηφιοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, ενώ τόνισε ότι θα λυθούν προβλήματα διαχείρισης και εύρεσης εργατικού δυναμικού, γιατί η δουλειά του οδηγού είναι δύσκολη κυρίως για τις διεθνείς μεταφορές, στις οποίες υπάρχει πάντα ζήτηση για ειδικευμένο προσωπικό, που να μπορεί να φύγει από τα στενά σύνορα της χώρας.
Αυξημένη παραγωγή στην Κίνα
Η τιμή του πετρελαίου πέρσι είχε πέσει σε πολύ χαμηλά επίπεδα, όμως τώρα που η αγορά αρχίζει να παίρνει μπροστά, η τιμή ξέφυγε από το μέσο όρο και έχει ανέβει αισθητά, επισήμανε ο επιχειρηματίας.
Πέρα από την αύξηση των καυσίμων λόγω των αποφάσεων των χωρών του ΟΠΕΚ, το διεθνές σύστημα εφοδιαστικής αλυσίδας έχει διαταραχθεί λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Έτσι, έχουμε την Κίνα να έχει ξεκινήσει εντατικά παραγωγή, η παραγωγή αυτή να έχει συσσωρευτεί στα λιμάνια, τα μεταφορικά τους από Κίνα προς Ελλάδα να είναι τέσσερις φορές ακριβότερα. Όπως εξήγησε αν ένα κοντέινερ με πλαστικές πρώτες ύλες κόστιζε 2.000 € για να μεταφερθεί από την Κίνα στην Ελλάδα, πλέον κοστίζει 8.000 €, κάτι που δημιουργεί αγωνία στον εμπορικό και βιομηχανικό κόσμο και δεν μπορεί με τίποτα να διευθετηθεί ακόμα, τόνισε.
Σύμφωνα με τον κ. Παπαχαραλάμπους αυτό συμβαίνει λόγω αυξημένες παραγωγής από την Κίνα, τη στιγμή που η Ευρώπη δεν έχει μπει σε φουλ λειτουργία ακόμη, λόγω της πανδημίας, που αποτελεί μια ασυνέχεια (στις ΗΠΑ η ανισορροπία αυτή είναι ακόμα χειρότερη για τις εισαγωγές από την Κίνα), που φαίνεται να μην ομαλοποιείται στο άμεσο χρονικό διάστημα.
Ενδιάμεσες παραγωγικές διαδικασίες
Ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών, εκτίμησε ότι το διεθνές σύστημα θα προσανατολιστεί σε ενδιάμεσες παραγωγικές διαδικασίες, που μπορεί να είναι καλό και για την Ελλάδα, δηλαδή κάποια κομμάτια να γίνονται εκτός Κίνας, οπότε αυτό θα είναι μία μορφή αντίδοτου σε αυτή την ανισορροπία, γιατί η παγκόσμια οικονομία έχει στηριχτεί πάρα πολύ στην εργασία της κινέζικης παραγωγής.
Προβλέψεις για μείωση και αποκατάσταση της ροής, προβλέπονται από τον Σεπτέμβριο και μετά, σε ότι έχει να κάνει με τις ροές από Κίνα προς Ευρώπη, που θα επηρεάσουν προς το θετικότερο τις τιμές των πρώτων υλών.
Υπάρχουν προοπτικές αλλά και πολυπλοκότητα
Αναφορικά με τις προοπτικές της χώρας μας, προς την κατεύθυνση των εξισορροπητικών πυλώνων, ο κ. Παπαχαραλάμπους τόνισε ότι στην Ελλάδα μπορούμε να κάνουμε πολλά. “Είναι στο χέρι μας να κάνουμε, όχι τα πάρα πολλά, αλλά ένα 20% όσων σκεφτόμαστε, για να επωφεληθούμε αυτής της αλλαγής, που είναι μία τάση η οποία φαίνεται να βγαίνει σαν απολύτως φυσιολογική, δηλαδή η δημιουργία ενδιάμεσων πυλώνων συναρμολόγησης – παραγωγής, για να μη στηριζόμαστε 100% αποκλειστικά σε μια οικονομία”, τόνισε.
Συμπερασματικά ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών ανέφερε ότι η Ελλάδα έχει μια νέα ευκαιρία, αν και το πρόβλημα είναι ότι στη χώρα μας η πολυπλοκότητα σκοτώνει την επιχειρηματικότητα. Όπως εξήγησε, υπάρχει μία πολυπλοκότητα που δεν έχει κανένα νόημα και αυτό θα είναι το “βαρίδι”, για μελλοντικές επενδύσεις, όπως η παραπάνω.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η πολυπλοκότητα δεν έγκειται μόνο στη γραφειοκρατία, καθώς μία επένδυση για παράδειγμα στο Βόλο, μπορεί να κολλήσει σε μια μικρή διαδικασία. Όπως είπε οι επενδύσεις και τα χαρτοφυλάκια, στο διεθνές πια οικοσύστημα, έρχονται και θέλουν καθαρές λύσεις (όπως για παράδειγμα αγοράζει κάποιος ένα διαμέρισμα) και όχι λύσεις που κάποια στιγμή θα κολλήσουν σε κάποια υπηρεσία. Χρειάζεται απλότητα και ευκρίνεια στη νομοθεσία, που να μην κρύβουν παγίδες, τόνισε. Πηγή https://magnesianews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου