Τρίτη 9 Απριλίου 2019

Λάμπρος Ρόδης, Δημοσιογράφος – Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου Ορχομενού, Υποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλος Στερεάς Ελλάδας: «Καιρός είναι η Βοιωτία να αναδείξει και νέα πρόσωπα»



Συνέντευξη στον Γιάννη Καντά

Εάν η δημοσιογραφία ήταν δρόμος, θα ήταν Ολυμπιονίκης, εξ` αιτίας των χιλιομέτρων που έχει διανύσει! Σήμερα, ο δημοσιογράφος και Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου Ορχομενού βάζει, όμως, έναν άλλο στόχο και θέτει υποψηφιότητα για την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας με τον κ. Φάνη Σπανό και τον Συνδυασμό του «Επιμένουμε στην καρδιά της Ελλάδας».  Τον ρωτήσαμε γιατί και μας απάντησε!


Μετά από τρεις θητείες στο Δήμο Ορχομενού, σας βρίσκουμε υποψήφιο Περιφερειακό Σύμβουλο στο πλευρό του κ. Φάνη Σπανού. Γιατί όχι και 4η φορά στο Δήμο Ορχομενού;

Εκλέχθηκα πράγματι το 2006 για πρώτη φορά Δημοτικός Σύμβουλος Ορχομενού, 6ος κατά σειρά, με το σύστημα του Καποδίστρια. Ο Δήμος μας τότε δεν είχε ακόμη ενσωματωθεί με την Δ.Ε. Ακραιφνίας, γεγονός που έγινε το 2010, όπου και πάλι επανεκλέχθηκα 4ος κατά σειρά Δημοτικός Σύμβουλος. Την περίοδο εκείνη επιλέχθηκα για Αντιπρόεδρος του ΔΣ. Το 2014 ήμουν και πάλι υποψήφιος και επανεκλέχθηκα πρώτος Δημοτικός Σύμβουλος στη Δ.Κ. Ορχομενού και πρώτος Δημοτικός Σύμβουλος στη Δ.Ε. Ακραιφνίας από τον συνδυασμό μας «Όραμα και Έργο» με επικεφαλής τον κ. Λουκά Υπερήφανο, τον μόνο Δήμαρχο που κατάφερε να εκλεγεί πάνω από δύο φορές στην σύγχρονη ιστορία μας. Έλαχε έτσι να αναδειχθώ και ως ο νεότερος Πρόεδρος του Δημοτικού μας Συμβουλίου και μάλιστα δύο φορές, χάρις στην εκτίμηση των Δημοτικών Συμβούλων που με ψήφισαν αρχικά και με ξαναψήφισαν για Πρόεδρό τους την 5ετία 2014 – 2019. Όλα αυτά είναι πολύ τιμητικά για μένα. Και εγώ με τη σειρά μου θέλω να πιστεύω ότι τίμησα τη δημόσια θέση που κατείχα, ήμουν εκεί,  διαθέσιμος για όλους, συνυπέγραψα αποφάσεις που πιστεύω ότι έλυσαν, διευκόλυναν, προχώρησαν αλλά και αποτύπωσαν πρόσωπα και πράγματα στον τόπο μας.  Είμαι αληθινά πολύ ευχαριστημένος από αυτή τη διαδρομή, που μου πρόσφεραν απλόχερα οι συμπολίτες μου. Όμως, από την αρχή πίστευα στην ανανέωση του Δημοτικού Συμβουλίου και αυτό θέλω να «διδάξω» με την επιλογή μου να μην είμαι εκ νέου υποψήφιος. Πίστευα και πιστεύω στην ανανέωση του ενδιαφέροντος του κόσμου. Ν’ αφήσουμε και άλλες δυνάμεις να έρθουν στο προσκήνιο. Αυτό είναι ό,τι πιο υγιές για μια κοινωνία, κατά την άποψή μου.  Να μην δένεσαι με την καρέκλα, μ` άλλα λόγια.

Το ίδιο πιστεύετε και για την Περιφέρεια;

Θεωρώ ότι είναι αυτονόητο. Ό,τι δεν ανανεώνεται, πεθαίνει και – δυστυχώς  ή ευτυχώς για όλους εμάς που είμαστε στα κοινά – ουδείς είναι αναντικατάστατος. Χρήσιμοι, όμως, είναι πάρα πολλοί και σε αυτή την κατηγορία των συνανθρώπων μας ήθελα πάντα να ανήκω.  Αυτό επιθυμώ να είμαι για τους Βοιωτούς. Ένας χρήσιμος συμπολίτης τους, που θέλει να τους εκπροσωπήσει σ` ένα περιφερειακό όργανο, στο οποίο λαμβάνονται αποφάσεις οι οποίες επηρεάζουν άμεσα το εισόδημά τους,  την ποιότητα της ζωής τους, το περιβάλλον που ζουν και δραστηριοποιούνται, λαμβάνονται αποφάσεις για την ανάπτυξη των πόλεων και των χωριών τους,  δίνονται προτεραιότητες σε έργα υποδομών, υγείας, πολιτισμού, εκπαίδευσης κ.ο.κ.  Υπάρχει κάτι πιο δημιουργικό από αυτό, αλλά και τόσο υπεύθυνο παράλληλα;  Προσωπικά έχω οργώσει στην κυριολεξία αυτό τον τόπο μέσα από τα άπειρα ρεπορτάζ που έχω κάνει για τη Βοιωτία, τους συλλόγους της, έχω γράψει και ξαναγράψει για τα πρόσωπα που σε κάθε κοινωνία έχουν κάτι ξεχωριστό να μας πουν. Ξέρω τους ανθρώπους που την εκπροσωπούν, έχω δώσει βήμα σε νέους και νέες επιστήμονες, επαγγελματίες, πρόσωπα που άξιζαν ένα καλό λόγο, μια αναφορά για τη ζωή και τη δράση τους. Τώρα,   με την υποψηφιότητά μου  επιδιώκω να εισπράξω την δική τους επιβράβευση γι`  αυτή τη πλούσια διαδρομή. Εύχομαι και ελπίζω να είμαι η επιλογή τους. Καιρός, λοιπόν,  να ανανεωθεί και το Περιφερειακό Συμβούλιο, καιρός είναι η Βοιωτία να αναδείξει και νέα πρόσωπα. Ένα από αυτά είμαι και εγώ!

Γιατί αποδεχθήκατε την πρόταση του κ. Σπανού;

Από παιδί μου άρεσε ν’ ανακατεύομαι, ήμουν περίεργος, ανήσυχος.
Αγάπησα τον τόπο που γεννήθηκα, τον Ορχομενό, και ήθελα πάντα να προσφέρω. Έτσι «μπήκα στα βαθιά». Η πολύπλευρη  επαφή μου με τη δημόσια ζωή δεν με απογοήτευσε, αλλά μ` έκανε να πιστεύω ότι είναι πάντα καλύτερα να «παλεύεις» από μέσα, παρά να κάνεις «κριτική του καναπέ».  Τον κ. Φάνη Σπανό δεν τον γνώρισα σήμερα. Από την αρχή της 5ετίας, ως γνωστόν, κατέχει τη θέση του χωρικού Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Εύβοιας και είχα τη χαρά να τον «συναντήσω δημοσιογραφικά» πολλές φορές σ` όλη αυτή τη διαδρομή. Πάντοτε έβλεπα στο πρόσωπό του ένα «καθαρό βλέμμα», ισορροπημένος σε όλα του, ικανός για εκείνους που συνεργάστηκαν στενά μαζί του, ένας πολλά υποσχόμενος νέος, καταρτισμένος  και  πρόθυμος να δουλέψει για τον τόπο του. 
Δεν είχα πολλά να συζητήσω μαζί του, αφού ήξερα ποιον είχα απέναντί μου και χαίρομαι που κι` εκείνος ένοιωθε το ίδιο. Εμπιστεύομαι τον Φάνη Σπανό γι` αυτό που είναι, ένας… σπάνιος Στερεοελλαδίτης, κι` εύχομαι ως αυριανός Περιφερειάρχης να το αποδείξει αυτό και έξω από τα σύνορα της Π.Ε. Εύβοιας.

Η απλή αναλογική είναι τροχοπέδη στα σχέδια σας;

Η αλήθεια είναι πως ναι, αλλά όχι μόνο στα δικά μου σχέδια. Η απλή αναλογική είναι ένα σύστημα «δίκαιο» οφείλουμε να παραδεχθούμε. Βάζεις τον εαυτό σου στη λίστα,  σταυρώνεσαι κι` ανάλογα εκλέγεσαι ή όχι. Προσωπικά, ασφαλώς και θα ήθελα να εκλεγώ, αλλά στο ψηφοδέλτιό μας δεν γίνεται όλοι να είμαστε στους εκλεγμένους, όπως και σε κανένα ψηφοδέλτιο. Η Βοιωτία θα εκλέξει συνολικά 11 Περιφερειακούς Συμβούλους. Θα είναι κουραστικό να το επαναλάβω; Εύχομαι να είμαι ανάμεσα στις επιλογές του κόσμου, εύχομαι να με τιμήσουν με την ψήφο τους. 

Επιλέξατε το μότο «με αγάπη για τη γη μας και τους ανθρώπους της». Τι θέλετε να μας πείτε;

Η φράση αυτή μπορεί να είναι μικρή αλλά φανερώνει πολλά για μένα. Με αγάπη για τη γη! Για τι άλλο; Αυτή την πλούσια γη, αυτόν τον απεριόριστο πλούτο απ` όποια άποψη και να το δεις. Από την καλλιέργειά της, από τους θησαυρούς της, από τους καρπούς της, από τα όσα κρύβει ακόμη στα σπλάχνα της; Και για τους ανθρώπους της! Τι να τα κάνεις όλα αυτά χωρίς ένα ανθρώπινο δυναμικό ζωηρό, καταρτισμένο,  ακμαίο; Με αγάπη για τη γη μας και τους ανθρώπους της, μ` αυτό το κίνητρο πιστεύω ότι πρέπει να δουλέψουμε στη δημόσια ζωή μας, να δημιουργούμε τις προϋποθέσεις για  ένα καλύτερο αύριο, να αξιοποιούμε όλες τις παραγωγικές μας πηγές, όλα τα πλεονεκτήματά μας, όλα τα ταλέντα μας. Οι άνθρωποι και η γη είναι για μένα το Α και το Ω. Η αρχή και το τέλος αλλά τα ενδιάμεσα γράμματα -  μέσα από τις πολλές δυνατότητες της Περιφέρειας  -  μπορούν να γραφούν με «χρυσό στυλό», πάνω στο ήδη σημαντικό έργο που έχει παραχθεί στην Στερεά γη και στην Π.Ε. Βοιωτίας. Η ομάδα Μπακογιάννη άφησε για τα καλά το στίγμα της, κι` εμείς ερχόμαστε με αρχηγό τον κ. Φάνη Σπανό να  συνεχίσουμε αυτή την διαδρομή.  Δεν θα αναφέρω πολλά για να μην κουράσω, αλλά θα σταθώ στο σπουδαιότερο, την πρωτιά της απορρόφησης του ΕΣΠΑ για το 2018 σε ποσοστό 36,53%, μη αφήνοντας κανένα περιθώριο για παραπολιτικά ή άλλα σχόλια όσον αφορά στα «έργα και τις ημέρες» του κ. Κώστα Μπακογιάννη ως Περιφερειάρχη της Στερεάς Ελλάδας.  Είμαστε αποφασισμένοι, λοιπόν, να μην αφήσουμε αυτή την 5ετία να «περάσει σ` άλλα χέρια». Εμείς, «Επιμένουμε στην καρδιά της Ελλάδας» και θα είμαστε οι νικητές. Γιατί; Γιατί εσείς ξέρετε ότι εμείς μπορούμε να συνεχίζουμε αυτό το έργο αλλά και να θέσουμε νέες βάσεις για ένα καλύτερο μέλλον στην Περιφέρεια μας!

«Από την αρχή πίστευα στην ανανέωση του Δημοτικού Συμβουλίου και αυτό θέλω να «διδάξω» με την επιλογή μου να μην είμαι εκ νέου υποψήφιος. Πίστευα και πιστεύω στην ανανέωση του ενδιαφέροντος του κόσμου. Ν’ αφήσουμε και άλλες δυνάμεις να έρθουν στο προσκήνιο. Αυτό είναι ό,τι πιο υγιές για μια κοινωνία, κατά την άποψή μου.   Να μην δένεσαι με την καρέκλα, μ` άλλα λόγια»


Δεν υπάρχουν σχόλια: