Την Τρίτη 11.11.2014, πραγματοποιήθηκε προγραμματισμένη συνάντηση του
υπουργού Μεταφορών με φορείς Βοιωτίας και Φθιώτιδας. Κύριο θέμα της συνάντησης
αποτέλεσε η επιβάρυνση του επαρχιακού οδικού δικτύου από βαρέα φορτηγά οχήματα,
λόγω της αύξησης του αντιτίμου των διοδίων στη “Νέα Οδό”.
Μετά το πέρας της συνάντησής, ορισμένοι έσπευσαν ν’ ανακοινώσουν,
εκφράζοντας την ευχάριστη έκπληξή τους, τη δέσμευσή του υπουργού για ολοκλήρωση
του προαστιακού σιδηρόδρομου μέχρι την Αμφίκλεια Φθιώτιδας, έως τον Ιούνιο του
2015.
Για το λόγο ότι πρέπει να ενημερωθούν επίσημα και οι πολίτες, ο βουλευτής
Βοιωτίας κ. Γιάννης Καράμπελας και η βουλευτής Φθιώτιδας, κα Ελένη Μακρή –
Θεοδώρου κατέθεσαν ερώτηση προς τον υπουργό Μεταφορών, ζητώντας του ν’
αποσαφηνίσει την κατάσταση σχετικά με την επέκταση του προαστιακού
σιδηρόδρομου.
Συγκεκριμένα ζητάνε από τον υπουργό να τους ενημερώσει για ποιο λόγο δεν
έχει παραδοθεί ακόμη το κομμάτι του προαστιακού Οινόη – Θήβα, η ημερομηνία
περάτωσης του οποίου έχει παρέλθει κατά πολύ, τη στιγμή που υπάρχει δέσμευση
για λειτουργία του προαστιακού μέχρι την Αμφίκλεια σε 7 μήνες.
Επιπλέον ρωτάνε τον υπουργό, αν ο προαστιακός σιδηρόδρομος θα χρησιμοποιεί
αυτούσιο το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο με το οποίο η Αμφίκλεια συνδέεται
ήδη με την Αθήνα μέσω δρομολογίων του ΟΣΕ, ποιοι θα είναι οι ενδιάμεσοι σταθμοί
στο κομμάτι Θήβα – Αμφίκλεια και αν υπάρχουν διαθέσιμες αμαξοστοιχίες για να
εξυπηρετήσουν τη νέα γραμμή και τη συχνότητα των δρομολογίων που απαιτεί ο
προαστιακός ή εκκρεμεί διαγωνιστική διαδικασία για την παραγγελία τους.
Ακολουθεί αναλυτικά ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης:
Αθήνα 14.11.2014
Προς:
Υπουργό Υποδομών,
Μεταφορών κ’ Δικτύων,
κ. Χρυσοχοΐδη Μιχάλη
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΘΕΜΑ: « Επέκταση
προαστιακού σιδηρόδρομου σε Βοιωτία και Φθιώτιδα»
Το δίκτυο του προαστιακού σιδηρόδρομου της Αθήνας είχε
προγραμματιστεί αρχικά να ολοκληρωθεί ως το 2010 όμως μέχρι σήμερα παραμένει
ημιτελές. Το πλάνο των επεκτάσεων του προαστιακού προέβλεπε σε πρώτη φάση τη
σύνδεση του νομού Αττικής με το νομό Βοιωτίας, μέσω της γραμμής Οινόη – Θήβα
και έχοντας ως ενδιάμεσους σταθμούς τον Ελαιώνα, την Τανάγρα και το Ύπατο. Τα
δρομολόγια στην εν λόγω σύνδεση δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει.
Σύμφωνα με το ίδιο πλάνο η σύνδεση της Βοιωτίας με τη
Φθιώτιδα θα πραγματοποιούνταν με την περαιτέρω επέκταση του προαστιακού από την
Θήβα μέχρι την Αμφίκλεια.
Κατόπιν προγραμματισμένης συναντήσεως σας με
αυτοδιοικητικούς από τη Βοιωτία και τη Φθιώτιδα, σχετικά με το πρόβλημα της
επιβάρυνσης του επαρχιακού οδικού δικτύου με βαρέα φορτηγά οχήματα, ως
αποτέλεσμα της αύξησης του αντιτίμου των διοδίων στους αυτοκινητόδρομους, οι παρευρισκόμενοι
στη συνάντηση αυτή, έσπευσαν να ανακοινώσουν τη δέσμευση σας για λειτουργία
γραμμής του προαστιακού σιδηρόδρομου ως την Αμφίκλεια Φθιώτιδας, καλύπτοντας το
σύνολο της Βοιωτίας, μέχρι τον Ιούνιο του 2015.
Με
βάση τα παραπάνω, ερωτάσθε κύριε Υπουργέ:
α) Αν όντως ισχύει ότι σε 7 μήνες θα δοθεί
σε λειτουργία η γραμμή του προαστιακού από Οινόη ως Αμφίκλεια, για ποιο λόγο
δεν έχει παραδοθεί ακόμη το κομμάτι Οινόη – Θήβα, του οποίου η ημερομηνία
περάτωσης έχει παρέλθει κατά πολύ;
β) Ο Προαστιακός θα χρησιμοποιεί αυτούσιο
το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο με το οποίο η Αμφίκλεια συνδέεται ήδη με την
Αθήνα μέσω δρομολογίων του ΟΣΕ; Ποιοι θα
είναι σύμφωνα με το σχεδιασμό, οι ενδιάμεσοι σταθμοί στο κομμάτι Θήβα –
Αμφίκλεια; Υπάρχουν διαθέσιμες αμαξοστοιχίες για να εξυπηρετήσουν τη νέα γραμμή
του προαστιακού ή εκκρεμεί διαγωνιστική διαδικασία για την παραγγελία
τους;
Οι
ερωτώντες βουλευτές
Ελένη Μακρή – Θεοδώρου
Γιάννης Καράμπελας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου