Τρίτη 25 Μαΐου 2010

H επιστολή Πανουργιά στον Ραγκούση!



ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ &
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ κ. ΡΑΓΚΟΥΣΗ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ ΚΑΙ ΚΡΑΤΙΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ


Χωρίς να αναφερθώ καθόλου στο ολοκαύτωμα «ΣΦΑΓΗ» της 10ης Ιουνίου 1944, θέλω να κάνω γνωστό σε εσάς τι έχει προσφέρει το Δίστομο στην Πολιτεία για την ανάπτυξή της.
Τη δεκαετία του ’50 έγινε αναγκαστική απαλλοτρίωση εκατοντάδων στρεμμάτων στην Παραλία Διστόμου από την Ελληνική Αεροπορία για να γίνουν οι αποθήκες καυσίμων του ΝΑΤΟ. Ο αγωγός καυσίμων Λάρισας – Αντίκυρας διέρχεται καταμεσής της κτηματικής περιοχής του Διστόμου, δημιουργώντας ζώνη δουλείας βαθιάς άροσης, δενδροκαλλιέργειας και δόμησης.
Τη δεκαετία του ’60 η ΠΕΣΙΝΕ με αναγκαστική απαλλοτρίωση πήρε χιλιάδες στρέμματα στην Παραλία Διστόμου, προκειμένου να κατασκευαστεί ο ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΟΙΚΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ «ΑΣΠΡΑ ΣΠΙΤΙΑ». Εδώ πρέπει να τονίσω ότι η Παραλία Διστόμου ήταν μια από τις ωραιότερες ακτές του Κορινθιακού κόλπου, μήκους 500 περίπου μέτρων. Από αυτή την παραλία στους Διστομίτες έμεινε ακτή περίπου ΠΕΝΗΝΤΑ (50) μέτρων και μάλιστα εκεί που ήταν η σκάλα φορτώσεως του βωξίτη.
Το αποτέλεσμα των δύο παραπάνω απαλλοτριώσεων ήταν να σβήσει κάθε πιθανότητα τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής.
Τη δεκαετία του ’70 στο μέσο της μικρής πεδιάδας του Διστόμου, όπου υπήρχε σχεδόν μονοκαλλιέργεια αμπέλου (περίφημα τα Διστομίτικα κρασιά) ήρθε η ΔΕΗ και προέβη σε αναγκαστική απαλλοτρίωση αρκετών στρεμμάτων, όπου κατασκεύασε το Κ.Υ.Τ (Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης) Διστόμου για την εξυπηρέτηση της πόλεως των Αθηνών και του Αλουμινίου της Ελλάδος, με ηλεκτρικό ρεύμα που ερχόταν από το ενεργειακό κέντρο της Πτολεμαΐδας.
Στο Κ.Υ.Τ. Διστόμου φθάνουν και αναχωρούν, αφού διασχίσουν κατά μήκος ολόκληρη την κτηματική περιοχή του Διστόμου, τρεις γραμμές μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας και, όπως είναι επόμενο, καθιερώθηκαν και άλλες τρεις ζώνες δουλείας δόμησης.
Την ίδια δεκαετία (1970) κατασκευάστηκε ο αγωγός μεταφοράς ύδατος του Μόρνου για την Αθήνα, ο οποίος διασχίζει των ελαιώνα του Διστόμου κατά πλάτος. Για την κατασκευή του χρειάστηκε να γίνει άλλη μια αναγκαστική απαλλοτρίωση και, κατ’ επέκταση, άλλη μια ζώνη δουλείας.
Τη δεκαετία του ’90 κατασκευάστηκε ο αγωγός ύδατος από τις γεωτρήσεις του άνω ρου του Κηφισσού στον αγωγό του Μόρνου. Προϋπόθεση για την κατασκευή ήταν να γίνουν νέες απαλλοτριώσεις, με αποτέλεσμα την ύπαρξη και νέας ζώνης δουλείας.
Στις αρχές της δεκαετίας του 2000 ο αείμνηστος Ιωάννης Σταμούλης, προσπαθεί να εκτελέσει την απόφαση του Πρωτοδικείου Λιβαδειάς εις βάρος της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, αποπειρόμενος να κατασχέσει το κτίριο του ιδρύματος Goethe στην Αθήνα. Ο τότε, όμως, Υπουργός δικαιοσύνης κ. Σταθόπουλος, με Μεταξική διάταξη, απαγόρευσε την εκτέλεση της κατάσχεσης. Η απόφαση του πρωτοδικείου Λιβαδειάς έχει επιδικάσει στους συγγενείς των θυμάτων περίπου 28.000.000,00 ευρώ. Σήμερα η απαίτηση έχει ξεπεράσει τα 60.000.000,00 ευρώ.
Το 2007 κατασκευάστηκε ο αγωγός μεταφοράς αερίου Μαυρονερίου – Αντίκυρας, διασχίζοντας και πάλι την κτηματική περιοχή του Διστόμου κατά μήκος και ως εκ τούτου υπήρξαν νέες απαλλοτριώσεις και νέα ζώνη δουλείας βαθειάς άροσης, δενδροκαλλιέργειες και δόμησης.
Σήμερα, άλλη μία γραμμή μεταφοράς κατασκευάζεται και διασχίζει τον ελαιώνα του Διστόμου. Η γραμμή θα συνδεθεί τελικά με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ενεργείας (ΕΣΜΕ), προκειμένου να μεταφέρει την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από τα δύο εργοστάσια του «Ομίλου Μυτιληναίου», και τα οποία βρίσκονται στην περιοχή «Άγιος Νικόλαος» της Παραλίας Διστόμου, στο ΕΣΜΕ. Και για αυτή τη γραμμή υπάρχει δουλεία δόμησης.
Εδώ πρέπει να τονίσω ότι το Δίστομο βρίσκεται μεταξύ του Ελικώνα και του Παρνασσού. Αυτό σημαίνει ότι η καλλιεργήσιμη γη του είναι δυσανάλογα μικρή, και οι γεωργικοί του κλήροι έγιναν τελικά ακόμα μικρότεροι.
Αυτές είναι οι αναπτυξιακές, κοινωνικές και όχι μόνο υποχρεώσεις της Ελληνικής Πολιτείας απέναντι στο Δίστομο. Περιμένουμε την ανταπόκρισή της.

Με εκτίμηση,
Αθανάσιος Πανουργιάς
Δήμαρχος Διστόμου

Δεν υπάρχουν σχόλια: