«Η πολιτική της κυβέρνησης για τον ΟΣΕ οδηγεί στην πλήρη απαξίωση και υποβάθμιση του Οργανισμού και στην απίστευτη ταλαιπωρία των επιβατών. Ειδικά στη Βοιωτία, οι αποφάσεις της τελευταίας περιόδου δυσχεραίνουν την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, και προκαλούν εύλογες απορίες για τη στόχευσή τους.», καταγγέλλει με ερώτηση που κατέθεσε προς τον Υπουργό Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων ο βουλευτής Βοιωτίας της Νέας Δημοκρατίας κος Μιχάλης Γιαννάκης.
«Καταργήθηκε από το Δεκέμβριο 2010 το λεωφορείο του ΟΣΕ που μετέφερε τους επιβάτες από τη πόλη της Λιβαδειάς στο Σιδηροδρομικό Σταθμό και αντίστροφα, με αποτέλεσμα να καταστεί δυσχερής έως αδύνατη η πρόσβαση για μεγάλο αριθμό επιβατών. Τον Ιούνιο 2011 αναδιαρθρώθηκαν τα δρομολόγια, που είχαν ως αποτέλεσμα τη σημαντική περικοπή δρομολογίων και την έμμεση αύξηση κομίστρου. Η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού είναι απίστευτη καθώς τα προβλήματα είναι διαρκή: συχνά προβλήματα στις μηχανές από κακή συντήρηση, συχνές και μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια, βρώμικα βαγόνια, κλιματισμός που δεν λειτουργεί κλπ.», αναφέρει ο Μιχάλης Γιαννάκης.
Στην ερώτησή του ο Μιχάλης Γιαννάκης σημειώνει ότι «το επιβατικό κοινό της Βοιωτίας ακόμη αναμένει την υλοποίηση των υποσχέσεων για την επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου, αρχικά στη Θήβα και ακολούθως στη Λιβαδειά. Αντίθετα, οι πολίτες της Βοιωτίας διαπιστώνουν ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ακολουθεί μια πολιτική απαξίωσης του σιδηρόδρομου, πλήττοντας την αξιοπιστία σε ένα από τα πιο ασφαλή μέσα μεταφοράς.»
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ: Υπουργό Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων
Αθήνα, 5 Ιουλίου 2011
ΘΕΜΑ: «Ταλαιπωρία των επιβατών του ΟΣΕ στη Βοιωτία»
Κύριε Υπουργέ,
Η πολιτική της κυβέρνησης για τον ΟΣΕ οδηγεί στην πλήρη απαξίωση και υποβάθμιση του Οργανισμού και στην απίστευτη ταλαιπωρία των επιβατών. Ενώ ο σιδηρόδρομος θεωρείται ένα από τα καλύτερα μέσα μεταφοράς στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης, στην Ελλάδα οι πολίτες αντιλαμβάνονται ξεκάθαρα την πολιτική απαξίωσης του ΟΣΕ.
Ειδικά στη Βοιωτία, οι αποφάσεις της τελευταίας περιόδου δυσχεραίνουν την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, και προκαλούν εύλογες απορίες για τη στόχευσή τους. Πιο συγκεκριμένα:
- Καταργήθηκε από το Δεκέμβριο 2010 το λεωφορείο του ΟΣΕ που μετέφερε τους επιβάτες από τη πόλη της Λιβαδειάς στο Σιδηροδρομικό Σταθμό και αντίστροφα, με αποτέλεσμα να καταστεί δυσχερής έως αδύνατη η πρόσβαση για μεγάλο αριθμό επιβατών. Για τους επιβάτες που δεν διαθέτουν ΙΧ αυτοκίνητο, η επιλογή του ταξί καθιστά πολύ υψηλό έως απαγορευτικό το συνολικό κόστος μετακίνησης με το τρένο. Αποτέλεσμα είναι ένα πολύ μεγάλο τμήμα του επιβατικού κοινού να μην επιλέγει πλέον ως μέσο μεταφοράς το τρένο. Η μείωση του επιβατικού κοινού θα πρέπει να έχει γίνει αντιληπτή από τη Διοίκηση του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την κάθετη πτώση των εισιτηρίων που εκδίδονται από το Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιβαδειάς.
- Τον Ιούνιο 2011 αναδιαρθρώθηκαν τα δρομολόγια, που είχαν ως αποτέλεσμα τη σημαντική περικοπή δρομολογίων και την έμμεση αύξηση κομίστρου. Η έμμεση αύξηση κομίστρου προέκυψε από την κατάργηση απλών δρομολογίων που είχαν χαμηλότερο εισιτήριο και την αντικατάστασή τους με δρομολόγια intercity που έχουν πολύ ακριβότερο εισιτήριο. Έτσι, καθίσταται το τρένο ακόμη πιο ακριβό μέσο για μεγάλο τμήμα του επιβατικού κοινού, ιδιαίτερα κατά την περίοδο οικονομικής κρίσεως που διανύουμε, με αποτέλεσμα την κατακόρυφη πτώση της κίνησης των επιβατών. Ακόμη, ο σχεδιασμός των δρομολογίων και η τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του επιβατικού κοινού καθώς δεν εξυπηρετεί σημαντικό αριθμό επιβατών όπως π.χ. εργαζόμενους στην Αθήνα που κατοικούν στη Βοιωτία και μετακινούνται καθημερινά. Ένας αξιόπιστος και οικονομικός σιδηρόδρομος θα μπορούσε να αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα αποκέντρωσης από την Αττική προς τη γειτονική Βοιωτία.
- Η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού είναι απίστευτη καθώς τα προβλήματα είναι διαρκή: συχνά προβλήματα στις μηχανές από κακή συντήρηση, συχνές και μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια, βρώμικα βαγόνια, κλιματισμός που δεν λειτουργεί κλπ. Ειδικότερα το επιβατικό κοινό της Βοιωτίας μετά την αναδιάρθρωση των δρομολογίων από τον Ιούνιο 2011 υφίσταται μεγαλύτερη ταλαιπωρία: Για παράδειγμα το δρομολόγιο 1511 που εξυπηρετούσε μέχρι τον Ιούνιο 2011 τη διαδρομή Στυλίδα-Αθήνα, άλλαξε και εξυπηρετεί τη διαδρομή Λάρισα-Αθήνα. Αφού καλύπτει μεγαλύτερη απόσταση και έχει ως αφετηρία μια μεγάλη πόλη τη Λάρισα, θα περίμενε κανείς να δρομολογείται μεγαλύτερη αμαξοστοιχία με περισσότερα βαγόνια. Για ανεξήγητο λόγο οι διοικούντες τον ΟΣΕ δρομολογούν μικρότερη αμαξοστοιχία, με αποτέλεσμα οι επιβάτες από τη Λιβαδειά, τον Αλίαρτο και τη Θήβα να ταξιδεύουν σχεδόν αποκλειστικά όρθιοι και συνωστισμένοι. Οι διαμαρτυρίες και η οργή των επιβατών είναι καθημερινό φαινόμενο. Σε συνδυασμό με τα προβλήματα που προαναφέρθηκαν, οι συνθήκες ταξιδιού θυμίζουν τριτοκοσμικές χώρες. Ταυτόχρονα, δεν θα πρέπει να αγνοηθεί ο κίνδυνος για την ασφάλεια των επιβατών που εγκυμονούν αυτές οι απαράδεκτες συνθήκες ταξιδιού.
Επιπλέον, το επιβατικό κοινό της Βοιωτίας ακόμη αναμένει την υλοποίηση των υποσχέσεων για την επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου, αρχικά στη Θήβα και ακολούθως στη Λιβαδειά.
Αντίθετα, οι πολίτες της Βοιωτίας διαπιστώνουν ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ακολουθεί μια πολιτική απαξίωσης του σιδηρόδρομου, πλήττοντας την αξιοπιστία σε ένα από τα πιο ασφαλή μέσα μεταφοράς.
ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΟΥΤΩΝ, ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ:
-Ποια μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση για την παροχή αξιόπιστων και ποιοτικών υπηρεσιών από τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού της Βοιωτίας;
-Θα επαναδρομολογηθεί λεωφορείο από την πόλη της Λιβαδειάς προς το Σιδηροδρομικό Σταθμό και αντίστροφα για την εξυπηρέτηση των επιβατών;
-Θα επανεξεταστούν τα δρομολόγια και η τιμολογιακή πολιτική για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών, ειδικά των καθημερινά μετακινούμενων για να εργαστούν στην Αθήνα;
-Δεσμεύεται η κυβέρνηση για την διατήρηση της τιμής των εισιτηρίων στα σημερινά επίπεδα; Αν όχι, σε ποιο ύψος θα διαμορφωθούν και σε ποιο χρονοδιάγραμμα;
-Οι συρμοί που δρομολογούνται ανταποκρίνονται στην επιβατική κίνηση; Με ποια κριτήρια δρομολογούνται μικρής χωρητικότητας συρμοί σε γραμμές με μεγάλη επιβατική κίνηση;
-Ποια είναι η μείωση στην επιβατική κίνηση από τους Σιδηροδρομικούς Σταθμούς Λιβαδειάς, Αλιάρτου και Θήβας κατά το διάστημα Δεκεμβρίου 2010 – Ιουλίου 2011;
-Προτίθεται η κυβέρνηση να υλοποιήσει τον σχεδιασμό της προηγούμενης κυβέρνησης για επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου στη Θήβα και στη Λιβαδειά; Ακολουθεί η κυβέρνηση συγκεκριμένο σχεδιασμό και χρονοδιάγραμμα και ποιο είναι αυτό;
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ
«Καταργήθηκε από το Δεκέμβριο 2010 το λεωφορείο του ΟΣΕ που μετέφερε τους επιβάτες από τη πόλη της Λιβαδειάς στο Σιδηροδρομικό Σταθμό και αντίστροφα, με αποτέλεσμα να καταστεί δυσχερής έως αδύνατη η πρόσβαση για μεγάλο αριθμό επιβατών. Τον Ιούνιο 2011 αναδιαρθρώθηκαν τα δρομολόγια, που είχαν ως αποτέλεσμα τη σημαντική περικοπή δρομολογίων και την έμμεση αύξηση κομίστρου. Η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού είναι απίστευτη καθώς τα προβλήματα είναι διαρκή: συχνά προβλήματα στις μηχανές από κακή συντήρηση, συχνές και μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια, βρώμικα βαγόνια, κλιματισμός που δεν λειτουργεί κλπ.», αναφέρει ο Μιχάλης Γιαννάκης.
Στην ερώτησή του ο Μιχάλης Γιαννάκης σημειώνει ότι «το επιβατικό κοινό της Βοιωτίας ακόμη αναμένει την υλοποίηση των υποσχέσεων για την επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου, αρχικά στη Θήβα και ακολούθως στη Λιβαδειά. Αντίθετα, οι πολίτες της Βοιωτίας διαπιστώνουν ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ακολουθεί μια πολιτική απαξίωσης του σιδηρόδρομου, πλήττοντας την αξιοπιστία σε ένα από τα πιο ασφαλή μέσα μεταφοράς.»
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ: Υπουργό Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων
Αθήνα, 5 Ιουλίου 2011
ΘΕΜΑ: «Ταλαιπωρία των επιβατών του ΟΣΕ στη Βοιωτία»
Κύριε Υπουργέ,
Η πολιτική της κυβέρνησης για τον ΟΣΕ οδηγεί στην πλήρη απαξίωση και υποβάθμιση του Οργανισμού και στην απίστευτη ταλαιπωρία των επιβατών. Ενώ ο σιδηρόδρομος θεωρείται ένα από τα καλύτερα μέσα μεταφοράς στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης, στην Ελλάδα οι πολίτες αντιλαμβάνονται ξεκάθαρα την πολιτική απαξίωσης του ΟΣΕ.
Ειδικά στη Βοιωτία, οι αποφάσεις της τελευταίας περιόδου δυσχεραίνουν την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, και προκαλούν εύλογες απορίες για τη στόχευσή τους. Πιο συγκεκριμένα:
- Καταργήθηκε από το Δεκέμβριο 2010 το λεωφορείο του ΟΣΕ που μετέφερε τους επιβάτες από τη πόλη της Λιβαδειάς στο Σιδηροδρομικό Σταθμό και αντίστροφα, με αποτέλεσμα να καταστεί δυσχερής έως αδύνατη η πρόσβαση για μεγάλο αριθμό επιβατών. Για τους επιβάτες που δεν διαθέτουν ΙΧ αυτοκίνητο, η επιλογή του ταξί καθιστά πολύ υψηλό έως απαγορευτικό το συνολικό κόστος μετακίνησης με το τρένο. Αποτέλεσμα είναι ένα πολύ μεγάλο τμήμα του επιβατικού κοινού να μην επιλέγει πλέον ως μέσο μεταφοράς το τρένο. Η μείωση του επιβατικού κοινού θα πρέπει να έχει γίνει αντιληπτή από τη Διοίκηση του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την κάθετη πτώση των εισιτηρίων που εκδίδονται από το Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιβαδειάς.
- Τον Ιούνιο 2011 αναδιαρθρώθηκαν τα δρομολόγια, που είχαν ως αποτέλεσμα τη σημαντική περικοπή δρομολογίων και την έμμεση αύξηση κομίστρου. Η έμμεση αύξηση κομίστρου προέκυψε από την κατάργηση απλών δρομολογίων που είχαν χαμηλότερο εισιτήριο και την αντικατάστασή τους με δρομολόγια intercity που έχουν πολύ ακριβότερο εισιτήριο. Έτσι, καθίσταται το τρένο ακόμη πιο ακριβό μέσο για μεγάλο τμήμα του επιβατικού κοινού, ιδιαίτερα κατά την περίοδο οικονομικής κρίσεως που διανύουμε, με αποτέλεσμα την κατακόρυφη πτώση της κίνησης των επιβατών. Ακόμη, ο σχεδιασμός των δρομολογίων και η τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του επιβατικού κοινού καθώς δεν εξυπηρετεί σημαντικό αριθμό επιβατών όπως π.χ. εργαζόμενους στην Αθήνα που κατοικούν στη Βοιωτία και μετακινούνται καθημερινά. Ένας αξιόπιστος και οικονομικός σιδηρόδρομος θα μπορούσε να αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα αποκέντρωσης από την Αττική προς τη γειτονική Βοιωτία.
- Η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού είναι απίστευτη καθώς τα προβλήματα είναι διαρκή: συχνά προβλήματα στις μηχανές από κακή συντήρηση, συχνές και μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια, βρώμικα βαγόνια, κλιματισμός που δεν λειτουργεί κλπ. Ειδικότερα το επιβατικό κοινό της Βοιωτίας μετά την αναδιάρθρωση των δρομολογίων από τον Ιούνιο 2011 υφίσταται μεγαλύτερη ταλαιπωρία: Για παράδειγμα το δρομολόγιο 1511 που εξυπηρετούσε μέχρι τον Ιούνιο 2011 τη διαδρομή Στυλίδα-Αθήνα, άλλαξε και εξυπηρετεί τη διαδρομή Λάρισα-Αθήνα. Αφού καλύπτει μεγαλύτερη απόσταση και έχει ως αφετηρία μια μεγάλη πόλη τη Λάρισα, θα περίμενε κανείς να δρομολογείται μεγαλύτερη αμαξοστοιχία με περισσότερα βαγόνια. Για ανεξήγητο λόγο οι διοικούντες τον ΟΣΕ δρομολογούν μικρότερη αμαξοστοιχία, με αποτέλεσμα οι επιβάτες από τη Λιβαδειά, τον Αλίαρτο και τη Θήβα να ταξιδεύουν σχεδόν αποκλειστικά όρθιοι και συνωστισμένοι. Οι διαμαρτυρίες και η οργή των επιβατών είναι καθημερινό φαινόμενο. Σε συνδυασμό με τα προβλήματα που προαναφέρθηκαν, οι συνθήκες ταξιδιού θυμίζουν τριτοκοσμικές χώρες. Ταυτόχρονα, δεν θα πρέπει να αγνοηθεί ο κίνδυνος για την ασφάλεια των επιβατών που εγκυμονούν αυτές οι απαράδεκτες συνθήκες ταξιδιού.
Επιπλέον, το επιβατικό κοινό της Βοιωτίας ακόμη αναμένει την υλοποίηση των υποσχέσεων για την επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου, αρχικά στη Θήβα και ακολούθως στη Λιβαδειά.
Αντίθετα, οι πολίτες της Βοιωτίας διαπιστώνουν ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ακολουθεί μια πολιτική απαξίωσης του σιδηρόδρομου, πλήττοντας την αξιοπιστία σε ένα από τα πιο ασφαλή μέσα μεταφοράς.
ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΟΥΤΩΝ, ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ:
-Ποια μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση για την παροχή αξιόπιστων και ποιοτικών υπηρεσιών από τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού της Βοιωτίας;
-Θα επαναδρομολογηθεί λεωφορείο από την πόλη της Λιβαδειάς προς το Σιδηροδρομικό Σταθμό και αντίστροφα για την εξυπηρέτηση των επιβατών;
-Θα επανεξεταστούν τα δρομολόγια και η τιμολογιακή πολιτική για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών, ειδικά των καθημερινά μετακινούμενων για να εργαστούν στην Αθήνα;
-Δεσμεύεται η κυβέρνηση για την διατήρηση της τιμής των εισιτηρίων στα σημερινά επίπεδα; Αν όχι, σε ποιο ύψος θα διαμορφωθούν και σε ποιο χρονοδιάγραμμα;
-Οι συρμοί που δρομολογούνται ανταποκρίνονται στην επιβατική κίνηση; Με ποια κριτήρια δρομολογούνται μικρής χωρητικότητας συρμοί σε γραμμές με μεγάλη επιβατική κίνηση;
-Ποια είναι η μείωση στην επιβατική κίνηση από τους Σιδηροδρομικούς Σταθμούς Λιβαδειάς, Αλιάρτου και Θήβας κατά το διάστημα Δεκεμβρίου 2010 – Ιουλίου 2011;
-Προτίθεται η κυβέρνηση να υλοποιήσει τον σχεδιασμό της προηγούμενης κυβέρνησης για επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου στη Θήβα και στη Λιβαδειά; Ακολουθεί η κυβέρνηση συγκεκριμένο σχεδιασμό και χρονοδιάγραμμα και ποιο είναι αυτό;
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου