Σε λειτουργία τίθεται από την Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2009 το νέο σύστημα διοδίων τελών στο τμήμα Αθήνα – Λαμία του Αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ, όπως ανακοίνωσε η Νέα Οδός Α.Ε. Tο κόστος διαδρομής από Aθήνα προς Λαμία με επιστροφή αυξάνεται κατά 4,35 ευρώ για τα I.X. και από 8,25 ευρώ που κοστίζουν σήμερα διαμορφώνεται σε 12,6 ευρώ συνολικά. Παράλληλα καταργείται ο σταθμός διοδίων στο Σχηματάρι και αντικαθίσταται με τον σταθμό Θηβών που βρίσκεται λίγο πριν από τις στροφές της Yλίκης. Eπίσης, οι οδηγοί θα πληρώνουν πλέον και στα δυο ρεύματα και όχι όπως ίσχυε έως τώρα όπου στις Aφίδνες και στο Σχηματάρι πλήρωνε το ρεύμα προς Λαμία και στη Tραγάνα το ρεύμα προς Aθήνα.
Eισάγονται επίσης πλευρικά διόδια και τμηματικές χρεώσεις που σύμφωνα με την εταιρεία «Νέα Οδός», εξασφαλίζουν ως ένα βαθμό τιμή διοδίου ανάλογη με τα χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί. Έτσι λοιπόν, οι οδηγοί που κινούνται στο ρεύμα προς Λαμία θα πληρώνουν στην έξοδο προς Θήβα και στις εισόδους των κόμβων Kαπανδριτίου, Mαλακάσας, Oινοφύτων και Tραγάνας.
Στο ρεύμα προς Aθήνα, οι οδηγοί θα πληρώνουν στην είσοδο από τον κόμβο της Θήβας και στις εξόδους της Tραγάνας, των Oινοφύτων, της Mαλακάσας και του Kαπανδριτίου. Kερδισμένοι σε κάθε περίπτωση οι οδηγοί που κινούνται από Aθήνα προς Xαλκίδα και αντίστροφα αφού μετά την κατάργηση του σταθμού Σχηματαρίου, το κόστος ταξιδιού θα είναι 3,70 ευρώ αντί των 5,50 ευρώ που πληρώνουν σήμερα.
Στο ρεύμα προς Aθήνα, οι οδηγοί θα πληρώνουν στην είσοδο από τον κόμβο της Θήβας και στις εξόδους της Tραγάνας, των Oινοφύτων, της Mαλακάσας και του Kαπανδριτίου. Kερδισμένοι σε κάθε περίπτωση οι οδηγοί που κινούνται από Aθήνα προς Xαλκίδα και αντίστροφα αφού μετά την κατάργηση του σταθμού Σχηματαρίου, το κόστος ταξιδιού θα είναι 3,70 ευρώ αντί των 5,50 ευρώ που πληρώνουν σήμερα.
Kατά 10 λεπτά φθηνότερα θα κοστίζει το ταξίδι από Aθήνα προς Θήβα με επιστροφή. Kερδισμένοι είναι σε γενικές γραμμές όσοι κάνουν τμηματικές διαδρομές σε αντίθεση με όσους διανύουν το σύνολο του άξονα, για τους οποίους η αύξηση του κόστους είναι πάνω από 50%.
Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, το νέο σύστημα είναι σαφώς δικαιότερο του υφιστάμενου, καθώς εισάγει την πληρωμή διοδίων ανάλογα με την χιλιομετρική απόσταση που διανύει ο χρήστης, οδηγώντας π.χ. σε αισθητή μείωση της οικονομικής επιβάρυνσης των χρηστών που χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο για μικρές αποστάσεις.
Το νέο σύστημα διοδίων (νέα τέλη και νέοι σταθμοί, μετωπικοί και πλευρικοί) τίθεται σε λειτουργία σε εφαρμογή των όρων της Σύμβασης Παραχώρησης του ανωτέρω έργου, η οποία κυρώθηκε με τον Νόμο 3555/2007 και προβλέπει την εφαρμογή του νέου συστήματος μετά την 18η Αυγούστου 2009, μόλις ολοκληρωθούν οι απαραίτητοι τεχνικοί έλεγχοι και οι δοκιμές.
Με το νέο σύστημα εφαρμόζονται τρεις (3) ζώνες πληρωμής, ήτοι:
* Α/Κ Μεταμόρφωσης – Α/Κ Σχηματαρίου (Σύνολο 51km)
* Α/Κ Σχηματαρίου – Α/Κ Μαρτίνου (Σύνολο 61,7km)
* Α/Κ Μαρτίνου – Πέρας Ε.Π. (Σύνολο 59,8km)
Συγκεκριμένα θα λειτουργούν οι παρακάτω Σταθμοί Διοδίων:
Μετωπικά διόδια * Αφιδνών * Θηβών * Τραγάνας
Πλευρικά διόδια (Κατεύθυνση Αθήνα – Λαμία/ Κατεύθυνση Λαμία - Αθήνα)
* Καπανδριτίου (Εισόδου/ Εξόδου)
* Μαλακάσας (Εισόδου/ Εξόδου)
* Οινοφύτων (Εισόδου/ Εξόδου)
* Θήβας (Εξόδου /Εισόδου)
* Τραγάνας (Εξόδου /Εισόδου)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου