Πέμπτη 27 Μαρτίου 2025

2η Επιστημονική Ημερίδα με θέμα «Πρόγνωση και ερμηνεία των Καιρικών Φαινομένων: από τη Λαϊκή Παράδοση στη Σύγχρονη επιστημονική Παρατήρηση» - Λαογραφικό Μουσείο Αράχωβας, Σάββατο 29 Μαρτίου 2025


 
Ο Δήμος Διστόμου - Αράχωβας - Αντίκυρας, σε συνεργασία με το Λαογραφικό Μουσείο Αράχωβας, διοργανώνει μια ξεχωριστή Επιστημονική Ημερίδα Μετεωρολογίας, αφιερωμένη στη σχέση της λαϊκής παράδοσης με τη σύγχρονη επιστήμη της Μετεωρολογίας.

Η ημερίδα με τίτλο, «Πρόγνωση & Ερμηνεία των Καιρικών Φαινομένων: Από τη Λαϊκή Παράδοση στη Σύγχρονη Επιστημονική Παρατήρηση», θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 29 Μαρτίου στην αίθουσα εκδηλώσεων του Λαογραφικού Μουσείου Αράχωβας.

Η εκδήλωση θα ξεκινήσει στις 18:30 με χαιρετισμό από τον Δήμαρχο Ιωάννη Σταθά, ενώ στη συνέχεια, σύμφωνα με το πρόγραμμα, θα ακολουθήσουν εισηγήσεις από διακεκριμένους επιστήμονες και ερευνητές:

·       Παρασκευάς Ποτηρόπουλος – Κύριος Ερευνητής του Κέντρου Ερεύνης Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών, επιστημονικός υπεύθυνος του Λαογραφικού Μουσείου Αράχωβας

·       Ευάγγελος Καραμανές – Διευθυντής του Κέντρου Ερεύνης Ελληνικής Λαογραφίας, Ακαδημία Αθηνών

·       Θεόδωρος Κολυδάς – Διευθυντής του Εθνικού Μετεωρολογικού Κέντρου (ΕΜΥ)

·       Δημήτριος Ζιακόπουλος – Μέλος Επιτροπής Εκτίμησης Φυσικού Κινδύνου, Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης & Προστασίας

·       Γεώργιος Οικονόμου – Ιδρυτής φίλων καιρού Αράχωβας arachovameteo.gr

·       Γεώργιος Αναγνώστου – Εκπαιδευτικός, Λαογράφος, Ερευνητής

Η ημερίδα θα ολοκληρωθεί με μια συζήτηση γύρω από τον ρόλο της παραδοσιακής γνώσης στη σύγχρονη μετεωρολογία και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.


Ο Δήμαρχος

Διστόμου Αράχωβας Αντίκυρας

Ιωάννης Σταθάς



Πρόγραμμα
Σάββατο 29 Μαρτίου

18:30 Χαιρετισμός από τον Δήμαρχο ∆ιστόμου – Αράχωβας- Αντίκυρας κύριο Ιωάννη Σταθά.

18.35 -18.45 

Καλωσόρισμα από τον Κύριο Ερευνητή του Κέντρου Ερεύνης Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών και επιστημονικό υπεύθυνο του Λαογραφικού Μουσείου Αράχωβας, Παρασκευά ΠοτηρόπουλοΛαογραφία και φυσικά φαινόμενα.

18.45 -19.00 

Ευάγγελος Καραμανές: Διευθυντής Ερευνών, Διευθύνων το Κέντρον Ερεύνης Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών. Αιτιολογικές παραδόσεις για τα μετεωρολογικά φαινόμενα.

19.00 – 19.30

Θεόδωρος Κολυδάς:
Διευθυντής του Εθνικού Μετεωρολογικού Κέντρου
της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας (ΕΜΥ).
Μέλος Επιστημονικής Επιτροπής Εκτίμησης Φυσικού Κινδύνου
του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Προστασίας.
Οι φυσικές καταστροφές και η Μετεωρολογία
στο πέρασμα του χρόνου.

19.30 – 20.00

Δημήτριος Ζιακόπουλος: 
Μέλος Επιστημονικής Επιτροπής Εκτίμησης Φυσικού Κινδύνου
του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Προστασίας, πρώην
Διευθυντής του Εθνικού Μετεωρολογικού Κέντρου
της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας (ΕΜΥ).
Μπορεί η παραδοσιακή γνώση να βοηθήσει στην αντιμετώπιση
της Κλιματικής Αλλαγής;

20.00 -20.15

Γεώργιος Οικονόμου:
Μέλος Διοικούσας Επιτροπής Λαογραφικού Μουσείου Αράχωβας,
ιδρυτής ερασιτεχνών φίλων καιρού Αράχωβας, arachovameteo.gr.
Ο Κατεβατός στη Λαογραφία και τη Μετεωρολογία της Αράχωβας.

20.15-20.30

Γεώργιος Αναγνώστου: 
Εκπαιδευτικός, Λαογράφος, Ερευνητής.
Λαϊκή Μετεωρολογία για τους καιρούς της Αράχωβας.

20.30 Συζήτηση



Σημαντικό πρόβλημα για τις περισσότερες ΜμΕ είναι η ρευστότητα

 


Με βασικότερο εύρημα τη σημαντική άνοδο του δείκτη οικονομικού κλίματος των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, κατά 10 περίπου μονάδες, σε σχέση με το προηγούμενο εξάμηνο, δημοσιεύτηκε η εξαμηνιαία αποτύπωση οικονομικού κλίματος στις μικρές επιχειρήσεις (Β' Εξάμηνο 2024) του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ_Ινστιτούτο Μικρών Επιχειρήσεων.

Η αβεβαιότητα, η μείωση του κύκλου εργασιών για τις μικρότερες επιχειρήσεις, η αδυναμία τους να χρηματοδοτήσουν σημαντικές επενδύσεις, η έλλειψη ρευστότητας αλλά και αυξημένο λειτουργικό κόστος, επιτείνουν το κίνδυνο τη συρρίκνωσης της πολύ μικρής επιχειρηματικής δραστηριότητας και την περαιτέρω συγκέντρωση αυτής σε μικρότερο αριθμό επιχειρήσεων. Σημαντικό πρόβλημα για τις περισσότερες ΜμΕ είναι η ρευστότητα, καθώς το 45,4% των επιχειρήσεων δήλωσε μείωση ρευστότητας, το δεύτερο εξάμηνο του 2024, ενώ μία στις δύο επιχειρήσεις (50,4%) δήλωσε ότι τα ταμειακά της διαθέσιμα είναι μηδενικά ή επαρκούν το πολύ για ένα μήνα. Η έλλειψη ρευστότητας και η αδυναμία πρόσβασης σε χρηματοδότηση, αντανακλάται και στο πεδίο των επενδύσεων, όπου τα ποσά που δαπανώνται είναι ιδιαίτερα χαμηλά καθώς βασίζονται στην συντριπτική τους πλειονότητα σε ίδια κεφάλαια. #γσεβεε

Διαβάστε όλη την έρευνα στο https://rb.gy/ibch9n

Η παρούσα έρευνα εκπονήθηκε στο πλαίσιο του έργου «Ανάπτυξη μηχανισμών και εφαρμογή δράσεων στήριξης  της προσαρμοστικότητας και της ανθεκτικότητας των ΜΜΕ και του ανθρώπινου δυναμικού τους» με κωδικό ΟΠΣ  6003486. Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΤΠΑ & ΤΣ) μέσω του  Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα 2021-2027».

Η Φωτογραφική Λέσχη Λιβαδειάς φιλοξενεί την έκθεση φωτογραφίας του Δημήτρη Ερμόπουλου με τίτλο «Εικόνες του Κόσμου» από τις 28 Μαρτίου 2025 έως 6 Απριλίου 2025


 Η Φωτογραφική Λέσχη Λιβαδειάς φιλοξενεί την έκθεση φωτογραφίας του Δημήτρη Ερμόπουλου με τίτλο «Εικόνες του Κόσμου».

Η έκθεση θα βρίσκεται στην αίθουσα της Φωτογραφικής Λέσχης Λιβαδειάς, από τις 28 Μαρτίου 2025 έως 6 Απριλίου 2025.

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα γίνουν την Παρασκευή 28 Μαρτίου 2025 και ώρα 19.30 μ.μ.. Ώρες λειτουργίας: 19.00 μ.μ. – 22.00 μ.μ. 

Για το Δ.Σ. της Φωτογραφικής Λέσχης Λιβαδειάς

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ         H ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Λεμονής Γιάννης               Καραδήμα Γιάννα 


Ανοικτή πρόσκληση στην εκδήλωση του ΚΚΕ με ομιλητή τον κ. Γιώργο Μαρίνο


 Η Τομεακή Επιτροπή Λιβαδειάς του ΚΚΕ σας προσκαλεί στην συγκέντρωση που διοργανώνει το Σάββατο 29 Μάρτη, ώρα 7.30 μμ στην αίθουσα του Διοικητηρίου της ΠΕ Βοιωτίας στη Λιβαδειά, με θέμα

"ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας
στο δρόμο του αγώνα για να νικήσει η ζωή...
με το ΚΚΕ για την ανατροπή!"

Θα μιλήσει ο Γιώργος Μαρίνος, 
μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, βουλευτής

Τετάρτη 26 Μαρτίου 2025

Πρωτοβουλία Future.Forward από την Elval - Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η πρώτη δράση του προγράμματος ανάπτυξης δεξιοτήτων Grow Together

 


Η Elval, o τομέας έλασης αλουμινίου της ElvalHalcor, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή της στη δημιουργία θετικού κοινωνικού αντικτύπου,  επενδύει σε Future.Forward  δράσεις και στην ενίσχυση των δεξιοτήτων της νέας γενιάς μέσω του προγράμματος Grow Together.

Στο πλαίσιο αυτής της  πρωτοβουλίας, το Σάββατο 15 Μαρτίου, πραγματοποιήθηκε στην Ερέτρια το εργαστήριο "Principles of Effective Communication", σε συνεργασία με την AIESEC Ελλάδος. Η δράση αυτή παρείχε σε 100 φοιτητές και αποφοίτους από διάφορους ακαδημαϊκούς κλάδους κρίσιμες γνώσεις και πρακτικές δεξιότητες στην αποτελεσματική επικοινωνία, ενισχύοντας την προετοιμασία τους για την ένταξη στην αγορά εργασίας και τη μακροπρόθεσμη επαγγελματική τους εξέλιξη.

Μέσω του Future.Forward, η Elval υλοποιεί μια στοχευμένη προσέγγιση ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού, δημιουργώντας τις κατάλληλες συνθήκες ώστε οι επαγγελματίες του αύριο να αποκτήσουν σήμερα τις προσωπικές και επαγγελματικές δεξιότητες που απαιτεί το σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον. Η επένδυση στη βιωματική εκπαίδευση, την εξειδικευμένη κατάρτιση και την καλλιέργεια ηγετικών δεξιοτήτων επιβεβαιώνει τη στρατηγική της εταιρείας για συνεχή ανάπτυξη και εξέλιξη του ανθρώπινου κεφαλαίου.

Ο κ. Γιώργος Παπανδρέου Human Resources Director της Elval, δήλωσε σχετικά:

«Στην Elval, αναγνωρίζουμε ότι η ανάπτυξη των ανθρώπων και των δεξιοτήτων τους αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της προόδου. Αυτή η φιλοσοφία ενσωματώνεται στον οργανισμό μας και αποτυπώνεται στις μακροχρόνιες σχέσεις που έχουμε αναπτύξει με την κοινωνία. Το εργαστήριο "Principles of Effective Communication" σηματοδοτεί την έναρξη των δράσεων του Future.Forward-Grow Together 2025, ενός προγράμματος σχεδιασμένου για την ενδυνάμωση δεξιοτήτων και τη δια βίου μάθηση. Η διαμόρφωση ενός δυναμικού και εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού αποτελεί προτεραιότητα για εμάς. Μέσω συνεργασιών με κορυφαίους οργανισμούς, όπως η AIESEC Ελλάδος, παραμένουμε προσηλωμένοι στη δημιουργία εμπειριών υψηλής αξίας που θα προσφέρουν στους συμμετέχοντες τα εφόδια για να εξελιχθούν ως προσωπικότητες και να διακριθούν στον επαγγελματικό τους χώρο.»

Με σταθερό προσανατολισμό στη βιώσιμη ανάπτυξη και την ενδυνάμωση του ανθρώπινου κεφαλαίου, η Elval συνεχίζει να διαμορφώνει τις προϋποθέσεις για ένα ισχυρότερο, πιο ανταγωνιστικό επιχειρηματικό περιβάλλον, ενισχύοντας την απασχολησιμότητα και τη δυναμική εξέλιξη της νέας γενιάς επαγγελματιών.

Οριζόντια αύξηση στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων

 


Παρεμβάσεις ύψους 526 εκατ. ευρώ στις απολαβές τους το 2025 - αναλυτικά παραδείγματα

 

·       Η σημερινή οριζόντια αύξηση των αποδοχών όλων των δημοσίων υπαλλήλων κατά 30 ευρώ έρχεται σε συνέχεια της περσινής σημαντικής αύξησης των αποδοχών.

·       Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι αυξήθηκαν κατά 70 ευρώ μηνιαίως οι μισθοί όλων των δημοσίων υπαλλήλων, η οικογενειακή παροχή κατά 20 έως 50 ευρώ, τα επιδόματα θέσης ευθύνης και παραμεθορίων περιοχών κατά 30%, τα έξοδα μετακίνησης, ενώ έγιναν σημαντικές παρεμβάσεις στα ειδικά μισθολόγια των ιατρών, των ένστολων, των μελών ΔΕΠ και των δικαστικών.

·       Επίσης πέραν της οριζόντιας αύξησης των 30 ευρώ για όλους τους δημοσίους υπαλλήλους το κόστος της οποίας υπολογίζεται σε 215 εκατ. ευρώ για το 2025, από φέτος εφαρμόζονται επιπλέον τα ακόλουθα μέτρα για αύξηση των καθαρών αποδοχών του δημοσίου:

o   Αυτοτελής φορολόγηση της αποζημίωσης των εφημεριών των ιατρών του ΕΣΥ, με κόστος 40 εκατ. ευρώ.

o   Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 1 μονάδα και στο δημόσιο από 1/1/2025. Από τα 440 εκατ. ευρώ του κόστους της μείωσης των ασφαλιστικών εισφορών, τα 83 εκατ. ευρώ αφορούν το δημόσιο τομέα.

o   Μη συμψηφισμός της προσωπικής διαφοράς δημοσίων υπαλλήλων κατά τη μισθολογική τους εξέλιξη εφόσον αυτή ανέρχεται έως 300 ευρώ και μερικός συμψηφισμός για υψηλότερες προσωπικές διαφορές. Αφορά περίπου 40.000 δημοσίους υπαλλήλους με ετήσιο κόστος 12 εκατ. ευρώ, προσαυξανόμενο κατά 5 εκατ. ευρώ ετησίως.

o   Διεύρυνση του κινήτρου επίτευξης στόχων στο δημόσιο, με ετήσιο κόστος 40 εκατ. ευρώ.

o   Αύξηση της νυχτερινής αποζημίωσης των ενστόλων από 1/1/2025, με ετήσιο κόστος 25 εκατ. ευρώ.

o   Από 1η Ιουλίου ενισχύονται περαιτέρω τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας (αφορά 156.000 ένστολους) με το επίδομα ιδιαίτερων συνθηκών εργασίας και επικινδυνότητας, λαμβάνοντας ενίσχυση 100 ευρώ μηνιαίως, με εκτιμώμενο συνολικό κόστος 111 εκατ. ευρώ για το 2025 και 222 εκατ. ευρώ για το 2026.

Συνεπώς για το 2025 οι ανωτέρω παρεμβάσεις έχουν δημοσιονομικό κόστος 526 εκατ. ευρώ.

Το συνολικό δημοσιονομικό κόστος των παρεμβάσεων που έχουν γίνει από το 2023 έως το 2025 εκτιμάται σε 2,07 δισ. ευρώ. Λαμβάνοντας υπόψη ότι το συνολικό μισθολογικό κόστος του δημοσίου (συμπεριλαμβανομένων εργοδοτικών εισφορών) το 2022 ανέρχονταν σε 18,8 δισ. ευρώ, οι ανωτέρω αυξήσεις αποδοχών και μειώσεις φόρων αντιστοιχούν στο 11% του ετήσιου μισθού ή μεσοσταθμικά σε 1,3 μηνιαίους μισθούς.

 

ΕΤΗ

2022

2023

2024

2025 (εκτίμηση με βάση τις αυξήσεις αποδοχών, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τυχόν αποχωρήσεις και προσλήψεις προσωπικού)

Συνολικό μισθολογικό κόστος δημοσίου (με εργοδοτικές εισφορές)

18.824

19.414

20.574

20.929

 

Παράρτημα 1:

Παραδείγματα αυξήσεως αποδοχών του ενιαίου μισθολογίου τον Απρίλιο του 2025 σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2023:

Παράδειγμα 1:

Προϊστάμενος τμήματος, πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, χωρίς τέκνα, με 20 χρόνια προϋπηρεσία:

·       Τον Δεκέμβριο του 2023 λάμβανε 1.972 μικτά και 1.351 καθαρά.

·       Τον Δεκέμβριο του 2024 λάμβανε 2.129 μικτά και 1.444 καθαρά (λαμβάνοντας υπόψη την οριζόντια αύξηση των 70 ευρώ και την αύξηση του επιδόματος θέσεως ευθύνης κατά 30% από 1/1/2024).

·       Τον Απρίλιο του 2025 θα λαμβάνει 2.159 μικτά και 1.469 καθαρά (λαμβάνοντας υπόψη την αύξηση 30 ευρώ των μικτών αποδοχών από 1/5/2025 και τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών από 1/1/2025).

·       Η ετήσια αύξηση των μικτών αποδοχών του τον Απρίλιο του 2025 σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2023 είναι 2.244 ευρώ που αντιστοιχεί σε 1,1 μηνιαίο μικτό μισθό.

·       Η ετήσια αύξηση των καθαρών αποδοχών του τον Απρίλιο του 2025 σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2023 είναι 1.407 ευρώ που αντιστοιχεί σε 1,0 μηνιαίο καθαρό μισθό.

 

Παράδειγμα 2:

Υπάλληλος χωρίς θέση ευθύνης, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, χωρίς τέκνα, με 20 χρόνια προϋπηρεσία:

·       Τον Δεκέμβριο του 2023 λάμβανε 1.218 μικτά και 907 καθαρά.

·       Τον Δεκέμβριο του 2024 λάμβανε 1.288 μικτά και 949 καθαρά (λαμβάνοντας υπόψη την οριζόντια αύξηση των 70 ευρώ από 1/1/2024).

·       Τον Απρίλιο του 2025 θα λαμβάνει 1.318 μικτά και 972 καθαρά (λαμβάνοντας υπόψη την αύξηση 30 ευρώ των μικτών αποδοχών από 1/5/2025 και τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών από 1/1/2025).

·       Η ετήσια αύξηση των μικτών αποδοχών του τον Απρίλιο του 2025 σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2023 είναι 1.200 ευρώ που αντιστοιχεί σε 1,0 μηνιαίο μικτό μισθό.

·       Η ετήσια αύξηση των καθαρών αποδοχών του τον Απρίλιο του 2025 σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2023 είναι 779 ευρώ που αντιστοιχεί σε 0,9 του μηνιαίου καθαρού μισθού.

 

Παράδειγμα 3:

Υπάλληλος χωρίς θέση ευθύνης, τεχνολογικής εκπαίδευσης, με 2 τέκνα, με 20 χρόνια προϋπηρεσία:

·       Τον Δεκέμβριο του 2023 λάμβανε 1.657 μικτά και 1.177 καθαρά.

·       Τον Δεκέμβριο του 2024 λάμβανε 1.777 μικτά και 1.265 καθαρά (λαμβάνοντας υπόψη την οριζόντια αύξηση των 70 ευρώ, την αύξηση της οικογενειακής παροχής κατά 50 ευρώ, καθώς και τη μείωση φόρου εισοδήματος για οικογένειες με παιδιά από 1/1/2024).

·       Τον Απρίλιο του 2025 θα λαμβάνει 1.807 μικτά και  1.290 καθαρά (λαμβάνοντας υπόψη την αύξηση 30 ευρώ των μικτών αποδοχών από 1/5/2025 και τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών από 1/1/2025).

·       Η ετήσια αύξηση των μικτών αποδοχών του τον Απρίλιο του 2025 σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2023 είναι 1.800 ευρώ που αντιστοιχεί σε 1,1 μηνιαίο μικτό μισθό.

·       Η ετήσια αύξηση των καθαρών αποδοχών του τον Απρίλιο του 2025 σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2023 είναι 1.360 ευρώ που αντιστοιχεί σε 1,2 μηνιαίο καθαρό μισθό.

 

Παράδειγμα 4:

Υπάλληλος χωρίς θέση ευθύνης, υποχρεωτικής εκπαίδευσης, με 2 τέκνα, χωρίς προϋπηρεσία:

·       Τον Δεκέμβριο του 2023 λάμβανε 850 μικτά και 657 καθαρά.

·       Τον Δεκέμβριο του 2024 λάμβανε 970 μικτά και 750 καθαρά (λαμβάνοντας υπόψη την οριζόντια αύξηση των 70 ευρώ, την αύξηση της οικογενειακής παροχής κατά 50 ευρώ, καθώς και τη μείωση φόρου εισοδήματος για οικογένειες με παιδιά από 1/1/2024).

·       Τον Απρίλιο του 2025 θα λαμβάνει 1.000 μικτά και 778 καθαρά (λαμβάνοντας υπόψη την αύξηση 30 ευρώ των μικτών αποδοχών από 1/5/2025 και τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών από 1/1/2025).

·       Η ετήσια αύξηση των μικτών αποδοχών του τον Απρίλιο του 2025 σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2023 είναι 1.800 ευρώ που αντιστοιχεί σε 2,1 μηνιαίους μικτούς μισθούς.

·       Η ετήσια αύξηση των καθαρών αποδοχών του τον Απρίλιο του 2025 σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2023 είναι 1.451 ευρώ που αντιστοιχεί σε 2,2 μηνιαίους καθαρούς μισθούς.

 

Παράδειγμα 5:

Διευθυντής, πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, χωρίς τέκνα, με 30 χρόνια προϋπηρεσία:

·       Τον Δεκέμβριο του 2023 λάμβανε 2.427 μικτά και 1.606 καθαρά.

·       Τον Δεκέμβριο του 2024 λάμβανε 2.632 μικτά και 1.717 καθαρά (λαμβάνοντας υπόψη την οριζόντια αύξηση των 70 ευρώ και την αύξηση του επιδόματος θέσεως ευθύνης κατά 30% από 1/1/2024).

·       Τον Απρίλιο του 2025 θα λαμβάνει 2.662 μικτά και 1.742 καθαρά (λαμβάνοντας υπόψη την αύξηση 30 ευρώ των μικτών αποδοχών από 1/5/2025 και τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών από 1/1/2025).

·       Η ετήσια αύξηση των μικτών αποδοχών του τον Απρίλιο του 2025 σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2023 είναι 2.820 ευρώ που αντιστοιχεί σε 1,2 μηνιαίο μικτό μισθό.

·       Η ετήσια αύξηση των καθαρών αποδοχών του τον Απρίλιο του 2025 σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2023 είναι 1.637 ευρώ που αντιστοιχεί σε 1,0 μηνιαίο καθαρό μισθό.

 

Σημειώνεται ότι τα ανωτέρω παραδείγματα αφορούν τις βασικές παροχές (βασικό μισθό, οικογενειακό επίδομα και επίδομα θέσης ευθύνης) του ενιαίου μισθολογίου (καθώς τα ειδικά μισθολόγια των ιατρών, των ένστολων, των μελών ΔΕΠ και των δικαστικών έλαβαν επιπλέον αυξήσεις) και δεν περιλαμβάνουν τυχόν αμοιβές από υπερωρίες, κίνητρα επίτευξης στόχων, επίδομα παραμεθορίου κλπ. που επίσης αυξήθηκαν.

 

 

Παράρτημα 2: Οι 22 αυξήσεις αποδοχών και μειώσεις φόρων για τους δημοσίους υπαλλήλους που έχουν εφαρμοστεί από το 2023 έως σήμερα

Η παρούσα Κυβέρνηση είναι αυτή που αύξησε για πρώτη φορά τους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων μετά από 14 χρόνια.

Οι δεκαπέντε μόνιμες αυξήσεις αποδοχών δημοσίων υπαλλήλων που έχουν γίνει τα τελευταία δύο έτη, δηλαδή κατά τη διάρκεια του 2023 και 2024 περιλαμβάνουν:

1.     Αναμόρφωση του μισθολογίου των ιατρών του ΕΣΥ το 2023 με μεσοσταθμική αύξηση 10% και ετήσιο κόστος 65 εκατ. ευρώ.

2.     Κατάργηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης εισοδήματος και στον δημόσιο τομέα από το 2023 με ετήσιο κόστος 202 εκατ. ευρώ.

3.     Διευθέτηση από το 2023 μισθολογικών θεμάτων των ενόπλων δυνάμεων όπως η (α) Μισθολογική εξέλιξη Εθελοντών Μακράς Διάρκειας και Οπλιτών Βραχείας Ανακατάταξης (8,5 εκατ), (β) Επέκταση της Μάχιμης 5ετίας ενστόλων και σε λοιπές κατηγορίες προσωπικού, (γ) έκδοση της απόφασης για καταβολή της ειδικής αποζημίωσης για τη νυκτερινή απασχόληση των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων (25 εκατ), (δ) θεσπίζεται ειδική πρόσθετη αμοιβή για πληρώματα πολεμικών πλοίων που βρίσκονται σε αποστολή (25 εκατ), με συνολικό κόστος 59 εκατ. ευρώ.

4.     Κατάργηση της εισφοράς 1% υπερ Ταμείου Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων από το 2023 με κόστος 80 εκατ. ευρώ.

5.     Αύξηση από 1/1/2024 οριζοντίως των αποδοχών κατά 70 ευρώ με κόστος 558 εκατ. ευρώ (674 εκατ. ευρώ με εργοδοτικές εισφορές).

6.     Αύξηση από 1/1/2024 της οικογενειακής παροχής στο δημόσιο κατά 20 έως 50 ευρώ με κόστος 155 εκατ. ευρώ (187 εκατ. ευρώ με εργοδοτικές εισφορές).

7.     Αύξηση από 1/1/2024 των επιδομάτων θέσης ευθύνης κατά 30% με κόστος 52 εκατ. ευρώ (62 εκατ. ευρώ με εργοδοτικές εισφορές).

8.     Αύξηση από 1/1/2024 κατά 30% του επιδόματος παραμεθορίου με κόστος 8 εκατ. ευρώ (9 εκατ. ευρώ με εργοδοτικές εισφορές).

9.     Αύξηση από 1/1/2024 κατά 15 ευρώ του επιδόματος ιδιαιτέρων συνθηκών εργασίας των ενστόλων που είναι έγγαμοι ή έχουν παιδιά, με κόστος 20 εκατ. ευρώ (24 εκατ. ευρώ με εργοδοτικές εισφορές).

10.  Αναμόρφωση μισθολογίου μελών ΔΕΠ, αναδρομικά από 07/10/2022, με μεσοσταθμική αύξηση 10%, με ετήσιο κόστος 41 εκατ. ευρώ (49 εκατ. ευρώ με εργοδοτικές εισφορές).

11.  Σημαντική αύξηση από 1/1/2024, των αποζημιώσεων μετακίνησης και διανυκτέρευσης με ετήσιο κόστος 43 εκατ. ευρώ.

12.  Αύξηση του αντισταθμιστικού επιδόματος και της πάγιας αντιμισθίας δικαστικών, με ετήσιο κόστος 15 εκατ. ευρώ.

13.  Αύξηση από 1/1/2024 της αποζημίωσης των εφημεριών του ΕΣΥ κατά 20%, με ετήσιο κόστος 45 εκατ. ευρώ.

14.  Επιπλέον αύξηση από το 2024 της ειδικής αποζημίωσης για τα πληρώματα των πολεμικών πλοίων και το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων που βρίσκεται σε ειδική αποστολή, με ετήσιο κόστος 15 εκατ. ευρώ.

15.  Αύξηση από τον Οκτώβριο του 2024 του κινήτρου προσέλκυσης ιατρών σε προβληματικές και άγονες περιοχές, με ετήσιο κόστος 16 εκατ. ευρώ.

Οι ανωτέρω δεκαπέντε παρεμβάσεις έχουν μόνιμο ετήσιο δημοσιονομικό κόστος 1,37 δισ. ευρώ χωρίς εργοδοτικές εισφορές και συνολικά 1,55 δισ. ευρώ με εργοδοτικές εισφορές.

Και συνεχίζουμε με 7 νέες παρεμβάσεις που εφαρμόζονται από το 2025:

1.     Αυτοτελής φορολόγηση της αποζημίωσης των εφημεριών των ιατρών του ΕΣΥ, με κόστος 40 εκατ. ευρώ.

2.     Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 1 μονάδα και στο δημόσιο από 1/1/2025. Από τα 440 εκατ. ευρώ του κόστους της μείωσης των ασφαλιστικών εισφορών, τα 83 εκατ. ευρώ αφορούν το δημόσιο τομέα.

3.     Μη συμψηφισμός της προσωπικής διαφοράς δημοσίων υπαλλήλων κατά τη μισθολογική τους εξέλιξη εφόσον αυτή ανέρχεται έως 300 ευρώ και μερικός συμψηφισμός για υψηλότερες προσωπικές διαφορές. Αφορά περίπου 40.000 δημοσίους υπαλλήλους με ετήσιο κόστος 12 εκατ. ευρώ, προσαυξανόμενο κατά 5 εκατ. ευρώ ετησίως.

4.     Θεσμοθέτηση κινήτρου επίτευξης στόχων στο δημόσιο, με ετήσιο κόστος 40 εκατ. ευρώ.

5.     Αύξηση της νυχτερινής αποζημίωσης των ενστόλων από 1/1/2025, με ετήσιο κόστος 25 εκατ. ευρώ.

6.     Από 1η Ιουλίου ενισχύονται περαιτέρω τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας (αφορά 156.000 ένστολους) με το επίδομα ιδιαίτερων συνθηκών εργασίας και επικινδυνότητας, λαμβάνοντας ενίσχυση 100 ευρώ μηνιαίως, με εκτιμώμενο συνολικό κόστος 111 εκατ. ευρώ για το 2025 και 222 εκατ. ευρώ για το 2026 (187 εκατ. ευρώ χωρίς εργοδοτικές εισφορές).

7.     Θεσμοθετήθηκε κανόνας ετήσιας αυξήσεως οριζοντίως των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων, αναλόγως της αύξησης του κατώτατου μισθού. Το δημοσιονομικό κόστος για το έτος 2025 με αύξηση ύψους 30 ευρώ μηνιαίως του μισθού από τον Απρίλιο ανέρχεται σε 215 εκατ. ευρώ (179 εκατ. ευρώ χωρίς εργοδοτικές εισφορές). Με την αύξηση του κατώτατου μισθού στα 950 ευρώ έως τον Απρίλιο του 2027, οι δημόσιοι υπάλληλοι θα λάβουν επιπλέον 70 ευρώ τα επόμενα δύο έτη, με τη συνολική αύξηση σε σχέση με το 2024 να ανέρχεται σε 100 ευρώ μηνιαίως ή 1200 ευρώ ετησίως. Όταν θα ολοκληρωθούν οι αυξήσεις το ετήσιο κόστος θα ανέρχεται σε 792 εκατ. ευρώ χωρίς εργοδοτικές εισφορές και συνολικά 954 εκατ. ευρώ με εργοδοτικές εισφορές.

Συνεπώς ειδικά για το 2025 οι ανωτέρω παρεμβάσεις έχουν μόνιμο ετήσιο δημοσιονομικό κόστος 475 εκατ. ευρώ χωρίς εργοδοτικές εισφορές και συνολικά 526 εκατ. ευρώ με εργοδοτικές εισφορές.

Συνολικά οι 22 προεμβάσεις που έχουν υλοποιηθεί έως το 2025 έχουν μόνιμο ετήσιο δημοσιονομικό κόστος 1,85 δισ. ευρώ χωρίς εργοδοτικές εισφορές και συνολικά 2,07 δισ. ευρώ με εργοδοτικές εισφορές.