Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2023

Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του έργου «Μπράλος-Άμφισσα» - Φ. Σπανός: Ένα κομβικό έργο για την ανάπτυξη της Στερεάς Ελλάδας ξεκινά!

 


Υπεγράφη σήμερα, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η σύμβαση κατασκευής του οδικού άξονα «Μπράλος-Άμφισσα».

Εκ μέρους της Ελληνικής Κυβέρνησης η σύμβαση υπεγράφη από τον Υπουργό, κ. Κωνσταντίνο Αχ. Καραμανλή, και εκ μέρους της αναδόχου εταιρείας από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου «ΑΒΑΞ», κ. Κωνσταντίνο Μιτζάλη. Στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης παρέστησαν επίσης ο Υπουργός Οικονομικών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, ο Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Ιωάννης Τσακίρης, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, κ. Ιωάννης Οικονόμου, ο Βουλευτής Φωκίδας και Γενικός Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας ΝΔ κ. Ιωάννης Μπούγας, καθώς και οι Βουλευτές Φθιώτιδας κ. Γεώργιος Κοτρωνιάς και κ. Ελένη Μακρή-Θεοδώρου. Παρών ήταν και ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας κ. Φάνης Σπανός. 







Από σήμερα, ημέρα υπογραφής, αρχίζει ο συμβατικός χρόνος των 54 μηνών υλοποίησης του μεγάλου αυτού έργου, συνολικού προϋπολογισμού 285,50 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για ένα από τα πιο δύσκολα τμήματα του διαγώνιου άξονα «Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο» και η υλοποίησή του ανοίγει τον δρόμο για την μελλοντική ολοκλήρωση και των άλλων τμημάτων που χρήζουν αναβάθμισης. Ο διαγώνιος άξονας ενώνει τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας-Θεσσαλονίκης και τον Ε65 (Λαμία-Καρδίτσα-Εγνατία), με την Ιόνια Οδό (Αντίρριο-Ιωάννινα), την Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και κατ` επέκταση την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος).

Ο άξονας αυτός θα προσφέρει εναλλακτική διαδρομή, κυρίως μεταξύ Δυτικής Ελλάδας και Κεντρικής Ελλάδας. Επιπλέον, βγάζει από την οδική απομόνωση πολλές περιοχές σε Φωκίδα, Φθιώτιδα και Αιτωλοακαρνανία.

Αντικείμενο της σύμβασης είναι μελέτη και κατασκευή των έργων βελτίωσης του οδικού άξονα «Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο» και η δημοπράτηση για το τμήμα Μπράλος-Άμφισσα, το οποίο διακρίνεται στα υποτμήματα:

·           1. Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (Χ.Θ. 0+000 – Χ.Θ. 7+300)

·           2. Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη (δεν περιλαμβάνεται) – Άμφισσα (Χ.Θ. 14+000 – Χ.Θ. 30+700)

Το ενδιάμεσο τμήμα του άξονα (Χ.Θ. 7+300 – Χ.Θ. 9+300) αντιστοιχεί στην παράκαμψη Γραβιάς, το οποίο είναι κατασκευασμένο και δεν αποτελεί αντικείμενο της παρούσας. Το τμήμα του άξονα από Χ.Θ. 9+300 έως τον Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη στη Χ.Θ. 14+000 έχει δημοπρατηθεί και δεν αποτελεί αντικείμενο της παρούσας.

Στη σύμβαση περιλαμβάνεται συγκεκριμένα η κατασκευή ενός αριθμού ισόπεδων κόμβων, καθώς και ενός δικτύου παράλληλων και κάθετων δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το λοιπό υφιστάμενο οδικό δίκτυο και την εξυπηρέτηση των παροδίων χρήσεων.

Το έργο αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο», το οποίο υπάγεται στον διευρωπαϊκό άξονα Ε65. Βάσει της υπ’ αρίθμ. 1308/15-12-95 (ΦΕΚ 30Δ/19-01-96) απόφασης του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., η οδός έχει καταταχθεί στο δευτερεύον εθνικό οδικό δίκτυο κι έχει χαρακτήρα σύνδεσης, ευρισκόμενη στο σύνολο του μήκους της εκτός σχεδίου, παρακάμπτοντας τους οικισμούς, από την περιοχή των οποίων διέρχεται και συνδέοντας την Π.Ε. Φθιώτιδας με τις Π.Ε. Φωκίδας και Αιτωλοακαρνανίας. Ως εκ τούτου, ανήκει στην κατηγορία Α με λειτουργική βαθμίδα ΙΙ (οδική σύνδεση νομών / επαρχιών) με αρχή και πέρας τον ΠΑΘΕ και την ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ αντίστοιχα, που ανήκουν στην λειτουργική βαθμίδα ΑΙ.

Το έργο περιλαμβάνει συνοπτικά:

·      Την εκτέλεση κάθε είδους χωματουργικών έργων (γενικές εκσκαφές σε γαιώδες-ημιβραχώδες και βραχώδες έδαφος, εκσκαφές χαλαρών εδαφών, εκσκαφές θεμελίων τεχνικών έργων, εκσκαφές τάφρων, διανοίξεις σηράγγων, επιχώσεις με προϊόντα εκσκαφών, επιχώσεις με κοκκώδη υλικά και θραυστά υλικά λατομείου κλπ)

·      Εργασίες για την κατασκευή κάθε είδους τεχνικών έργων (οχετοί, γέφυρες, σήραγγες, τοίχοι αντιστήριξης, οπλισμένο επίχωμα)

·      Εργασίες οδοστρωσίας και ασφαλτόστρωσης

·      Εργασίες ασφάλισης και σήμανσης

·      Η/Μ εργασίες οδοφωτισμού και υπογείων έργων (σηράγγων)

·      Λοιπές εργασίες που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία της οδού, όπως κατασκευή και τοποθέτηση κρασπεδορείθρων, πλακοστρώσεις, εργασίες αποχέτευσης και αποστράγγισης, περιφράξεις οδικών έργων κλπ.

Τόσο ο κ. Καραμανλής όσο και οι λοιποί παριστάμενοι Υπουργοί και Βουλευτές αναφέρθηκαν στη σπουδαία συμβολή του Βουλευτή Φωκίδας στην προώθηση της υλοποίησης του οδικού άξονα «Μπράλος-Άμφισσα». Ο κ. Μπούγας προέβη στην εξής δήλωση:

«Πρόκειται για μια πολύ σημαντική ημέρα για τη Φωκίδα και τη Στερεά Ελλάδα, καθώς σηματοδοτεί αφενός την έναρξη κατασκευής ενός σπουδαίου οδικού έργου, αφετέρου το τέλος μιας μακράς περιόδου, που υπερβαίνει τα 50 έτη, κατά την οποία δεν εκτελούνταν μεγάλα και αναπτυξιακού χαρακτήρα έργα στη Φωκίδα.

Ταυτόχρονα, η σημερινή ημέρα αποτελεί κι έναν σημαντικό προσωπικό σταθμό, διότι η υπογραφή της σύμβασης συνιστά δικαίωση των προσωπικών μου προσπαθειών, από το 2004, για την υλοποίηση του εν λόγω έργου. Θα ήθελα να εκφράσω τις βαθύτατες ευχαριστίες μου προς τους Υπουργούς και συναδέλφους Βουλευτές για την τιμητική αναφορά τους στη δική μου συμβολή. Θα ήθελα ειδικότερα να ευχαριστήσω ειλικρινώς:

Τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, με εντολή του οποίου άρχισαν κι ολοκληρώθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα οι διαδικασίες που οδήγησαν στην υπογραφή της σύμβασης,

Τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή για την εξαιρετική συνεργασία και την άψογη και απολύτως διαφανή διεκπεραίωση σύνθετων κι απαιτητικών ενεργειών,

Τον Υφυπουργό Υποδομών κ. Γιώργο Καραγιάννη,

Τον Υπουργό Οικονομικών κ. Χρήστο Σταϊκούρα,

Τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ κ. Γιάννη Οικονόμου,

Και ασφαλώς τον συμπατριώτη μας, Υφυπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Γιάννη Τσακίρη για την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ ώστε να καταστεί δυνατή η χρηματοδότησή του.

Από δω και στο εξής, θα παρακολουθούμε το χρονοδιάγραμμα των εργασιών. Μέλημά μας είναι να απορροφήσουμε όσο δυνατόν μεγαλύτερη ωφέλεια από την κατασκευή του έργου και μετά την ολοκλήρωσή του να αξιοποιήσουμε τις αναπτυξιακές δυνατότητες που παρέχονται για την περιοχή μας.»

Δεν υπάρχουν σχόλια: