*του Λουκά Αν.
Καράντζαλη
Τα
τελευταία τριάντα χρόνια είχε διαμορφωθεί ως πάγιο αίτημα των κατοίκων της
Βοιωτίας, η ανάπτυξη του προαστιακού σιδηροδρόμου για την ασφαλή και οικονομική
μετακίνηση των κατοίκων και των εργαζομένων από και προς την Αθήνα και την
Βιομηχανική περιοχή των Οινοφύτων –Σχηματαρίου.
Ένα αίτημα με ισχυρό αναπτυξιακό
και κοινωνικό χαρακτήρα για ολόκληρη την Βοιωτία, ιδιαίτερα την περίοδο της
οικονομικής κρίσης , όπου η ανεργία μαστίζει τις τοπικές κοινωνίες και οι
άνεργοι κάτοικοι της Βοιωτίας χρειάζεται να μετακινηθούν σε ευρύτερες περιοχές
για αναζήτηση εργασίας.
Όπως διαβάζουμε στη εφημερίδα Ναυτεμπορική, της 17/2/2017, «Νέο
πρωινό δρομολόγιο Προαστιακού Σιδηροδρόμου στο τμήμα Αθήνα - Τιθορέα
- Αθήνα ξεκινά πιλοτικά τη Δευτέρα 20-2-2017. Η αμαξοστοιχία θα αναχωρεί στις 04:24 από την
Αθήνα με προορισμό την Τιθορέα και, αντίστροφα, στις 06:36 από την Τιθορέα με
προορισμό την Αθήνα. Η αμαξοστοιχία θα πραγματοποιεί στάσεις σε Λιβαδειά,
Αλίαρτο, Θήβα, Οινόη, Αυλώνα, Αφίδνες, Άγιο Στέφανο, ΣΚΑ, Αθήνα και Ρούφ.
Όπως επισημαίνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το
συγκεκριμένο δρομολόγιο θα εκτελείται μόνο τις καθημερινές, από Δευτέρα έως
Παρασκευή (όχι Σάββατα, Κυριακές και αργίες), και δίνει τη δυνατότητα στους
κατοίκους, αλλά κυρίως στους εργαζόμενους των περιοχών που διέρχεται το τρένο,
να μεταβούν έγκαιρα τις πρωινές ώρες από την Αθήνα προς τις βιομηχανικές
περιοχές της Αττικής και μέχρι την Τιθορέα. Αντίστροφα, οι κάτοικοι πόλεων του
Νομού Βοιωτίας θα μπορούν τις πρωινές ώρες να μεταβούν άνετα και οικονομικά
προς την Αθήνα.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δρομολογώντας το συγκεκριμένο δρομολόγιο ικανοποιεί
ένα πάγιο και διαχρονικό αίτημα των κατοίκων περιοχών όπως η Λιβαδειά, η
Αλίαρτος, η Θήβα, κλπ…..» https://www.naftemporiki.gr/story/1206136/proastiakos-neo-proino-dromologio-sto-tmima-athina-tithorea-athina
Αναγνωρίζεται
δηλαδή από την ίδια την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο αναπτυξιακός και κοινωνικός χαρακτήρας των
δρομολογίων του προαστιακού για την Βοιωτία.
Παράλληλα σήμερα βρισκόμαστε ένα βήμα πριν την δρομολόγηση των express
τρένων που θα κάνουν το Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες, αφού ολοκληρώνονται οι
δοκιμές στην ηλεκτροκίνηση και οι δοκιμές στην ταχύτητα. Η δρομολόγηση των express τρένων, όμως επιφυλάσσει
μια αρνητική έκπληξη, μη προβλέποντας στάση για την Βοιωτία, όπως έχει ήδη
ανακοινωθεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αφήνοντας την Βοιωτία στο περιθώριο των σύγχρονων
συγκοινωνιακών εξελίξεων.
Αυτή η αρνητική εξέλιξη επιβάλει ως αδήριτη
κοινωνική ανάγκη τη δρομολόγηση τακτικών δρομολογίων προαστιακού σιδηροδρόμου,
για την πλήρη κάλυψη των συνεχώς
αυξανόμενων αναγκών μετακίνησης των κατοίκων της Βοιωτίας, προς την Αθήνα και
την Βιομηχανική περιοχή Οινοφύτων Σχηματαρίου.
Θα ήταν βεβαίως
ιδιαίτερα χρήσιμο για τις τοπικές μας κοινωνίες, η δημοσιοποίηση των στοιχείων
της πιλοτικής λειτουργίας του ενός και μοναδικού πρωινού δρομολογίου του προαστιακού δρομολογίου Αθηνών –Τιθορέας και
επιστροφής, την ίδια ώρα που ανακοινώνονται έργα επέκτασης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στο τμήμα Ισθμού
- Λουτρακίου, με ηλεκτροκίνηση, και σύνδεσης με την
υπάρχουσα Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων του Προαστιακού Σιδηροδρόμου
μεταξύ Αεροδρομίου -Κορίνθου-Κιάτου- Αιγίου και ανακαίνισης
των κτιριακών εγκαταστάσεων του Σ.Σ. Ισθμού και θα κατασκευαστούν νέες αποβάθρες στον Σταθμό
Ισθμού και στις Στάσεις Καζίνο (Μηχανικού) και Λουτρακίου, ενώ θα τοποθετηθούν
σύγχρονα Αυτόματα Συστήματα Ισόπεδων Διαβάσεων (Α.Σ.Ι.Δ.).
Τέλος, αυτό απαιτεί συμπληρωματικά, έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό των αστικών και
υπεραστικών συγκοινωνιών των ΚΤΕΛ Λιβαδειάς και Θήβας, για την οργάνωση των
συνδυασμένων μεταφορών των δύο συγκοινωνιακών μέσων και την ευχερέστερη
μετακίνηση των κατοίκων της Βοιωτίας. Η συνδυασμένη οργάνωση ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΚΤΕΛ
θα λειτουργήσει θετικά και θα ενισχύσει και την βιωσιμότητα των ΚΤΕΛ, δεδομένου
ότι θα αυξηθεί η χρήση των δύο μεταφορικών μέσων και θα έχουμε μείωση της
χρήσης του ΙΧ, τόσο στα πλαίσια των δευτερευουσών μετακινήσεων από τα δημοτικά
διαμερίσματα των πρώην Καποδιστριακών Δήμων προς τις στάσεις του Προαστιακού
Σιδηροδρόμου, όσο και προς τους ισχυρούς τουριστικούς προορισμούς του Νομού
(Αράχωβα, Παρνασσός κλπ), λόγω της οικονομικότερης και ασφαλέστερης μετακίνησης
των πολιτών.
*ο Λουκάς
Καράντζαλης είναι Οικονομολόγος Msc Βιώσιμης Ανάπτυξης και Περιβαλλοντικής
διακυβέρνησης, και εξειδίκευση σε θέματα Τοπικής Ανάπτυξης, Αυτοδιοίκησης και
Επιχειρηματικότητας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου