Ο Ίων του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη άνοιξε
το 2ο Φεστιβάλ Δελφών "Το Λάλον Ύδωρ" το
περασμένο Σάββατο στις 15 Ιουνίου, στον άνω αύλειο χώρο του Μουσείου των Δελφών
σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Φωκίδας. Οι συγκλονιστικές ερμηνείες
του Κωνσταντίνου Μπιμπή, της Δήμητρας Χατούπη και το
ηχητικό περιβάλλον από κρουστά του Νίκου Τουλιάτου, ενθουσίασαν το
προσηλωμένο κοινό που παρακολούθησε την παράσταση. Με παρατεταμένο χειροκρότημα
οι συγκινημένοι θεατές έβγαλαν στη σκηνή πολλές φορές τους πρωταγωνιστές αυτής
της μοναδικής θεατρικής εμπειρίας.
Η προσέλευση του κόσμου από πολλά
διαφορετικά μέρη της χώρας στην εναρκτήρια εκδήλωση του Φεστιβάλ Δελφών "Το Λάλον Ύδωρ",
ξεπέρασε τις προσδοκίες των διοργανωτών. Τα εισιτήρια εξαντλήθηκαν πολύ γρήγορα
και παρακολούθησαν την παράσταση ακόμα και όρθιοι θεατρόφιλοι οι οποίοι εν
γνώση τους δεν ήθελαν να χάσουν το θεατρικό δρώμενο κάτω από τη σκιά των
Φαιδριάδων βράχων και του ναού του Απόλλωνα. Ο Ίων του Ευριπίδη είναι η μόνη σωζόμενη
αρχαία αττική τραγωδία της οποίας η ιστορία διαδραματίζεται όλη στα προπύλαια
του ναού του Απόλλωνα στους Δελφούς. Δεν είναι καθόλου διακοσμητικό το σκηνικό
αλλά τελείως ουσιαστικό. Εξαιτίας της πλοκής καταρχάς, η Κρέουσα, Αθηναία
πριγκίπισσα, βιάζεται από τον Απόλλωνα και φέρνει στον κόσμο ένα παιδί, που θα
ονομαστεί στη συνέχεια Ίων, εγκαταλείποντάς το στο ίδιο σημείο στο οποίο είχε
υποστεί τον βιασμό - στη δυτική πλευρά του βράχου της Ακρόπολης. Ο αδελφός του
Απόλλωνα, ο Ερμής, σώζει κατ' εντολήν του Απόλλωνα το νεογέννητο και το
μεταφέρει στους Δελφούς, έδρα του αδελφού του, για να αναθέσει την ανατροφή του
στην Πυθία. Στο έργο ο Ίων είναι ήδη έφηβος και εργάζεται σαν νεωκόρος στο ναό
του θεού, για τον οποίο αγνοεί ότι είναι πατέρας του, ενώ δέχεται την επίσκεψη
της Κρέουσσας - μαζί με το νόμιμο σύζυγό της Ξούθο - για την οποία αγνοεί πως
είναι η μητέρα του.
Τέλος, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του
Φεστιβάλ Δελφών συνθέτης Δημήτρης Μαραμής, τόνισε στον πρόλογο
και στον επίλογό του στην εκδήλωση, πως είναι ξεκάθαρος ο στόχος της ταυτότητας
του φεστιβάλ να επιλέγονται δρώμενα που συνδέονται ουσιαστικά και άμεσα με τους
μνημειακούς χώρους που παρουσιάζονται ώστε να συντελούν σε ένα καθολικό,
συγκινησιακό βίωμα του έργου τέχνης και της ενέργειας του χώρου της δελφικής
γης στον θεατή ή ακροατή.
PHOTOS: GEORGE SPANOS
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου