Πώς μπορεί η εκπαίδευση και οι εκπαιδευτικοί ειδικότερα να βοηθήσουν, στην εποχή της πληροφοριακής έκρηξης, τους νέους ανθρώπους να προσεγγίσουν καλύτερα τον κόσμο της γνώσης; Πώς μπορεί να μεταφερθεί στη σχολική αίθουσα η μαγεία της γνώσης, χωρίς να υπονομευθεί το μαθησιακό αποτέλεσμα και να διαλυθούν οι απαιτούμενοι κανόνες;
Τέτοιου είδους ερωτήματα βρίσκονται στο επίκεντρο του πανελλήνιου συνεδρίου με τίτλο, «Διδάσκοντας και εμπνέοντας εφήβους. Για ένα αλλιώτικο σχολείο», που θα γίνει στις 4, 5 και 6 Μαρτίου στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών. Το συνέδριο διοργανώνεται από τα «Εκπαιδευτήρια Πολύτροπη Αρμονία» και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Οι νέοι τρόποι διδασκαλίας της νεοελληνικής γλώσσας, η σχέση της αφήγησης αλλά και της τέχνης με τα μαθηματικά, οι διαφορετικές προσεγγίσεις στο αρχαίο δράμα, η επίδραση της νέας τεχνολογίας και των καινοτόμων ιδεών στην εκπαίδευση, είναι ορισμένα, μόνο, από τα θέματα που παρουσιάσουν εισηγητές από όλο το φάσμα της εκπαίδευσης.
Έντονη θα είναι και η παρουσία της ομάδας ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ στο συνέδριο. Θέματα που αφορούν τις διαφορετικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία των μαθηματικών θα αναπτύξει ο μαθηματικός, συγγραφέας και ιδρυτικό μέλος της ομάδας ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ, Τεύκρος Μιχαηλίδης, καθώς και οι μαθηματικοί και δραστήρια μέλη της ομάδας, Κατερίνα Καλφοπούλου, Πότα Κοταρίνου, Ανδρέας Λύκος, Άλκηστη Πατρινέλη και Σταυρούλα Παπανικολάου.
Ιδιαίτερη αναφορά θα γίνει στο συνέδριο και στα εκπαιδευτικά προγράμματα που σχεδίασε πρόσφατα η ομάδα, σε συνεργασία με τον οργανισμό ΝΕΟΝ, στο πλαίσιο της έκθεσης έργων του κορυφαίου εκπροσώπου της Arte Povera, Mario Merz στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης της Αθήνας. Στην έκθεση με τίτλο «Numbers are prehistoric» τα μέλη της ομάδας Μαρία Δαμασιώτη, Πότα Κοταρίνου, Σίσσυ Μιχαλοπούλου, Άλκηστη Πατρινέλη και Σταυρούλα Παπανικολάου επιχείρησαν να φωτίσουν με ποικίλους τρόπους τη σχέση της μαθηματικής επιστήμης με την τέχνη, τη λογοτεχνία και, γενικότερα, με διαφορετικές πτυχές της καθημερινότητας.
Περισσότερες πληροφορίες και το αναλυτικό πρόγραμμα του συνεδρίου, ΕΔΩ
Τέτοιου είδους ερωτήματα βρίσκονται στο επίκεντρο του πανελλήνιου συνεδρίου με τίτλο, «Διδάσκοντας και εμπνέοντας εφήβους. Για ένα αλλιώτικο σχολείο», που θα γίνει στις 4, 5 και 6 Μαρτίου στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών. Το συνέδριο διοργανώνεται από τα «Εκπαιδευτήρια Πολύτροπη Αρμονία» και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Οι νέοι τρόποι διδασκαλίας της νεοελληνικής γλώσσας, η σχέση της αφήγησης αλλά και της τέχνης με τα μαθηματικά, οι διαφορετικές προσεγγίσεις στο αρχαίο δράμα, η επίδραση της νέας τεχνολογίας και των καινοτόμων ιδεών στην εκπαίδευση, είναι ορισμένα, μόνο, από τα θέματα που παρουσιάσουν εισηγητές από όλο το φάσμα της εκπαίδευσης.
Έντονη θα είναι και η παρουσία της ομάδας ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ στο συνέδριο. Θέματα που αφορούν τις διαφορετικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία των μαθηματικών θα αναπτύξει ο μαθηματικός, συγγραφέας και ιδρυτικό μέλος της ομάδας ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ, Τεύκρος Μιχαηλίδης, καθώς και οι μαθηματικοί και δραστήρια μέλη της ομάδας, Κατερίνα Καλφοπούλου, Πότα Κοταρίνου, Ανδρέας Λύκος, Άλκηστη Πατρινέλη και Σταυρούλα Παπανικολάου.
Ιδιαίτερη αναφορά θα γίνει στο συνέδριο και στα εκπαιδευτικά προγράμματα που σχεδίασε πρόσφατα η ομάδα, σε συνεργασία με τον οργανισμό ΝΕΟΝ, στο πλαίσιο της έκθεσης έργων του κορυφαίου εκπροσώπου της Arte Povera, Mario Merz στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης της Αθήνας. Στην έκθεση με τίτλο «Numbers are prehistoric» τα μέλη της ομάδας Μαρία Δαμασιώτη, Πότα Κοταρίνου, Σίσσυ Μιχαλοπούλου, Άλκηστη Πατρινέλη και Σταυρούλα Παπανικολάου επιχείρησαν να φωτίσουν με ποικίλους τρόπους τη σχέση της μαθηματικής επιστήμης με την τέχνη, τη λογοτεχνία και, γενικότερα, με διαφορετικές πτυχές της καθημερινότητας.
Περισσότερες πληροφορίες και το αναλυτικό πρόγραμμα του συνεδρίου, ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου