Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2015

Το επίσημη πρώτη του αγροτικού προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ στον Ορχομενό και η «πληρωμένη»… απάντηση του Σταθά στον Αποστόλου




Στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Ορχομενού, με κύριο ομιλητή τον πρώην Αναπληρωτή Υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Βαγγέλη Αποστόλου, πραγματοποιήθηκε χθες η επίσημη παρουσίαση του προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ για την αγροτική ανάπτυξη της χώρας.
Ο κ. Αποστόλου δήλωσε μεταξύ άλλων ότι η επιλογή μιας καθαρά αγροτικής περιοχής για την παρουσίαση του «παράλληλου» αγροτικού προγράμματος καταδεικνύει τη σημασία που δίνει ο ΣΥΡΙΖΑ στον αγροτικό τομέα, τα προβλήματα και τις προοπτικές του.
Παρουσίασε παράλληλα τους δύο βασικούς άξονες του προγράμματος:
· Αντιμετώπιση των μνημονιακών επιπτώσεων με έναν νέο, αριστερού χαρακτήρα, ''προστατευτισμό''.
· Απάντηση στην κρίση, με μια νέου τύπου ανάπτυξη του πρωτογενή τομέα, στα πλαίσια Παραγωγικής Ανασυγκρότησης της χώρας.

Ειδικά για το φορολογικό των αγροτών, ενόψει των διαπραγματεύσεων του Οκτωβρίου, ο ΣΥΡΙΖΑ έχει επεξεργαστεί συγκεκριμένη και τεκμηριωμένη εναλλακτική πρόταση  που εξασφαλίζει τα προσδοκώμενα φορολογικά έσοδα για το δημόσιο με ταυτόχρονη προστασία του εισοδήματος των αγροτών και δίκαιη κατανομή των βαρών. Τα βασικά σημεία της πρότασης είναι τα εξής:

·         Όλοι οι κάτοχοι γεωργικής εκμετάλλευσης τηρούν βιβλία εσόδων - εξόδων εκτός των μικρών παραγωγών με εισόδημα έως 5.000 ευρώ. Η αυστηροποίηση και ο έλεγχος του συστήματος θα βοηθήσει  σημαντικά τους πραγματικούς επαγγελματίες παραγωγούς φορολογικά, θα συμβάλλει στην άνοδο των τιμών παραγωγού, θα περιορίσει την φοροδιαφυγή, θα περιορίσει τις παράνομες εισαγωγές και ελληνοποιήσεις, θα συμβάλλει στην ιχνηλασιμότητα των προϊόντων και θα μειώσει αισθητά τις τιμές καταναλωτή.
·         Διαχωρίζεται το αγροτικό εισόδημα και η φορολόγησή του, με βάση τον επανακαθορισμό της έννοιας της ''αγροτικής επιχείρησης'' και ''γεωργικής εκμετάλλευσης'' αλλά και της έννοιας του ''αγρότη''. Με τη χρήση κλιμακωτών συντελεστών επιβαρύνεται με λιγότερα βάρη ο μικρός παραγωγός και ο κατά κύριο επάγγελμα αγρότης. Θεσπίζονται επίσης ευνοϊκοί συντελεστές σε ορεινές και δυσπρόσιτες περιοχές, νέους αγρότες, ειδικές καλλιέργειες, αλλά και για συνεταιριστικές δομές, ομάδες και οργανώσεις παραγωγών , σχήματα  κοινωνικής οικονομίας κ.λπ..

·         Για τον υπολογισμό του καθαρού γεωργικού εισοδήματος αναγνωρίζουμε ως τεκμαρτή δαπάνη την αμοιβή της οικογενειακής εργασίας καθώς και τις αποσβέσεις κεφαλαίου και πάγιων.

Η ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ
ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΣΤΙΣ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ.

·        Αντιμετώπιση των μνημονιακών επιπτώσεων με έναν νέο, αριστερού χαρακτήρα, «προστατευτισμό»
·        Αριστερή απάντηση στην κρίση με μια νέου τύπου ανάπτυξη του πρωτογενή τομέα, στα πλαίσια Παραγωγικής  Ανασυγκρότησης της χώρας

Σήμερα, δεν μιλάμε πια για απλές «δυσκολίες» στην Αγροτική Παραγωγή και στις συνθήκες διαβίωσης του αγροτικού πληθυσμού.

Οι συσσωρευμένες «δυσκολίες» των τελευταίων δεκαετιών ως αποτέλεσμα του λάθους παραγωγικού μοντέλου που με αποκλειστική του ευθύνη ακολούθησε και εφάρμοσε το παλιό σύστημα διακυβέρνησης έγιναν θηλιά και σήμερα είναι έτοιμες:
Ø να πνίξουν και να εξαφανίσουν την αγροτική παραγωγική ανταγωνιστική δυνατότητα της χώρας
Ø να μειώσουν, στα όρια της εξαφάνισης, τον αγροτικό της πληθυσμό κάνοντάς τους εργατοαγρότες
Ø να συντρίψουν τον αγροτικό ιστό στην ύπαιθρο

Και όλα αυτά στα πλαίσια μιας ακραίας φιλελευθεροποίησης της ευρωπαϊκής γεωργίας όπου κυριαρχούν:
§  Η μείωση της χρηματοδότησης της ΚΑΠ κατά 11,2%,
§  Η διατήρηση της κατανοµής των ενισχύσεων σε όφελος των μεγάλων γεωργικών εκμεταλλεύσεων, βάσει εκτάσεων και όχι παραγωγής , που ενώ αποτελούν το 20% του συνόλου καρπώνονται (στο σύνολο της ΕΕ) το 80% των άµεσων ενισχύσεων,
§  Η απουσία εργαλείων ρύθµισης των τιµών και ελέγχου της κερδοσκοπίας
§  Οι οριζόντιες ρυθµίσεις σε όλα τα κράτη µέλη, αγνοώντας τα επιµέρους εθνικά παραγωγικά χαρακτηριστικά.

Μέσα σε αυτό το ασφυκτικό πλαίσιο, το βάρος που καλείται να σηκώσει ο αγροτικός τομέας από τις μνημονιακές δεσμεύσεις που φέρνει η νέα συμφωνία, όσο και  αν διατηρεί την υποχρεωτικότητα του στα πλαίσια μιας γενικής αναγκαστικότητας που υπό ορισμένες προϋποθέσεις μπορεί να δημιουργήσει ελπίδα «χειραφέτησης» από την επιτροπεία, είναι και δυσανάλογο και δυσβάσταχτο.
Ως αυριανή Κυβέρνηση είμαστε υποχρεωμένοι, κρατώντας σταθερούς τους στρατηγικούς μας στόχους:
v Και  τις δυσμενείς συνέπειες στον αγροτικό κόσμο να απαλύνουμε ,
v Και να θέσουμε σε νέες βάσεις την αγροτική παραγωγή.

Ο στρατηγικός μας προσανατολισμός
Ο ΣΥΡΙΖΑ επιδιώκει να εδραιωθεί στη χώρα μας ένα νέο παραγωγικό και διατροφικό πρότυπο που θα βασίζεται σε μια μακροπρόθεσμα βιώσιμη γεωργία, κτηνοτροφία, αλιεία και μεταποιητική βιομηχανία/βιοτεχνία τροφίμων και ποτών.
Πρότυπο που εκτός της διασφάλισης της διατροφικής επάρκειας και την δημοκρατική άσκηση της κοινωνικής προστασίας πρωτίστως απέναντι των μικρομεσαίων παραγωγών της υπαίθρου, επανατοποθετεί ταυτόχρονα ,τα ελληνικά προϊόντα στον Ευρωπαϊκό αλλά και διεθνή καταμερισμό μέσω συνεταιριστικών και συνεργατικών εγχειρημάτων επαγγελματικής οργάνωσης.
Πρότυπο που θα βασίζεται σε µια γεωργία φιλική προς το περιβάλλον και θα καθορίζεται με βάση τον δημόσιο και κοινωνικό σχεδιασμό.

Θεμελιώδη συστατικά της στρατηγικής μας για την πρωτογενή παραγωγή αποτελούν:
o   η παραγωγή προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας και ισχυρά αναγνωρίσιμης ταυτότητας με ταυτόχρονο κλείσιμο της ψαλίδας παραγωγών-καταναλωτών
o   η διασφάλιση της πρόσβασης όλων των ανθρώπων σε τρόφιμα υγιεινά, ασφαλή, υψηλής διατροφικής αξίας, σε προσιτές τιμές
o   η αναδιανομή του παραγόμενου πλούτου σε όφελος των μικρομεσαίων παραγωγών

Η πρώτη κυβέρνηση της Αριστεράς
Στην πρώτη, δύσκολη, αναγνωριστική, και υπό την πίεση της διαπραγμάτευσης περίοδο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ φέραμε μια σειρά από θετικά αποτελέσματα.
Συγκεκριμένα:
o   Επεξεργαστήκαμε και νομοθετήσαμε μέτρα που περιόρισαν την φορολογική επιβάρυνση των αγροτικών εισοδημάτων και είχαν περιληφθεί στον φορολογικό νόμο της κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου :
-                            Οι αποζημιώσεις για φυσικές καταστροφές στην αγροτική οικονομία έμειναν αφορολόγητες. Προβλεπόταν φορολόγηση τους από το πρώτο ευρώ με συντελεστή 13%.
-                            Οι αγροτικές επιδοτήσεις έμειναν αφορολόγητες έως ύψους 12.000 ευρώ. Με την ρύθμιση αυτή καλύφθηκε περισσότερο από το 90% των αγροτών, κυρίως μικρής και μεσαίας αγροτιάς, όταν προβλεπόταν φορολόγηση από το πρώτο ευρώ με συντελεστή 13%.
-                            Μειώθηκε η προκαταβολή φόρου από 55% σε 27,5%
-                            Επαναλειτούργησε η Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης, δίνοντας διέξοδο σε χιλιάδες τευτλοπαραγωγούς

o   Προετοιμάσαμε νομοθετήματα και σχεδιάσαμε πολιτικές, που όμως οι ραγδαίοι ρυθμοί των πολιτικών εξελίξεων δεν επέτρεψαν την εφαρμογή τους, αλλά που η υλοποίησή του είναι καθόλα έτοιμη

-                            Ολοκληρώθηκε η επεξεργασία και είναι έτοιμο να τεθεί σε διαβούλευση το νομοσχέδιο για τη συνεταιριστική οργάνωση των αγροτών
-                            Σχεδιάστηκε η καταγραφή της ακίνητης περιουσίας του υπουργείου, με στόχο την ίδρυση φορέα αξιοποίησης της δημόσιας αγροτικής γης και των αγροτικών ακινήτων
-                            Βρίσκεται σε εξέλιξη η αποτύπωση των εκτάσεων βοσκήσιμων εκτάσεων και η ολοκλήρωση του σχετικού νομοσχεδίου που αφορά τις βοσκήσιμες γαίες, ώστε να διασφαλισθεί η αειφορική παραγωγική χρήση τους
-                            Ολοκληρώσαμε τον σχεδιασμό για το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2014 – 2020, με συνολικό προϋπολογισμό ύψους 4,7 δισ. ευρώ

o   Διαχειριστήκαμε και εφαρμόσαμε πολιτικές
-                            Λάβαμε μέτρα προστασίας της φέτας, ως Προϊόν Γεωγραφικής Ένδειξης, στις συμφωνίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τρίτες χώρες
-                            Διασφαλίσαμε την απορρόφηση των 800 εκ. ευρώ που κινδύνευαν να χαθούν στο πλαίσιο του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2007 – 2013
-                            Ολοκληρώσαμε διαδικασίες εξόφλησης χιλιάδων παραγωγών-επενδυτών που εκκρεμούσαν πάνω από τρία χρόνια, παρά τις τεράστιες οικονομικές δυσκολίες και την πιστωτική ασφυξία
-                            Διασφαλίσαμε την καταβολή 125 εκ ευρώ πραγματικών αποζημιώσεων του ΕΛΓΑ, με διαφάνεια και χωρίς να διακινδυνεύουμε τον καταλογισμό νέων προστίμων
-                            Αντιμετωπίζουμε το πρόβλημα των επιλέξιμων εκτάσεων για βοσκοτόπους  καθώς και την διαφανή και δίκαιη διανομή τους στους κτηνοτρόφους, με στόχο την ομαλή και απρόσκοπτη ροή των κοινοτικών πόρων, ύψους 450 εκ. ευρώ το χρόνο
-                            Ρυθμίσαμε δεκάδες θέματα και εκκρεμότητες καθημερινής χρήσης από χιλιάδες αγρότες, επαγγελματίες και επιστήμονες με βάσει αρχές δικαιοσύνης και αξιοκρατίας (προϊόντα οικοτεχνίας, ορθολογικής χρήσης φυτοφαρμάκων, διανομής οπωροκηπευτικών σε άπορους και φτωχούς συμπολίτες μας, διευκολύνσεις εισαγωγών αγροτικών προϊόντων/εφοδίων λογω τραπεζικών δυσκολιών κλπ), ερχόμενοι σε καθημερινή σύγκρουση με μικρά και μεγάλα συμφέροντα, και την δομημένη για χρόνια κρατική γραφειοκρατία.

Ο επώδυνος συμβιβασμός…
Η νέα συμφωνία με τους δανειστές προβλέπει ως προς το δημοσιονομικό της σκέλος, την φορολογική επιβάρυνση των αγροτών και της παραγωγής.
Πρώτον την φορολόγηση του εισοδήματος των κατ’ επάγγελμα αγροτών αντίστοιχα με τους ελευθέρους επαγγελματίες και με κλιμακωτούς συντελεστές 20% και  26%.
Δεύτερον την σταδιακή αύξηση της προκαταβολής φόρου στο από 55% - 100%, επίσης αντιστοίχως με τους ελευθέρους επαγγελματίες.
Τρίτον την κατάργηση της έκπτωσης στο αγροτικό πετρέλαιο.

…αλλά και οι προοπτικές
Η συμφωνία αφήνει αρκετά ανοιχτά μέτωπα που γι αυτά αγωνίστηκε η κυβέρνηση Τσίπρα, και προβλέπει:
ü  Βελτιώσεις στην απορρόφηση των κονδυλίων της Ε.Ε μέχρι το τέλος του 2015.
ü  Μέτρα που αποσκοπούν στη βελτίωση της εμπορίας γεωργικών προϊόντων.
ü  Καθιέρωση πρωτοβουλίας για την εξαγωγή ελληνικών προϊόντων και στην προώθηση και διαχείριση των εξαγωγικών δικτύων διανομής.
ü  Διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις για τη θέσπιση νέου πλαισίου για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς.
ü  Ενθάρρυνση των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων που ευνοούν τους νέους και δραστήριους αγρότες.
ü  Μεγαλύτερη συγκέντρωση της γεωργικής γης και συγκεντροποίηση της αγροτικής εκμετάλλευσης.
ü  Πρόγραμμα για τη βελτίωση της αποδοτικότητας των πόρων κατά τη χρήση ενέργειας και τη διαχείριση των υδάτων.
ü  Στήριξη ορθών γεωργικών πρακτικών χρηματοδοτούμενες με κονδύλια της ΕΕ.
Αυτά τα σημεία αποτελούν και τις μάχες που έχει μπροστά της η νέα Κυβέρνηση να δώσει μαζί με τον αγροτικό κόσμο.
Η έκβασή τους θα κρίνει αν αυτές θα εξυπηρετούν ένα αντιπαραθετικό προς τις ασφυκτικές δεσμεύσεις σχέδιο και αν θα αποτελέσουν τελικά μεταρρυθμίσεις που βήμα βήμα θα μετασχηματίζουν την πρωτογενή παραγωγή.

Το παράλληλο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ
Θα αγωνιστούμε να αμβλύνουμε την φορολογική επιβάρυνση που προβλέπει η συμφωνία με παρεμβάσεις για την προστασία του εισοδήματος των αγροτών και την δίκαιη κατανομή των βαρών, με παράλληλη προσπάθεια της παραγωγικής ανασυγκρότησης του πρωτογενούς τομέα.

A. Ως προς τις δημοσιονομικές δεσμεύσεις:
Ορισμένα σημεία που θεωρούμε μαχητά για τον σκοπό αυτό , αυτόνομα η σε συνδυασμό μεταξύ τους:
·        Όλοι οι κάτοχοι γεωργικής εκμετάλλευσης τηρούν βιβλία εσόδων - εξόδων εκτός των μικρών παραγωγών με εισόδημα έως (5.000 ε). Η αυστηροποίηση και ο έλεγχος του συστήματος θα βοηθήσει σημαντικά τους πραγματικούς επαγγελματίες παραγωγούς φορολογικά, θα συμβάλλει στην άνοδο των τιμών παραγωγού, θα περιορίσει την φοροδιαφυγή, θα περιορίσει τις παράνομες εισαγωγές και ελληνοποιήσεις, θα συμβάλλει στην ιχνηλασιμότητα των προϊόντων και θα μειώσει αισθητά τις τιμές καταναλωτή.
·        Επιχειρούμε τον διαχωρισμό του αγροτικού εισοδήματος και της φορολόγησης του, με βάση τον επανακαθορισμό της έννοιας της ''αγροτικής επιχείρησης'' και ''γεωργικής εκμετάλλευσης'' αλλά και της έννοιας του ''αγρότη'' σε άμεση συνεργασία με τους φορείς των αγροτών:

Ενδεικτικά αναφέρουμε μια σχετική τυπολογία διαχωρισμού όπου η φορολογική ''άμβλυνση'' και η με άλλους τρόπους στήριξη με την έννοια του αυτονόητου ''προστατευτισμού'', αναφέρεται κυρίως στις ''γεωργικές εκμεταλλεύσεις'' (c και d)

a.     Αγροτική επιχείρηση (φυσικό ή νομικό πρόσωπο με προκαθορισμένα χαρακτηριστικά).
b.     Γεωργική εκμετάλλευση: Αγρότες Μικροί παραγωγοί
c.      Γεωργική εκμετάλλευση: Αποκλειστικά αγρότης (με αποκλειστικό οικογενειακό εισόδημα από δραστηριότητα αγροτική- κτηνοτροφική- αλιευτική κοκ)- εκτός των μικρών παραγωγών
d.     Γεωργική εκμετάλλευση: Αγρότης με οικογενειακά εισοδήματα (π.χ. 50% η 70%) από αγροτική εκμετάλλευση- εκτός των μικρών παραγωγών
e.     Παραγωγός αγροτικών προϊόντων, με αγροτικά εισοδήματα μέχρι (π.χ.) το 30% η 50% του εισοδήματός του.
f.       Ιδιοπαραγωγός για αυτοκατανάλωση

και επί αυτών:
ü Στις ''αγροτικές εκμεταλλεύσεις '' ορίζουμε πλήρες και γενικό αφορολόγητο όριο για την κατηγοριοποίηση b και γενικό αφορολόγητο όριο για τις κατηγοριοποιήσεις c και d επί του συνολικού καθαρού εισοδήματος .
ü Για τον υπολογισμό του καθαρού γεωργικού εισοδήματος, αναγνωρίζουμε ως τεκμαρτή δαπάνη την αμοιβή της οικογενειακής εργασίας καθώς και, βάσει νέου επικαιροποιημένα υπολογισμού, τις αποσβέσεις κεφαλαίου και πάγιων.
ü Προκειμένου να υπάρξει ουσιαστική ελάφρυνση των οικονομικά ασθενέστερων αγροτών, θα επιδιώξουμε κλιμακωτούς μεσοσταθμικούς συντελεστές σύμφωνα με το μέγεθος των αποκτηθέντων εισοδημάτων.
Στο βαθμό που η αναφορά γίνει μονό για τις κοινοτικές ενίσχυσης, επιδιώκουμε αφορολόγητο όριο , όπως ήδη είχαμε εφαρμόσει (12.000 ευρώ).

Προβλέπουμε ακόμη:
ü αυτόματη διαδικασία επιστροφής από συμψηφισμό ΦΠΑ.
ü Ειδικούς ευνοϊκούς συντελεστές σε ορεινές και δυσπρόσιτες περιοχές, νέους αγρότες, ειδικές καλλιέργειες, δράσεις που σχετίζονται με την αειφόρο ανάπτυξη κοκ.
ü Ευνοϊκή μεταχείριση συνεταιριστικών δομών, ομάδων και οργανώσεων παραγωγών, καθώς και σχημάτων κοινωνικής οικονομίας, με διαφάνεια και ορθή διαχείριση.
ü Αντιμετώπιση από κοινού με τους αγρότες και μετά από διάλογο, των προβλημάτων που δημιουργούν, η νομιμοποιημένη απασχόληση μεταναστών και τα τεκμήρια διαβίωσης, αποσβέσεων, η μεταφοράς ζημιών.
Β. Για την ασφάλιση των αγροτών.
Η εφαρμογή των εισοδηματικών κριτηρίων και της στρεμματικής αξιοποίησης της γης για τις ασφαλιστικές εισφορές στον ΟΓΑ, στα πλαίσια συνολικού εξορθολογισμό του ασφαλιστικού συστήματος, μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική μείωση εισφορών για τις χαμηλότερες κατηγορίες και αύξηση των εισφορών για τα υψηλά εισοδήματα.

Γ. Γενικότερα μέτρα προστασίας της αγροτικής παραγωγής και των αγροτών.
ü Διατηρούμε και βαθαίνουμε τον Δημόσιο χαρακτήρα του ΕΛΓΑ. Επιμένουμε στην ασφάλιση της γεωργικής παραγωγής και όχι της εμπορευματικής της αξίας. Διαχωρίζουμε τα Ταμεία Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής.
Πιστοποιούμε με πρωτόκολλα ανά καλλιέργεια την εκτιμητική διαδικασία διαχωρίζοντας την πραγματογνωμοσύνη από την οικονομική εκτιμητική. Βαθαίνουμε την διαφάνεια, συντομεύουμε το διάστημα καταβολής των αποζημιώσεων. Πιστοποιούμε ως προς τις παρεχόμενες υπηρεσίες τον οργανισμό μειώνοντας την γραφειοκρατία του.

Γενικεύουμε στις διαδικασίες λειτουργίας του τις νέες τεχνολογίες, ιδιαίτερα των δορυφορικών αποτυπώσεων και των γεωχωρικών δεδομένων. Αναδιοργανώνουμε τον ΕΛΓΑ.

ü Δρομολογούμε την εκ βάθρων ανασυγκρότηση και εξυγίανση των συνεταιρισμών, την αναβίωση της συνεργατικής ιδέας και την ενίσχυση των πρωτοβουλιών που λειτουργούν στη βάση της κοινωνικής οικονομίας και συλλογικότητας. Το νέο θεσμικό πλαίσιο των Αγροτικών Συνεταιρισμών επιχειρεί να ανατρέψει δημιουργικά μια απαξιωμένη κατάσταση που συνεχίζει να οδηγεί σε ουσιαστική ατροφία και μαρασμό ένα συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα των αγροτών. Η ενίσχυση και επέκταση ισχυρών συνεργατικών σχημάτων παραγωγής και μεταποίησης υλικών αγαθών και υπηρεσιών και η διαμόρφωση εναλλακτικών συστημάτων διανομής και εμπορίου αποτελούν κεντρικό μοχλό της παραγωγικής ανασυγκρότησης και της ανάπτυξης του αγροτικού χώρου και ταυτόχρονα μια διαδικασία αποδόμησης του νεοφιλελεύθερου μοντέλου παραγωγής ως μοναδικού μοντέλου διακίνησης των αγροτικών προϊόντων.
ü Προστατεύουμε το αγροτικό εισόδημα από την ασυδοσία της αγοράς. Με την καταπολέμηση των ενδοομιλικών συναλλαγών, με έλεγχο των παράνομων εισαγωγών και ελληνοποιήσεων, των εναρμονισμένων πρακτικών και των υπερτιμολογήσεων, με θέσπιση και τήρηση αυστηρών και έγκαιρων χρονικών ορίων αποπληρωμής των παραγωγών.
ü Ενισχύουμε τη διαπραγματευτική δύναμη των αγροτών. Μειώνουμε την αλυσίδα παραγωγών – καταναλωτών, ξαναδίνοντας στους αγρότες το μερίδιο που τους αναλογεί από την αξία των προϊόντων τους με στήριξη των συνεργατικών σχημάτων, θεσμοθέτηση αγορών παραγωγών και τοπικών δικτύων παραγωγών- καταναλωτών
ü Αντιμετωπίζουμε το μεγάλο πρόβλημα  της ρευστότητας σε πρώτη φάση με την θέσπιση της Αγροτικής Κάρτας και, σε δεύτερη, με τον σχεδιασμό ενός εξειδικευμένου πλαισίου αναπτυξιακού χρηματοδοτικού εργαλείου - φορέα που δημιουργούμε.

ü Αναδιοργανώνουμε τις δημόσιες υπηρεσίες και τους φορείς αγροτικής πολιτικής, σε ένα ενιαίο, συνεκτικό και αντιγραφειοκρατικό σύνολο, που θα παρέχει συμβουλευτικές, εκπαιδευτικές και υποστηρικτικές  υπηρεσίες προς τους αγρότες, διαχειρίζεται με διαφάνεια και με παραγωγικό προσανατολισμό τις κοινοτικές ενισχύσεις και τα προγράμματα αγροτικής ανάπτυξης. Θεσπίζουμε κανόνες ισότιμης και διάφανης παράλληλης λειτουργίας ενός πραγματικού χρήσιμου Ιδιωτικού Τομέα που πραγματικά επιχειρεί και δεν παρασιτεί σε βάρος του Δημόσιου Τομέα
ü Δημιουργούμε φορέα για την παραγωγική αξιοποίηση της αγροτικής γης (δημόσιας, μη καλλιεργούμενης ιδιωτικής, εκκλησιαστικής κ.α.), παράλληλα με σχεδιασμό μέτρων και κινήτρων ώστε να επωφεληθούν άνεργοι, νέοι γεωργοί, ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Ο σχεδιασμός μας επιδιώκει να ενισχύσει δομές κοινωνικής οικονομίας, να κινητοποιήσει όχι μόνο αγρότες αλλά επιστήμονες με συναφείς γνώσεις, να διευκολύνει την επαναδραστηριοποίηση'' ανενεργών'' βιομηχανιών τροφίμων και ποτών, τυποποίησης, διάθεσης και εμπορίας αγροτοδιατροφικών προϊόντων και κυρίως δίνουμε δυνατότητες πειραματικής και παραγωγικής προοπτικής στην ανάπτυξη ενδογενούς πολλαπλασιαστικού υλικού.
ü Ενισχύουμε τη διατροφική επάρκεια της χώρας με συγκεκριμένα κλαδικά σχέδια αύξησης της παραγωγής, αξιοποιώντας σαν συγκριτικό μας πλεονέκτημα την μικρής κλίμακας παραγωγή και την οικογενειακή γεωργία που αναδεικνύουν τα ιδιαίτερα και μοναδικά ποιοτικά χαρακτηριστικά των αγροτικών προϊόντων.
Δ. Μεσοπρόθεσμος σχεδιασμός για την ανάπτυξη της κτηνοτροφίας ως απαραίτητης προϋπόθεσης για την αύξηση της παραγωγής και τη διατροφική επάρκεια, την ισόρροπη ανάπτυξη, τη συγκράτηση του πληθυσμού και την απασχόληση των κατοίκων ιδίως των ορεινών και μειονεκτικών περιοχών. Ποιο συγκεκριμένα:
-στήριξη της εκτατικής (ποιμενικής) κτηνοτροφίας
-ενίσχυση της καλλιέργειας σανοδοτικών φυτών και ψυχανθών με στόχο την αντικατάσταση εισαγόμενων ζωοτροφών
-ειδικά προγράμματα ανάπτυξης πτηνοτροφίας, χοιροτροφίας, γαλακτοπαραγωγού και κρεατοπαραγωγού αγελαδοτροφίας
-δημιουργία κατάλληλης μεταποιητικής υποδομής για προϊόντα κτηνοτροφίας (σφαγεία, μονάδες διαχείρισης υποπροϊόντων).
-απλοποίηση όλων των γραφειοκρατικών διαδικασιών αδειοδότησης (σταυλισμού)
Ε. Για την βιωσιμότητα του κλάδου της αλιείας σε ένα προστατευόμενο θαλάσσιο περιβάλλον, με:

-αποτίμηση της πραγματικής κατάστασης των ιχθυαποθεμάτων σε συνεργασία με τους αλιείς και τον επιστημονικό κόσμο, ώστε να μπορέσουν να εφαρμοστούν ρεαλιστικά διαχειριστικά σχέδια και να εξασφαλιστεί η δυνατότητα μελλοντικών παραγωγών.
- καταγραφή της δυναμικότητας όλων των τύπων αλιείας (μέση, παράκτια, ερασιτεχνική) και του ανθρώπινου δυναμικού.
-διαρθρωτικές αλλαγές και εκσυγχρονισμό όλου του αλιευτικού νομοθετικού πλαισίου, σε συνδυασμό με την εφαρμογή καινοτόμων συστημάτων ελέγχου σε όλα τα στάδια παραγωγής και πώλησης.
-ανασύσταση των οργανώσεων των αλιέων σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο καθώς και η εκπαίδευση του κόσμου της αλιείας,
-αναδιοργάνωση του τομέα της ιχθυοκαλλιέργειας με αιχμή τον σεβασμό στο περιβάλλον

ΣΤ. Παίρνουμε πρόσθετα μέτρα πολιτικής.
-Θεσμοθετούμε Τράπεζα Γενετικού Υλικού και διατήρησης εγχώριων ποικιλιών, με στόχο τον περιορισμό της εξάρτησης σε κρίσιμους τομείς της πρωτογενούς παραγωγής
-Παρεμβαίνουμε ώστε να εξορθολογιστεί η χρήση και το κόστος των ενεργειακών και υδάτινων πόρων στην γεωργία, μέσω συστημάτων σύγχρονης τεχνολογίας και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας .
Eιδικά για την χρήση ηλεκτρικής ενέργειας και μείωσης του κόστους χρήσης της, θα ευνοήσουμε ακόμα και μορφές τοπικών συμπράξεων η και πραγματικών συνεργατικών παραγωγικών επενδύσεων, αυτοπαραγωγής της, ως βιοτεχνικών μονάδων και συστάδων αγροτικής παραγωγής, ώστε να μπορούν να αμβλύνουν τις επιπτώσεις .
 -Κατοχυρώνουμε Εθνικό Σύστημα Πιστοποιημένης Ποιότητας αγροτικών προϊόντων σε άμεση σύνδεση με αντίστοιχα ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα
Ζ. Έγκαιρη εφαρμογή του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-20. Συνεχίζουμε και εντείνουμε τις παρεμβάσεις που έχουν ως βασική επιδίωξη τη στήριξη της απασχόλησης και την ενίσχυση του αγροτικού εισοδήματος, καθώς και τη συμπλήρωση του με εναλλακτικές δραστηριότητες στα πλαίσια της πολυτομεακής και πολυλειτουργικής γεωργίας.
ü Υλοποιούμε ‘εμπροσθοβαρώς’ τα μέτρα που θα συμβάλλουν στην ενίσχυση της ρευστότητας και του εισοδήματος των αγροτικών νοικοκυριών
ü Δίνουμε έμφαση στην παροχή κινήτρων στο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης για τους Μικρούς Γεωργούς, αλλά και μεγαλύτερη απλοποίηση και λιγότερους, αλλά πιο ουσιαστικούς
ü Στη δημιουργία συμβουλευτικών δομών για την επιστημονική και τεχνική υποστήριξη των παραγωγών από γεωπόνους, κτηνιάτρους και οικονομολόγους, ώστε να καλυφθεί το μεγάλο κενό που διαπιστώνεται στον τομέα των γεωργικών εφαρμογών στην ελληνική περιφέρεια,
ü Στοχεύουμε στη βελτίωση της ποιότητας, τη διαφοροποίηση, τη προστιθέμενη αξία, τις εξαγωγές και το οικολογικό αποτύπωμα των αγροτοδιατροφικού προϊόντων. Ενδεικτικά:

o   Ανάπτυξη βιολογικής γεωργίας/κτηνοτροφίας - Καθολική εφαρμογή του συστήματος ολοκληρωμένης διαχείρισης - Καθολικό σύστημα ιχνηλασιμότητας προϊόντων.
o   Ενίσχυση της παραγωγής των πιστοποιημένων προϊόντων (ΠΟΠ-ΠΓΕ) και προώθηση νέων.
o   Νέο αξιόπιστο σύστημα ελέγχων για την ποιότητα τροφίμων.
o   Ειδικές κλαδικές πολιτικές και αναπτυξιακά σχέδια για κάθε στρατηγικό προϊόν (ελαιουργικά, γαλακτοκομικά, οπωροκηπευτικά, σιτάρι και αρτοποιία, αμπελουργικά κ.α.) και για την κτηνοτροφία και την αλιεία.
o   Στρατηγικός σχεδιασμός ώστε η παραγωγή και μεταποίηση των πρωτογενών προϊόντων να γίνεται εντός συγκεκριμένων γεωγραφικών περιοχών και με χρήση των παραγόμενων εκεί πρώτων υλών.
o   Πρόγραμμα  διαχείρισης των υδατικών πόρων εξειδικευμένου στην αγροτική παραγωγή.
o   Καθολική απαγόρευση χρήσης και καλλιέργειας γενετικά μεταλλαγμένων προϊόντων.
Προώθηση του προτύπου της μεσογειακής διατροφής στη χώρα μας και διεθνώς με τη συνδρομή έγκυρων επιστημονικών μελετών.
«Πληρωμένη»… απάντηση του Γιάννη Σταθά στον Βαγγέλη Αποστόλου... 

«Ο ψεύτης και ο κλέφτης τον πρώτο χρόνο χαίρονται» είναι η απάντηση του υποψηφίου βουλευτή της Λαικής Ενότητας  Γιάννη Σταθά, στον πρώην υπουργό αγροτικής ανάπτυξης Βαγγέλη Αποστόλου, που από τον Ορχομενό χαρακτήρισε λιποτάκτες τους συναδέλφους του βουλευτές, που εγκατέλειψαν την αριστερή κυβέρνηση όπως είπε στην πιο κρίσιμη στιγμή. Ο Γιάννης Σταθάς ανταπέδωσε τον χαρακτηρισμό  υποστηρίζοντας οτι,  «ο Βαγγέλης Αποστόλου λιποτάκτησε από τις ιδέες, τις αρχές και τις αξίες που διέπουν την αριστερά», παραπέμποντας μάλιστα με νόημα στην ομιλία του πρώην υπουργού στη Λιβαδειά εν όψει δημοψηφίσματος, που προέτρεπε τους αγρότες να ψηφίσουν όχι, γιατί τα μέτρα που θα έρχονταν θα ήταν καταστροφικά για τους αγρότες. «Ο λαός περήφανα είπε ΌΧΙ και ο κος Τίπρας με τη σύμφωνη γνώμη του κου Αποστόλου το μετέτρεψαν σε ΝΑΙ. για να ψηφίσουν το πιο σκληρό μνημόνιο απ τα μνημόνια και να δώσουν τη χαριστική βολή και στους αγρότες μας» σημειώνει με νόημα ο Γιάννης Σταθάς. Πηγή www.viotianet.gr 
stathlaik


Δεν υπάρχουν σχόλια: