Σας διαβιβάζω το από 03/02/2011 έγγραφο της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Νομού Βοιωτίας που μεταφέρει τον προβληματισμό των εκπαιδευτικών σχετικά με διαρροές που αφορούν την κατάργηση των μαθημάτων πληροφορικής από το πρόγραμμα σπουδών του Λυκείου. Η πληροφορική στο Λύκειο θα βοηθήσει τους μαθητές να αποκτήσουν αναλυτικές και συνθετικές δεξιότητες, αλγοριθμική σκέψη και κριτική αξιολόγηση. Σας τονίζω ότι πολλές χώρες έχουν επενδύσει σε τέτοιου είδους προγράμματα που αποσκοπούν στην ποιοτική αναβάθμιση της πληροφορικής παιδείας στο Νέο Λύκειο.
Η Βουλευτής
Βασιλική Τσόνογλου – Βυλλιώτη
Η Βουλευτής
Βασιλική Τσόνογλου – Βυλλιώτη
Αθήνα, 5-5-2011
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
Αρ. Πρωτ. Βαθμός Προτερ.
28645/ΙΗ
ΘΕΜΑ: Απάντηση σε Αναφορά
ΣΧΕΤ: Έγγραφό σας: ΠΑΒ 4028/10-3-2001
;Απαντώντας στο ανωτέρω σχετικό έγγραφό σας και στην επιστολή της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Νομού Βοιωτίας, την οποία κατέθεσε ως Αναφορά η Βουλευτής κ. Βασιλική Τσόνογλου Βυλλιώτη, σχετικά με το μάθημα της Πληροφορικής στο Νέο Σχολείο, σας κάνουμε γνωστά τα ακόλουθα:
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας παρουσίασε στις 30-3-2011 τις προτάσεις του Υπουργείου για το Νέο Λύκειο οι οποίες στη συνέχεια κατατέθηκαν και στο Εθνικό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση.
Σύμφωνα με τη νέα πρόταση, το Λύκειο αποτελεί αυτόνομη εκπαιδευτική μονάδα με στόχο την ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας των νέων, τη διαμόρφωση συνείδησης ενεργού πολίτη, την ενδυνάμωση αξιών συλλογικότητας και αλληλεγγύης. Εισάγεται νέα αντίληψη για τη λειτουργία του Λυκείου και ένα διαφορετικό περιεχόμενο σπουδών.
Προβλέπει:
- Μείωση αριθμού μαθημάτων και ωρών διδασκαλίας ανά τάξη.
- Δυνατότητα παρακολούθησης επιπλέον διδακτικών ωρών σε μαθήματα που επιλέγει ο μαθητής με βάση τις ιδιαίτερες κλίσεις και τα ενδιαφέροντά του. Ο μαθητής έχει τη δυνατότητα εμβάθυνσης, εντός του σχολικού προγράμματος, για τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας με βάση τις προτιμήσεις του.
- Οι εξετάσεις θα έχουν διαφορετικά και καινοτομικά στοιχεία που δεν θα απαιτούν αποστήθιση και αντιγραφή.
- Εισάγεται η ερευνητική εργασία ως διακριτή ενότητα του προγράμματος σπουδών που καλλιεργεί τη δημιουργικότητα και τις δεξιότητες του μαθητή και προάγει την συλλογικότητα και συνεργασία μεταξύ των μαθητών.
Η Υφυπουργός
Παρακευή Χριστοφιλοπούλου
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
Αρ. Πρωτ. Βαθμός Προτερ.
28645/ΙΗ
ΘΕΜΑ: Απάντηση σε Αναφορά
ΣΧΕΤ: Έγγραφό σας: ΠΑΒ 4028/10-3-2001
;Απαντώντας στο ανωτέρω σχετικό έγγραφό σας και στην επιστολή της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Νομού Βοιωτίας, την οποία κατέθεσε ως Αναφορά η Βουλευτής κ. Βασιλική Τσόνογλου Βυλλιώτη, σχετικά με το μάθημα της Πληροφορικής στο Νέο Σχολείο, σας κάνουμε γνωστά τα ακόλουθα:
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας παρουσίασε στις 30-3-2011 τις προτάσεις του Υπουργείου για το Νέο Λύκειο οι οποίες στη συνέχεια κατατέθηκαν και στο Εθνικό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση.
Σύμφωνα με τη νέα πρόταση, το Λύκειο αποτελεί αυτόνομη εκπαιδευτική μονάδα με στόχο την ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας των νέων, τη διαμόρφωση συνείδησης ενεργού πολίτη, την ενδυνάμωση αξιών συλλογικότητας και αλληλεγγύης. Εισάγεται νέα αντίληψη για τη λειτουργία του Λυκείου και ένα διαφορετικό περιεχόμενο σπουδών.
Προβλέπει:
- Μείωση αριθμού μαθημάτων και ωρών διδασκαλίας ανά τάξη.
- Δυνατότητα παρακολούθησης επιπλέον διδακτικών ωρών σε μαθήματα που επιλέγει ο μαθητής με βάση τις ιδιαίτερες κλίσεις και τα ενδιαφέροντά του. Ο μαθητής έχει τη δυνατότητα εμβάθυνσης, εντός του σχολικού προγράμματος, για τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας με βάση τις προτιμήσεις του.
- Οι εξετάσεις θα έχουν διαφορετικά και καινοτομικά στοιχεία που δεν θα απαιτούν αποστήθιση και αντιγραφή.
- Εισάγεται η ερευνητική εργασία ως διακριτή ενότητα του προγράμματος σπουδών που καλλιεργεί τη δημιουργικότητα και τις δεξιότητες του μαθητή και προάγει την συλλογικότητα και συνεργασία μεταξύ των μαθητών.
Η Υφυπουργός
Παρακευή Χριστοφιλοπούλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου