Το θέμα του αποκλεισμού των αγροτικών αυτοκινήτων από τη διαδικασία απόσυρσης θίγει με ερώτησή της προς α) τον Υπουργό Οικονομικών, β) την Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και γ) τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η βουλευτής Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ Νάντια Γιαννακοπούλου.
Ολόκληρη η ερώτηση
Η πρόσφατη Κ.Υ.Α. για την απόσυρση, προφανή σκοπό και στόχο έχει την προστασία του περιβάλλοντος από τα παλαιάς τεχνολογίας ρυπογόνα αυτοκίνητα. Επιπροσθέτως, συνέπεια του μέτρου αυτού είναι η ώθηση στην αγορά αυτοκινήτου, ακόμη και των μεταχειρισμένων, την οποία αναμένεται να δώσει η απόσυρση ΙΧ αυτοκινήτων, ειδικά μάλιστα καθώς η σχετική απόφαση που ενεργοποιεί το μέτρο περιλαμβάνει διατάξεις πολύ ευνοϊκές για τους ενδιαφερόμενους. Η σημαντικότερη είναι αυτή που προβλέπει τη δυνατότητα εκχώρησης του δικαιώματος απόσυρσης. Με αυτόν τον τρόπο, κάποιος μπορεί να αποσύρει το όχημά του και να εκχωρήσει την πράξη διαγραφής σε κάποιον που ενδιαφέρεται να αγοράσει καινούργιο, αλλά δεν είχε παλαιό Ι. Χ. να αποσύρει.
Η δεύτερη ευνοϊκή διάταξη που αποτελούσε και αίτημα της αγοράς αυτοκινήτου είναι αυτή που αφορά όσους είχαν υποβάλει δήλωση ακινησίας του παλαιού αυτοκινήτου τους και είχαν καταθέσει τις πινακίδες. Με την υπουργική απόφαση, οι ιδιοκτήτες τους μπορούν να τα αποσύρουν και να επωφεληθούν του μέτρου της απόσυρσης, χωρίς να έχουν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας του 2011, του έτους εντός οποίου δηλαδή θα γίνει η διαγραφή. Η ρύθμιση αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς απαραίτητη προϋπόθεση για να τύχει κάποιος μειωμένου ή μηδενικού τέλους ταξινόμησης είναι να έχει καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας του 2011 και τυχόν οφειλές των προηγούμενων ετών. Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά από δέκα ημέρες από τη δημοσίευση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης στο ΦΕΚ, θα αρχίσει να ισχύει η διαδικασία για την απόσυρση και θα διαρκέσει έως τις 20 Δεκεμβρίου εφέτος. Σύμφωνα με την άνω ΚΥΑ, η απόσυρση αφορά σε αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας, η άδεια των οποίων έχει εκδοθεί έως 31-12-1998.
Όπως προαναφέρθηκε, ο επιδιωκόμενος σκοπός της απόσυρσης είναι πρωτίστως η προστασία του περιβάλλοντος από τα ρυπογόνα οχήματα παλαιάς τεχνολογίας. Επομένως, πρέπει να επισημανθεί ότι το μέτρο αυτό, περιέργως, δεν συμπεριλαμβάνει τα αγροτικά αυτοκίνητα παλιάς τεχνολογίας τα οποία είναι ιδιαίτερα ρυπογόνα. Έτσι, προς μεγάλη απογοήτευση του αγροτικού κόσμου που περίμενε εφαρμογή του μέτρου και για τα αγροτικά οχήματα, η απόσυρση δε θα ισχύσει για κατηγορίες αυτοκινήτων, όπως είναι τα αγροτικά αυτοκίνητα, χωρίς κάποιο σοβαρό δικαιολογητικό λόγο για την εξαίρεσή τους από την απόσυρση. Κατόπιν αυτών,
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί
1. Για ποιο λόγο εξαιρέθηκαν τα αγροτικά αυτοκίνητα από το μέτρο της απόσυρσης;
2. Προτίθεται η κυβέρνηση να εκπονήσει νέο πρόγραμμα με το οποίο θα ικανοποιεί το δίκαιο αίτημα των αγροτών να συμπεριλαμβάνονται, δηλαδή, στην απόσυρση και τα παλαιάς τεχνολογίας ρυπογόνα αγροτικά αυτοκίνητα;
Ολόκληρη η ερώτηση
Η πρόσφατη Κ.Υ.Α. για την απόσυρση, προφανή σκοπό και στόχο έχει την προστασία του περιβάλλοντος από τα παλαιάς τεχνολογίας ρυπογόνα αυτοκίνητα. Επιπροσθέτως, συνέπεια του μέτρου αυτού είναι η ώθηση στην αγορά αυτοκινήτου, ακόμη και των μεταχειρισμένων, την οποία αναμένεται να δώσει η απόσυρση ΙΧ αυτοκινήτων, ειδικά μάλιστα καθώς η σχετική απόφαση που ενεργοποιεί το μέτρο περιλαμβάνει διατάξεις πολύ ευνοϊκές για τους ενδιαφερόμενους. Η σημαντικότερη είναι αυτή που προβλέπει τη δυνατότητα εκχώρησης του δικαιώματος απόσυρσης. Με αυτόν τον τρόπο, κάποιος μπορεί να αποσύρει το όχημά του και να εκχωρήσει την πράξη διαγραφής σε κάποιον που ενδιαφέρεται να αγοράσει καινούργιο, αλλά δεν είχε παλαιό Ι. Χ. να αποσύρει.
Η δεύτερη ευνοϊκή διάταξη που αποτελούσε και αίτημα της αγοράς αυτοκινήτου είναι αυτή που αφορά όσους είχαν υποβάλει δήλωση ακινησίας του παλαιού αυτοκινήτου τους και είχαν καταθέσει τις πινακίδες. Με την υπουργική απόφαση, οι ιδιοκτήτες τους μπορούν να τα αποσύρουν και να επωφεληθούν του μέτρου της απόσυρσης, χωρίς να έχουν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας του 2011, του έτους εντός οποίου δηλαδή θα γίνει η διαγραφή. Η ρύθμιση αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς απαραίτητη προϋπόθεση για να τύχει κάποιος μειωμένου ή μηδενικού τέλους ταξινόμησης είναι να έχει καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας του 2011 και τυχόν οφειλές των προηγούμενων ετών. Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά από δέκα ημέρες από τη δημοσίευση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης στο ΦΕΚ, θα αρχίσει να ισχύει η διαδικασία για την απόσυρση και θα διαρκέσει έως τις 20 Δεκεμβρίου εφέτος. Σύμφωνα με την άνω ΚΥΑ, η απόσυρση αφορά σε αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας, η άδεια των οποίων έχει εκδοθεί έως 31-12-1998.
Όπως προαναφέρθηκε, ο επιδιωκόμενος σκοπός της απόσυρσης είναι πρωτίστως η προστασία του περιβάλλοντος από τα ρυπογόνα οχήματα παλαιάς τεχνολογίας. Επομένως, πρέπει να επισημανθεί ότι το μέτρο αυτό, περιέργως, δεν συμπεριλαμβάνει τα αγροτικά αυτοκίνητα παλιάς τεχνολογίας τα οποία είναι ιδιαίτερα ρυπογόνα. Έτσι, προς μεγάλη απογοήτευση του αγροτικού κόσμου που περίμενε εφαρμογή του μέτρου και για τα αγροτικά οχήματα, η απόσυρση δε θα ισχύσει για κατηγορίες αυτοκινήτων, όπως είναι τα αγροτικά αυτοκίνητα, χωρίς κάποιο σοβαρό δικαιολογητικό λόγο για την εξαίρεσή τους από την απόσυρση. Κατόπιν αυτών,
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί
1. Για ποιο λόγο εξαιρέθηκαν τα αγροτικά αυτοκίνητα από το μέτρο της απόσυρσης;
2. Προτίθεται η κυβέρνηση να εκπονήσει νέο πρόγραμμα με το οποίο θα ικανοποιεί το δίκαιο αίτημα των αγροτών να συμπεριλαμβάνονται, δηλαδή, στην απόσυρση και τα παλαιάς τεχνολογίας ρυπογόνα αγροτικά αυτοκίνητα;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου