Αγαπητοί Συνάδελφοι, Γονείς και Μαθητές,
Η κυβέρνηση το καλοκαίρι κατάργησε 51 ειδικότητες καθηγητών με κύριο στόχο την απόλυσή τους και κυρίως το ξεπούλημα του πιο εύρωστου κομματιού της δημόσιας τεχνικής εκπαίδευσης στους ιδιοκτήτες των ΙΕΚ, των νέων ΣΕΚ και των κολεγίων. Έτσι, περίπου 20000 μαθητές υποχρεώθηκαν ή να εγκαταλείψουν τα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ ή να αλλάξουν ειδικότητα ή να χάνουν ως τώρα 100άδες ώρες μαθημάτων αφού 2500 καθηγητές τους τέθηκαν σε διαθεσιμότητα. Από αυτούς σήμερα 1845 παραμένουν σε διαθεσιμότητα ως τις 22 Μαρτίου. …Αξιολόγησαν με τα δικά τους κριτήρια και έδρασαν.
Η κυβέρνηση αδιαφορεί τελείως για τους μαθητές ΕΠΑΛ & ΕΠΑΣ που από το Σεπτέμβριο του 2013 ως τώρα έχασαν 100άδες ώρες μαθημάτων κυρίως πανελλαδικών με κίνδυνο να μην μπορούν να δώσουν στις πανελλαδικές εξετάσεις. Η ίδια κυβέρνηση θέλει να βελτιώσει την παιδεία με τις ψευδοαξιολογήσεις και τις περικοπές κατά 35% στις δαπάνες για την παιδεία. Επιχειρεί να λύσει το τεράστιο πρόβλημα, που δημιούργησε, με καθυστέρηση 4 - 5 μηνών με το να προσλάβει:
1. Στα δημόσια ΙΕΚ ωρομίσθιους ακόμη και 20 ωρών με μπλοκάκι, ανασφάλιστους. Δεν έχουν εμπειρία στη β/βάθμια εκπ/ση, αλλά θα τους αποσπάσει, αν τους βρει, σε ΕΠΑΛ & ΕΠΑΣ.
2. Καθηγητές, που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, ως ωρομίσθιους ακόμη και 20 ωρών στις θέσεις που κατείχαν πριν σε ΕΠΑΛ & ΕΠΑΣ.
3. Ωρομίσθιους μέσω ΜΚΟ με τον καταστροφικό θεσμό των «ωφελούμενων» με ελάχιστη ή μηδενική ασφάλιση και μισθό ως 490 ευρώ ως 5-6 μήνες. Έχουν έλθει στα σχολεία μας τέτοιοι εργαζόμενοι επιστάτες - φύλακες και καθαρίστριες.
Αυτό είναι το μέλλον που στήνουν για όλους μας. Υλοποιείται μπροστά στα μάτια μας, μέσα στα σχολειά μας, σε βάρος των μαθητών μας και των συναδέλφων μας. Είναι το μέλλον της «αξιολόγησής» τους και της «αξιοκρατίας» τους. Με το νόμο 4186 κλείνουν οι ΕΠΑΣ της Βοιωτίας και οι άλλες 101 ΕΠΑΣ πανελλαδικά. Αυτό σε συνδυασμό με την αποδυνάμωση των ΕΠΑΛ, λόγω της κατάργησης των πιο πολυάριθμων ειδικοτήτων τους το καλοκαίρι, οδηγεί σε μεγάλη συρρίκνωση, συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων της δημόσιας τεχνικής εκπαίδευσης (ΕΠΑΛ- ΕΠΑΣ-ΣΕΚ). Το ίδιο σκηνικό έχει στηθεί με τον ίδιο αυτό νόμο και για τα γενικά λύκεια. Οι πανελλαδικού τύπου εξετάσεις και στα γενικά και η «εντατικοποίηση» των μαθημάτων θα αυξήσει ιδιαίτερα τη σχολική εγκατάλειψη, όπως έγινε και με το νόμο Αρσένη, με αποτέλεσμα πάλι συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, οι οποίες παρασκηνιακά υπολογίζονται σε 1600 περίπου.
Αξιολόγησαν και έδρασαν διαλύοντας τα λύκεια. Και οι επόμενοι συνάδελφοι, που θα βρεθούν μετέωροι, ή θα μπουν σε διαθεσιμότητα-απόλυση ή θα τρέχουν σε όσο περισσότερα σχολεία μπορούν για να καλύψουν το ωράριό τους. Αξιολόγησαν και τους μαθητές και με τη βία τους διώχνουν από το σχολείο για να αποτελέσουν απαίδευτο, φτηνό και αναλώσιμο εργατικό δυναμικό, όταν η ανεργία των νέων είναι κοντά στο 60%. Αν στις 23 Μαρτίου έχουμε απολύσεις συναδέλφων από όλο το Δημόσιο, τότε αργά ή γρήγορα θα έλθει η σειρά κι άλλων εργαζομένων είτε είναι στο δημόσιο είτε στον ιδιωτικό τομέα. Οι απολύσεις αυτές αποτελούν βαθύτατα πολιτικό ζήτημα, είναι αντισυνταγματικές, κτυπούν την εργασία και την προστασία της. Για όλους τους λόγους, που προαναφέρθηκαν, θα πρέπει να αποτρέψουμε με τους αγώνες μας εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές τις απολύσεις και τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης.
Δημόσια και δωρεάν 14χρονη Παιδεία για όλα τα παιδιά Μόνιμη, σταθερή κι ασφαλής εργασία για όλουςΌχι στην αξιολόγηση-τρομοκράτηση των εκπαιδευτικών,όχι στην κατηγοριοποίηση-κατάργηση των σχολείων
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου