Η επιτακτική ανάγκη να συνενώσουν τις δυνάμεις τους όλοι οι περιφερειακοί τηλεοπτικοί σταθμοί και οι ενώσεις τους σε μια ενιαία ισχυρή ένωση, προκειμένου να διεκδικήσουν με μεγαλύτερη ισχύ πόρους για τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή, τα κεφάλαια που δικαίως τους αναλογούν από τη διαφημιστική δαπάνη (ιδιωτική και κρατική), αλλά και ο προβληματισμός σε σχέση με τα ζητήματα της φοροεισπρακτικής αντιμετώπισης από πλευράς πολιτείας, ήταν οι βασικές συνιστώσες που προέκυψαν από τις εργασίες του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Τηλεοπτικών Σταθμών Περιφέρειας OmniTV.
To Συνέδριο με κεντρικό θέμα «Η περιφέρεια στο επίκεντρο» έλαβε χώρα χθες Πέμπτη 8 Ιουλίου σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας και μεταδόθηκε ζωντανά από τους περιφερειακούς σταθμούς της χώρας, ενώ τις εργασίες του παρακολούθησαν πλέον των 500 συνέδρων, πολιτικοί και πολιτειακοί φορείς, θεσμικοί και ακαδημαϊκοί παράγοντες, καθώς και στελέχη από την αγορά των διαφημιζομένων, αλλά και των διαφημιστών.
Την έναρξη των εργασιών του συνεδρίου κήρυξε ο Πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής κος Κώστας Νόστης, και στην συνέχεια η κα Βίκυ Παπαφιλίππου, Πρόεδρος της ΤΕΠ (Τηλεόραση Ελληνικής Περιφέρειας)και ο κ. Ιωάννης Πανταζόπουλος, Πρόεδρος της Ε.ΠΕ.Κ. (Ένωση Περιφερειακών Καναλιών) τόνισαν κατέστησαν σαφή από την αρχική τους τοποθέτηση την ανάγκη για κοινή δράση και ένωση δυνάμεων.
Από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας, εξέχουσας σημασίας ήταν η τοποθέτηση του πρόεδρου της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, κ. Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος υπερθεμάτισε για την αξία της περιφερειακής τηλεόρασης και επεσήμανε ότι για να φύγουμε από το χρεοκοπημένο παρελθόν πρέπει η στρατηγική εξόδου από την κρίση να έχει όντως στο επίκεντρο την περιφέρεια και μέσα από την περιφερειακή τηλεόραση να αναδεικνύονται τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα κάθε νομού. Αφού εξήρε τον καταλυτικό ρόλο των περιφερειακών ΜΜΕ στην προώθηση της αποκέντρωσης και τη σύνδεση των τοπικών κοινωνιών με τα κεντρικά σημεία άσκησης εξουσίας σε ελληνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, αλλά και με τον απανταχού ελληνισμό, ο κ. Σαμαράς επεσήμανε τα χρόνια προβλήματα του κλάδου και την αναβλητική στάση της πολιτείας, στάση που επέδειξε και η Νέα Δημοκρατία, όπως υπογράμμισε με διάθεση αυτοκριτικής. Μείζον θέμα, σύμφωνα με τον ίδιο, παραμένει ο τρόπος κατανομής της κρατικής διαφήμισης, που θα πρέπει να γίνεται με απόλυτη διαφάνεια και χωρίς σκοπιμότητες, προκειμένου να παραμείνουν ελεύθεροι και ακηδεμόνευτοι οι περιφερειακοί σταθμοί, εξασφαλίζοντας παράλληλα τη βιωσιμότητα τους και τον πλουραλισμό στην ενημέρωση. Τέλος, τόνισε ότι η μετάβαση στη ψηφιακή εποχή πρέπει να γίνει με κανόνες και ρύθμιση, και δεσμεύτηκε ως κόμμα της Νέας Δημοκρατίας να βοηθήσει με όλες τις δυνάμεις του προς αυτή την κατεύθυνση.
Από πλευράς κυβέρνησης, ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Νίκος Σηφουνάκης, τόνισε ότι η ψηφιακή μετάβαση αποτελεί προτεραιότητα του υπουργείου, ωστόσο μια βιαστική μετάβαση που δεν θα λαμβάνει υπόψη το ψηφιακό μέρισμα θα δημιουργήσει ένα άναρχο χάρτη συχνοτήτων, χειρότερο από αυτόν της αναλογικής τηλεόρασης. Επεσήμανε ότι το υπουργείο εργάζεται προς την κατεύθυνση αυτή, έχοντας δρομολογήσει τις διαδικασίες για το νέο ψηφιακό χάρτη συχνοτήτων, με στόχο τη χρήση του σπάνιου πόρου του φάσματος για τη μέγιστη γεωγραφική κάλυψη από παρεχόμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες. Όσον αφορά την ψηφιακή τηλεόραση στόχος είναι να επιτευχθεί καλύτερη ποιότητα σήματος, βέλτιστη γεωγραφική κάλυψη και ρύθμιση του ζητήματος των παρεμβολών. Επεσήμανε δε ότι το υπουργείο στοχεύει στην ελαχιστοποίηση του κόστους μετάβασης στην ψηφιακή εποχή, τόσο για την περιφέρεια, όσο και για το κοινωνικό σύνολο, ενώ κλείνοντας την τοποθέτηση του ανέφερε στους εκπροσώπους των περιφερειακών σταθμών ότι είναι σημαντικό που αποκτούν ενιαία έκφραση ή τουλάχιστον οδεύουν προς αυτή.
Στις 5 ενότητες που ακολούθησαν, τέθηκαν επί τάπητος τα βασικά ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο της περιφερειακής τηλεόρασης, όπως η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή, οι συχνότητες που θα αποδωθούν στους σταθμούς και οι επενδύσεις που θα απαιτηθούν, η επιπλέον επιβολή έκτακτης φορολόγησης 20% στις τηλεοπτικές διαφημίσεις, αλλά και το ζήτημα της διαφήμισης γενικότερα, κρατικής και μη, όπου όπως διαπιστώθηκε από το σύνολο των ομιλητών/εισηγητών, ο «νόμος Βενιζέλου» (2328/95) για τη ποσόστωση 30% της κρατικής διαφήμισης στους σταθμούς της περιφέρειας, δεν εφαρμόστηκε ποτέ.
Μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Βοιωτίας και Γενικός Γραμματέας της ΚΕΕΕ κ. Παναγιώτης Αγνιάδης που συμμετείχε στο πάνελ Περιφερειακή TV & Παρέμβαση στην τοπική κοινωνία τόνισε πως «παρακολουθούμε την λήψη του υψηλού ρίσκου για κάθε επιχείρηση χωριστά και γι` αυτό θέλω ξεκάθαρα να σας μεταφέρω τη θέση μας: Επιθυμία της επιμελητηριακής κοινότητας είναι τα Περιφερειακά και Τοπικά Ηλεκτρονικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης να γίνουν υγιείς επιχειρήσεις!
Επιθυμία της επιμελητηριακής κοινότητας είναι οι επιχειρήσεις σας να διέπονται από διάφανους κανόνες διοίκησης, το ιδιοκτησιακό τους καθεστώς να είναι αδιάβλητο και η χρηματοδότησή τους το ίδιο ξεκάθαρη.
Κι` αυτό δεν μπορεί να γίνεται πλέον μέσα σε καθεστώς προσορινών λύσεων!» είπε ενώ έκανε ξεχωριστή αναφορά και στα περιφερειακά κανάλια της Στερεάς Ελλάδας. «Στο σημείο αυτό, δε, θέλω να αναφερθώ σε ένα τέτοιο παράδειγμα της δική μου τοπικής κοινωνίας. Κι` αναφέρομαι στην ύπαρξη του Star Κεντρικής Ελλάδος, ενός από τα μεγαλύτερα πλέον περιφερειακά κανάλια που χάρις στο όραμα του αείμνηστου Βασίλη Χειμωνίδη κατάφερε να μετατραπεί σε ένα περιφειακό μέσο ενημερώσης με αξιώσεις, με υποδομές και με αντικειμενική, πολύπλευρη ενημέρωση. Η λειτουργία του συγκεκριμένου σταθμού κάτω από την ομπρέλα των παράλληλων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της οικογένειας Χειμωνίδη απέδειξε με την πάροδο του χρόνου την αξία που είχε αυτή η ξεκάθαρη – εξ αρχής – επιχειρηματική δράση και η υποστήριξη του από ένα όμιλο επιχειρήσεων με συγκεκριμένο ονοματεπώνυμο» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Αγνιάδης.
Μεταξύ άλλων, σημαντικές ήταν οι τοποθετήσεις, τόσο του κ. Νίκου Παπαφιλίππου, Προέδρου του West Channel Κοζάνης, όσο και του κ. Γιώργου Σιμόπουλου, Διευθύνοντος Σύμβουλος Star Channel Κεντρικής Ελλάδος. Ο πρώτος πρότεινε να μειωθούν τα ψηφιακά κανάλια της ΕΡΤ που ούτως η άλλως χρηματοδοτούνται από όλους τους Έλληνες μέσω του ανταποδοτικού τέλους στο λογαριασμό της ΔΕΗ και τα χρήματα που θα εξοικονομηθούν να δοθούν στα κανάλια της περιφέρειας για τη μετάβαση τους στην ψηφιακή εποχή, σε συνδυασμό βέβαια με επιδότηση από την ΕΕ, αλλά και επενδύσεις από τα ίδια τα περιφερειακά κανάλια. Ο δεύτερος, επεσήμανε ότι παρότι στο κοινοβούλιο υπάρχουν περισσότεροι βουλευτές που εκλέγονται στην περιφέρεια, ποτέ ο κλάδος δεν στηρίχθηκε από αυτούς, ούτε σε επίπεδο επερώτησης στη Βουλή, ενώ αναρωτήθηκε γιατί δεν υπάρχει η πολιτική διαφήμιση στα περιφερειακά μέσα. Τέλος, πρότεινε το «Αγροτικό Κανάλι» του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, που απασχολούσε διαχρονικά έως και 120 άτομα, χωρίς ουσιαστικά να παραδίδει εκπομπές αγροτικού περιεχομένου στους περιφερειακούς σταθμούς, να δώσει τα κονδύλια λειτουργίας του στους σταθμούς αυτούς επιδοτώντας την πρόσληψη ενός εργαζόμενου ανά σταθμό ο οποίος θα ασχολείται αποκλειστικά με αγροτικά θέματα.
To Συνέδριο με κεντρικό θέμα «Η περιφέρεια στο επίκεντρο» έλαβε χώρα χθες Πέμπτη 8 Ιουλίου σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας και μεταδόθηκε ζωντανά από τους περιφερειακούς σταθμούς της χώρας, ενώ τις εργασίες του παρακολούθησαν πλέον των 500 συνέδρων, πολιτικοί και πολιτειακοί φορείς, θεσμικοί και ακαδημαϊκοί παράγοντες, καθώς και στελέχη από την αγορά των διαφημιζομένων, αλλά και των διαφημιστών.
Την έναρξη των εργασιών του συνεδρίου κήρυξε ο Πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής κος Κώστας Νόστης, και στην συνέχεια η κα Βίκυ Παπαφιλίππου, Πρόεδρος της ΤΕΠ (Τηλεόραση Ελληνικής Περιφέρειας)και ο κ. Ιωάννης Πανταζόπουλος, Πρόεδρος της Ε.ΠΕ.Κ. (Ένωση Περιφερειακών Καναλιών) τόνισαν κατέστησαν σαφή από την αρχική τους τοποθέτηση την ανάγκη για κοινή δράση και ένωση δυνάμεων.
Από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας, εξέχουσας σημασίας ήταν η τοποθέτηση του πρόεδρου της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, κ. Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος υπερθεμάτισε για την αξία της περιφερειακής τηλεόρασης και επεσήμανε ότι για να φύγουμε από το χρεοκοπημένο παρελθόν πρέπει η στρατηγική εξόδου από την κρίση να έχει όντως στο επίκεντρο την περιφέρεια και μέσα από την περιφερειακή τηλεόραση να αναδεικνύονται τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα κάθε νομού. Αφού εξήρε τον καταλυτικό ρόλο των περιφερειακών ΜΜΕ στην προώθηση της αποκέντρωσης και τη σύνδεση των τοπικών κοινωνιών με τα κεντρικά σημεία άσκησης εξουσίας σε ελληνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, αλλά και με τον απανταχού ελληνισμό, ο κ. Σαμαράς επεσήμανε τα χρόνια προβλήματα του κλάδου και την αναβλητική στάση της πολιτείας, στάση που επέδειξε και η Νέα Δημοκρατία, όπως υπογράμμισε με διάθεση αυτοκριτικής. Μείζον θέμα, σύμφωνα με τον ίδιο, παραμένει ο τρόπος κατανομής της κρατικής διαφήμισης, που θα πρέπει να γίνεται με απόλυτη διαφάνεια και χωρίς σκοπιμότητες, προκειμένου να παραμείνουν ελεύθεροι και ακηδεμόνευτοι οι περιφερειακοί σταθμοί, εξασφαλίζοντας παράλληλα τη βιωσιμότητα τους και τον πλουραλισμό στην ενημέρωση. Τέλος, τόνισε ότι η μετάβαση στη ψηφιακή εποχή πρέπει να γίνει με κανόνες και ρύθμιση, και δεσμεύτηκε ως κόμμα της Νέας Δημοκρατίας να βοηθήσει με όλες τις δυνάμεις του προς αυτή την κατεύθυνση.
Από πλευράς κυβέρνησης, ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Νίκος Σηφουνάκης, τόνισε ότι η ψηφιακή μετάβαση αποτελεί προτεραιότητα του υπουργείου, ωστόσο μια βιαστική μετάβαση που δεν θα λαμβάνει υπόψη το ψηφιακό μέρισμα θα δημιουργήσει ένα άναρχο χάρτη συχνοτήτων, χειρότερο από αυτόν της αναλογικής τηλεόρασης. Επεσήμανε ότι το υπουργείο εργάζεται προς την κατεύθυνση αυτή, έχοντας δρομολογήσει τις διαδικασίες για το νέο ψηφιακό χάρτη συχνοτήτων, με στόχο τη χρήση του σπάνιου πόρου του φάσματος για τη μέγιστη γεωγραφική κάλυψη από παρεχόμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες. Όσον αφορά την ψηφιακή τηλεόραση στόχος είναι να επιτευχθεί καλύτερη ποιότητα σήματος, βέλτιστη γεωγραφική κάλυψη και ρύθμιση του ζητήματος των παρεμβολών. Επεσήμανε δε ότι το υπουργείο στοχεύει στην ελαχιστοποίηση του κόστους μετάβασης στην ψηφιακή εποχή, τόσο για την περιφέρεια, όσο και για το κοινωνικό σύνολο, ενώ κλείνοντας την τοποθέτηση του ανέφερε στους εκπροσώπους των περιφερειακών σταθμών ότι είναι σημαντικό που αποκτούν ενιαία έκφραση ή τουλάχιστον οδεύουν προς αυτή.
Στις 5 ενότητες που ακολούθησαν, τέθηκαν επί τάπητος τα βασικά ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο της περιφερειακής τηλεόρασης, όπως η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή, οι συχνότητες που θα αποδωθούν στους σταθμούς και οι επενδύσεις που θα απαιτηθούν, η επιπλέον επιβολή έκτακτης φορολόγησης 20% στις τηλεοπτικές διαφημίσεις, αλλά και το ζήτημα της διαφήμισης γενικότερα, κρατικής και μη, όπου όπως διαπιστώθηκε από το σύνολο των ομιλητών/εισηγητών, ο «νόμος Βενιζέλου» (2328/95) για τη ποσόστωση 30% της κρατικής διαφήμισης στους σταθμούς της περιφέρειας, δεν εφαρμόστηκε ποτέ.
Μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Βοιωτίας και Γενικός Γραμματέας της ΚΕΕΕ κ. Παναγιώτης Αγνιάδης που συμμετείχε στο πάνελ Περιφερειακή TV & Παρέμβαση στην τοπική κοινωνία τόνισε πως «παρακολουθούμε την λήψη του υψηλού ρίσκου για κάθε επιχείρηση χωριστά και γι` αυτό θέλω ξεκάθαρα να σας μεταφέρω τη θέση μας: Επιθυμία της επιμελητηριακής κοινότητας είναι τα Περιφερειακά και Τοπικά Ηλεκτρονικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης να γίνουν υγιείς επιχειρήσεις!
Επιθυμία της επιμελητηριακής κοινότητας είναι οι επιχειρήσεις σας να διέπονται από διάφανους κανόνες διοίκησης, το ιδιοκτησιακό τους καθεστώς να είναι αδιάβλητο και η χρηματοδότησή τους το ίδιο ξεκάθαρη.
Κι` αυτό δεν μπορεί να γίνεται πλέον μέσα σε καθεστώς προσορινών λύσεων!» είπε ενώ έκανε ξεχωριστή αναφορά και στα περιφερειακά κανάλια της Στερεάς Ελλάδας. «Στο σημείο αυτό, δε, θέλω να αναφερθώ σε ένα τέτοιο παράδειγμα της δική μου τοπικής κοινωνίας. Κι` αναφέρομαι στην ύπαρξη του Star Κεντρικής Ελλάδος, ενός από τα μεγαλύτερα πλέον περιφερειακά κανάλια που χάρις στο όραμα του αείμνηστου Βασίλη Χειμωνίδη κατάφερε να μετατραπεί σε ένα περιφειακό μέσο ενημερώσης με αξιώσεις, με υποδομές και με αντικειμενική, πολύπλευρη ενημέρωση. Η λειτουργία του συγκεκριμένου σταθμού κάτω από την ομπρέλα των παράλληλων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της οικογένειας Χειμωνίδη απέδειξε με την πάροδο του χρόνου την αξία που είχε αυτή η ξεκάθαρη – εξ αρχής – επιχειρηματική δράση και η υποστήριξη του από ένα όμιλο επιχειρήσεων με συγκεκριμένο ονοματεπώνυμο» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Αγνιάδης.
Μεταξύ άλλων, σημαντικές ήταν οι τοποθετήσεις, τόσο του κ. Νίκου Παπαφιλίππου, Προέδρου του West Channel Κοζάνης, όσο και του κ. Γιώργου Σιμόπουλου, Διευθύνοντος Σύμβουλος Star Channel Κεντρικής Ελλάδος. Ο πρώτος πρότεινε να μειωθούν τα ψηφιακά κανάλια της ΕΡΤ που ούτως η άλλως χρηματοδοτούνται από όλους τους Έλληνες μέσω του ανταποδοτικού τέλους στο λογαριασμό της ΔΕΗ και τα χρήματα που θα εξοικονομηθούν να δοθούν στα κανάλια της περιφέρειας για τη μετάβαση τους στην ψηφιακή εποχή, σε συνδυασμό βέβαια με επιδότηση από την ΕΕ, αλλά και επενδύσεις από τα ίδια τα περιφερειακά κανάλια. Ο δεύτερος, επεσήμανε ότι παρότι στο κοινοβούλιο υπάρχουν περισσότεροι βουλευτές που εκλέγονται στην περιφέρεια, ποτέ ο κλάδος δεν στηρίχθηκε από αυτούς, ούτε σε επίπεδο επερώτησης στη Βουλή, ενώ αναρωτήθηκε γιατί δεν υπάρχει η πολιτική διαφήμιση στα περιφερειακά μέσα. Τέλος, πρότεινε το «Αγροτικό Κανάλι» του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, που απασχολούσε διαχρονικά έως και 120 άτομα, χωρίς ουσιαστικά να παραδίδει εκπομπές αγροτικού περιεχομένου στους περιφερειακούς σταθμούς, να δώσει τα κονδύλια λειτουργίας του στους σταθμούς αυτούς επιδοτώντας την πρόσληψη ενός εργαζόμενου ανά σταθμό ο οποίος θα ασχολείται αποκλειστικά με αγροτικά θέματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου