Κυριακή 6 Σεπτεμβρίου 2020

«ΚΩΠΑΪΔΑ:Το σήμερα του παρελθόντος»: Το ιστορικό, φωτογραφικό Λεύκωμα του Αντώνη Μαζαράκη, που δεν πρέπει να λείπει από καμιά βιβλιοθήκη!


1200 φωτογραφίες υψηλής αισθητικής, 6  Ενότητες, 700 σελίδες, μια πλούσια αρθρογραφία για τα τεχνικά έργα αποξήρανσης, τη γεωμορφολογια, την αρχαιότητα, το οικοσύστημα, τις δραστηριότητες και την αποτύπωση της τοπικής κοινωνίας… συνθέτουν το μνημειώδες έργο του κ. Αντώνη Μαζαράκη με τίτλο ««Κωπαΐδα, το σήμερα του παρελθόντος», που δεν πρέπει να λείπει από καμιά βιβλιοθήκη, βραβευμένο από την Ελληνική Γεωργική Ακαδημία.  Ο συγγραφέας στοχεύει με αυτό το λεύκωμα και με κυρίαρχο στοιχείο τη φωτογραφία, θέλησε να διασωθεί στην μνήμη της νέας γενιάς και όχι μόνο, μέσω της εικόνας, η σύγχρονη μορφή της Κωπαϊδος και του φυσικού της περιβάλλοντος. 

Όλα άρχισαν για τον Αντώνη Μαζαράκη στις αρχές του 2006 όταν διάβασε ένα βιβλίο σχετικό με την αποξήρανση της τότε λίμνης της Κωπαϊδος. Τον εντυπωσίασαν τόσο πολύ όλα αυτά τα γεγονότα που έλαβαν χώρα πριν αλλά και μετά την αποξήρανση της περιοχής αυτής, ώστε φρόντισε και ενημερώθηκε πάρα πολύ και εμπεριστατωμένα για την ιστορική διαδρομή της. Από το 2006 έως και το 2009 επί 4 συνεχόμενα χρόνια φωτογράφιζε ασταμάτητα την Κωπαϊδα, χρησιμοποιώντας αυτοκίνητα  και  αεροπλάνα τύπου TRIKE ,  διαθέτοντας τον ελεύθερο χρόνο του για την υλοποίηση αυτού του έργου, κατόρθωσε να ολοκληρώσει την φωτογραφική κάλυψη  και να βρίσκεται πλέον πολύ κοντά στο τέλος αυτού του φωτογραφικού ταξιδιού.
Με την βοήθεια του αεροπλάνου κατορθώνει να αποτυπώσει την κάτοψη της Κωπαϊδος και να αποτυπώσει με τον πλέον παραστατικό τρόπο το σύστημα της αποξήρανσης με τα περιφερειακά και συγκλίνοντα ποτάμια του Κηφισού και του Μέλανος καθώς επίσης της κεντρικής και εσωτερικής τάφρου με το πλέγμα των δευτερογενών και τριτογενών διωρύγων με τους υδατοφράκτες και τα φράγματα. Φωτογράφισε τα γεφύρια τα tunnels, τις διώρυγες, τα φυλάκια, τις αποθήκες, τις εγκαταστάσεις των Άγγλων , ριζομυλο, νερόμυλο, κεντρικές αποθήκες, τον οικισμό με τους περίφημου κήπους και γενικά όλο το αγροτοβιομηχανικό συγκρότημα το οποίο διαδραμάτισε σημαντικό, ρόλο όχι μόνο στην αποξήρανση αλλά και για την ανάπτυξη γενικότερα όλου του Βοιωτικού χώρου. Συνεχίζοντας το φωτογραφικό του ταξίδι φωτογράφισε τις δραστηριότητες τις Κωπαϊδος ( γεωργία , κτηνοτροφία , μελισσοκομία , ιχθυοτροφία, αεροδρόμια , ιπποφορβεία, χωρίς να παραβλέψει τους εργάτες τα μηχανήματα και ότι άλλο αποτελεί δραστηριότητα μέσα στον χώρο αυτόν της άλλοτε λίμνης.  Φωτογράφισε τα αρχαία υδραυλικά έργα αποξήρανσης της λίμνης Κωπαϊδος κατά τον 14 πχ αιώνα,  δημιουργίας ενός εκπληκτικού λαού, του λαού των Μινύων οι οποίοι έζησαν και μεγαλούργησαν επί πολλούς αιώνες στην Βοιωτία και ειδικότερα στον Ορχομενό , και οι οποίοι θεωρούνται από την Ευρώπη ως μοναδικοί  στα υδραυλικά έργα της εποχής τους.
Φωτογράφισε την μεγάλη καταβόθρα , την σήραγγα των 2.500 μέτρων  όπου έφευγαν τα νερά της Κωπαϊδος προς τα σκορπονέρια του Ευβοϊκού κόλπου, τα αρχαία αναχώματα , τον θολωτό τάφο του Μινύα, το αρχαίο θέατρο, την Παναγία η Σκριπου, τους καταλανικούς πύργους, το Μαντείο του Τροφωνίου, τις σπηλιές και καταβόθρες, τα μεγάλα σπήλαια της περιοχής της Κωπαϊδος, την ακρόπολη της αρχαίας Αλιάρτου και Ορχομενού, τον Πτωο Απόλλωνα, αρχαίες εκκλησίες εντός σπηλαίων, τον λόφο του Γλα , όπου με την μεγάλη αρχαιολογική τους σημασία  προσδίδουν με αυτόν τον τρόπο μια διαχρονική αξία σε όλον τον Βοιωτικό χώρο. Τέλος δεν ήτανε δυνατόν να μην φωτογραφίσει με τον δικό του μοναδικό τρόπο, την τοπική κοινωνία της περιοχής η οποία διαδραμάτισε μεγάλο ρόλο στην διαμόρφωση της σημερινής σύγχρονης μορφή της. 
Πηγή https://aliartos-city.blogspot.com 

Το μοναδικό αυτό έργο μπορείτε να το αποκτήσετε επικοινωνώντας με τον συγγραφέα του https://www.facebook.com/profile.php?id=100013680378214 ή στα κάτωθι βιβλιοπωλεία:
Σολωμού Καλομοίρα στην Αλίαρτο τηλ.2268024077,
Παπαιωάννου Χαράλαμπος στην Αλίαρτο τηλ.2268022237, 
Σύγχρονη Έκφραση Λιβαδειά τηλ.2261023136 
Νικολάου Μόσχου Ορχομενός τηλ.22610 33782
και στο Πωλητήριο του Αρχαιολογικού Μουσείου Θηβών. 


Δεν υπάρχουν σχόλια: