Σάββατο 16 Μαΐου 2020

Την άμεση σύσταση και λειτουργία Τοπικού Συμβουλίου Πρόληψης Παραβατικότητας έχει ζητήσει η Τοπική Κοινότητα Ορχομενού και άλλες πέντε ρεαλιστικές προτάσεις!

Α Π Ο Σ Π Α Σ Μ Α ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΤΗΣ 4ΗΣ/2020 ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΥΣΑΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΔΙΑ ΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ

Ο Πρόεδρος εισηγούμενος το μόνον θέμα της ημερήσιας «Διαπιστώσεις παραβατικών συμ-
περιφορών στην Τοπική Κοινότητα Ορχομενού. Ολική Περιγραφή προβλήματος.
Υποβολή προτάσεων», έθεσε υπ΄όψιν των μελών τα εξής:

Α. ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Εδώ και πάρα πολλά χρόνια στον Ορχομενό , έχει διαμορφωθεί ένα κλίμα ανασφάλειας
και αισθήματος αδικίας, σε μεγάλη μερίδα δημοτών και συνεπεία αυτού, έχει χαθεί η
εμπιστοσύνη τους προς φορείς της Διοίκησης γενικότερα. Λόγω του ότι βιώνω και ο ίδιος τα
διάφορα παραβατικά φαινόμενα στην πόλη μας, έχω σαφή εικόνα και άποψη περί αυτών και
αναφέρω ενδεικτικά τα παρακάτω (κάποια είναι γενικά φαινόμενα που παρατηρούνται και στην πόλη μας και κάποια αφορούν μόνο την πόλη μας):
 Ανεξέλεγκτη εναπόθεση απορριμμάτων σε οποιοδήποτε σημείο (δεκάδες σημεία
παράνομης απόρριψης σκουπιδιών)
 Παράνομη στάθμευση και κυκλοφορία οχημάτων και άλλες παραβάσεις του Κ.Ο.Κ.
(παρεμπόδιση κυκλοφορίας των υπόλοιπων χρηστών των δρόμων, οδήγηση
οχημάτων από ενήλικες και από ανήλικους, χωρίς να έχουν άδεια οδήγησης και
χωρίς να φέρουν προστατευτικό εξοπλισμό τα δίκυκλα, οδήγηση με μεγάλες
ταχύτητες εντός πόλης κ.α.)
 Συνωστισμός νεαρών με δίκυκλα και αυτοκίνητα σε διάφορα σημεία (συνοικισμός
Αγίων Θεοδώρων, περιφερειακή οδός κ.λπ) και πραγματοποίηση αυτοσχέδιων
εγκληματικών αγώνων ταχύτητας ή επίδειξης οδηγικών ικανοτήτων.
 Άσκοπη κι ανεξέλεγκτη χρήση φωτιάς, έξω από οικίες, σε δημόσιους κοινόχρηστους
δρόμους κ.α. (ιδιαίτερα στον συνοικισμό Αγίων Θεοδώρων)
 Μη τήρηση, από τους υπόχρεους, των οικονομικών υποχρεώσεων προς το Δήμο.
 Μη τήρηση από ιδιοκτήτες του Γενικού Οικοδομικού Κανονισμού (παράνομα
κτίσματα, εγκατάλειψη παλαιών οικιών που γίνονται εστίες μόλυνσης κλπ,
παράνομη εγκατάσταση σκηνών ή παραγκών)
 Μη τήρηση από τους υπόχρεους, των κανονισμών και των διατάξεων για τα εντός
οικιστικού ιστού οικόπεδα με όλες τις συνέπειες για τους πέριξ αυτών κατοίκους,
ιδιαίτερα κατά την αντιπυρική περίοδο αλλά όχι μόνο.
 Ενοικίαση ακατάλληλων παλαιών οικιών σε αλλοδαπούς ή σε ημεδαπούς που, δεν
πληρούν προϋποθέσεις να ζουν σε αυτά τα κτίσματα άνθρωποι και που σε αυτά
εγκαθίστανται πολυάριθμες ομάδες ανθρώπων, με όλες τις υγειονομικές συνέπειες
για τους ίδιους και τους περιοίκους. Σε αυτές τις ακατάλληλες παλαιές οικίες τους
χειμερινούς μήνες, γίνεται καύση ακατάλληλων υλικών για θέρμανση (εμποτισμένα
με χημικά ξύλα, παλιές καρέκλες, παλέτες κ.λπ με σοβαρότατες επιπτώσεις στο
μικροκλίμα και στο περιβάλλον γενικά.
 Οδήγηση μετά από κατανάλωση οινοπνεύματος
 Πολύ συχνές ηχορυπάνσεις (εξατμίσεις δικύκλων και αυτοκινήτων, έντονη μουσική
από διερχόμενα οχήματα και από οικίες σε πολύ δυνατή ένταση κ.α.)
 Παραμέληση εποπτείας ανηλίκων (περιφέρονται μόνα τους σε διάφορους χώρους
χωρίς καμία επίβλεψη από κανέναν που έχει την υποχρέωση, δεν πηγαίνουν
κανονικά στο σχολείο)
 Κλοπές οικιών με διάρρηξη, πολύ συχνά από τους ίδιους δράστες.(Σημειωτέον ότι
έχουν οδηγηθεί στη δικαιοσύνη αμέτρητες φορές από το Α.Τ. Ορχομενού)
 Χρήση ναρκωτικών σε δημόσιους χώρους (πηγές – πέτρινα – λόφος Δραγατσούλας-
παλαιό κλειστό γυμναστήριο) (Όπως ανωτέρω)
 Παρεμπόδιση θρησκευτικών τελετών από ασυνόδευτους ανήλικους (σβήσιμο κεριών,
σβήσιμο φώτων, παρενόχληση κι εξύβριση των προσερχόμενων στους Ιερούς Ναούς
Ζημιές στους περιβάλλοντες χώρους)
 Απρόκλητες φθορές σε περιουσίες και καταστήματα (σπάσιμο και κλοπή περιπτέρων
φθορές σε καταστήματα)
 Αποφυγή πληρωμής αντιτίμου αγοράς προϊόντων από Κ.Υ.Ε. (ιδιαίτερα σε περίπτερα)
 Μεγάλος αριθμός κλοπών γεωργικών προϊόντων και εργαλείων – μηχανημάτων
(κλοπές από καλλιέργειες νωπών προϊόντων, κλοπές ποτιστικών εργαλείων, κλοπές
μπαταριών και πετρελαίου από μηχανήματα κ.α.)
 Ανεξέλεγκτη κατοχή ζώων συντροφιάς και σε πολλές περιπτώσεις παράνομη
αναπαραγωγή τους, με ότι αυτά συνεπάγονται για τα ζώα, για το Δήμο, για τη
δημόσια υγεία και για τους κατοίκους
Ανεξέλεγκτη πλύση γεωργικών προϊόντων σε κοινόχρηστους δημόσιους χώρους με
χρήση πόσιμου νερού. Τα υποπροϊόντα της πλύσης απορρίπτονται ανεξέλεγκτα σε
ακατάλληλα σημεία (κάδοι ή και σε αποχετεύσεις όμβριων υδάτων). Έχουν
δημιουργηθεί κατά το δοκούν ατομικές παράνομες στέρνες σε πολλά σημεία εντός
πόλης.
 Κλείσιμο οδών με ακινητοποίηση οχημάτων από μεθυσμένους οδηγούς και
αναστάτωση περιοίκων καθώς και παρεμπόδιση ομαλής κυκλοφορίας.
 Ρευματοκλοπές και υδατοκλοπές απ’ ευθείας από τα αντίστοιχα δίκτυα (ΔΕΗ ,ύδρευσης)
 Ξυλοδαρμοί μεταξύ μεθυσμένων και απρόκλητες επιθέσεις σε περαστικούς ή περιοίκους.
 Ανεξέλεγκτη κατασκευή πρόχειρων – παράνομων κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων
και παράνομη βόσκηση αιγοπροβάτων ακόμη και εντός οικιστικού ιστού.
 Συχνοί βανδαλισμοί δημόσιας περιουσίας και κτηρίων.
 Ρύπανση των πηγών και των παρακείμενων ποταμών. (πλύσιμο ρούχων, κηπευτικών
προϊόντων, απόρριψη συσκευασιών τροφίμων και φυτοφαρμάκων κ.α.)

Β.-ΑΙΤΙΕΣ:
Προσωπική μου γνώμη επί των αιτιών που συνετέλεσαν ώστε να διαμορφωθεί η
σημερινή κατάσταση και να αντιμετωπίζουμε τέτοια φαινόμενα στην πόλη μας:
 Η εν γένει, χαλαρή αντιμετώπιση των παραβατικών συμπεριφορών εν τη γενέσει
τους και η νοοτροπία του …δε βαριέσαι μωρέ… εγώ θα βγάλω το φίδι από την
τρύπα…. που να πας να μπλέξεις….., από πολίτες και διάφορους φορείς. Η έλλειψη
συνοχής και αλληλεγγύης στον κοινωνικό ιστό της πόλης μας.
 Η έλλειψη μόρφωσης δημοτών και η εγκατάλειψη του σχολείου από πολύ μικρή
ηλικία, εφόσον κι εδώ, δεν υπάρχει έλεγχος των προϋποθέσεων που πρέπει να
πληρούνται για τη χορήγηση ορισμένων κινήτρων, ώστε τα παιδιά να
παρακολουθούν μαθήματα.
 Η έλλειψη αστυνομικού προσωπικού και σαφώς και η έλλειψη κατάλληλου κτηρίου
για τη στέγαση του Αστυνομικού Τμήματος Ορχομενού με τις σύγχρονες
προδιαγραφές. Αν το Α.Τ. Ορχομενού, είχε σύγχρονες εγκαταστάσεις, θα
αναβαθμίζονταν η λειτουργία του, θα επιδρούσε θετικά στην ψυχολογία τόσο των
Αστυνομικών όσο και των πολιτών. Επίσης θα υπήρχε κατάλληλα περιφραγμένος –
φυλασσόμενος χώρος για τα περιπολικά και θα ήταν δυνατό, σε μια σοβαρή
παράβαση του Κ.Ο.Κ. να ακινητοποιηθεί και να ασφαλιστεί ένα παράνομο όχημα,
δυνατότητα που δεν υπάρχει σήμερα λόγω έλλειψης χώρου.
 Η απουσία ελεγκτικών μηχανισμών του Δήμου Ορχομενού, έχει ως συνέπεια να
καταστρατηγούνται οι ισχύοντες κανονισμοί, όπως καθαριότητας, κοινόχρηστων
χώρων, υπαίθριας διαφήμισης, κοιμητηρίων κ.λπ. και κατά συνέπεια οι κάθε είδους
παραβάτες να συνεχίζουν απτόητοι. (Αν π.χ., ο Δήμος, έλεγχε τακτικά τους
ιδιοκτήτες ζώων και τις συνθήκες που διαβιούν, πάντα σε συνεργασία με άλλες
υπηρεσίες, σήμερα ενδεχομένως, να είχαμε 2-3 αδέσποτα σε κάθε κοινότητα)
 Οι όποιες παρεμβάσεις γίνονται, υπέρ μιας ευνοϊκής μεταχείρισης ενός παραβάτη
παρά το εξόφθαλμο σοβαρό παράπτωμα, οδηγούν σε καθεστώς ατιμωρησίας και
απυρόβλητου.
 Η απουσία επιστασίας και φροντίδας εκ μέρους του Δήμου για συγκεκριμένες
τοποθεσίες όπως, οι πηγές, οι ποταμοί, τα πέτρινα, ο λόφος της Δραγατσούλας, τα
σχολικά συγκροτήματα, οι αθλητικές εγκαταστάσεις, οι κοινόχρηστοι χώροι κ.λπ.
Οτιδήποτε είναι εγκαταλελειμμένο, θα βανδαλιστεί και θα ενισχύσει ενδεχόμενες
παραβατικές συμπεριφορές από επίδοξους μιμητές.
 Η εικόνα εγκατάλειψης που παρουσιάζουν αρκετά σημεία, όπως μεγάλοι όγκοι
αυτοφυούς βλάστησης σε κομβικά σημεία – έλλειψη ορατότητας σε δρόμους και
κτηριακές υποδομές καθώς και η κάκιστη εικόνα του οδικού μας δικτύου με τις
επικίνδυνες τρύπες, τις κακές κλίσεις κ.λπ., συντείνουν στην ανάπτυξη παραβατικών
συμπεριφορών και δημιουργούν την εντύπωση αδιαφορίας από και προς τους
δημότες.
 Οι, χωρίς κατάλληλη περίφραξη κι απομόνωση, δημοτικές – δημόσιες εγκαταστάσεις
(υδραγωγείο, αντλιοστάσια, ανασφάλιστα σημεία ρευματοδοσίας της Δ.Ε.Η. σε
σχολεία, πλατείες κ.λπ). Γι αυτό το λόγο έχουμε υποστεί και πολυάριθμες φθορές και
κλοπές εξοπλισμού, που τις πληρώνουμε ξανά και ξανά.
 Η μη καταγγελία – δήλωση μικροκλοπών (π.χ. μιας μπαταρίας, πετρελαίου,
αντικειμένων μικρής αξίας κ.λπ) από τους παθόντες, διότι επικρατεί η άποψη τηςατιμωρησίας και
του ότι «….. και να κάνω μήνυση τίποτα δε θα γίνει και τσάμπα θα τρέχωστα δικαστήρια»
.
 Η άποψη που επικρατεί για ορισμένους δημότες, ότι άγονται και φέρονται
προεκλογικά με τη χρησιμοποίηση οικονομικών κινήτρων ή υποσχέσεων.
 Η έλλειψη τακτικής δια ζώσης επικοινωνίας και η μη ύπαρξη συντονισμένης
κοινωνικής δράσης (ενημερώσεις, ημερίδες, παρουσιάσεις κ.α.) προς τους πολίτες,
ώστε να υπάρχει αμφίδρομη ανταλλαγή απόψεων και όλοι να είναι κοινωνοί των
κοινών προβλημάτων.
 Η έλλειψη συντονισμού μεταξύ συναρμόδιων υπηρεσιών και φορέων για την από
κοινού αντιμετώπιση των αναφυόμενων ή των ήδη υπαρχόντων προβλημάτων και η
τακτική της επίρριψης ευθυνών σε άλλους. Επακόλουθο αυτού είναι και η σύγχυση
αρμοδιοτήτων μεταξύ υπαλλήλων από διαφορετικές υπηρεσίες.

Γ.- ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:
Είμαι οπαδός του δόγματος της εκπαίδευσης και ειδικά, της λογικής που
εμπεριέχεται στην εξής πρόταση: «Κάθε απαγόρευση που επιβάλλεται, ομολογεί την
αποτυχία μας να εκπαιδεύσουμε»
Μπορεί να εξαχθεί το συμπέρασμα, ότι τελικά το πρόβλημα δεν είναι μόνο η έλλειψη
δύναμης του Α.Τ. Ορχομενού, ούτε η μέχρι τώρα λειτουργία του. Αποδεδειγμένα και παρά
τη μικρή δύναμη και την επίρριψη ευθυνών από κάποιους, έχουμε από τα καλύτερα
επίπεδα περιπολιών και αστυνόμευσης στο Νομό μας. Δεν είναι αρμόδια και υπεύθυνη η
Αστυνομία για όλα τα δεινά και ήδη επιβαρύνεται με έργο άλλων υπηρεσιών. Ούτε θα
λυθούν τα προβλήματα αν έχουμε έντονη κι εμφανή αστυνόμευση όλο το 24ωρο (πράγμα
αδύνατο βεβαίως λόγω της γενικής έλλειψης μέσων και προσωπικού), γιατί τότε πάλι μόνονη
Αστυνομία θα λειτουργεί και θα μετατραπούμε σε αστυνομοκρατούμενη κοινωνία.
Επειδή, από τα παραπάνω αναγραφόμενα, τεκμαίρεται ότι η παραβατική
συμπεριφορά συνίσταται από πολλούς παράγοντες κι όχι μεμονωμένα από κάποιες
διακριτές αντικοινωνικές συμπεριφορές,
Π ρ ο τ ε ί ν ω ,
I. Την άμεση σύσταση και λειτουργία Τοπικού Συμβουλίου Πρόληψης
Παραβατικότητας, του οποίου η λειτουργία στο Δήμο μας, θα είναι καταλυτική,
λόγω της ανάληψης δράσεων κοινωνικού χαρακτήρα κι ενημέρωσης, που θα
καταγράφει την πραγματική επικρατούσα κατάσταση και θα επικοινωνεί απ’ ευθείας
με ανώτερης βαθμίδας όργανα. Επίσης, γνώμη μου είναι, ότι η λειτουργία του, θα
ενισχύσει την κοινωνική συνοχή και τη συμμετοχή. (επισυνάπτω σχετικό
πληροφοριακό έντυπο για το νομοθετικό πλαίσιο σύστασης και λειτουργίας)
ΙΙ. Τη σύσταση υπηρεσίας Δημοτικής Αστυνομίας.
ΙΙΙ. Την ένταση των ενεργειών για την, όσο το δυνατόν ταχύτερη, μετεγκατάσταση του
Αστυνομικού Τμήματος Ορχομενού στο παραχωρηθέν κτήριο, τόσο ως προς το
Υπουργείο Εσωτερικών, όσο και προς το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
ΙV.Την υποβολή αιτιολογημένου αιτήματος ενίσχυσης με προσωπικό, του Αστυνομικού
Τμήματος Ορχομενού λόγω και της μεγάλης εδαφικής αρμοδιότητας,
περιλαμβανομένης της πρώην Δημοτικής Ενότητας Ακραιφνίας.
V. Την άμεση σύσταση και λειτουργία δημοτικής επιτροπής ελέγχων (αντίστοιχος
υπάλληλος από κάθε αρμόδιο τμήμα) που σε τακτά ή όχι, χρονικά διαστήματα, θα
διενεργεί ελέγχους επί της εφαρμογής των κανονισμών του Δήμου. Η εν λόγω
επιτροπή θα ζητεί εγγράφως τη συνδρομή άλλων άρχων (Αστυνομία, Πυροσβεστική,
Υγειονομικό, Πολεοδομία, Δασαρχείο κ.λπ), ώστε να υπάρχει συντονισμένη, έντονη
κι αποφασιστική δράση από όλους τους συνεργαζόμενους φορείς και κανείς να μην
είναι ΜΟΝΟΣ του απέναντι σε ένα πρόβλημα. (Αναλογιστείτε απλά το εξής: Τι
αποτέλεσμα θα είχε αν μία ημέρα διενεργούσαν ελέγχους η δημοτική επιτροπή (3 υπάλληλοι
και 2 Αντιδήμαρχοι και πρόεδρος Τ.Κ.), τέσσερις (4) Αστυνομικοί, 2 υπάλληλοι της
πολεοδομίας και αντίστοιχοι του υγειονομικού. Άλλο ο ελεγχόμενος να αντιμετωπίζει 2
υπαλλήλους από μία και μόνη υπηρεσία κι άλλο να ελέγχεται από κλιμάκιο 12+ ατόμων όλων των υπηρεσιών! Αυτό είναι εύκολο στην υλοποίηση, αν σχεδιαστεί εγκαίρως.)
VI. Την άμεση ενίσχυση κωδικού στον προϋπολογισμό αναλόγου ύψους προς κάθε
Κοινότητα, για να καλυφθούν οι ανάγκες της αποκατάστασης καθαριότητας,
μικροεπισκευές σε εγκαταστάσεις, έκτακτες επισκευές αστικού οδικού δικτύου και
την άμεση χορήγηση της πάγιας προκαταβολής στους προέδρους των Κοινοτήτων.


Ορχομενός, 26 Απριλίου 2020
Με τιμή,
Γεώργιος Κ. Κραβαρίτης
Πρόεδρος Τ.Κ. Ορχομενού


Ο Πρόεδρος ζήτησε από τα μέλη να αποφασίσουν. Τα μέλη . αφού διάβασαν τα ανωτέρω και έλαβαν υπ΄όψιν τις διατάξεις του άρθρου 84 του Ν.4555/2018. Αποφασίζουν Ομόφωνα
Εγκρίνουν την εισήγηση και Ψηφίζουν τις προτάσεις του Προέδρου της Κοινότητας Ορχομενού
οι οποίες έχουν ως εξής :
I. Την άμεση σύσταση και λειτουργία Τοπικού Συμβουλίου Πρόληψης
Παραβατικότητας, του οποίου η λειτουργία στο Δήμο μας, θα είναι καταλυτική,
λόγω της ανάληψης δράσεων κοινωνικού χαρακτήρα κι ενημέρωσης, που θα
καταγράφει την πραγματική επικρατούσα κατάσταση και θα επικοινωνεί απ’ ευθείας
με ανώτερης βαθμίδας όργανα. Επίσης, γνώμη μου είναι, ότι η λειτουργία του, θα
ενισχύσει την κοινωνική συνοχή και τη συμμετοχή. (επισυνάπτω σχετικό
πληροφοριακό έντυπο για το νομοθετικό πλαίσιο σύστασης και λειτουργίας)
ΙΙ. Τη σύσταση υπηρεσίας Δημοτικής Αστυνομίας.
ΙΙΙ. Την ένταση των ενεργειών για την, όσο το δυνατόν ταχύτερη, μετεγκατάσταση του
Αστυνομικού Τμήματος Ορχομενού στο παραχωρηθέν κτήριο, τόσο ως προς το
Υπουργείο Εσωτερικών, όσο και προς το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
ΙV.Την υποβολή αιτιολογημένου αιτήματος ενίσχυσης με προσωπικό, του Αστυνομικού
Τμήματος Ορχομενού λόγω και της μεγάλης εδαφικής αρμοδιότητας,
περιλαμβανομένης της πρώην Δημοτικής Ενότητας Ακραιφνίας.
V. Την άμεση σύσταση και λειτουργία δημοτικής επιτροπής ελέγχων (αντίστοιχος
υπάλληλος από κάθε αρμόδιο τμήμα) που σε τακτά ή όχι, χρονικά διαστήματα, θα
διενεργεί ελέγχους επί της εφαρμογής των κανονισμών του Δήμου. Η εν λόγω
επιτροπή θα ζητεί εγγράφως τη συνδρομή άλλων άρχων (Αστυνομία, Πυροσβεστική,
Υγειονομικό, Πολεοδομία, Δασαρχείο κ.λπ), ώστε να υπάρχει συντονισμένη, έντονη
κι αποφασιστική δράση από όλους τους συνεργαζόμενους φορείς και κανείς να μην
είναι ΜΟΝΟΣ του απέναντι σε ένα πρόβλημα. (Αναλογιστείτε απλά το εξής: Τι
αποτέλεσμα θα είχε αν μία ημέρα διενεργούσαν ελέγχους η δημοτική επιτροπή (3 υπάλληλοι
και 2 Αντιδήμαρχοι και πρόεδρος Τ.Κ.), τέσσερις (4) Αστυνομικοί, 2 υπάλληλοι της
πολεοδομίας και αντίστοιχοι του υγειονομικού. Άλλο ο ελεγχόμενος να αντιμετωπίζει 2
υπαλλήλους από μία και μόνη υπηρεσία κι άλλο να ελέγχεται από κλιμάκιο 12+ ατόμων όλων
των υπηρεσιών! Αυτό είναι εύκολο στην υλοποίηση, αν σχεδιαστεί εγκαίρως.)
VI. Την άμεση ενίσχυση κωδικού στον προϋπολογισμό αναλόγου ύψους προς κάθε
Κοινότητα, για να καλυφθούν οι ανάγκες της αποκατάστασης καθαριότητας,
μικροεπισκευές σε εγκαταστάσεις, έκτακτες επισκευές αστικού οδικού δικτύου και
την άμεση χορήγηση της πάγιας προκαταβολής στους προέδρους των Κοινοτήτων.



Ο Πρόεδρος 
ΚΡΑΒΑΡΙΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

Τα Μέλη
 ΖΟΥΡΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΚΑΛΑΜΠΟΚΑΣ ΛΟΥΚΑΣ
ΝΤΑΝΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΑΠΟΓΕΝΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
ΤΣΑΚΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΟΥΤΣΑΣ

1 σχόλιο:

ΑΚ είπε...

Παρότι διάβασα σύντομη αναφορά στο πραγματικό αίτιο της παρούσας κατάστασης που δεν είναι άλλο από την έλλειψη παιδείας και αναφερομαι συνολικά στην αγωγή που λαμβάνει κανείς από την οικογένεια του, την σχολική αγωγή αλλά και μέσα από την καθημερινη διαβίωση στα πλαίσια μιας οργανωμένης κοινωνίας, ανησυχώ που δεν διάβασα πουθενά κάποια πρόταση για την βελτίωση και ενίσχυση της παιδείας ούτε καν στους στόχους του Τοπικού συμβουλίου πρόληψης παραβατικότητας. Θα ήθελα να τονίσω πως αν και αυτά τα μέτρα φαίνονται χρήσιμα και απαραίτητα, δεν θα πρέπει να επισκιάσουν το πραγματικό πρόβλημα μιας και τα μέτρα καταστολής είναι απλά μια πρόχειρη και βραχυπρόθεσμη λύση η οποία μπορεί να γεννήσει μόνο πιο έντονες αντιδράσεις και ένα νέο ρεύμα παραβατικότητας που απλά ελίσσεται του οποιουδήποτε ελέγχου επιβάλλεται.