Συζητήθηκε
στις 11 Μαΐου 2015, στη Βουλή η επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Βοιωτίας του
ΣΥΡΙΖΑ Γιάννη Σταθά προς τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και
Τουρισμού σχετικά με την αντιμετώπιση της κατάστασης με τα διόδια εντός των
ορίων της Περιφερειακής Ενότητας Βοιωτίας στην οποία απάντησε ο Αναπληρωτής
Υπουργός Χρήστος Σπίρτζης.
«Οι ληστρικές και αντισυνταγματικές, πολλές
φορές, συμβάσεις οι οποίες έχουν υπογραφεί όλα αυτά τα χρόνια και έχουν
παραχωρηθεί οι εθνικοί δρόμοι με αποτέλεσμα το υψηλό αντίτιμο στα διόδια», όπως
τόνισε ο Γ. Σταθάς, έχουν ως συνέπεια τα προβλήματα στην μεταφορά των πολιτών
αλλά και εμπορευμάτων. «Αποτέλεσμα αυτού είναι να χρησιμοποιούν τουλάχιστον
στην περιοχή της Βοιωτίας την παλιά εθνική οδό η οποία είναι κατασκευασμένη να
δέχεται αυτοκίνητα πριν από σαράντα χρόνια και όχι τώρα. Το γεγονός αυτό έχει
ως συνέπεια να έχουν αυξηθεί σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό τα τροχαία ατυχήματα, να
έχουμε και δυστυχήματα στην περιφερειακή ενότητα της Βοιωτίας μέσα στα χωριά
που περνούν, όπως και στην περιοχή της Φθιώτιδας", επεσήμανε
χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε: "Αυτό που σας επισημαίνω είναι ότι το
πρόβλημα που υπήρχε παλιά στο λεγόμενο "πέταλο θανάτου" του Μαλιακού
Κόλπου έχει μεταφερθεί τώρα πια στην παλιά εθνική οδό. Αυτό είναι ένα γεγονός λοιπόν, το οποίο
απορρέει από το υψηλό αντίτιμο των διοδίων".
Από την πλευρά του ο Αναπληρωτής Υπουργός
συμφώνησε με τον κ. Σταθά και αναγνώρισε το πρόβλημα λέγοντας μεταξύ άλλων:
"Έχετε απόλυτο δίκιο για τα θέματα που θίγετε και συμπυκνώνονται
περιεκτικά σε μία παράγραφο. Συγκεκριμένα, έχετε δίκιο για το μεγάλο ύψος στις
τιμές των διοδίων, για την επιβάρυνση στο επαρχιακό δίκτυο μέσα από χωριά και
κωμοπόλεις και για τα τροχαία ατυχήματα λόγω αυτής της επιβάρυνσης".
Ακολούθως, ο κ. Σπίρτζης
παρουσίασε τα 6 σημεία που έχει θέσει η κυβέρνηση για τη διαπραγμάτευση όλων
των παραχωρήσεων.
Συγκεκριμένα,
·
το πρώτο είναι η δημιουργία ενός
πανελλαδικού υβριδικού αναλογικού συστήματος διοδίων ενιαίο σε όλος τους
αυτοκινητόδρομους της χώρας.
·
Το
δεύτερο είναι η μείωση των διοδίων.
·
Το
τρίτο είναι η χρήση δεικτών για την
πορεία της οικονομίας σε σχέση με τη μεθοδολογία της τιμής των διοδίων, δηλαδή
η χρήση ενός άλλου μοντέλου από αυτό που υπάρχει σήμερα και υπολογίζεται η τιμή
των διοδίων, τα οποία δεν λαμβάνουν υπόψη ούτε την οικονομική κατάσταση των
πολιτών, ούτε της χώρας, μάλιστα, υπολογίζονται αυτόματα μόνο από τον
παραχωρησιούχο.
·
Το
τέταρτο σημείο είναι να υπάρχουν
ελεύθερες διελεύσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες συμπολιτών μας, όπως είναι τα
ΑΜΕΑ και άλλες.
·
Το
πέμπτο σημείο είναι να μπορούν να
διέρχονται δωρεάν οι πολίτες στα γεωγραφικά όρια ενός δήμου, γιατί έχουμε
δήμους με έξι-εφτά σταθμούς διοδίων. Αυτό βέβαια προϋποθέτει το αναλογικό
σύστημα και εξετάζονται εναλλακτικοί τρόποι, για την αντιμετώπιση μέχρι την
επίλυσή του προβλήματος.
·
Το
έκτο είναι η θέσπιση συγκεκριμένου
αριθμού ελεύθερων διελεύσεων ανάλογα με το τι υπολογισμούς θα κάνουμε και πώς
θα μπορούν οι μόνιμοι κάτοικοι συγκεκριμένων περιοχών να έχουν ελεύθερη
πρόσβαση στις εργασίες τους.
Ωστόσο, όπως επεσήμανε, η επίλυση του
συγκεκριμένου προβλήματος δεν είναι εύκολη διαδικασία και γι΄ αυτό ζήτησε την
ανοχή της κοινωνίας για ένα μικρό χρονικό διάστημα, προκειμένου να γίνουν οι
απαιτούμενες ενέργειες.
Ο κ. Σταθάς χαρακτήρισε φιλόδοξα αυτά που
είπε ο κ. Σπίρτζης "σε σχέση με το παρελθόν" αλλά ελάχιστα σε σχέση
με αυτά που πρέπει να γίνουν «ώστε να σταματήσουμε αυτή την αισχροκέρδεια που
κάνουν αυτή τη στιγμή ενάντια στον ελληνικό λαό οι συγκεκριμένες εταιρείες»,
παράλληλα έθεσε και το ζήτημα με τα διόδια στον δρόμο Σχηματαρίου - Χαλκίδας
λέγοντας πως πρέπει να καταργηθούν ενώ δεν παρέλειψε να καταθέσει και το
πρόσφατο ψήφισμα της ΠΕΔ Στερεάς Ελλάδος. «Αυτό που λέω πάντα είναι ότι η
κοινωνία δεν πρέπει να κάνει ανάθεση ούτε στο Κοινοβούλιο μόνο, ούτε στην
Κυβέρνηση. Πρέπει να διεκδικεί. Σίγουρα μέσα από την κοινωνική πίεση θα
καταργηθεί και το υψηλό αντίτιμο των διοδίων, όπως και οι μνημονιακές πολιτικές», υπογράμμισε ο Γ. Σταθάς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου