Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2013

«Αυτό το χωράφι είναι η επιχείρησή σου»

Γράφει η Άση Πάνου

Χαζεύοντας στον διαδίκτυο  «έπεσα» πάνω σε μια σελίδα που μου τράβηξε το ενδιαφέρον (www.farmsup.eu ). Εκεί λοιπόν είδα ότι διοργανώνεται το ευρωπαϊκό συνέδριο «Αυτό το χωράφι είναι η επιχείρησή σου» την Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2013 στο Ναύπλιο.
Το συγκεκριμένο συνέδριο αποτελεί την κορύφωση του ευρωπαϊκού έργου «farmsUP», της πρωτοβουλίας «Leonardo da Vinci», με στόχο να συνεισφέρει στην προσπάθεια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να υποστηρίξει την Αγροτική Επιχειρηματικότητα και να προωθήσει εκπαιδευτικό και πληροφοριακό υλικό, το οποίο ενισχύει τις επιχειρηματικές δεξιότητες και ικανότητες των Ελλήνων και Ευρωπαίων αγροτών .

Η αλήθεια είναι ότι στην αρχή ήμουν διστακτική για το περιεχόμενο έχοντας στο νου μου παρόμοιες εκδηλώσεις, ωστόσο η παρακολούθησή του με αποζημίωσε στο έπακρο. Τόσο ο συντονιστής (κύριος Δημήτρης Μιχαηλίδης) όσο και οι ομιλητές μοιράστηκαν με όλους μας γνώσεις, απόψεις, εμπειρίες και προτάσεις σχετικά με την αγροτική επιχειρηματικότητα. Ο φιλόξενος χώρος του ξενοδοχείου ΑΜΑΛΙΑ στο Ναύπλιο (όπου φιλοξενήθηκε το συνέδριο) και τα χαμόγελα της γραμματείας / υποδοχής  έκαναν  την παραμονή μας ακόμα πιο ευχάριστη. Θα ήταν άδικο να ξεχωρίσω κάποιον από τους ομιλητές, για το λόγο αυτό θα αναφερθώ μόνο στα παράλληλα εργαστήρια που διοργανώθηκαν. Δυστυχώς δε μπορούσα να παρακολουθήσω και τα 4 εργαστήρια επειδή πραγματοποιήθηκαν ταυτοχρόνως. Αναφέρω περιληπτικά το θέμα του κάθε εργαστηρίου και στη συνέχεια σημειώνω τι κράτησα περισσότερο από το εργαστήριο που επέλεξα.
  • 1ο εργαστήριο: «Βασικές αρχές Αγροτικής Επχειρηματικότητας»
  • 2ο εργαστήριο: «Marketing & Branding Αγροτικών προϊόντων»
  • 3ο εργαστήριο: «Ανάπτυξη Προϊόντων Αγροτουρισμού»
  • 4ο εργαστήριο: «Μέντορινγκ για Γυναίκες Αγρο-Επιχειρηματίες»  
Επειδή τελευταία γίνεται συχνά λόγος για την προώθηση των αγροτικών προϊόντων και, λόγω των σπουδών μου διάλεξα το 2ο εργαστήριο. Αφού ο εισηγητής (Μιχάλης Στάγκος, Διευθύνων Σύμβουλος mscomm) ανέλυσε τις έννοιες marketing και  branding  έφερε πραγματικά παραδείγματα αγροτικών προϊόντων που έχουν ξεχωρίσει στο εξωτερικό αλλά και στην Ελλάδα . Αναφέρθηκε στη σειρά των διαδικασιών που ακολουθείται για να καταλήξει ένα προϊόν στο ράφι με τις ευκολίες αλλά και τις δυσκολίες τους. Aξίζει να επισκεφτεί κανείς τη σελίδα της εταιρείας GAEA (www.gaea.gr) , που αποτελεί ζωντανό παράδειγμα του marketing και branding . Θα δει πώς μπορεί μια εταιρεία να προωθήσει όχι μόνο προϊόντα  αγνά, μοναδικά και υψηλής ποιότητας αλλά έναν αυθεντικό μεσογειακό τρόπο ζωής .
Το συμπέρασμα είναι ότι υπάρχουν άνθρωποι που μπορούν να βοηθήσουν όποιον πραγματικά έχει όραμα και διάθεση να δουλέψει στον πρωτογενή τομέα, αρκεί να τους αναζητήσουμε. Κλείνω με τη φράση που ακούστηκε περισσότερο από οτιδήποτε στο συνέδριο: «Συνεργασία. Όλοι μαζί μπορούμε να καταφέρουμε πολλά».

*Είναι ανοικτός ο διαγωνισμός της GAEA στο πλαίσιο του ReInspireGreece όπου όποιος ενδιαφέρεται μπορεί  να στείλει το επιχειρηματικό του σχέδιο για την ίδρυση επιχείρησης στην Ελλάδα με αντικείμενο τον πρωτογενή τομέα. Λήξη διαγωνισμού: Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2013.


Δεν υπάρχουν σχόλια: