Του Δρ. Τάσου Βούτσα*
Για να καταστήσουμε σαφές και πειστικό το ότι ο σοσιαλισμός και ειδικότερα
ο ριζοσπαστικός Αριστερός πολιτικός λόγος ταυτίζονται με τη Δημοκρατία ,τον
ανθρωπισμό και τελικά με το βασίλειο τής ελεύθερης συνείδησης πού έχει
οραματισθεί ως εσχατολογικό προορισμό ο Μάρξ,είναι απαραίτητο να ερμηνευθεί
η σοσιαλιστική κοινωνία πού προσδοκάμε ,ως το πολίτευμα τής αυτόνομης
κοινωνίας.
Η κοινωνία είναι αυτόνομη όταν δεν έχει πολιτικά ´´τοτέμ ´´,δηλαδή όταν
μπορεί συνεχώς να αποφασίζει ελεύθερα για το μέλλον τής .Αυτό σημαίνει με τη
σειρά τούτη το μέλλον δεν είναι δεδομένο ,αλλά χαρακτηρίζεται από
απροσδιοριστία ,εφόσον είναι επιφώνημα τής πολιτικής πραγμάτωσης τής
ελευθερίας.
Με άλλα λόγια ,αν μια κοινωνία είναι ελεύθερη ,τότε ο θεμελιώδης και
πρωταρχικός
Ρόλος τού πολιτικού τής συστήματος είναι να εγγυάται και να εξασφαλίζει
δημοκρατικές διαδικασίες ,να είναι ο θεματοφύλακας τής λαϊκής κυριαρχίας κι όχι
να επιχειρεί να παγιώσει το ιστορικό γίγνεσθαι σε συγκεκριμένες ιστορικές απαντήσεις στα ανθρώπινα και καθημερινά
προβλήματα.
Φίλαυτο το τί είναι ουσιαστικά ´´η σοσιαλιστική κοινωνία ´´ απαντάται μόνο
εμπειρικά, βιωματικά ,δηλαδή μέσα από την πραγμάτωση τής Δημοκρατίας σόλα τα
επίπεδα : πολιτικό ,οικονομικό ,κοινωνικό. Με άλλα λόγια ,ο σοσιαλισμός
αναδύεται συνεχώς μέσα από ένα ολοκληρωμένο και συνεχές δημοκρατικό γίγνεσθαι ,και
δεν αποτελεί ούτε προϊόν τεχνοκρατικής επιβολής ,ούτε εγχείρημα ταρίχευσης
κάποιου καθορισμένου οργανωτικού μοντέλου.
•(Στη παρούσα φάση εμείς ,όλοι οι Έλληνες ,ζούμε σένα φαύλο νεοφιλελεύθερο
καθεστώς ,έχοντας απολέσει την Εθνική μάς ανεξαρτησία , με νομικό πλαίσιο
αποικίας χρέους ,-ούτε καν προτεκτοράτου ,-με διάλυση τού κοινωνικού ιστού και των
στοιχειωδών κοινωνικών ,ανθρωπιστικών παροχών. Συντάξεων,Ιατρικής μέριμνας
,
προστασίας τής ανθρώπινης ζωής και περιουσίας .Με ανάδυση νεοφασιστικών
τάσεων με κοινοβουλευτικό μανδύα και επίφαση νομιμότητας ολική κατάρρευση!)
•Η ανθρωποκεντρική ,δυναμική και δυναμογόνος αντίληψη περί τής σοσιαλιστικής
κοινωνίας πρέπει να μαρτυρείται από την ίδια τη δομή του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚ ,και να
εκφράζεται μέσω των δημοκρατικών διεργασιών του.
Η σύγχρονη θεωρία τής οργανωτικής συμπεριφοράς η οποία έχει αναδείξει το
λεγόμενο ´ managment ´,μάς εφοδιάζει με πρακτικές απαντήσεις για το πώς μπορεί να γίνει αυτό.
Με όρους τής οργανωτικής συμπεριφοράς ,μπορούμε να πούμε ότι τα τυπικά
συστήματα ενός οργανισμού λειτουργούν κατά ευσταθή τρόπο για να εξασφαλίσουν την
ύπαρξη και την αποτελεσματική λειτουργία τού οργανισμού σε ημερήσια βάση,
ενώ ένα άτυπο σύστημα λειτουργεί σκόπιμα για να προκαλέσει αλλαγή.
Σύμφωνα με τον STASEY ,( διεθνούς κύρους ειδικός στην οργανωτική συμπεριφορά )
εάν ένα μη- γραμμικό σύστημα ανάδρασης - η ένας οργανισμός - προτίθεται να
είναι εγγενώς και αυθορμήτως μεταβλητό και καινοτόμο, και συνεπώς
γνήσια δημιουργικό πρέπει να λειτουργεί σε κατάσταση ´´φραγμένης αστάθειας
´´.
•Συνεπώς σύμφωνα με την επιστήμη τής πολυπλοκότητας : ´´η μεγάλη πρόκληση για
την κορυφαία συντονιστική αρχή ενός οργανισμού είναι να τον διατηρεί
ταυτόχρονα ευσταθή ,ώστε να μην πεθάνει από την αποδημητική επίδραση
ανεξέλεγκτων συγκρούσεων και πολιτιστικών-ιδεολογικών διαφορών ,αλλά και ασταθή
ώστε να μη χάσει την ικανότητά να αλλάζει και να δημιουργεί ,ώστε να μη πεθάνει
από οργανωτική ασφυξία και ιδεοληπτικό εγκλωβισμό.
•Για τον ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ ,αυτό σημαίνει ότι ΔΙΑΤΗΡΟΥΜΕ ΤΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΩΝ
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΩΝ ΡΕΥΜΑΤΩΝ ,δηλαδή ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΜΕ και ΕΝΘΑΡΡΥΝΟΥΜΕ
ΤΗ ΠΟΙΚΙΛΙΑ , ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ και ακόμα και ΤΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ μέσα στο ΕΝΙΑΙΟ ΚΟΜΜΑ
,αλλά συγχρόνως επιδιώκουμε τη διασφάλιση μιας ΕΝΙΑΙΑΣ ΚΟΜΜΑΤΙΚΗΣ ΟΝΤΟΤΗΤΑΣ ,
ώστε η αστάθεια η οποία είναι η μήτρα τής αλλαγής ,να συνυπάρχει με την
ευστάθεια ,η οποία είναι η εγγυήτρια τής μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας τού ΝΕΟΥ
ΚΟΜΜΑΤΟΣ πού θα προκύψει από το προσεχές
συνέδριο. Με αναμφισβήτητα πρόεδρο τον ΑΛΕΞΗ ΤΣΙΠΑ.
•Με βάση λοιπόν τον ενιαίο χαρακτήρα του , με συνισταμένη μία ιδεολογική
γραμμή καθορισμένη από τα μέλη πού θα αποτελέσουν μαζί με την κοινοβουλευτική
ομάδα
την κομματική ηγεσία ,θα πρέπει να επικρατήσει μια αυτοσυγκράτηση από τα
´ματσούκια ´των ΜΜΕ ,πού κόπτονται να αναδείξουν παραφωνίες και αρχηγικές
φυγόκεντρες τάσεις ,εκμεταλλευόμενοι το πειρασμό στελεχών να κοκορομαχίσουν με
ξεφτισμένα πολιτικά στελέχη άλλων κομμάτων πού ξημεροβραδιάζονται στα
Κανάλια.Περιχυμένη με τα απατηλά εκτυφλωτικά φώτα τής δημοσιότητας.
•Η σημαντικότερη και πρωταρχική πηγή έμπνευσης τής Σοσιαλιστικής Θεωρίας
περί
Δικαιοσύνης ,είναι η φιλοσοφία του Αριστοτέλη ( στην οποία βασίστηκε κι ο Μαρξ)!
Ο Αριστοτέλης ορίζει ως ´´δύναμιν τού ίσου διανεμητικών ´´,δηλαδή ως δύναμη
πού η οποία διανέμει σε όλους το ίσο καθόμουν τρόπο και προσθέτει ότι
θεμελιώδες κριτήριο δικαιοσύνης είναι η δίκαιη προαίρεση ,ανεξάρτητα των
δυνατοτήτων πού έχει κάποιος να διανείμει το ίσο .
•Πολλοί φιλόσοφοι ,ακόμα κι ο ίδιος ο Μαρξ ,υπό την επιρροή τής
Αριστοτελικής φιλοσοφίας ,τονίζουν την κοινωνικότητα ως οντολογικό γνώρισμα τής
ανθρώπινης συνείδησης ως εξής : ´´Ο άνθρωπος είναι στη κυριολεκτικότερη σημασία
ένα ζέον πολιτικών ...ένα ζώο πού μπορεί να εξατομικευτεί μόνο μέσα στη
κοινωνία .´´
Ο Αριστοτέλης ,στον ορισμό ´´τής πόλης ´´,τονίζει ότι μέσα στη πόλη
,αποτρέπεται
η ένδεια και ειδικότερα επιτυγχάνεται κατά πρώτο και κύριο λόγο το ´´ζην
´´,γιά το
οποίο δημιουργήθηκε η πόλη ..Εφόσον διασφαλιστεί το ´´ζην ´´τότε η πόλη
προχωρά
και γίνεται ο χώρος εκείνος στον οποίο πραγματώνεται και επιδιώκεται το
´´ευ ζην ´´!
Δύο είναι τα προαπαιτούμενα : ´´τά χρειώδη ´´ ,χωρίς τα οποία όχι μόνο
ευζωία αλλά ούτε καν ζωή δε μπορεί να εννοηθεί ,και η ´´σχολή ´´( η καλλιέργεια
,ο πολιτισμός ).
• Ένγκελς και Μαρξ λοιπόν κάτσανε κι ´αντιγράψανε ´στο βιβλίο τούς
Γερμανική Ιδεολογία ,τον δικό μάς Αριστοτέλη ,λέγοντας : ´´εμείς διαπιστώνουμε την
πρώτη προϋπόθεση κάθε Ανθρώπινης ύπαρξης και συνεπώς κάθε ιστορίας ,ότι οι άνθρωποι
Πρέπει να είναι σε θέση να ζήσουν Για να μπορούν να κάνουν ιστορία .
Αλλά η ζωή έχει ανάγκη πριν απαλά φαγητό και ποτό ,κατοικία και ένδυση ,κι
ακόμα περισσότερα .Ώστε η ελεύθερη ανάπτυξη τού καθενός θα γίνει η προϋπόθεση
για την ελεύθερη ανάπτυξη όλων .´´
•Η μεθαυριανή ανάδειξη νέων στελεχών ,από τη Πανελλαδική συνδιάσκεψη τού
ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ είναι ο εφικτός δρόμος , είναι η ταχεία οργανωτική αφομοίωση των
αγνών πολιτών πού πολλαπλασίασαν το εκλογικό αποτέλεσμα ,δίδονταςκυβερνητική
προοπτική τής νέας Ευρωπαϊκής Ριζοσπαστικής Αριστεράς .
Προσδίδοντας το μέτρο και τη ποιότητα προς τα Αντιπνευμονικά στελέχη τής
Σοσιαλιστικής ιδεολογίας .
*O Ορχομένιος DR.MED. Τάσος Βούτσας είναι
Διδάκτωρ Καρδιολογίας, Μέλος τής συντονιστικής επιτροπής του ΕΚΜ, Μέλος τής ΕΝΥΠΕΚΚ ( Ένωση για την
υπεράσπιση τής εργασίας και τού Κοινωνικού κράτους www.enypekk.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου