Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2023

Νέα παρέμβαση Μουλκιώτη για τη ΛΑΡΚΟ - Ζητά άμεσες και αναλυτικές απαντήσεις για την πορεία της !

 


Ο βουλευτής Βοιωτίας ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Γιώργος Μουλκιώτης, με ερώτηση σε συνδυασμό με αίτηση κατάθεσης εγγράφων, απευθυνόμενη στους Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Ανάπτυξης & Επενδύσεων και Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης, την οποία συνυπογράφουν οι Παύλος Γερουλάνος, Πάρης Κουκουλόπουλος, Γιώργος Νικητιάδης, Φραγκίσκος Παρασύρης και Μανώλης Χριστοδουλάκης, ζητά άμεσες και αναλυτικές απαντήσεις για την πορεία της ιστορικής ΛΑΡΚΟ. 

Στην ερώτηση επισημαίνεται ότι οι αιτιάσεις του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, ότι η διαδικασία της ειδικής διαχείρισης, η οποία θεσπίστηκε με τον ν. 4664/20202, θα οδηγήσει σε απαξίωση και κλείσιμο της εταιρίας, πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας ειδικής εκκαθάρισης, δυστυχώς επαληθεύτηκαν. 

Ταυτόχρονα, τονίζεται ότι, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 21 του ως άνω νόμου, «η θέση της «ΛΑΡΚΟ» σε ειδική διαχείριση δεν αποτελεί λόγο λύσεως της εταιρείας, δεν συνεπάγεται διακοπή της λειτουργίας της και δεν επιφέρει τη λύση των πάσης φύσεως συμβάσεων της, ούτε αποτελεί λόγο λύσεως αυτών». Ωστόσο, από 1η Αυγούστου 2022 ήρθε η παύση της παραγωγικής διαδικασίας καθώς, σύμφωνα με το υπ’ αριθ. 191367 ΕΞ 2022/ 29-12-2023 έγγραφο του τότε Υπουργού Οικονομικών, κ. Σταϊκούρα και υιοθετώντας πλήρως την απόφαση του διορισθέντος Ειδικού Διαχειριστή, «σύμφωνα με την ΑΠ 39/8-12-2022 επιστολή του Ειδικού Διαχειριστή “θα δημιουργούσε επιπλέον ταμειακό έλλειμα το οποίο θα βάραινε περαιτέρω τον κρατικό προϋπολογισμό. Σε περίπτωση που λειτουργούσε η ΛΑΡΚΟ με τη μέγιστη αξιοποίηση της παραγωγικής δυναμικότητας (δηλαδή μέγιστη παραγωγή 60 τόνους νικελίου/ημέρα ή 1,800 τόνους νικελίου/μήνα) θα προέκυπταν μηνιαία εκτιμώμενα έσοδα περίπου € 33,4 εκ. ενώ το εκτιμώμενο μηνιαίο κόστος θα ανερχόταν σε € 65,9 εκ. ως εκ τούτου, θα προέκυπτε ταμειακό έλλειμμα ύψους €32,5 εκ. ανά μήνα λειτουργίας που θα έπρεπε να καλυφθεί μέσω επιπλέον επιχορήγησης από τον κρατικό προϋπολογισμό”.» Την ίδια στιγμή και σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά την απόφαση της Κυβέρνησης να θέσει σε ειδική διαχείριση της ΛΑΡΚΟ, η αβεβαιότητα για την έκβαση της πώλησης της ΛΑΡΚΟ φαίνεται να παρατείνεται, καθώς η συζήτηση της προσφυγής της εταιρείας Commodity & Mining Insight Ireland Ltd (CMI) κατά της απόφασης της Ειδικής Διαχείρισης της ΛΑΡΚΟ, με την οποία ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-AD Holdings ανεβλήθη και παραπέμφθηκε να συζητηθεί στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας στις 12 Δεκεμβρίου 2023.

Τέλος, υπενθυμίζεται  ότι στις 7 Φεβρουαρίου 2024, λήγει η Ειδική Διαχείριση της ΛΑΡΚΟ, μετά την τελευταία παράταση, από τις πολλοστές παρατάσεις,  που δόθηκε τον περασμένο Μάρτιο, προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία πώλησης, ενώ, με την ίδια απόφαση του υπουργείου Οικονομικών, παρατάθηκε και η παραμονή των εργαζομένων της εταιρείας έως τα τέλη του 2023.

Κατόπιν αυτών, ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

  • Εάν υπήρξε μελέτη σκοπιμότητας με σαφή ανάλυση ωφελειών – κόστους με βάση την οποία έχει ληφθεί η απόφαση αναστολής λειτουργίας της ΛΑΡΚΟ. 
  • Ποιος είναι ο εκπονηθείς εφεξής οδικός  χάρτης της ολοκλήρωσης της ειδικής διαχείρισης  και πώλησης της ΛΑΡΚΟ, λαμβάνοντας υπόψη και τις δικαστικές εκκρεμότητες που προέκυψαν μετά και την προσφυγή της εταιρείας Commodity & Mining Insight Ireland Ltd (CMI) κατά της απόφασης της Ειδικής Διαχείρισης της ΛΑΡΚΟ, με την οποία ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-AD Holdings. 
  • Εάν θα δοθεί νέα παράταση στην ειδική διαχείριση και εάν ναι, ποιο είναι το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. 
  • Τι μέλλει γενέσθαι για τους εργαζόμενους των οποίων οι συμβάσεις λήγουν στο τέλος του 2023.
  • Εάν σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά την θεσμοθέτηση της διαδικασίας ειδικής διαχείρισης, έχει αξιολογήσει η Κυβέρνηση την αποτελεσματικότητα της συγκεκριμένη πολιτικής απόφασης και με τι έκβαση.
  • Τι έχει επιτευχθεί έως σήμερα, λαμβάνοντας υπόψη τα ως άνω αναφερθέντα και της συναφούς αιτιολογικής έκθεσης των διατάξεων  του ν. 4664/2022 με τις οποίες θεσμοθετήθηκε η διαδικασία της ειδικής διαχείρισης, όσον αφορά τον μακροπρόθεσμο στόχο της συγκεκριμένης νομοθετικής πρόβλεψης. 
  • Λαμβάνοντας υπόψη τα ως άνω αναφερθέντα στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους για τις δαπάνες από τον κρατικό προϋπολογισμό για την ειδική διαχείριση, κατά πόσο έχει ξεπεραστεί η αρχική εκτίμηση των δαπανών έως και σήμερα.

 

Τέλος, ζητείται να κατατεθούν:

  1. Ο εκπονηθείς οδικός χάρτης των ενεργειών της  ειδικής διαχείρισης, λαμβάνοντας υπόψη και τις δικαστικές εκκρεμότητες που προέκυψαν μετά και την προσφυγή της εταιρείας Commodity & Mining Insight Ireland Ltd (CMI) κατά της απόφασης της Ειδικής Διαχείρισης της ΛΑΡΚΟ, με την οποία ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-AD Holdings.
  2. Η μελέτη σκοπιμότητας με σαφή ανάλυση ωφελειών – κόστους, δυνάμει της οποίας ελήφθη η απόφαση αναστολής λειτουργίας της ΛΑΡΚΟ, ως και όλων των άλλων εγγράφων που αιτιολογείται η  αναστολή λειτουργίας. 
  3. Ενδεχόμενη έκθεση αξιολόγησης της ειδικής διαχείρισης και της πολιτικής απόφασης να τεθεί σε ειδική διαχείριση η ΛΑΡΚΟ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: