Το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ εξέδωσε την εξής ανακοίνωση σχετικά με τις κυβερνητικές ανακοινώσεις για την έναρξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας:
«Η κυβέρνηση να σταματήσει να κρύβεται πίσω από το δάκτυλό της και να μην το κουνάει σε εκπαιδευτικούς, γονείς και νεολαία.
Σήμερα, σε συνθήκες αύξησης των κρουσμάτων κι ενώ ήταν γνωστό κι αναμενόμενο ένα δεύτερο κύμα πανδημίας, η κυβέρνηση παρουσίασε ένα σχέδιο που δεν μπορεί να καθησυχάσει τη λαϊκή οικογένεια και τους νέους, ενώ δημιουργεί νέα ερωτηματικά.
Σήμερα, είναι απολύτως επιτακτικό να περιφρουρηθεί το δικαίωμα των νέων στη μόρφωση και τη ζωή!
Έστω και την τελευταία στιγμή, η κυβέρνηση να σταματήσει να χαρίζει δεξιά κι αριστερά εκατομμύρια ευρώ κι ας τα διαθέσει στην εκπαίδευση, στην υγεία του λαού, στην ανακούφιση των λαϊκών οικογενειών, για να υλοποιηθούν τουλάχιστον τα παρακάτω:
Για τα σχολεία:
- Η αποφυγή του συγχρωτισμού και η προστασία της υγείας εκπαιδευτικών και μαθητών απαιτεί αποφασιστική μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, ώστε κανένα τμήμα να μην έχει πάνω από 15 μαθητές κι ας αφήσει η υπουργός τις γνωστές αλχημείες για 17 μαθητές ανά τάξη. Το αναγκαίο αυτό μέτρο είναι απολύτως ρεαλιστικό σε μια σειρά Δήμους της χώρας (επαρχία, νησιωτική Ελλάδα) με την άμεση αξιοποίηση των εκατοντάδων σχολικών μονάδων, που έκλεισαν από το 2012 και μετά. Σε μια σειρά αστικά κέντρα χρειάζεται έγκαιρος σχεδιασμός για αξιοποίηση κατάλληλων δημοσίων κτιρίων, με ευθύνη του κράτους.
- Έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό για μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, για να καλυφτούν τα δεκάδες χιλιάδες κενά και για να υπάρξουν άμεσα περισσότερα τμήματα με λιγότερους μαθητές.
- Στήριξη και γενίκευση των δομών ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης, για να μην μείνει κανένα παιδί πίσω στη μορφωτική διαδικασία.
·Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου αριθμού μόνιμων εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι υγειονομικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου.
- Εξασφάλιση κονδυλίων στις σχολικές επιτροπές για την προμήθεια με το απαραίτητο υλικό (Μέσα Ατομική Προστασίας, είδη καθαρισμού, αντισηπτικά κ.λ.π.).
- Άμεση επανέναρξη του προγράμματος των σχολικών γευμάτων, που είναι απολύτως απαραίτητα σε χιλιάδες οικογένειες, που πλήττονται από τη φτώχεια και την ανεργία.
- Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, ώστε να υπάρξει άμεση παρέμβαση σε περίπτωση που χρειαστεί και να ελέγχεται η διάδοση του ιού.
- Κατάργηση κάθε νομοθετικής διάταξης που επιτρέπει κάμερα στα σχολεία και on – lineμετάδοση των μαθημάτων.
Για τα ΑΕΙ:
- Εδώ και τώρα να δοθεί έκτακτο κονδύλι στα Πανεπιστήμια και τις φοιτητικές εστίες για προσλήψεις διδακτικού και διοικητικού προσωπικού, για την αναβάθμιση υποδομών και εξοπλισμού, ώστε να ανοίξουν και να λειτουργήσουν με ασφάλεια για όλους τους φοιτητές. Να διατεθούν χρήματα από τον Ειδικό Λογαριασμό Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) για τις τρέχουσες ανάγκες.
- Αξιοποίηση όλων των χώρων των Ιδρυμάτων, με κατάλληλη διαμόρφωση τους, συνεδριακών κέντρων, δημοτικών, ιδιωτικών χώρων, για να τηρηθούν οι αναγκαίες αποστάσεις.
- Για την εξ’ αποστάσεως εξέταση, να δοθεί δωρεάν εξοπλισμός, σύνδεση στο δίκτυο, πρόσβαση σε βιβλιοθήκες, διαμόρφωση και αξιοποίηση των χώρων Η/Υ για τους φοιτητές, αναρτημένο εκπαιδευτικό υλικό και ο απαιτούμενος χρόνος για να μπορέσουν όλοι να συμμετάσχουν. Να μην αποκλειστεί κανείς εξαιτίας τεχνικών προβλημάτων.
- Πρόσληψη μόνιμου προσωπικού και μονιμοποίηση των συμβασιούχων για καθαριότητα, συντήρηση, φύλαξη στις εστίες. Να στεγαστούν όλοι οι πρωτοετείς φοιτητές. Μόνιμη επιδότηση φοιτητικής κατοικίας στις οικογένειες των φοιτητών σε μηνιαία βάση.
- Πύκνωση δρομολογίων των αστικών λεωφορείων που εξυπηρετούν τους φοιτητές από και προς τις Σχολές. Δωρεάν μετακίνηση στα υπεραστικά Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, προκειμένου να επιστρέψουν οι φοιτητές στον τόπο σπουδών τους.
Αυτά τα μέτρα δίνουν ουσιαστικό νόημα στην ατομική ευθύνη, γιατί στηρίζουν τη ζωή εκπαιδευτικών, μαθητών και φοιτητών. Τα μέτρα αυτά δίνουν ουσιαστική απάντηση και στις διάφορες θεωρίες συνωμοσίας.
Αντί γι’ αυτά τα μέτρα, όμως, η κυβέρνηση δεν αξιοποίησε τον χρόνο που της έδωσε ουσιαστικά ο λαός και η νεολαία, έπαιξε στον τζόγο την υγεία του λαού και μέσα στο καλοκαίρι ψήφισε μια σειρά αντιδραστικές διατάξεις, ανάμεσα στις οποίες και την αύξηση των αριθμών ανά τάξη από 22 στους 25 μαθητές!
Εδώ και μήνες εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές και φοιτητές, με βάση τη γνώση και την εμπειρία τους τονίζουν την ανάγκη υλοποίησης μέτρων που θα διασφαλίζουν την ασφαλή και ουσιαστική λειτουργία της μορφωτικής διαδικασίας.
Ούτε νέες σχολικές τάξεις δημιουργήθηκαν, ούτε βρέθηκαν νέοι κατάλληλοι χώροι στα ΑΕΙ, ούτε εξασφαλίστηκε μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας σε όλα τα σχολεία και τα ΑΕΙ και φυσικά ούτε λόγος για αύξηση μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών.
Φαίνεται τα μέτρα αυτά κοστίζουν και δεν ανήκουν στα πρωτόκολλα που απελευθερώνουν την κερδοφορία στα πλοία, στα αεροπλάνα ή στις εικόνες του συνωστισμού στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Η έναρξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας πρέπει άμεσα να συνδυαστεί με την πάλη για τη μόρφωση, την υγεία και τη ζωή του λαού και των παιδιών του».
«Η κυβέρνηση να σταματήσει να κρύβεται πίσω από το δάκτυλό της και να μην το κουνάει σε εκπαιδευτικούς, γονείς και νεολαία.
Σήμερα, σε συνθήκες αύξησης των κρουσμάτων κι ενώ ήταν γνωστό κι αναμενόμενο ένα δεύτερο κύμα πανδημίας, η κυβέρνηση παρουσίασε ένα σχέδιο που δεν μπορεί να καθησυχάσει τη λαϊκή οικογένεια και τους νέους, ενώ δημιουργεί νέα ερωτηματικά.
Σήμερα, είναι απολύτως επιτακτικό να περιφρουρηθεί το δικαίωμα των νέων στη μόρφωση και τη ζωή!
Έστω και την τελευταία στιγμή, η κυβέρνηση να σταματήσει να χαρίζει δεξιά κι αριστερά εκατομμύρια ευρώ κι ας τα διαθέσει στην εκπαίδευση, στην υγεία του λαού, στην ανακούφιση των λαϊκών οικογενειών, για να υλοποιηθούν τουλάχιστον τα παρακάτω:
Για τα σχολεία:
- Η αποφυγή του συγχρωτισμού και η προστασία της υγείας εκπαιδευτικών και μαθητών απαιτεί αποφασιστική μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, ώστε κανένα τμήμα να μην έχει πάνω από 15 μαθητές κι ας αφήσει η υπουργός τις γνωστές αλχημείες για 17 μαθητές ανά τάξη. Το αναγκαίο αυτό μέτρο είναι απολύτως ρεαλιστικό σε μια σειρά Δήμους της χώρας (επαρχία, νησιωτική Ελλάδα) με την άμεση αξιοποίηση των εκατοντάδων σχολικών μονάδων, που έκλεισαν από το 2012 και μετά. Σε μια σειρά αστικά κέντρα χρειάζεται έγκαιρος σχεδιασμός για αξιοποίηση κατάλληλων δημοσίων κτιρίων, με ευθύνη του κράτους.
- Έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό για μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, για να καλυφτούν τα δεκάδες χιλιάδες κενά και για να υπάρξουν άμεσα περισσότερα τμήματα με λιγότερους μαθητές.
- Στήριξη και γενίκευση των δομών ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης, για να μην μείνει κανένα παιδί πίσω στη μορφωτική διαδικασία.
·Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου αριθμού μόνιμων εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι υγειονομικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου.
- Εξασφάλιση κονδυλίων στις σχολικές επιτροπές για την προμήθεια με το απαραίτητο υλικό (Μέσα Ατομική Προστασίας, είδη καθαρισμού, αντισηπτικά κ.λ.π.).
- Άμεση επανέναρξη του προγράμματος των σχολικών γευμάτων, που είναι απολύτως απαραίτητα σε χιλιάδες οικογένειες, που πλήττονται από τη φτώχεια και την ανεργία.
- Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, ώστε να υπάρξει άμεση παρέμβαση σε περίπτωση που χρειαστεί και να ελέγχεται η διάδοση του ιού.
- Κατάργηση κάθε νομοθετικής διάταξης που επιτρέπει κάμερα στα σχολεία και on – lineμετάδοση των μαθημάτων.
Για τα ΑΕΙ:
- Εδώ και τώρα να δοθεί έκτακτο κονδύλι στα Πανεπιστήμια και τις φοιτητικές εστίες για προσλήψεις διδακτικού και διοικητικού προσωπικού, για την αναβάθμιση υποδομών και εξοπλισμού, ώστε να ανοίξουν και να λειτουργήσουν με ασφάλεια για όλους τους φοιτητές. Να διατεθούν χρήματα από τον Ειδικό Λογαριασμό Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) για τις τρέχουσες ανάγκες.
- Αξιοποίηση όλων των χώρων των Ιδρυμάτων, με κατάλληλη διαμόρφωση τους, συνεδριακών κέντρων, δημοτικών, ιδιωτικών χώρων, για να τηρηθούν οι αναγκαίες αποστάσεις.
- Για την εξ’ αποστάσεως εξέταση, να δοθεί δωρεάν εξοπλισμός, σύνδεση στο δίκτυο, πρόσβαση σε βιβλιοθήκες, διαμόρφωση και αξιοποίηση των χώρων Η/Υ για τους φοιτητές, αναρτημένο εκπαιδευτικό υλικό και ο απαιτούμενος χρόνος για να μπορέσουν όλοι να συμμετάσχουν. Να μην αποκλειστεί κανείς εξαιτίας τεχνικών προβλημάτων.
- Πρόσληψη μόνιμου προσωπικού και μονιμοποίηση των συμβασιούχων για καθαριότητα, συντήρηση, φύλαξη στις εστίες. Να στεγαστούν όλοι οι πρωτοετείς φοιτητές. Μόνιμη επιδότηση φοιτητικής κατοικίας στις οικογένειες των φοιτητών σε μηνιαία βάση.
- Πύκνωση δρομολογίων των αστικών λεωφορείων που εξυπηρετούν τους φοιτητές από και προς τις Σχολές. Δωρεάν μετακίνηση στα υπεραστικά Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, προκειμένου να επιστρέψουν οι φοιτητές στον τόπο σπουδών τους.
Αυτά τα μέτρα δίνουν ουσιαστικό νόημα στην ατομική ευθύνη, γιατί στηρίζουν τη ζωή εκπαιδευτικών, μαθητών και φοιτητών. Τα μέτρα αυτά δίνουν ουσιαστική απάντηση και στις διάφορες θεωρίες συνωμοσίας.
Αντί γι’ αυτά τα μέτρα, όμως, η κυβέρνηση δεν αξιοποίησε τον χρόνο που της έδωσε ουσιαστικά ο λαός και η νεολαία, έπαιξε στον τζόγο την υγεία του λαού και μέσα στο καλοκαίρι ψήφισε μια σειρά αντιδραστικές διατάξεις, ανάμεσα στις οποίες και την αύξηση των αριθμών ανά τάξη από 22 στους 25 μαθητές!
Εδώ και μήνες εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές και φοιτητές, με βάση τη γνώση και την εμπειρία τους τονίζουν την ανάγκη υλοποίησης μέτρων που θα διασφαλίζουν την ασφαλή και ουσιαστική λειτουργία της μορφωτικής διαδικασίας.
Ούτε νέες σχολικές τάξεις δημιουργήθηκαν, ούτε βρέθηκαν νέοι κατάλληλοι χώροι στα ΑΕΙ, ούτε εξασφαλίστηκε μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας σε όλα τα σχολεία και τα ΑΕΙ και φυσικά ούτε λόγος για αύξηση μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών.
Φαίνεται τα μέτρα αυτά κοστίζουν και δεν ανήκουν στα πρωτόκολλα που απελευθερώνουν την κερδοφορία στα πλοία, στα αεροπλάνα ή στις εικόνες του συνωστισμού στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Η έναρξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας πρέπει άμεσα να συνδυαστεί με την πάλη για τη μόρφωση, την υγεία και τη ζωή του λαού και των παιδιών του».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου