ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ-ΨΗΦΙΣΜΑ
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Περιφερειακού Φορέα Διαχείρισης Στερεών
Αποβλήτων (ΦοΔΣΑ) Στερεάς Ελλάδας ΑΕ των ΟΤΑ, στην ειδική συνεδρίαση της 27ης
Απριλίου στη Χαλκίδα, με διευρυμένη σύνθεση, στην οποία συμμετείχε στην έναρξη
και ο Περιφερειάρχης, αποφάσισε τα εξής σχετικά με το σχέδιο νόμου για τους
φορείς διαχείρισης απορριμμάτων όπως αυτό αναρτήθηκε για διαβούλευση στις 22
Απριλίου 2016 από το Υπουργείο Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
Για το ιδιαίτερα σημαντικό θέμα της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων, η
προθεσμία διαβούλευσης δύο εβδομάδων, δηλαδή της Μ. Εβδομάδας και της
επομένης εβδομάδας, με δύο αργίες, αποτρέπει και την ενημέρωση και τον
ουσιαστικό διάλογο.
Η παράταση της προθεσμίας διαβούλευσης τουλάχιστον έως το τέλος Μαΐου,
αποτελεί στοιχειώδη ένδειξη της καλής πρόθεσης του Υπουργείου Εσωτερικών,
προκειμένου η Τοπική Αυτοδιοίκηση να εκφραστεί θεσμικά μέσω των οργάνων της.
Θεμελιώδη αρχή της όποιας νομοθετικής ρύθμισης, πρέπει να αποτελεί το
δικαίωμα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να αποφασίζει για την νομική μορφή των
φορέων διαχείρισης των απορριμμάτων, σύμφωνα με ισχύον Ευρωπαϊκό θεσμικό
πλαίσιο τις εμπειρίες και την ελεύθερη βούλησή της.
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν μπορεί εκ των προτέρων να δεσμεύεται σε
συγκεκριμένα μοντέλα, μη ευέλικτα και δυσλειτουργικά, όπως οι ΔΙΣΑ που
προβλέπονται από το σχέδιο νόμου.
Είναι αδιανόητο ένα μονομελές διορισμένο όργανο της Πολιτείας, όπως ο
Συντονιστής Αποκεντρωμένης Διοίκησης, να καθορίζει και να ελέγχει, κατά τη δική
του ανεξέλεγκτη κρίση, -όπως αποδεικνύεται μέχρι σήμερα- την βούληση των
τοπικών κοινωνιών, όπως αυτή εκφράζεται από την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τη Στερεά Ελλάδα, το σχέδιο νόμου περιέχει την
αναμφισβήτητα φωτογραφική διάταξη του άρθρου 16 παρ. 2, στην οποία
προβλέπεται η υποχρεωτική διάλυση μόνο των Α.Ε. που συστάθηκαν μετά την
ψήφιση του νόμου 3852/2010, ενώ διατηρούνται όσες συστάθηκαν το προηγούμενο
χρονικό διάστημα.
Ο Φορέας μας είναι ο μοναδικός που συστάθηκε έκτοτε στη χώρα με τη μορφή
της Α.Ε., γεγονός που είναι απολύτως γνωστό στο συντάκτη του σχεδίου νόμου.
Επειδή δεν υφίσταται καμία απολύτως διαφορά μεταξύ των Α.Ε. που
συστάθηκαν πριν και μετά την ψήφιση του νόμου αυτού, ο συντάκτης του σχεδίου
νόμου, με τη διάταξη αυτή, προβαίνει σε διαφορετική και άνιση αντιμετώπιση ίδιων
πραγματικών περιστατικών.
Η άνιση και δυσμενής αυτή αντιμετώπιση του Φορέα μας, είναι
αντισυνταγματική, καθώς παραβιάζει ευθέως το άρθρο 4 παρ.2 του Συντάγματος.
Και γι’ αυτό το λόγο δεν θα ανεχθούμε την διακριτή και δυσμενή αντιμετώπιση
σε βάρος μας, και την παραβίαση του Συντάγματος και της νομιμότητας.
Με τις μέχρι σήμερα επιλογές μας, όπως εκφράστηκαν και από τα δημοτικά μας
συμβούλια, προωθήσαμε την επίλυση πολλών και σημαντικών προβλημάτων στον
τομέα της διαχείρισης των απορριμμάτων, με συγκεκριμένα αποτελέσματα σε πολύ
σύντομο χρονικό διάστημα, όπως είναι το κλείσιμο των επτά ενεργών ΧΑΔΑ της
Περιφέρειάς μας. Παραμένουμε σταθεροί στις θέσεις μας αυτές.
Δεν θα επιτρέψουμε σε κανένα να τορπιλίσει αυτή την κοινή προσπάθεια της
Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Δεν θα επιστρέψουμε πίσω, στην έλλειψη σχεδιασμού και
συνεννόησης και στην ανεξέλεγκτη διαχείριση των απορριμμάτων, σε βάρος του
περιβάλλοντος και της υγείας των πολιτών μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου