Τρίτη, 27 Αυγούστου 2013

Ο επίμονος Έλληνας βιομήχανος δηλώνει "παρών"!

Από τον Χάρη Φλουδόπουλο


Σε πείσμα των καιρών και παρά τον άτυπο «διωγμό» από την πολιτεία, υπάρχει σημαντική παραγωγή που αντιστέκεται εν μέσω κρίσης και δίνει τη δική της μάχη εντός και εκτός συνόρων


Η εποχή που η ελληνική βιομηχανία μπορούσε να επιβιώσει παράγοντας φανέλες και σιδερόβεργες ανήκει οριστικά στο παρελθόν.
Η εξέλιξη της παραγωγής, ο ανταγωνισμός από χώρες με φθηνότερο δυναμικό αλλά και τα εγγενή προβλήματα στο αντιεπενδυτικό ελληνικό επιχειρηματικό περιβάλλον οδήγησαν σε παρακμή και «λουκέτο» όσες βιομηχανίες δεν μπόρεσαν να προσαρμοστούν.
Όσο για εκείνους που επιβίωσαν; Πρόκειται για τις εταιρείες που εξάντλησαν όλα τα περιθώρια ευρηματικότητας, καινοτομίας και επιχειρηματικής διορατικότητας.
Επένδυσαν εκατομμύρια και κατάφεραν να δημιουργήσουν state of the art μονάδες που παράγουν high end προϊόντα με υψηλή προστιθέμενη αξία.
Και είναι πραγματικά εντυπωσιακό το γεγονός ότι οι ελληνικές βιομηχανίες κατάφεραν να ανταποκριθούν στην πρόκληση και σήμερα να είναι προμηθευτές ποιοτικού εξοπλισμού στις μεγαλύτερες φίρμες της παγκόσμιας βιομηχανίας.
Και ήταν αυτή ακριβώς η εξωστρέφεια και οι σχέσεις εμπιστοσύνης με τους μεγάλους πελάτες που βοήθησαν ώστε οι ελληνικές βιομηχανίες να έχουν καταφέρει να αντεπεξέλθουν και μέσα στην κρίση.
Ωστόσο, παρά τη διαδρομή τους, ακόμα και σήμερα απειλούνται υπό το βάρος της υψηλής φορολογίας, του υπέρογκου ενεργειακού κόστους αλλά και των δυσανάλογα υψηλών μη μισθολογικών επιβαρύνσεων.
Και συνεχίζουν να δίνουν τη μάχη, με τους ιδιοκτήτες τους να χαρακτηρίζονται εύλογα ως οι... επίμονοι βιομήχανοι.



Επίλεκτος: «Ντύνει» τις ανεμογεννήτριες της Vestas...
Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που η ελληνική κλωστοϋφαντουργία ήταν βασικός προμηθευτής προϊόντων στις αγορές της Δ. Ευρώπης, καθώς, στηριζόμενη στο χαμηλό εργατικό κόστος, παρήγε χαμηλού κόστους προϊόντα. Ωστόσο, ο ανταγωνισμός αρχικά από τα Βαλκάνια και την Τουρκία και στη συνέχεια από την Κίνα οδήγησε εκ των πραγμάτων όσες εταιρείες ήθελαν να επιβιώσουν στην αναζήτηση νέων προϊόντων υψηλότερης ποιότητας και μεγαλύτερης προστιθέμενης αξίας. Σε αυτό το εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον, η κλωστοϋφαντουργία Επίλεκτος, της οικογένειας Δοντά, έπειτα από εκτεταμένες επενδύσεις, έχει στραφεί σε συγκεκριμένα προϊόντα high end, τα οποία μπορούν -υπό τον όρο ότι θα λυθούν φλέγοντα προβλήματα, όπως το υψηλό ενεργειακό κόστος-να οδηγήσουν σε αναβίωση της ελληνικής κλωστοϋφαντουργίας. Οι πελάτες της βιομηχανίας δεν περιορίζονται μόνο στις μεγαλύτερες φίρμες ενδυμασίας (Benetton, Armani, Hugo Boss, H&M). Μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Mercedes και η BMW, χρησιμοποιούν προϊόντα της βιομηχανίας για να ντύσουν τα καθίσματα των αυτοκινήτων τους.
Τα τελευταία χρόνια στο πελατολόγιο προστέθηκε και η βιομηχανία κατασκευής ανεμογεννητριών Vestas, η οποία αναζητεί υψηλής ποιότητας βαμβακόνημα, το οποίο «γεμίζει» τα πτερύγια των μηχανών της. Από την ποιότητα του βαμβακονήματος (ειδικό βάρος, πυκνότητα) εξαρτάται η καλύτερη λειτουργία του ρότορα και, επομένως, η αποδοτικότητα της μηχανής, με αποτέλεσμα οι Νορβηγοί να είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για το καλύτερο προϊόν. Εάν πηγαίναμε να ανταγωνιστούμε τους Κινέζους στα παραδοσιακά προϊόντα κλωστοϋφαντουργίας, θα ήμασταν χαμένοι προτού καν ξεκινήσουμε, με τις τιμές ενέργειας που επικρατούν σήμερα για την ελληνική βιομηχανία. Ωστόσο, με τις επενδύσεις που έχουμε ολοκληρώσει, διαθέτουμε σήμερα μια από τις πιο σύγχρονες μονάδες στην Ευρώπη και μπορούμε να προσφέρουμε εξειδικευμένα προϊόντα σε πελάτες που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας, εξηγούσε πρόσφατα ο Απόστολος Δοντάς, διευθύνων σύμβουλος της βιομηχανίας. Πηγή:www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

www.endelfoisonline.gr