Μια νέα εποχή στην επικοινωνία πολιτών και ΟΤΑ εγκαινιάζουν από σήμερα τα Υπουργεία Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς οι Δήμοι της χώρας αποκτούν τη δυνατότητα να επιδίδουν έγγραφα ηλεκτρονικά μέσω της Θυρίδας Πολίτη στο gov.gr, αλλά και στο Gov.gr Wallet.
Με τη νέα υπηρεσία, οι πολίτες που διαθέτουν ΑΦΜ και έχουν εγγραφεί στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (emep.gov.gr) ενημερώνονται άμεσα μέσω SMS, email και push notifications για την ανάρτηση δημοτικών εγγράφων που τους αφορούν, όπως αποσπάσματα βεβαιωτικών καταλόγων και αποφάσεις Δημάρχων για οφειλές. Η ηλεκτρονική επίδοση καθιερώνεται έτσι ως ένας σύγχρονος, γρήγορος και διαφανής τρόπος επίδοσης, περιορίζοντας σημαντικά τη γραφειοκρατία και τους χρόνους εξυπηρέτησης.
Η επίδοση ενός εγγράφου θεωρείται ολοκληρωμένη μετά την παρέλευση δέκα εργάσιμων ημερών από την ανάρτησή του στη Θυρίδα του πολίτη, εκτός αν αποδειχθεί ανωτέρα βία ή υπαιτιότητα του δημόσιου φορέα. Για κάθε έγγραφο που επιδίδεται, ο Δήμος μπορεί να εκδίδει αποδεικτικό επίδοσης με μοναδικό κωδικό επαλήθευσης και προηγμένη ψηφιακή σφραγίδα, διασφαλίζοντας την εγκυρότητα της διαδικασίας.
Η νέα υπηρεσία σχεδιάστηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το ΕΔΥΤΕ Α.Ε. (GRNET), υπό την εποπτεία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών.
Η αρχική εφαρμογή αφορά σε έγγραφα σχετιζόμενα με δημοτικές οφειλές, ωστόσο το επόμενο διάστημα δρομολογείται η επέκταση της υπηρεσίας και σε άλλες κατηγορίες εγγράφων, καθώς και η αξιοποίησή της από περισσότερους φορείς της Δημόσιας Διοίκησης.
Η πρωτοβουλία αυτή συνιστά ακόμη ένα βήμα προς την πλήρη ψηφιοποίηση των συναλλαγών κράτους-πολίτη, με έμφαση στη διευκόλυνση της καθημερινότητας και στην ενίσχυση της διαφάνειας και της λογοδοσίας στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου