Οι περιορισμοί στη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων, προκειμένου να συγκρατηθεί η διάδοση της πανδημίας COVID-19 προκάλεσαν σημαντική αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων, με αποτέλεσμα την αύξηση των καταγγελιών για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, όσον αφορά ειδικότερα στις πωλήσεις μέσω των social media.
Συγκεκριμένα διαπιστώνονται:
- Πωλήσεις
απομιμητικών αγαθών («μαϊμού» προϊόντα σε πολύ χαμηλές τιμές).
- Αποστολή
αγαθών, μέσω πολλών εταιρειών ταχυμεταφορών,
προκειμένου να δυσχεραίνεται ο
εντοπισμός των προμηθευτών.
- Συνοδευτικά
δελτία των αποστολών, χωρίς να αναφέρονται τα στοιχεία του αποστολέα και κυρίως
η ταχυδρομική διεύθυνση ή με ελλιπή
στοιχεία ή ψευδή στοιχεία.
- «ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ»
πρόσβασης του καταναλωτή στο λογαριασμό του στη σελίδα στα social media, μετά την
ολοκλήρωση και παραλαβή της παραγγελίας.
- «ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ»
της επικοινωνίας του καταναλωτή με τις προβαλλόμενες στη σελίδα
τηλεφωνικές γραμμές και στις φόρμες επικοινωνίας (συνήθως σε
κινητά τηλέφωνα).
- Παραλαβή αγαθών χωρίς
παραστατικά διακίνησης και εμπορίας.
Προκειμένου ο καταναλωτής να προστατευτεί
όταν πραγματοποιεί αγορές αγαθών μέσω των σελίδων στα social media, συστήνεται,
πριν από κάθε παραγγελία και πληρωμή να ενημερώνεται για τα κάτωθι:
· Τα πλήρη στοιχεία του προμηθευτή: εταιρική
επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας (όχι μόνο κινητό), url shop online (αν
υφίσταται), email, ταχ. διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ επιχείρησης.
· Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.
· Τη συνολική τιμή του προϊόντος
(συμπεριλαμβανομένων φόρων, εξόδων αποστολής, κλπ.).
· Τον
τρόπο πληρωμής, αποστολής και τη
διαθεσιμότητα του προϊόντος.
· Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας
υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής της επιχείρησης .
Επιπρόσθετα συστήνονται:
· Έλεγχος πριν από την πληρωμή
ότι ο ιστότοπος παρέχει ασφαλή σύνδεση
για τη μετάδοση ευαίσθητων δεδομένων, όπως στοιχείων πιστωτικών καρτών
(κλειδαριά στον browser).
· Αγνόηση
των προσφορών που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη
αλληλογραφία.
· Εντοπισμός
στο διαδίκτυο τυχόν σχολίων, εμπειριών ή συστάσεων άλλων καταναλωτών
που έχουν κάνει ήδη συναλλαγές με το κατάστημα, έχοντας βεβαίως υπόψη ότι
μπορεί να είναι παραπλανητικές ή κατασκευασμένες,.
· Λήψη
επιβεβαίωση της παραγγελίας.
Ισχυρή σύσταση:
· Μη παραλαβή δεμάτων, όταν η χρέωση γίνεται
με αντικαταβολή, χωρίς τα πλήρη στοιχεία αποστολέα στο συνοδευτικό δελτίο των
αποστολών
(τα στοιχεία προβλέπονται στην απόφαση 686/064/10-7-2013 του Προέδρου της ΕΕΤΤ
(Β’1700)).
·
Υποβολή καταγγελιών στην τηλ. γραμμή καταναλωτών 1520
ή μέσω email
στις διευθύνσεις 1520@efpolis.gr και dimea.ypanep@mnec.gr
ή μέσω της σελίδας της ΔΙΜΕΑ στο Facebook: @dimea.ypanep
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου