Το Αυτοτελές Τμήμα Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Λεβαδέων ενημερώνει ό,τι σύμφωνα με τη νέα Κοινή Υπουργική απόφαση (ΚΥΑ) 1402 ΥΠ/2025 (ΦΕΚ Β’ 2689/30.05.2025), τίθεται σε εφαρμογή η υποχρέωση καθαρισμού και δήλωσης οικοπέδων και ακάλυπτων χώρων για την αποτροπή κινδύνων πυρκαγιάς ενόψει της αντιπυρικής περιόδου.
Ο Δήμος Λεβαδέων
έχει επιχειρησιακή αρμοδιότητα και συμμετέχει ενεργά:
Στον δειγματοληπτικό
έλεγχο τουλάχιστον στο 5% των δηλώσεων καθαρισμού,
Στην παρακολούθηση
συμμόρφωσης των ιδιοκτητών,
Στην αυτεπάγγελτη παρέμβαση για τον καθαρισμό και αποψίλωση οικοπέδων που δεν έχουν καθαριστεί, με χρέωση των εξόδων στον ιδιοκτήτη.
Οι ιδιοκτήτες οικοπέδων οφείλουν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά
τη δήλωση καθαρισμού έως 15η Ιουνίου
2025, μέσω της επίσημης ψηφιακής πλατφόρμας: https://akatharista.apps.gov.gr/
Η μη τήρηση των προβλεπόμενων υποχρεώσεων επιφέρει τις εξής
συνέπειες:
Διοικητικό πρόστιμο
ύψους 1.000 € για τη μη δήλωση,
Ποινικές κυρώσεις
και μεγάλα χρηματικά πρόστιμα για ψευδείς δηλώσεις,
Αυτεπάγγελτο
καθαρισμό από τον Δήμο, με χρέωση των εξόδων στον ιδιοκτήτη.
Η Πυροσβεστική Υπηρεσία είναι ο αρμόδιος φορέας για τη
διαχείριση των καταγγελιών, την διενέργεια ελέγχων και την επιβολή των
προβλεπόμενων κυρώσεων. Ο Δήμος Λεβαδέων και το Αυτοτελές Τμήμα Πολιτικής
Προστασίας δεν έχουν ρόλο στην αξιολόγηση ή διαχείριση των καταγγελιών.
Για πληροφορίες και υποστήριξη απευθυνθείτε στο:
Αυτοτελές Τμήμα
Πολιτικής Προστασίας Δήμου Λεβαδέων
Τηλέφωνο: 22613 50014 – 15 – 16
Email:
politikiprostasia@livadia.gr
Διαβάστε αναλυτικά τη σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση:
(ΦΕΚ Β’ 2689/30.05.2025 Καθορισμός υποχρεώσεων για τον
καθαρισμό οικοπέδων και ακάλυπτων χώρων, για λόγους πυροπροστασίας):
https://drive.google.com/file/d/1iRn2kRdQf8f0rIFX0rePaeEQkRyPkp4x/view
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου