Κυριακή 3 Αυγούστου 2025

Μπράλος – Άμφισσα: Ο Υφυπουργός Δικαιοσύνης και Βουλευτής Φωκίδας κ. Γιάννης Μπούγας αναδεικνύει το “κρυμμένο” έργο που αλλάζει τη Στερεά – Σε πλήρη εξέλιξη οι σήραγγες και οι γέφυρες


«Ο δρόμος Μπράλος–Άμφισσα είναι ο συνδετήριος οδικός άξονας των μεγαλύτερων αυτοκινητοδρόμων της Παρτίδας μας. Ένα έργο στρατηγικής σημασίας για τη Χώρα, που όταν ολοκληρωθεί και φθάσει μέχρι το Αντίρριο, θα αποτελέσει βασική αρτηρία για την κεντρική και τη δυτική Ελλάδα». Με αυτή τη φράση ο Υφυπουργός Δικαιοσύνης και Βουλευτής Φωκίδας Ιωάννης Μπούγας επανέφερε στο προσκήνιο ένα από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα της περιοχής, το οποίο βρίσκεται σε φάση εντατικής κατασκευής.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος, συνολικού μήκους 24 χιλιομέτρων, εντάσσεται στον ευρύτερο οδικό άξονα Λαμίας–Ιτέας και υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ. Η συμβατική του αξία ανέρχεται σε 207 εκατομμύρια ευρώ (πλέον ΦΠΑ), ενώ η ολοκλήρωση του έργου τοποθετείται χρονικά στις αρχές του 2028.

Με δεδομένο το ιδιαίτερα σκληρό και ορεινό ανάγλυφο της περιοχής, οι κατασκευαστικές απαιτήσεις είναι αυξημένες. Το έργο περιλαμβάνει δύο σήραγγες μήκους 2,2 και 2,4 χιλιομέτρων αντίστοιχα, έξι γέφυρες με συνολικό μήκος ενός χιλιομέτρου και έξι ανισόπεδους κόμβους. Ήδη, οι χωματουργικές εργασίες έχουν αναπτυχθεί σε όλο το μήκος της χάραξης, ενώ η πρόοδος στις γέφυρες είναι αισθητή. Οι σήραγγες διανοίγονται με χρήση εκρηκτικών και υπόγειων εκσκαπτικών μηχανημάτων, με το ένα από τα δύο υπόγεια τμήματα να έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 20%.

Στο εργοτάξιο απασχολούνται συνολικά 250 εργαζόμενοι διαφόρων ειδικοτήτων — μηχανικοί, χειριστές, τεχνίτες, οικοδόμοι, οδηγοί και διοικητικό προσωπικό — ενώ χρησιμοποιούνται 160 μηχανήματα και οχήματα έργου.

Παράλληλα με το κυρίως έργο, σε εξέλιξη βρίσκεται και το αρχαιολογικό υποέργο, με την παρουσία αρχαιολόγων και εργοτεχνιτών που παρακολουθούν συνεχώς τις εργασίες, εξασφαλίζοντας ότι η κατασκευή προχωρά με απόλυτο σεβασμό προς την πολιτιστική κληρονομιά της περιοχής. Πρόκειται για μια κρίσιμη πτυχή του έργου, καθώς η Φωκίδα είναι πλούσια σε ιστορικά κατάλοιπα, και κάθε μεγάλη τεχνική παρέμβαση συνοδεύεται από την υποχρεωτική αρχαιολογική επίβλεψη.

Ο κ. Μπούγας έχει επισημάνει την αναπτυξιακή διάσταση του έργου, υπογραμμίζοντας ότι θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια και θα μειώσει σημαντικά τον χρόνο μετακίνησης από Πάτρα και Αντίρριο προς τη Λαμία. Παράλληλα, θα λειτουργήσει ως μοχλός τουριστικής και οικονομικής ανάπτυξης για τις ακτές του Κορινθιακού και του Πατραϊκού Κόλπου, καθώς και για την ενδοχώρα της Φωκίδας.

«Πρόκειται για έργο με εθνικό χαρακτήρα και τοπική δυναμική», δήλωσε, «που θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της κεντρικής Ελλάδας και θα συμβάλει καθοριστικά στην εξωστρέφεια και την πρόοδο της περιοχής μας».

📌 Με πληροφορίες από το: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου