Πέμπτη 30 Ιουλίου 2020

Τοποθέτηση Μουλκιώτη στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση νομοσχεδίου Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευ​μάτων

Ο Βουλευτής Βοιωτίας και Υπεύθυνος ΚΤΕ Εργασίας Κινήματος Αλλαγής, Γιώργος Μουλκιώτης, τοποθετήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων από τη θέση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου.

Εξ’ αρχής επεσήμανε ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας μετατρέπει το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης σε επιχειρηματικό προϊόν και τους λειτουργούς της εκπαίδευσης σε φοβισμένους υπαλλήλους, με τελικό προϊόν την σοβαρή και σκληρή υποβάθμιση της ίδιας της εκπαίδευσης των παιδιών μας

Μεταξύ άλλων, ο Γιώργος Μουλκιώτης ανέφερε ότι:
  • Κάθε άρθρο του νομοσχεδίου αποτελεί και ένα επιπλέον βήμα προς την πλήρη απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία.
  • Η αξιολόγηση χρησιμοποιείται ως ένα αποτελεσματικό εργαλείο χειραγώγησης του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού έργου, που αποσκοπεί στη μείωση του μισθολογικού κόστους της επιχείρησης, στην επαγγελματική εξάντληση των εκπαιδευτικών, στη διατάραξη του σχολικού κλίματος.
  • Το σχολείο μετατρέπεται σε ένα «σουπερμάρκετ» με ανασφαλείς εκπαιδευτικούς και εργασιακές σχέσεις «λάστιχο».
  • Η συστέγαση Κέντρων Ξένων Γλωσσών με ιδιωτικά σχολεία συνειδητά καταδικάζει τα κέντρα ξένων γλωσσών και πολλά μικρά φροντιστήρια σε υπολειτουργία και αφανισμό και χιλιάδες εργαζόμενους σε αυτά στην υποαπασχόληση, την ανεργία ή στη μαύρη εργασία.
  • Το νομοσχέδιο, αντί να καταργήσει τη δυνατότητα οποιουδήποτε εργοδότη να παρίσταται σε οποιαδήποτε συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων, την επεκτείνει και ουσιαστικά μπλοκάρει την οποιαδήποτε συνδικαλιστική δράση, την ελευθερία και την αυτονομία του.
  • Δεν υπάρχει καμία συμμετοχή των εκπαιδευτικών ή του συλλόγου διδασκόντων στη διαδικασία θέσπισης εσωτερικού κανονισμού.
  • Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας επεκτείνει το δόγμα «μισή δουλειά, μισός μισθός» και στην ιδιωτική εκπαίδευση, θεσμοθετώντας τη μειωμένη διδασκαλία με μειωμένες αποδοχές. 
  • Διευκολύνεται η εργοδοσία να απολύσει όποιον θέλει (κυρίως τους παλαιούς εκπαιδευτικούς) και να διατηρήσει όσους την συμφέρουν.
  • Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων συνεχίζει το έργο του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων που, εν μέσω lockdown λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, με την από 20-3-2020 ΠΝΠ, είχε θεσμοθετήσει τη δυνατότητα μεταφοράς προσωπικού σε επιχειρήσεις του ιδίου ομίλου, ακόμα και αν βρίσκονται σε άλλο νομό.
  • H σύμβαση εργασίας μετατρέπεται πλέον σε μια απλή σύμβαση του κοινού εργατικού δικαίου, στην οποία έχουν πλήρη εφαρμογή οι διατάξεις για την αναιτιώδη καταγγελία, την μισή αποζημίωση σε περίπτωση προειδοποίησης απόλυσης (τακτική καταγγελία), τη μη καταβολή αποζημίωσης σε περίπτωση απόλυσης εντός του πρώτου 12μηνου της απασχόλησης, τη μη καταβολή αποζημίωσης σε περίπτωση μήνυσης (ακόμα και προσχηματικής) του εργοδότη κατά του εργαζόμενου. Με αυτόν τον τρόπο ανατρέπεται η ειδική μέριμνα του συνταγματικού νομοθέτη για την προστασία της εργασίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών που εξυπηρετεί το γενικότερο συμφέρον της εκπαίδευσης κατά το άρθρο 16 του Συντάγματος.
  • Το νομοσχέδιο παραβιάζει την ουσία του Συντάγματος, αφού το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης αντιμετωπίζεται ως ιδιωτικό καταναλωτικό προϊόν, καθρεπτίζοντας την πιο σκληρή νεοφιλελεύθερη αντίληψη που ενέχει κινδύνους για το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης και πέραν της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
  • Αντί η κ. Κεραμέως να ξεκινήσει με την αποκατάσταση της νομιμότητας στη Διοίκηση και την επαναφορά του θεσμού του Σχολικού Συμβούλου – που αποτελεί και προγραμματική δέσμευση του Πρωθυπουργού στη Βουλή – κράτησε ανέπαφο το νομοθετικό πλαίσιο ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και ασχολήθηκε με δήθεν βελτιώσεις και εξυπηρετήσεις συμφερόντων.
Η πολιτική ατζέντα της Κυβέρνησης Μητσοτάκη απέχει παρασάγγας από την ορθολογική παροχή του δημόσιου κοινωνικού αγαθού της Παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και την δημιουργία ελεύθερα σκεπτόμενων πολιτών με τις απαραίτητες γνώσεις και εφόδια για την προώθηση της κοινωνίας και της δημοκρατικής παράδοσης του τόπου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου