Σάββατο 3 Ιουνίου 2017

Την υποβάθμιση των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών στην Βοιωτία Υποβάθμιση σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών στην Βοιωτία αναδεικνύει ο Π. Αγνιάδης

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ  ΒΟΙΩΤΙΑΣ



ΠΡΟΣ : – Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης.

κ. Δημήτριο Παπαδημητρίου.

– Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

κ. Χρήστο Σπίρτζη.

– Διευθύνοντα Σύμβουλο «ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ»,

κ. Φίλιππο Τσαλίδη.

ΚΟΙΝ : – όπως Πίνακας Αποδεκτών

  

ΘΕΜΑ : Υποβάθμιση σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών στην Βοιωτία.


Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί,

Αξιότιμε κ. Διευθύνοντα Σύμβουλε,

Το Επιμελητήριο Βοιωτίας, είναι στην δυσάρεστη θέση να διαμαρτυρηθεί, για μία ακόμη φορά, για την πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. στην Βοιωτία.

Μετά την αδικαιολόγητη υποβάθμιση των Σιδηροδρομικών Σταθμών Λιβαδειάς και Θήβας σε απλά πρακτορεία έκδοσης εισιτηρίων και την κατάργηση των υπηρεσιών εμπορευμάτων καθώς και την συνεχή αναβλητικότητα για μια ουσιαστική ένταξη της Βοιωτίας στα δρομολόγια του προαστιακού σιδηρόδρομου, μια νέα απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έρχεται να δημιουργήσει νέα σοβαρά προβλήματα στις τοπικές μεταφορές και στην οικονομική ανάπτυξη του τόπου μας.

Συγκεκριμένα, μετά από τις έντονες διαμαρτυρίες της τοπικής επιχειρηματικής κοινότητας, πληροφορηθήκαμε, ότι η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποφάσισε, ότι, από την 1η Ιουνίου 2017, θα αυξήσει τα εμπορευματικά κόμιστρα κατά 30%.

Η υλοποίηση αυτής της πολιτικής έχει σαν αποτέλεσμα μια τοπική επιχείρηση, που εδράζεται στην μητροπολιτική περιοχή της Λιβαδειάς να αναγκάζεται να παραλαμβάνει και να αποστέλλει τα εμπορεύματα της, μέσω του «γειτονικού» σταθμού της Οινόης και σαν να μην εφθανε αυτό, να αναγκάζεται να καταβάλει και αύξηση  στα εμπορευματικά κόμιστρα κατά 30%!

Όπως αντιλαμβάνεσθε, η απόφαση αυτή δημιουργεί ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα στους τοπικούς επιχειρηματίες και επηρεάζει ιδιαίτερα αρνητικά την οικονομική ζωή του τόπου ενώ θα υποβαθμίσει ακόμη περισσότερο το σιδηροδρομικό δίκτυο της Βοιωτίας.

Σε μια συγκυρία, που η χώρα μας διέπεται από μια μακρόχρονη και επίμονη οικονομική κρίση και γίνεται πραγματικός αγώνας για να διατηρηθούν στην ζωή οι εναπομείνασες επιχειρήσεις, τέτοιες αποφάσεις, που αντί να αναβαθμίζουν τις σιδηροδρομικές μεταφορές, τις υποβαθμίζουν, είναι αδιανόητες.

Διανύουμε μια εποχή, που η παγκοσμιοποίηση της οικονομίας και η διεθνοποίηση του ανταγωνισμού έχουν αναβαθμίσει τον ρόλο των μεταφορών και απαιτούν την περαιτέρω ανάπτυξη και βελτίωση τους. Ειδικά οι σιδηροδρομικές μεταφορές αναμένεται να παίξουν ένα σημαντικό ρόλο σ΄αυτές τις εξελίξεις αφού αποτελούν ένα οικονομικό, ασφαλές και αποτελεσματικό μέσο μαζικής μεταφοράς ανθρώπων και αγαθών.
Ειδικά όμως για την Βοιωτία, μια τέτοια εξέλιξη, την οποία δρομολογεί η συγκεκριμένη απόφαση είναι σαφώς αρνητική καθώς η οικονομική δραστηριότητα της επικεντρώνεται στη γεωργία και στη μεταποίηση, δύο τομείς που εξαρτούνται απόλυτα από τις μεταφορές.

Ειδικότερα για την πρωτεύουσα της περιφερειακής ενότητας, την Λιβαδειά, η αποκοπή της από το δίκτυο εμπορευματικών μεταφορών είναι απαράδεκτη και εντελώς αδικαιολόγητη. Η πλήρη λειτουργία του Σιδηροδρομικού Σταθμού είναι ιδιαιτέρως σημαντική για την πόλη καθώς είναι απομακρυσμένη από την Εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο μέρος της επικοινωνίας της, με την Βόρειο Ελλάδα, πραγματοποιείται από εκεί. Εμπορεύματα αλλά και άνθρωποι, σπουδαστές, στρατιώτες εξυπηρετούνται από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιβαδειάς.

Επειδή η πολιτική αυτή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν συνάδει με την προσπάθεια ανάκαμψης της χώρας, καλούμε άμεσα τους αρμόδιους Υπουργούς και την διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως επανεξετάσουν τις σχετικές πολιτικές τους.

Επίσης, καλούμε τους τοπικούς πολιτικούς, αυτοδιοικητικούς, και συνδικαλιστικούς φορείς, όπως αντιδράσουν άμεσα.

Εμείς σαν Επιμελητήριο Βοιωτίας αλλά και το σύνολο των κοινωνικών εταίρων θεωρούμε, για τους παραπάνω λόγους, απαραίτητη την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου  της Βοιωτίας καθώς και των δύο κεντρικών Σιδηροδρομικών Σταθμών, Λιβαδειάς και Θηβών.

 Με τιμή

Ο Πρόεδρος
Αγνιάδης Παναγιώτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου