Παρασκευή 30 Ιουνίου 2017

Στην ενημερωτική συνάντηση διαλόγου « Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΩΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ» συμμετείχε η κα Ασπασία Σίμου

 Γράφει η Ασπασία Σίμου*

Μία πολύ ενδιαφέρουσα και άκρως επιτυχημένη ενημερωτική συνάντηση διαλόγου με θέμα « Η παιδεία ως πολιτικό πρόβλημα» πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 26 Ιουνίου 2017 στο Πολιτιστικό κέντρο Αγ. Στεφάνου την οποία διοργάνωσε η Ο.Ν.ΝΕ.Δ. Διονύσου σε συνεργασία με τ η ΔΗΜ.Τ.Ο.ΝΔ. Κεντρικοί εισηγητές ήταν η κ. Νίκη Κεραμέως, Δικηγόρος, Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ΝΔ. Βουλευτής Επικρατείας, ο κ. Θεόδωρος Φορτσάκης, Καθηγητής της Νομικής Σχολής Αθηνών, τ. Πρύτανης ΕΚΠΑ, Βουλευτής Επικρατείας και ο κ. Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος Καθηγητής, τ. Πρύτανης Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, Μέλος ΔΣ Ινστιτούτου Δημοκρατίας Κ. Καραμανλής. Τη συζήτηση συντόνιζε η κ. Μ. Ματοπούλου, Φιλόλογος-Πολιτική Επιστήμων MSc, Μέλος της Επιτροπής Παιδείας του Δήμου Διονύσου.
Οι εισηγητές τόνισαν τη σημασία της παιδείας ως μοχλού για την ανάπτυξη της χώρας και παρουσίασαν το όραμά τους για την επίτευξη αυτού του στόχου. Οι προτάσεις τους, που μας βρίσκουν σύμφωνους, είναι η αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου και πανεπιστημίου με την παροχή υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικού προϊόντος βασισμένου σε τρεις αρχές: αυτονομία, αξιοκρατία και αριστεία. Τόνισαν την ανάγκη της ουσιαστικής ενίσχυσης της προσχολικής εκπαίδευσης λόγω της καθοριστικής της σημασίας για την περαιτέρω εξέλιξη του μαθητή, την άμεση επαναφορά των πρότυπων πειραματικών σχολείων ως κοιτίδων αριστείας και ως καινοτόμων παιδαγωγικών προσεγγίσεων, την αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων εντός του διαθεματικού πλαισίου μάθησης με κίνητρα για διερευνητική μάθηση καθώς και την αναβάθμιση και ενίσχυση του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού ώστε οι κλίσεις να συνδυάζονται με την αγορά εργασίας ενώ παράλληλα εξήραν τη σημασία της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης καθώς και την αναγκαιότητα της ενίσχυσής της.
Όσον αφορά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση πρότειναν την αυτονομία και την αυτοδιοίκηση των ιδρυμάτων, τη σύνδεση της εκπαίδευσης και της έρευνας με την παραγωγική διαδικασία, την ενίσχυση της εξωστρέφειας και της συνεργασίας των ελληνικών πανεπιστημίων με ιδρύματα του εξωτερικού καθώς και την ίδρυση ξενόγλωσσων τμημάτων για τη διδασκαλία των Νέων Ελληνικών, του ελληνικού πολιτισμού, της ιστορίας και της φιλοσοφίας ώστε παράλληλα με την ανάδειξη των στοιχείων αυτών θα μπορούσαν να προσελκύσουν πλήθος ξένων φοιτητών! Επίσης, έγινε ιδιαίτερη αναφορά στη δυνατότητα σύστασης ιδιωτικών πανεπιστημίων υπό αυστηρές προϋποθέσεις και κριτήρια η οποία θα απέφερε εξαιρετικά οφέλη για τη χώρα μας διότι θα εισήγαγε τον υγιή ανταγωνισμό με τα δημόσια πανεπιστήμια και θα καταστούσε τη χώρα μας περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης που θα προσέλκυε επενδύσεις, φοιτητές, χρήματα για την τοπική κοινωνία.
Στη συνέχεια οι παρευρισκόμενοι τομεάρχες παιδείας καθώς και τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας τοποθετηθήκαμε πάνω στα ζητήματα αυτά και ακολούθησε δημιουργικός διάλογος με τους εισηγητές .
Προσωπικά θα ήθελα να τονίσω ότι η παιδεία μέσω του εκπαιδευτικού συστήματος μας επιτρέπει να δημιουργούμε στο νου των νέων ανθρώπων τις έννοιες , τις αξίες, τις νοοτροπίες που υπαγορεύουν στη συνέχεια τη συμπεριφορά τους και μελλοντικά τις όποιες επιλογές τους στην οικονομική, κοινωνική και πολιτική ζωή. Στόχος, λοιπόν, είναι η απόκτηση γνώσεων και η συγκρότηση υπεύθυνων και ενεργών πολιτών που θα προάγουν την κοινωνία και την πολιτεία. Προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να κινηθούμε προκειμένου η χώρα μας να αποκτήσει τη θέση που της αρμόζει στο παγκόσμιο γίγνεσθαι.

*Η Ασπασία Σίμου είναι φιλόλογος MSc στις Επιστήμες της Αγωγής, Τομεάρχης Παιδείας ΝΟΔΕ Βοιωτίας και μέλος της Ομάδας Εργασίας της Β/βάθμιας Εκπαίδευσης της ΝΔ.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου