Σε όποια θέση, όσο ψηλά και αν μας τοποθετήσει η Εκκλησία, πρέπει πρώτα απ όλα να ξέρουμε ότι αρχηγός είναι ο Χριστός μας. Όποιος θέλει να είναι πρώτος, πρέπει να μάθει να είναι διάκονος των άλλων ανθρώπων».
Με τη φράση αυτή, λίγο μετά την εκλογή του, στις 7 Φεβρουαρίου του 2008, ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος έδινε το στίγμα του ως προκαθήμενος πια της Ελλαδικής Εκκλησίας. Ένας άνθρωπος που από τα γεννοφάσκια του το πρώτο πράγμα που διδάχθηκε από την ευλογημένη του οικογένεια ήταν η προσφορά προς τον συνάνθρωπο. Τίποτα δεν έχει σημασία στη ζωή μας αν πρώτα απ' όλα δεν δούμε τον άλλον, τον ελάχιστο αδελφό μας. Έτσι, στα 78 του έτη εξακολουθεί να έχει Τον Θείο Λόγο μέσα του και να τον φυλάει σαν κόρη οφθαλμού. Είδες τον συνάνθρωπό σου, είδες Κύριο Τον Θεό Σου
Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος Β', κατά κόσμον Ιωάννης Λιάπης, είναι πραγματικά ο άνθρωπος Του Θεού, ο άνθρωπος που με πολύ προσοχή κρατάει το Ευαγγέλιο φυλαγμένο στη καρδιά του, ένας άνθρωπος που δεν αφήνει τον εαυτό του να παρασυρθεί από τα γεγονότα, είτε αυτά είναι χαρμόσυνα, είτε λυπητερά. Παραμένει σταθερός και υπομονετικός για να κάνει πράξη τον λόγο του Απόστολου Παύλου όταν αναφερόταν στον Τιμόθεο, για το πως πρέπει να είναι ο Επίσκοπος. Ο Επίσκοπος πρέπει να είναι νηφάλιος, σώφρων, κόσμιος, φιλόξενος και διδακτικός! Ο κ. Ιερώνυμος είναι τόσο απόλυτα Χριστιανός, τόσο απόλυτα Ιερέας, ώστε καμιά περίσταση και κανένα περιβάλλον δεν του φαίνεται απρόσφορο για να δώσει μαρτυρία για τον Χριστό. Μπορεί να μην δίνει μαρτυρία Χριστού από τις πλατείες και τον άμβωνα αλλά προσφέρει την ψυχή του όλη στη προσευχή. Αν ο Θεός είναι το παν, τότε η προσευχή γίνεται σανίδα σωτηρίας του. Προσευχή στη μοναξιά, σε περίεργες ώρες και όλες τις ώρες. Αυτός είναι και ο ΜΟΝΑΔΙΚΌΣ τρόπος να αντιμετωπιστεί ο σημερινός πόλεμος που μας κάνουν! Φωτισμένος με την προσευχή και την αγάπη, ωθείται από χριστιανική κλήση να ευαγγελίζει, γίνεται τολμηρός και ισχυρός από την φωτιά του Αγίου Πνεύματος, δίχως να χάνει τη σωφροσύνη για χάρη του εντυπωσιασμού... Δυστυχώς ο αθεολόγητος λαός μας θέλει φασαρία και πανικό, θέλει το φαίνεσθε ξεχνώντας την ουσία.
Όσα χρόνια και να περάσουν ο Ιερώνυμος θα είναι ο παπάς που σε όλη του την θητεία "κοιμόταν όρθιος". Αυτή είναι η άποψη του ελληνικού λαού. Από Χριστοδούλου εποχή και μετά ο Αρχιεπίσκοπος θα πρέπει ΟΠΟΣΔΉΠΟΤΕ να κάνει "προφητείες" και λαοσυνάξεις για να είναι αποδεχτός από τον λαό. Δεν μας ενδιαφέρει αν προσεύχεται ή αν ταΐζει κόσμο, ή αν φροντίζει τους μετανάστες και τα παιδιά που προέρχονται από φτωχές οικογένειες.. Το μόνο που μας ενδιαφέρει είναι να κάνει φιγούρα. Τέλος στην ξεχωριστή προσωπικότητα. Από Χριστοδούλου εποχή όλοι οι προκαθήμενοι της Εκκλησίας της Ελλάδος ΠΡΈΠΕΙ να είναι σαν τον Μακαριστό Αρχιεπίσκοπο.. Και αν δεν είναι; Αλίμονό τους .
Παρόλο αυτά ο Μακαριώτατος παραμένει πράος και ταπεινός. "ο κόσμος κουράστηκε, πρέπει να σταθούμε δίπλα του"
Παρόλο αυτά ο Μακαριώτατος παραμένει πράος και ταπεινός. "ο κόσμος κουράστηκε, πρέπει να σταθούμε δίπλα του"
Η προσφορά του στην Του Χριστού Αγία Εκκλησία
Είναι όμως αληθείς οι κατηγορίες του λαού προς τον Αρχιεπίσκοπο; Όντως ο Μακαριώτατος "κοιμάται όρθιος;" Τι έχει κάνει μέχρι σήμερα; Αν ρωτήσει κάποιος οποιοδήποτε Χριστιανό Ορθόδοξο θα ακούσει τα ίδια λόγια. "Γιατί δεν μιλάει; Κοιμάται όρθιος; Τι έχει κάνει για την Ελλάδα και τον λαό; Υποφέρουμε κι αυτός δεν νοιάζεται καθόλου; Το 1981, έπειτα από την παραίτηση του Μητροπολίτη Νικόδημου, εξελέγη παμψηφεί Μητροπολίτης Θηβών και Λεβαδείας. Η εις επίσκοπον χειροτονία του πραγματοποιήθηκε στις 4 Οκτωβρίου 1981 στον Καθεδρικό Ναό Αθηνών, προεξάρχοντος του Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ. Ως Μητροπολίτης συμμετείχε στις Συνοδικές Επιτροπές Εκκλησιαστικής Εκπαιδεύσεως, Εκκλησιαστικής Περιουσίας, Σχέσεων Εκκλησίας-Πολιτείας, Υποτροφιών και εργάστηκε ως Αντιπρόεδρος του Ραδιοφωνικού Σταθμού της Εκκλησίας της Ελλάδος. Υπήρξε μέλος μεικτών επιτροπών Πολιτείας και Εκκλησίας για την μελέτη θεμάτων για την μοναστηριακή περιουσία (1986-1998) και την εκκλησιαστική εκπαίδευση (1986-1998) και Πρόεδρος της επιτροπής Διαλόγου Κοινωνίας-Εκκλησίας (2005-2007).
Κατά τη διάρκεια της διακονίας του στη Μητρόπολη Λιβαδειάς αναπαλαιώθηκαν και επανδρώθηκαν έξι ανδρώες Ιερές Μονές και δεκαεπτά γυναικείες. Ανάμεσα στις Μονές αυτές συγκαταλέγονται οι ιστορικές Μονές του Οσίου Λουκά, Σαγματά, Οσίου Σεραφείμ, Μακαριωτίσσης, Ευαγγελιστρίας και Ιερουσαλήμ.
Στο κοινωνικό του έργο ξεχωρίζουν η δημιουργία οικοτροφείων, ορφανοτροφείου με μορφή ανάδοχης οικογένειας (Θήβα), Στεγών Ηλικιωμένων (Θήβα, Λιβαδειά), Κέντρου Επανένταξης Ψυχικώς Πασχόντων (Λιβαδειά), Εκπαιδευτηρίου Δημιουργικής Απασχόλησης Παίδων με Ειδικές Ανάγκες σε συνεργασία με άλλους φορείς του Νομού (Λιβαδειά), του Κέντρου Πρόληψης για τα ναρκωτικά (Λιβαδειά), Συσσιτίων Απόρων συμπεριλαμβανομένων και οικονομικών μεταναστών (Θήβα), Συμβουλευτικών Σταθμών (Θήβα), Κέντρου Ιστορικών και Αρχαιολογικών Ερευνών (Ζάλτσα - Ιερά Μονή Λυκούρεση).
Στην Μητρόπολή Λιβαδειάς φρόντισε για τη δημιουργία και λειτουργία ενοριακών πνευματικών κέντρων και κέντρων νεότητας στις περισσότερες ενορίες, καθώς και προτύπων κατασκηνωτικών εγκαταστάσεων στον Παρνασσό. Με πρωτοβουλία του ιδρύθηκε και λειτουργεί το Κέντρο Ερευνών της Ιστορίας και του Πολιτισμού της Βοιωτίας, το οποίο συνεργάζεται με τα Πανεπιστήμια Durham και Cambridge. Πρωτοστάτησε για την δημιουργία του Κέντρου Ευαισθητοποιήσεως Πληθυσμού σε θέματα περιβάλλοντος και οικονομικών μεταναστών, το οποίο λειτουργεί στα Οινόφυτα.
Για την συμβολή του στο φιλανθρωπικό έργο της Μητροπόλεως Λιβαδειάς, που σχετίζεται με την υγεία, τιμήθηκε από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Κραϊόβας στη Ρουμανία με την απονομή του τίτλου του επιτίμου Διδάκτορα. Επίσης είναι Πρόεδρος της Ελληνικής Καρδιολογικής Εταιρείας (ΕΛΙΚΑΡ).
Ως Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος δημιουργεί Πολιτιστικό Κέντρο της Αρχιεπισκοπής Αθηνών στην περιοχή του Ρουφ. Δημιουργεί την Φιλανθρωπική εταιρεία «Αποστολή», τον Μάιο του 2011 κατοχυρώθηκε για πρώτη φορά θεσμικά ο διάλογος της Εκκλησίας με την Πολιτεία. Επίσημη αναγνώριση από το κράτος όλων των αδειών που έχουν εκδοθεί από την υπηρεσία ναοδομίας της Εκκλησίας της Ελλάδος από το 1988 μέχρι σήμερα. Δημιουργεί Κέντρο Γεροντολογίας στο Δήλεσι Βοιωτίας. Πετυχαίνει την ένταξη των κληρικών στο ενιαίο μισθολόγιο δημοσίων υπαλλήλων. Τον Ιούλιο του 2010 ο Αρχιεπίσκοπος εγκαινίασε το Καρέλλειο Ίδρυμα στο Χαλάνδρι. Υπό κατασκευή βρίσκεται από την Αρχιεπισκοπή Αθηνών το Κέντρο Ημέρας και Εκπαίδευσης αυτιστικών παιδιών στην περιοχή της Κυψέλης. Κατασκευή του Συνοδικού Πολιτιστικού Κέντρου στο Συνοδικό Μέγαρο. Μετά από ενέργειες του Αρχιεπισκόπου εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση της επισκευής και ολοκλήρωσης των απαραίτητων εργασιών (συντήρηση αγιογραφιών, εικόνων κ.ά.) του Καθεδρικού Ναού των Αθηνών.
Το έργο για το κτήριο – σύμβολο της Εκκλησίας αναμένεται πια, αφού έχουν εξασφαλιστεί τα απαραίτητα κονδύλια, να ολοκληρωθεί το 2016. Μάλιστα, κάποιοι αναφέρουν πως φέτος θα κάνουμε στη Μητρόπολη Αθηνών Ανάσταση... Η Αρχιεπισκοπή δημιουργεί ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμόρφωσης. Σύσταση και λειτουργία του προγράμματος «Η Εκκλησία στους δρόμους». Βιβλιοθήκη Αρχιεπισκοπής Αθηνών όπου εγκαινιάστηκε από τον Αρχιεπίσκοπο τον Σεπτέμβριο του 2011. Τον Ιούνιο του 2012 ο Αρχιεπίσκοπος εγκαινίασε τις νέες, ιδιόκτητες πια, κατασκηνώσεις της Αρχιεπισκοπής. Δημιουργεί σχολή Βυζαντινής Μουσικής της Αρχιεπισκοπής Αθηνών. Ανοίγει παιδικός σταθμό στο Δήλεσι Βοιωτίας. Κάνει δωρεά 160 στρεμμάτων στον Βαρνάβα Αττικής. Σε αυτό το πλαίσιο παραχωρήθηκαν από ιδιώτες στην Αρχιεπισκοπή 160 στρέμματα γης στον Βαρνάβα Αττικής.
Ο Αρχιεπίσκοπος έχει ανακοινώσει τη δημιουργία σειράς φιλανθρωπικών ιδρυμάτων, που περιλαμβάνουν κέντρα αποκατάστασης ατόμων με ειδικές ανάγκες, αποθεραπείας από ναρκωτικές ουσίες και αντιμετώπισης βαρέων νοσημάτων. Με πρωτοβουλία του Αρχιεπισκόπου η Αρχιεπισκοπή Αθηνών απέκτησε τον δικό της ξεχωριστό χώρο στο διαδίκτυο όπου οι πολίτες μπορούν να εξυπηρετούνται και ηλεκτρονικά (έκδοση αδειών γάμου, διαζευκτηρίων κ.λπ.), οι ιερείς να ενημερώνονται (εγκύκλια σημειώματα, ηλεκτρονική επικοινωνία της διοίκησης με την ενορία κ.λπ.).
Στον ιστότοπο υπάρχει αναλυτικός χάρτης των ενοριών της Αρχιεπισκοπής με πλήρη στοιχεία (ονόματα ιερέων, διεύθυνση, τηλέφωνα, απεικόνιση στο χάρτη κ.λπ.) και των υπηρεσιών της Αρχιεπισκοπής.
Όχι και άσχημα για κάποιον που έχει "αράξει" στον Αρχιεπισκοπικό θρόνο και "δεν ενδιαφέρετε" για ότι γίνεται στη Χώρα μας
Φωνή βοώντος εν τη ερήμω...
«…Ιδού εγώ ανάμεσά σας, στην εποχή των μεγαλόστομων διακηρύξεων, του πληθωρισμού της κενολογίας και της ξύλινης γλώσσας, απρόθυμος να διατυπώσω υψιπετείς διακηρύξεις.
Δεν έχω να καταθέσω προγραμματικές δηλώσεις. Άλλωστε αυτές είναι ήδη διατυπωμένες άπαξ και με περισσή σαφήνεια επί του Σταυρού».
Μία φράση από τον ενθρονιστήριο λόγο του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου που συμπυκνώνει ολόκληρη τη φιλοσοφία του. Όχι γιατί έτσι επέλεξε εκείνος, αλλά έτσι ΠΡΟΣΤΆΖΕΙ το Ευαγγέλιο!!! Άλλωστε το είχε πει και θα πρέπει να το επαναλαμβάνουμε συνεχώς.. Χορτάσαμε από λόγια, ήρθε η ώρα να αποκτήσουμε Λόγο..
Λόγος είναι ο Χριστός, ο Λόγος Του Θεού. Πολλοί εκκλησιαστικοί και μη βγαίνουν και θεολογούν σε διάφορα site και στο διαδίκτυο, αλλά όταν κλείνουν οι πόρτες του δωματίου τους επιστρέφουν στη τραγικότητα της ζωής τους, στην πραγματικότητα και την υποταγή των σωματικών παθών τους. Μετά, έχουν τον θράσος να δακτυλοδείχνουν τον Ιερώνυμο ως μοναδικό υπαίτιο της κατάστασης που επικρατεί στη Χώρα μας για να καλύψουν τη δική τους τραγικότητα. Πως το λέει το Ευαγγέλιο; Οι άδειοι τενεκέδες κάνουν ποιο πολύ θόρυβο... Στο πρόσωπο του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου ο νηφάλιος και νοήμων πιστός βλέπει ένα εκκλησιαστικό πρότυπο βγαλμένο από άλλες εποχές. Τότε που οι Επίσκοποι (Μέγας Βασίλειος, Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, Άγιος Νεκτάριος) ήταν στη κυριολεξία ξυπόλυτοι, με μηδαμινή περιουσία, χωρίς βίλες και όμορφα σπίτια... Δύο - τρεις το πολύ Αρχιερατικές στολές και αυτές προς Δόξα Θεού, ενώ το εγκόλπιο πλαστικό, (σχεδόν καθόλου γυαλισμένο (όπως άλλωστε θα έπρεπε) ίσα που διακρίνεται. Σε αντίθεση με τον Μακαριστό Χριστόδουλο, επέλεξε να μείνει στο διαμέρισμα που είναι πάνω από το γραφείο του στην Αρχιεπισκοπή, αφήνοντας στην ουσία κλειστή την αρχιεπισκοπική έπαυλη στο Ψυχικό που είχε αναπαλαιωθεί, στέλνοντας ένα μήνυμα σεμνότητας προς όλους. Αυτέ και μόνο οι επιλογές στη ζωή του Αρχιεπισκόπου ΦΩΝΆΖΟΥΝ και διδάσκουν περισσότερο από κάθε θεολογική ομιλία αλλά όπως είπαμε "Φωνή βοώντος εν τη ερήμω..." Βέβαια, όταν διαπιστώσει πως το κύρος της Εκκλησίας της Ελλάδος υπονομεύεται, εκεί δεν θα υπολογίσει τίποτα και κανέναν. Όχι, δεν θα κάνει φιγούρα με μακροσκελέστατες επιστολές που θα αναρτηθούν στο διαδίκτυο, οι Αδελφοί και Συλλειτουργοί του όμως που δολίως κινούνται προς την Εκκλησία μας θα αντικρίσουν έναν άλλον Ιερώνυμο, όπως και έγινε προσφάτως.. Με την Εκκλησία μας δεν παίζουμε διότι ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΝΉΚΕΙ! Ανήκει στον λαό!
Λόγος είναι ο Χριστός, ο Λόγος Του Θεού. Πολλοί εκκλησιαστικοί και μη βγαίνουν και θεολογούν σε διάφορα site και στο διαδίκτυο, αλλά όταν κλείνουν οι πόρτες του δωματίου τους επιστρέφουν στη τραγικότητα της ζωής τους, στην πραγματικότητα και την υποταγή των σωματικών παθών τους. Μετά, έχουν τον θράσος να δακτυλοδείχνουν τον Ιερώνυμο ως μοναδικό υπαίτιο της κατάστασης που επικρατεί στη Χώρα μας για να καλύψουν τη δική τους τραγικότητα. Πως το λέει το Ευαγγέλιο; Οι άδειοι τενεκέδες κάνουν ποιο πολύ θόρυβο... Στο πρόσωπο του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου ο νηφάλιος και νοήμων πιστός βλέπει ένα εκκλησιαστικό πρότυπο βγαλμένο από άλλες εποχές. Τότε που οι Επίσκοποι (Μέγας Βασίλειος, Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, Άγιος Νεκτάριος) ήταν στη κυριολεξία ξυπόλυτοι, με μηδαμινή περιουσία, χωρίς βίλες και όμορφα σπίτια... Δύο - τρεις το πολύ Αρχιερατικές στολές και αυτές προς Δόξα Θεού, ενώ το εγκόλπιο πλαστικό, (σχεδόν καθόλου γυαλισμένο (όπως άλλωστε θα έπρεπε) ίσα που διακρίνεται. Σε αντίθεση με τον Μακαριστό Χριστόδουλο, επέλεξε να μείνει στο διαμέρισμα που είναι πάνω από το γραφείο του στην Αρχιεπισκοπή, αφήνοντας στην ουσία κλειστή την αρχιεπισκοπική έπαυλη στο Ψυχικό που είχε αναπαλαιωθεί, στέλνοντας ένα μήνυμα σεμνότητας προς όλους. Αυτέ και μόνο οι επιλογές στη ζωή του Αρχιεπισκόπου ΦΩΝΆΖΟΥΝ και διδάσκουν περισσότερο από κάθε θεολογική ομιλία αλλά όπως είπαμε "Φωνή βοώντος εν τη ερήμω..." Βέβαια, όταν διαπιστώσει πως το κύρος της Εκκλησίας της Ελλάδος υπονομεύεται, εκεί δεν θα υπολογίσει τίποτα και κανέναν. Όχι, δεν θα κάνει φιγούρα με μακροσκελέστατες επιστολές που θα αναρτηθούν στο διαδίκτυο, οι Αδελφοί και Συλλειτουργοί του όμως που δολίως κινούνται προς την Εκκλησία μας θα αντικρίσουν έναν άλλον Ιερώνυμο, όπως και έγινε προσφάτως.. Με την Εκκλησία μας δεν παίζουμε διότι ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΝΉΚΕΙ! Ανήκει στον λαό!
Ο Όσιος Ιερώνυμος ως πρότυπο του Αρχιεπισκόπου
Εν κόσμο γαρ οσιος πεπολιτευται, και μυστης της σοφίας ωφθη ενθεος》, γράφει ο υμνωδος για τον Άγιο Ιερώνυμο, και αυτού τα βήματα ακολουθεί και ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος της Χώρας μας. Ως ομώνυμος Πρωθιεραρχης του έχοντας βιώσει ο ίδιος πρώτα το μήνυμα που μεταφέρει ο υμνωδός είναι σε θέση να μας μιλήσει πειστικά για τον Θεό. Κατά μία έννοια, απλώς μοιράζετε τις αλήθειες που έχει μελετήσει και αφουγκραζεστε μέσα στη δική του καρδιά. Είναι ένας άνθρωπος του οποίου η καρδιά είχε σπάσει για να μοιρασθεί στους άλλους ανθρώπους και ιδικά στους αδύναμους και αμαρτωλούς. Παρατηρώντας την ζωή του και την μέχρι τώρα διακονία του είναι το Ευαγγέλιο που κάποιος δεν διάβασε ποτέ! Όλος ο Λόγος Του Θεού είναι πάνω του αποτυπωμένος!!! Για εμάς του παθόντες νέους είναι ένα πραγματικό πρότυπο. Μόνο αν του μοιάσουμε ίσως η κρίση αυτή λάβει ένα τέλος. Διότι ναι μεν ο εχθρός είναι ισχυρός, αλλά δεν κάνουμε και τίποτα να τον πολεμήσουμε...
Πολλές Δόξες και αμέτρητες ευχαριστίες Στον Θεό που ποτέ δεν έπαψε να μας στέλνει ανθρώπους Του. Έτη πολλά κι ευλογημενα να έχετε Μακαριωτατε, ο Θεός να σας δίνει δύναμη, υπομονή και επιμονή και όπως τον δοξάζεται επί Γης, να σας δοξάσει κι εκείνος στην Αιώνια Βασιλεία Του, αμήν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου