Γιώργος Ρωμανός, Γιούντιν, μια γυναίκα απ’ τη
Θεσσαλονίκη, Άγκυρα, 2012
Το εβραϊκό ολοκαύτωμα, η συμμετοχή σ' αυτό Εβραίων, Χριστιανών, προδοτών και επώνυμων δωσίλογων. Οι απαρχές της σύγχρονης κοινωνικής - οικονομικής Κρίσης, στην Κατοχή και τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια.
Το εβραϊκό ολοκαύτωμα, η συμμετοχή σ' αυτό Εβραίων, Χριστιανών, προδοτών και επώνυμων δωσίλογων. Οι απαρχές της σύγχρονης κοινωνικής - οικονομικής Κρίσης, στην Κατοχή και τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια.
Η Αντζέλ, μια γυναίκα από τη
Θεσσαλονίκη, είναι Εβραία και αφηγείται την ιστορία της οικογένειάς της, που
αρχίζει πριν από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και φτάνει στη δεκαετία του 1990. Η
οικογένειά της έχει φιλικές σχέσεις με μία άλλη οικογένεια, χριστιανών.
Στην Κατοχή, μέσα από τις δύο οικογένειες θα ξεπηδήσουν δυο μεγάλοι έρωτες, ένας ιδεαλιστικός και ένας κολασμένος. Η αδελφή της Αντζέλ, η Λέα, θα βιώσει την κορύφωση του μεγάλου της έρωτα, μέσα στο στρατόπεδο συγκεντρώσεως. Η Λόρυ, κόρη της Λέα, προσπαθεί να ξεπεράσει τον δικό της νοσηρό και αδιέξοδο έρωτα ζητώντας βοήθεια από την ψυχαναλύτριά της.
Στην Κατοχή, μέσα από τις δύο οικογένειες θα ξεπηδήσουν δυο μεγάλοι έρωτες, ένας ιδεαλιστικός και ένας κολασμένος. Η αδελφή της Αντζέλ, η Λέα, θα βιώσει την κορύφωση του μεγάλου της έρωτα, μέσα στο στρατόπεδο συγκεντρώσεως. Η Λόρυ, κόρη της Λέα, προσπαθεί να ξεπεράσει τον δικό της νοσηρό και αδιέξοδο έρωτα ζητώντας βοήθεια από την ψυχαναλύτριά της.
Η μικροϊστορία των ασήμαντων
ανθρώπων σε μετωπική σύγκρουση με την επίσημη Ιστορία. Ντοκουμέντα και
μυθοπλασία αποκαλύπτουν τα καλά κρυμμένα μυστικά της Θεσσαλονίκης και των
θυμάτων της εποχής εκείνης. Οι Εβραίοι και οι χριστιανοί. Οι Γερμανοί και ο
ρόλος των Βουλγάρων. Ποιος πρόδωσε, ποιον; Ποιος ο ρόλος των δωσίλογων, και της
εβραϊκής κοινότητας; Τι συνέβη μετά, στον Εμφύλιο; Πώς φτάσαν όλα αυτά να
επηρεάζουν τη χώρα μας σήμερα;
Κομμάτια ζωής, αφημένα, μεταξύ
ναζιστικών στρατοπέδων συγκεντρώσεως και σοβιετικών Γκούλαγκ.
Στο
εντευκτήριο του περιοδικού Εμβόλιμον
στα Άσπρα Σπίτια
Παραλίας Διστόμου
Δευτέρα
9 Δεκεμβρίου στις 8 μ.μ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου