Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2013

Τα κριτήρια επιλογής ψήφου των πολιτών άλλαξαν!

Του Θανάση Παπαμιχαήλ* 

Για την επιτυχία της υποψηφιότητας σας είναι αναγκαία προϋπόθεση να καθιερώσετε ένα «σήμα κατατεθέν» που θα συνδεθεί με το πρόσωπο σας. Με απλά λόγια οι ψηφοφόροι πρέπει να ταυτίσουν το πρόσωπο σας, την παρουσία σας, την  υποψηφιότητα σας με συγκεκριμένες πολιτικές και θέσεις. Για παράδειγμα αν τάσσεστε υπέρ της απλής αναλογικής, της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης ή συγκεκριμένων θέσεων για την πάταξη της διαφθοράς στην αυτοδιοίκηση, οι ψηφοφόροι πρέπει να σας ταυτίσουν με τη θέση αυτή.

Παράδειγμα, υποψήφιος δήμαρχος ανέφερε σε κάποια ομιλία του ότι γι αυτόν υπάρχουν τρεις προτεραιότητες «καθαριότητα, καθαριότητα, καθαριότητα».

Αυτή η φράση συνδέθηκε στο υποσυνείδητο όλων με το πρόσωπο που το είπε. Και τον επέλεξαν με την ψήφο τους. Αυτές οι πολιτικές και θέσεις είναι που θα σας βοηθήσουν να διακριθείτε και να αναχθείτε σε μοναδική πολιτική προσωπικότητα. Φέρνουν ψήφους στο πρόσωπο σας.

Πέρασαν οι εποχές όπου ο πολιτικός αποκομμένος από τα κοινά στέκονταν σε ένα βάθρο και δεχόταν τη λατρεία του εκλογικού σώματος. Τώρα οι ψηφοφόροι θέλουν να ξέρουν τι αντιπροσωπεύετε και να συνδέσουν ορισμένες πολιτικές και θέσεις με το άτομο σας.

Τα κριτήρια επιλογής ψήφου των πολιτών άλλαξαν. Πρωτεύοντα ρόλο παίζουν πλέον η προσωπικότητα – εικόνα του υποψήφιου και η στρατηγική που ακολουθεί. Στη μάχη των σημερινών εκλογικών αναμετρήσεων «κρίνεται ο παλαιότερος και ζυγίζεται το ρίσκο του νέου υποψήφιου».

Οι πολίτες επιλέγουν τους καλύτερους και σε μεγάλο ποσοστό η ανανέωση προσώπων κυριαρχεί.

Για την επιτυχία της υποψηφιότητας σας είναι αναγκαία η προϋπόθεση να καθιερώσετε, το δικό σας «σήμα κατατεθέν». Μερικοί πολιτικοί, στις πρόσφατες προεκλογικές εκστρατείες, τον έχουν κάνει με επιτυχία, φυσικά με τη βοήθεια των Μέσων Επικοινωνίας που κι αυτά έχουν το δικό τους «σήμα κατατεθέν».

Μνημονιακοί, αντιμνημονιακοί υποψήφιοι, συστημικά και αντισυστημικά Μέσα. Προοδευτικοί υποψήφιοι με «σήμα κατατεθέν» την προστασία του περιβάλλοντος, και άλλες πολιτικές σ’ αυτή την κατεύθυνση.

Στην ίδια λογική το κοινό μπορεί να σας συνδέσει με θέματα φορολογίας, υγείας, προβλημάτων καθημερινότητας, ανθρώπινων δικαιωμάτων και πολλά άλλα.

Τα ερωτήματα είναι, εσείς ποιος είστε, τι επιθυμείτε και τι πιστεύετε ότι ως άτομο αντιπροσωπεύετε. Ρωτήστε τον εαυτό σας, και χαράξτε πάνω στην απάντηση που θα δώσετε, τη στρατηγική σας.

Προτιμήστε να στήσετε την εκλογική σας στρατηγική πάνω στην αυθεντικότητα σας και όχι σε ψεύτικα πολυτελή περιτυλίγματα.
Καθαρές κουβέντες γιατί η πολιτική αποκαλύπτει τον πολιτικό!

*O Θανάσης Παπαμιχαήλ είναι Επικοινωνιολόγος και Διευθυντής της Think Politics. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου