Η επίσημη πρεμιέρα της κάρτας αποδείξεων περιορίζεται μόνο στην προμήθεια και ενεργοποίηση της φοροκάρτας και όχι στην πλήρη χρήση και εφαρμογή της. Η ΕΣΕΕ δεν έχει καμιά πρόθεση να αποδομήσει καμιά προσπάθεια βελτίωσης των συναλλαγών, ώστε να εξυπηρετείται καλύτερα ο καταναλωτής.
Σ’ αυτήν τη φάση ο καταναλωτής οφείλει να γνωρίζει, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του Υπουργείου, ότι για την πλήρη εφαρμογή της κάρτας αποδείξεων, υπάρχουν τα παρακάτω τρία στάδια: α) η προμήθεια της κάρτας, β) η ενεργοποίησή της και γ) η χρήση της, η οποία όμως δεν είναι άμεσα υλοποιήσιμη.
Η φοροκάρτα είναι ένας τρόπος ηλεκτρονικής καταγραφής των αποδείξεων, ώστε να απαλλάξει τον καταναλωτή από το χαρτοβασίλειο της ετήσιας συλλογής αποδείξεων, ο οποίος χρησιμοποιείται ταυτόχρονα ως ηλεκτρονικό μάτι παρακολούθησης της υπηρεσίας πληροφοριακών συστημάτων. Εκτιμάται ότι από την αρχή του επόμενου χρόνου η φοροκάρτα θα δίνει την δυνατότητα στους ελεγκτικούς μηχανισμούς να μπορούν να διασταυρώνουν ηλεκτρονικά το ΦΠΑ των επιχειρήσεων και να παρακολουθούν την εικόνα του τζίρου τους.
Το μέγιστο κόστος απόκτησής της θα είναι μόλις 11 λεπτά όσο το κόστος ενεργοποίησής της μέσω sms στον κωδικό 54053 και η έκδοσή της είναι δυνατή από 27 τράπεζες και 2 ιδιωτικές επιχειρήσεις.
Μετά από ενστάσεις στις αρχικές σκέψεις του υπουργείου για αναγραφή στην επιφάνεια της κάρτας του ονοματεπώνυμου και ΑΦΜ, τελικά αποφασίστηκε να αναγράφεται ένας κωδικός 10 ψηφίων, ο οποίος όμως θα ενεργοποιείται με το ΑΦΜ του χρήστη. Για κάθε ΑΦΜ θα εκδίδονται μέχρι τρεις κάρτες εντός ενός ημερολογιακού μήνα σε περίπτωση καταστροφής ή απώλειας αλλά και για χρήση από τα προστατευόμενα μέλη.
Το στοίχημα του Υπουργείου είναι να βάλει τη φοροκάρτα στο πορτοφόλι κάθε καταναλωτή, αφού αρχικά μπορεί να είναι προαιρετική αλλά μελλοντικά η σκέψη είναι να μετατραπεί η χρήση της σε υποχρεωτική.
Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων δεν έχει ακόμα ολοκληρώσει τις τελευταίες λεπτομέρειες ούτε έχει οριστικοποιήσει τις απαιτούμενες αναλυτικές πληροφορίες για το πώς θα αντιμετωπίσει το γεγονός ότι ο καταναλωτής εκτός από την ηλεκτρονική χρεοπίστωση μέσω φοροκάρτας θα παίρνει και τη χάρτινη απόδειξη λιανικής για την οποία δεν έχει την υποχρέωση διακράτησης και η οποία μπορεί να ξαναχρησιμοποιηθεί από οποιοδήποτε άλλο φυσικό πρόσωπο.
Επισημαίνεται ότι για την χρήση της φοροκάρτας από τον καταναλωτή, η επιχείρηση πρέπει να διαθέτει τερματικό point of sales (pos) από όπου θα περνά η κάρτα, ώστε να καταγράφονται τα στοιχεία της απόδειξης και κυρίως το ποσό. Όμως, σύμφωνα με τις πληροφορίες των τραπεζών πρέπει πρώτα να αναβαθμιστεί το πρόγραμμά τους και κατόπιν να ενημερωθούν οι επιχειρήσεις πότε και πώς θα μπορούν να το χρησιμοποιήσουν. Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι σήμερα αυτό δεν είναι εφικτό, ενώ δεν πρέπει να αποκλειστούν οι επιχειρήσεις που διαθέτουν χειροκίνητο μηχάνημα ή δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό ηλεκτρονικών συναλλαγών.
Οι περισσότερες τράπεζες εξακολουθούν ακόμα και τώρα να επεξεργάζονται κίνητρα ανάλογα των πιστωτικών καρτών όπως συλλογή πόντων για εκπτώσεις και δώρα προκειμένου να δελεάσουν τον καταναλωτή να επιλέξει το δικό τους δίκτυο για την έκδοση της φοροκάρτας, αφού η τράπεζα είναι εκείνη που έχει την υποχρέωση να ενημερώνει ηλεκτρονικά το Υπουργείο.
Η ΕΣΕΕ με επιστολή της ζητά από το Υπουργείο Οικονομικών και τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων να ενημερώσουν άμεσα τους αρμόδιους φορείς της αγοράς για το ακριβές χρονοδιάγραμμα της πλήρους εφαρμογής της κάρτας απόδειξης και της επισήμανσης ότι θα διανύσουμε πρώτα μια δοκιμαστική περίοδο.
Οι Έλληνες έμποροι αναγνωρίζουμε ότι κάθε αρχή και δύσκολη αρκεί όμως η αρχή να είναι σωστή, καλά προετοιμασμένη και με την απαραίτητη ενημέρωση σε καταστηματάρχες και καταναλωτές.
Σ’ αυτήν τη φάση ο καταναλωτής οφείλει να γνωρίζει, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του Υπουργείου, ότι για την πλήρη εφαρμογή της κάρτας αποδείξεων, υπάρχουν τα παρακάτω τρία στάδια: α) η προμήθεια της κάρτας, β) η ενεργοποίησή της και γ) η χρήση της, η οποία όμως δεν είναι άμεσα υλοποιήσιμη.
Η φοροκάρτα είναι ένας τρόπος ηλεκτρονικής καταγραφής των αποδείξεων, ώστε να απαλλάξει τον καταναλωτή από το χαρτοβασίλειο της ετήσιας συλλογής αποδείξεων, ο οποίος χρησιμοποιείται ταυτόχρονα ως ηλεκτρονικό μάτι παρακολούθησης της υπηρεσίας πληροφοριακών συστημάτων. Εκτιμάται ότι από την αρχή του επόμενου χρόνου η φοροκάρτα θα δίνει την δυνατότητα στους ελεγκτικούς μηχανισμούς να μπορούν να διασταυρώνουν ηλεκτρονικά το ΦΠΑ των επιχειρήσεων και να παρακολουθούν την εικόνα του τζίρου τους.
Το μέγιστο κόστος απόκτησής της θα είναι μόλις 11 λεπτά όσο το κόστος ενεργοποίησής της μέσω sms στον κωδικό 54053 και η έκδοσή της είναι δυνατή από 27 τράπεζες και 2 ιδιωτικές επιχειρήσεις.
Μετά από ενστάσεις στις αρχικές σκέψεις του υπουργείου για αναγραφή στην επιφάνεια της κάρτας του ονοματεπώνυμου και ΑΦΜ, τελικά αποφασίστηκε να αναγράφεται ένας κωδικός 10 ψηφίων, ο οποίος όμως θα ενεργοποιείται με το ΑΦΜ του χρήστη. Για κάθε ΑΦΜ θα εκδίδονται μέχρι τρεις κάρτες εντός ενός ημερολογιακού μήνα σε περίπτωση καταστροφής ή απώλειας αλλά και για χρήση από τα προστατευόμενα μέλη.
Το στοίχημα του Υπουργείου είναι να βάλει τη φοροκάρτα στο πορτοφόλι κάθε καταναλωτή, αφού αρχικά μπορεί να είναι προαιρετική αλλά μελλοντικά η σκέψη είναι να μετατραπεί η χρήση της σε υποχρεωτική.
Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων δεν έχει ακόμα ολοκληρώσει τις τελευταίες λεπτομέρειες ούτε έχει οριστικοποιήσει τις απαιτούμενες αναλυτικές πληροφορίες για το πώς θα αντιμετωπίσει το γεγονός ότι ο καταναλωτής εκτός από την ηλεκτρονική χρεοπίστωση μέσω φοροκάρτας θα παίρνει και τη χάρτινη απόδειξη λιανικής για την οποία δεν έχει την υποχρέωση διακράτησης και η οποία μπορεί να ξαναχρησιμοποιηθεί από οποιοδήποτε άλλο φυσικό πρόσωπο.
Επισημαίνεται ότι για την χρήση της φοροκάρτας από τον καταναλωτή, η επιχείρηση πρέπει να διαθέτει τερματικό point of sales (pos) από όπου θα περνά η κάρτα, ώστε να καταγράφονται τα στοιχεία της απόδειξης και κυρίως το ποσό. Όμως, σύμφωνα με τις πληροφορίες των τραπεζών πρέπει πρώτα να αναβαθμιστεί το πρόγραμμά τους και κατόπιν να ενημερωθούν οι επιχειρήσεις πότε και πώς θα μπορούν να το χρησιμοποιήσουν. Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι σήμερα αυτό δεν είναι εφικτό, ενώ δεν πρέπει να αποκλειστούν οι επιχειρήσεις που διαθέτουν χειροκίνητο μηχάνημα ή δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό ηλεκτρονικών συναλλαγών.
Οι περισσότερες τράπεζες εξακολουθούν ακόμα και τώρα να επεξεργάζονται κίνητρα ανάλογα των πιστωτικών καρτών όπως συλλογή πόντων για εκπτώσεις και δώρα προκειμένου να δελεάσουν τον καταναλωτή να επιλέξει το δικό τους δίκτυο για την έκδοση της φοροκάρτας, αφού η τράπεζα είναι εκείνη που έχει την υποχρέωση να ενημερώνει ηλεκτρονικά το Υπουργείο.
Η ΕΣΕΕ με επιστολή της ζητά από το Υπουργείο Οικονομικών και τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων να ενημερώσουν άμεσα τους αρμόδιους φορείς της αγοράς για το ακριβές χρονοδιάγραμμα της πλήρους εφαρμογής της κάρτας απόδειξης και της επισήμανσης ότι θα διανύσουμε πρώτα μια δοκιμαστική περίοδο.
Οι Έλληνες έμποροι αναγνωρίζουμε ότι κάθε αρχή και δύσκολη αρκεί όμως η αρχή να είναι σωστή, καλά προετοιμασμένη και με την απαραίτητη ενημέρωση σε καταστηματάρχες και καταναλωτές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου