Πέμπτη 24 Ιουνίου 2010

Brand name για την «Ελληνική Μεσογειακή Διατροφή» προωθεί το ΥΠΑΑΤ











Στιγμιότυπα από την χθεσινή ημερίδα στο Ζάππειο με θέμα «ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΗΣ. ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ»

Τη δημιουργία ενός εθνικού σήματος για την Ελληνική Μεσογειακή Διατροφή με πολλαπλά οφέλη, όπως η εγγύηση της ποιότητας των προϊόντων, η συμβολή στην αναγνωρισιμότητα τους και βεβαίωση του τόπου προέλευσης και της χώρας καταγωγής που αποτελεί την αιχμή του δόρατος της πολιτικής του, προωθεί το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Αυτό μεταξύ άλλων τόνισε η υπουργός, Κατερίνα Μπατζελή, μιλώντας σε χθεσινή εκδήλωση στο Ζάππειο για τα προϊόντα Μεσογειακής Διατροφής.
«Τα προϊόντα της Ελληνικής Γης, τα προϊόντα της Μεσογειακής Διατροφής είναι παράδοση. Είναι πολιτισμός. Είναι κομμάτι της ταυτότητας της χώρας μας», είπε η κα Μπατζελή και έθεσε ως στόχο τη βελτίωση του εμπορικού και αγροτικού ισοζυγίου μας μέσα από την προώθηση ενός μοντέλου ποιοτικών και ασφαλών τροφίμων.
«Η παραγωγή ποιοτικών προϊόντων με υψηλή προστιθέμενη αξία αποτελεί τον πυρήνα της στρατηγικής μας για την ενίσχυση της αγροτικής μας οικονομίας». Η εξωστρέφεια είναι απαραίτητη για την επιτυχία μας. Εξωστρέφεια σημαίνει συμμαχίες, σημαίνει ουσιαστικές συνεργασίες και διέξοδο στην εσωτερική και διεθνή αγορά», ανέφερε και συνέχισε: «Οι Γεωγραφικές Ενδείξεις αποτελούν μια πολύτιμη τοπική, εθνική ταυτότητα, ένα διαβατήριο ποιότητας στην παγκόσμια αγορά, που θα υπερασπιστούμε με κάθε δυνατό τρόπο. Διαμορφώνοντας τις διατροφικές συνήθειες των νέων μας από τη μικρή ακόμη ηλικία, φέρνοντας τους κοντά στη φύση και στην αγροτική παραγωγή, προασπίζουμε την υγεία τους και δημιουργούμε τους νέους Πρεσβευτές της Διατροφικής μας Διπλωματίας. Η Ελληνική Μεσογειακή Διατροφή είναι φιλοσοφία και στάση ζωής. Είναι μια κληρονομιά ιστορικής αξίας, που οφείλουμε να υπερασπιστούμε. Να αναδείξουμε και να προωθήσουμε σε κάθε άκρη της γης».
Ο ταμίας του ΣΕΒΤ, Γ. Πίττας, τόνισε ότι η βιομηχανία τροφίμων είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την πρωτογενή παραγωγή. Για το λόγο αυτό το υπουργείο σας, είπε, πρέπει να συνδυάσει με στοχευμένες δράσεις την πρωτογενή παραγωγή με το δευτερογενή και τριτογενή τομέα, δηλαδή με όλη την αλυσίδα διατροφής, γιατί εκεί βρίσκεται το συγκριτικό πλεονέκτημα των ελληνικών προιόντων. Χρειάζεται λοιπόν συντονισμένη δράση μεταξύ όλων των κρίκων της διατροφικής αλυσίδας. Η σύνδεση αυτή θα γίνει εφαρμόζοντας σύγχρονες τεχνολογίες στην παραγωγή των ελληνικών πρώτων υλών και προσφέροντας παραδοσιακά ελληνικά προιόντα στα πλαίσια προώθησης παγκοσμίως της ελληνικής διατροφής.
Από την πλευρά του, ο Α. Καλαμπόκης, πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης και CRETACERT, μέλος ΔΣ του ΟΠΕ, εστίασε στην ανάγκη ανάπτυξης και υλοποίησης εθνικού σχεδιασμού με εργαλείο το περιφερειακό μάρκετινγκ. Το regional marketing, όπως είπε, λειτουργεί θετικά και πολλαπλασιαστικά στην προώθηση των προιόντων της περιφέρειας.
Στην αναγκαιότητα ενοποιημένης διαχείρισης στήριξης των ελληνικών εξαγωγών, με ανεξάρτητη διοίκηση, τακτικό προυπολογισμό και διακριτές αρμοδιότητες, αναφέρθηκε ο Δ. Λακασάς, πρόεδρος του ΣΕΒΕ.
Ευκαιρίες για τα ελληνικά προιόντα μέσω της σύνδεσής τους με την οικονομική διπλωματία βλέπει η πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων, Χριστίνα Σακελλαρίδη, που πρότεινε μια επιθετική εθνική στρατηγική εξωστρέφειας και τη θεσμοθέτηση διαρκούς προγράμματος προώθησης προβολής των ελληνικών προιόντων στο εξωτερικό.
Τέλος, ο κ. Ηλίας Σμυρνιούδης,, Δρ Γεωπόνος, Δ/ντής Έρευνας και Ανάπτυξης της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου, ανέφερε ότι η Μαστίχα Χίου πρέπει μετά από πολλές δεκαετίες να χτυπήσει δυνατά και τις πόρτες του δυτικού κόσμου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τώρα απουσιάζει. Θα πρέπει, όπως είπε, να βρει τρόπο να αναλατανέμει την πίτα των πωλήσεων σε χώρες πιο σταθερές πολιτικά άρα και οικονομικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου