Παρά την πρόθεση των αρμοδίων αρχών να οδηγήσουν στην απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου, κύκλοι του ΔΕΣΦΑ έδειξαν αδικαιολόγητη «αδράνεια».
Η πρόσφατη πρώτη κοινή προσπάθεια των Ομίλων Μυτιληναίος και η MOTOR OIL για εισαγωγή φορτίου υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) δεν κατέστη δυνατή, καθώς ο ΔΕΣΦΑ επικαλούμενος προσχηματικά αδυναμία ερμηνείας, σαφούς κατά τα άλλα, υπουργικής απόφασης, παρεμπόδισε την παραλαβή του φορτίου στις εγκαταστάσεις της Ρεβυθούσας.
Πρέπει να σημειωθεί ότι οι δυο όμιλοι ακολούθησαν εγκαίρως όλες τις νόμιμες διαδικασίες για να εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη παραλαβή του φορτίου στις εγκαταστάσεις του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα και γενικά να εξασφαλίσουν τη χρήση του εθνικού συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου. Συγκεκριμένα, ήδη από τον Οκτώβριο είχαν υποβληθεί οι απαραίτητες αιτήσεις προς τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και το ΔΕΣΦΑ για εγγραφή στο Μητρώο Χρηστών του εθνικού συστήματος φυσικού αερίου και για υπογραφή των σχετικών συμβάσεων. Σε συνέχεια των αιτήσεων αυτών η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας με έγγραφό της ενημέρωσε ότι είναι δυνατή η υπογραφή σύμβασης μεταφοράς με το ΔΕΣΦΑ και ότι ο τελευταίος υποχρεούται να παρέχει πρόσβαση στις εγκαταστάσεις της Ρεβυθούσας σε όλους τους ενδιαφερόμενους υπό τους ίδιους όρους. Επιπλέον, ο ΔΕΣΦΑ αποφάσισε την αποδέσμευση του αγωγού, την οποία ενέκρινε με απόφασή της και η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.
Παρά την πρόθεση όμως των αρμοδίων αρχών να επιλύσουν άμεσα και ουσιαστικά και σύμφωνα με την εθνική και κοινοτική νομοθεσία, ζητήματα που οδηγούν στην απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου, κύκλοι του ΔΕΣΦΑ που αντιδρούν στην προοπτική αυτή έδειξαν αδικαιολόγητη «αδράνεια» στην ολοκλήρωση μιας τυπικής διαδικασίας, όπως η σύναψη της απαιτούμενης σύμβασης μεταφοράς, η οποία σημειωτέον δε χρήζει προετοιμασίας ή διαπραγματεύσεων, καθώς το περιεχόμενο και οι όροι της (περιλαμβανομένου του τιμολογίου) είναι συγκεκριμένοι και καθορίζονται με υπουργικές αποφάσεις.
Ωστόσο το πρώτο σημαντικό βήμα επετεύχθη, αφού ελήφθησαν οι απαραίτητες αποφάσεις σε θεσμικό επίπεδο, ώστε να απομένουν πλέον μόνο τυπικές διαδικασίες για την πλήρη απελευθέρωση της αγοράς και την απρόσκοπτη εισαγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου. Η πρωτοποριακή ενέργεια εισαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου αποτέλεσε αφορμή να γίνουν ενέργειες που εκκρεμούσαν από το 2005. Με δεδομένη τη σοβαρότητα του εγχειρήματος, του οποίου η επιτυχής ολοκλήρωση θα επιφέρει μόνο οφέλη για την ελληνική οικονομία, για τα συμφέροντα των καταναλωτών που ευνοούνται από οικονομικότερες παραγωγικές διαδικασίες, αλλά και για τον ίδιο το ΔΕΣΦΑ του οποίου τα συμφέροντα εξυπηρετούνται από τη διεύρυνση της βάσης προμηθευτών και την αποδοτικότερη χρήση των δημόσιων εγκαταστάσεων, αναμένουμε πως μέσα στα επόμενα 24ωρα θα έχουν ολοκληρωθεί οι όποιες τυπικές διαδικασίες, για να ανοίξει άμεσα ο δρόμος για την απελευθέρωση της αγοράς και την ελεύθερη εισαγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου από ιδιώτες στη χώρα μας, πάντα σε συμμόρφωση με τα προβλεπόμενα από την κοινοτική νομοθεσία.
Οι Όμιλοι Μυτιληναίος και Motor Oil θα κινηθούν όπως πάντα με βάση τη νομιμότητα για την προστασία των εργαζομένων, των μετόχων και του ευρύτατου καταναλωτικού κοινού, το οποίο θα ήταν και θα είναι ο κύριος ωφελημένος από την απελευθέρωση των αγορών, την ενίσχυση του ανταγωνισμού και τη συνεπακόλουθη μείωση των τιμών ηλεκτρικού ρεύματος και βιομηχανικών αγαθών.
Η πρόσφατη πρώτη κοινή προσπάθεια των Ομίλων Μυτιληναίος και η MOTOR OIL για εισαγωγή φορτίου υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) δεν κατέστη δυνατή, καθώς ο ΔΕΣΦΑ επικαλούμενος προσχηματικά αδυναμία ερμηνείας, σαφούς κατά τα άλλα, υπουργικής απόφασης, παρεμπόδισε την παραλαβή του φορτίου στις εγκαταστάσεις της Ρεβυθούσας.
Πρέπει να σημειωθεί ότι οι δυο όμιλοι ακολούθησαν εγκαίρως όλες τις νόμιμες διαδικασίες για να εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη παραλαβή του φορτίου στις εγκαταστάσεις του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα και γενικά να εξασφαλίσουν τη χρήση του εθνικού συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου. Συγκεκριμένα, ήδη από τον Οκτώβριο είχαν υποβληθεί οι απαραίτητες αιτήσεις προς τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και το ΔΕΣΦΑ για εγγραφή στο Μητρώο Χρηστών του εθνικού συστήματος φυσικού αερίου και για υπογραφή των σχετικών συμβάσεων. Σε συνέχεια των αιτήσεων αυτών η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας με έγγραφό της ενημέρωσε ότι είναι δυνατή η υπογραφή σύμβασης μεταφοράς με το ΔΕΣΦΑ και ότι ο τελευταίος υποχρεούται να παρέχει πρόσβαση στις εγκαταστάσεις της Ρεβυθούσας σε όλους τους ενδιαφερόμενους υπό τους ίδιους όρους. Επιπλέον, ο ΔΕΣΦΑ αποφάσισε την αποδέσμευση του αγωγού, την οποία ενέκρινε με απόφασή της και η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.
Παρά την πρόθεση όμως των αρμοδίων αρχών να επιλύσουν άμεσα και ουσιαστικά και σύμφωνα με την εθνική και κοινοτική νομοθεσία, ζητήματα που οδηγούν στην απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου, κύκλοι του ΔΕΣΦΑ που αντιδρούν στην προοπτική αυτή έδειξαν αδικαιολόγητη «αδράνεια» στην ολοκλήρωση μιας τυπικής διαδικασίας, όπως η σύναψη της απαιτούμενης σύμβασης μεταφοράς, η οποία σημειωτέον δε χρήζει προετοιμασίας ή διαπραγματεύσεων, καθώς το περιεχόμενο και οι όροι της (περιλαμβανομένου του τιμολογίου) είναι συγκεκριμένοι και καθορίζονται με υπουργικές αποφάσεις.
Ωστόσο το πρώτο σημαντικό βήμα επετεύχθη, αφού ελήφθησαν οι απαραίτητες αποφάσεις σε θεσμικό επίπεδο, ώστε να απομένουν πλέον μόνο τυπικές διαδικασίες για την πλήρη απελευθέρωση της αγοράς και την απρόσκοπτη εισαγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου. Η πρωτοποριακή ενέργεια εισαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου αποτέλεσε αφορμή να γίνουν ενέργειες που εκκρεμούσαν από το 2005. Με δεδομένη τη σοβαρότητα του εγχειρήματος, του οποίου η επιτυχής ολοκλήρωση θα επιφέρει μόνο οφέλη για την ελληνική οικονομία, για τα συμφέροντα των καταναλωτών που ευνοούνται από οικονομικότερες παραγωγικές διαδικασίες, αλλά και για τον ίδιο το ΔΕΣΦΑ του οποίου τα συμφέροντα εξυπηρετούνται από τη διεύρυνση της βάσης προμηθευτών και την αποδοτικότερη χρήση των δημόσιων εγκαταστάσεων, αναμένουμε πως μέσα στα επόμενα 24ωρα θα έχουν ολοκληρωθεί οι όποιες τυπικές διαδικασίες, για να ανοίξει άμεσα ο δρόμος για την απελευθέρωση της αγοράς και την ελεύθερη εισαγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου από ιδιώτες στη χώρα μας, πάντα σε συμμόρφωση με τα προβλεπόμενα από την κοινοτική νομοθεσία.
Οι Όμιλοι Μυτιληναίος και Motor Oil θα κινηθούν όπως πάντα με βάση τη νομιμότητα για την προστασία των εργαζομένων, των μετόχων και του ευρύτατου καταναλωτικού κοινού, το οποίο θα ήταν και θα είναι ο κύριος ωφελημένος από την απελευθέρωση των αγορών, την ενίσχυση του ανταγωνισμού και τη συνεπακόλουθη μείωση των τιμών ηλεκτρικού ρεύματος και βιομηχανικών αγαθών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου