Στο τραπέζι το δίλημμα
των δωρεάν υπηρεσιών
Σε ισχυρό ενημερωτικό μέσο εξελίσσεται και στη χώρα μας το Διαδίκτυο, αφού η ολοένα και μεγαλύτερη μεταφορά του περιεχομένου των παραδοσιακών Μέσων online, γίνεται με ενθουσιασμό αποδεκτή από τους χρήστες. Το περιεχόμενο των εφημερίδων, της τηλεόρασης, αλλά και του ραδιοφώνου περνά από τον πολλαπλασιαστή που λέγεται Διαδίκτυο και φτάνει σε ολοένα και περισσότερους χρήστες.
Η αναζήτηση πληροφοριών σχετικών με την ειδησεογραφία, είναι το κατ' εξοχήν περιεχόμενο που αναζητούν οι Ελληνες χρήστες του Διαδικτύου, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η εταιρεία Focus για το δεύτερο τρίμηνο του 2009. Σύμφωνα με τα στοιχεία της γνωστής εταιρείας ερευνών η αναζήτηση πληροφοριών είναι ο σημαντικότερος λόγος χρήσης του Διαδικτύου, σε ποσοστό 97,1% (άνδρες, γυναίκες, ηλικίας από 13 έως 70 ετών στο σύνολο της χώρας). Ακολουθούν στη δεύτερη θέση η αναζήτηση πληροφοριών από μηχανές αναζήτησης με ποσοστό 76,8% και στη συνέχεια το email με 62,4%.
Ειδικότερα όσον αφορά την αναζήτηση πληροφοριών, τα στοιχεία της ίδιας έρευνας, δείχνουν ότι το 41,7% αναζητεί ειδήσεις από την ελληνική ειδησεογραφία, το 27,3% ειδήσεις από το διεθνή χώρο, ενώ το 10,3% αναζητεί ειδήσεις σχετικές με την οικονομία και το χρηματιστήριο.
Οι πληροφορίες σχετικές με την ψυχαγωγία αλλά και με προϊόντα και υπηρεσίες, κατέχουν επίσης υψηλά ποσοστά, ενώ επισημαίνεται ότι το συνολικό ποσοστό χρηστών του Διαδικτύου στη χώρα μας, προσδιορίζεται από την έρευνα στο 57,5% του πληθυσμού.
Το μεγαλύτερο μέρος των χρηστών χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο από το σπίτι, σε ποσοστό 76,5%, ενώ ένα ποσοστό της τάξης του 63,7% το χρησιμοποιεί κάθε μέρα.
Ευρεία συζήτηση, πάντως βρίσκεται σε εξέλιξη των τελευταίο καιρό σε όλους τους ειδησεογραφικούς οργανισμούς διεθνώς, σχετικά με το κατά πόσο θα πρέπει το περιεχόμενο να παρέχεται δωρεάν. Μπορεί τα διαφημιστικά έσοδα του μέσου να παρουσιάζουν την υψηλότερη ποσοστιαία αύξηση -σε σχέση με τα άλλα μέσα- παρά ταύτα, ο όγκος τους είναι χαμηλός και δεν μπορεί να υποστηρίξει αυτοτελώς το δυναμικό που απαιτείται για την εξυπηρέτηση συνεχούς ροής πληροφοριών, ειδησεογραφικών και άλλων. Λύση στο πρόβλημα αυτό εκτιμάται ότι θα δώσουν τα έσοδα των συνδρομών, τα οποία ωστόσο οι πολίτες δεν δείχνουν έτοιμοι να πληρώσουν. Πηγή: www.naftemporiki.gr
Ειδικότερα όσον αφορά την αναζήτηση πληροφοριών, τα στοιχεία της ίδιας έρευνας, δείχνουν ότι το 41,7% αναζητεί ειδήσεις από την ελληνική ειδησεογραφία, το 27,3% ειδήσεις από το διεθνή χώρο, ενώ το 10,3% αναζητεί ειδήσεις σχετικές με την οικονομία και το χρηματιστήριο.
Οι πληροφορίες σχετικές με την ψυχαγωγία αλλά και με προϊόντα και υπηρεσίες, κατέχουν επίσης υψηλά ποσοστά, ενώ επισημαίνεται ότι το συνολικό ποσοστό χρηστών του Διαδικτύου στη χώρα μας, προσδιορίζεται από την έρευνα στο 57,5% του πληθυσμού.
Το μεγαλύτερο μέρος των χρηστών χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο από το σπίτι, σε ποσοστό 76,5%, ενώ ένα ποσοστό της τάξης του 63,7% το χρησιμοποιεί κάθε μέρα.
Ευρεία συζήτηση, πάντως βρίσκεται σε εξέλιξη των τελευταίο καιρό σε όλους τους ειδησεογραφικούς οργανισμούς διεθνώς, σχετικά με το κατά πόσο θα πρέπει το περιεχόμενο να παρέχεται δωρεάν. Μπορεί τα διαφημιστικά έσοδα του μέσου να παρουσιάζουν την υψηλότερη ποσοστιαία αύξηση -σε σχέση με τα άλλα μέσα- παρά ταύτα, ο όγκος τους είναι χαμηλός και δεν μπορεί να υποστηρίξει αυτοτελώς το δυναμικό που απαιτείται για την εξυπηρέτηση συνεχούς ροής πληροφοριών, ειδησεογραφικών και άλλων. Λύση στο πρόβλημα αυτό εκτιμάται ότι θα δώσουν τα έσοδα των συνδρομών, τα οποία ωστόσο οι πολίτες δεν δείχνουν έτοιμοι να πληρώσουν. Πηγή: www.naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου