Η ΠΡΩΤΗ Ηλεκτρονική Ημερήσια Εφημερίδα για τον ΟΡΧΟΜΕΝΟ και τη ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ. Διαβάζεται από την αρχή μέχρι το... τέλος! (e.s.t. 2009)
Τετάρτη 31 Μαρτίου 2021
7 άμεσα και αναγκαία μέτρα για την διόρθωση των δασικών χαρτών στη Βοιωτία καταθέτει ο κ. Γιώργος Μουλκιώτης - Ζητά κοινή παρέμβαση από τον α` και β` βαθμό προς τα αρμόδια Υπουργεία
Με επιστολή που απηύθυνε σήμερα ο βουλευτής Βοιωτίας του Κινήματος Αλλαγής, Γιώργος Μουλκιώτης προς τον Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας, την Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Βοιωτίας και τους Δημάρχους των Δήμων της Π.Ε. Βοιωτίας, καταθέτει τους προβληματισμούς και ζητήματα που ανακύπτουν στον νομό από την ανάρτηση των δασικών χαρτών, καθώς και συγκεκριμένες προτάσεις αντιμετώπισης τους.
Αναλυτικά η επιστολή του έχει ως εξής:
Θέμα: «Αδιέξοδα και αναστάτωση στους αγρότες της Π.Ε. Βοιωτίας από την ανάρτηση των δασικών χαρτών, που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης»
Ως γνωστόν, με
ευθύνη της πολιτείας, έχει καθυστερήσει πολύ το θέμα της ανάρτησης των Δασικών
Χαρτών σε όλη τη χώρα και στον νομό Βοιωτίας.
Πρόσφατα εν μέσω πανδημίας και συνεχιζόμενου lockdown, έλαβε
χώρα ανάρτησης των Δασικών Χαρτών και
ξεκίνησε από 5-3-2021 να «τρέχει» η προθεσμία 105 ημερών, εντός της οποίας οι
πολίτες θα πρέπει να απευθυνθούν στην ιστοσελίδα του «Ελληνικού Κτηματολογίου»,
προκειμένου να καταθέσουν τις αντιρρήσεις τους, κατόπιν καταβολής τέλους ή να
καταθέσουν ατελώς αιτήσεις πρόδηλων σφαλμάτων, δηλαδή μέχρι την Πέμπτη 17-6-2021.
Η εξέλιξη αυτή έχει αναστατώσει
και εξοργίσει τους αγρότες της περιοχής μας.
Οι λόγοι είναι αντιληπτοί και
δεν χρειάζονται περεταίρω εξήγηση.
Από την πρώτη συλλογή αποριών
και ερωτημάτων που καταθέτουν οι πολίτες, ΔΥΣΤΥΧΩΣ
οι αναρτήσεις περιέχουν πλήθος λαθών και σφαλμάτων όπως αυτά
εντοπίζονται από την ανάρτηση της Διεύθυνσης Δασών των Αποκεντρωμένης Διοίκησης
στον ειδικό διαδικτυακό τόπο της ιστοσελίδας του «Ελληνικού Κτηματολογίου».
Φαίνεται καθαρά ότι οι μελέτες βάσει των οποίων διαμορφώθηκαν οι νέοι αναμορφωμένοι δασικοί χάρτες στηρίχθηκαν σε μια απηρχαιωμένη και με διφορούμενους ορισμούς δασική νομοθεσία.
Η βάση των προβλημάτων που
ανακαλύπτουμε καθημερινά είναι ότι:
·
Η αναμόρφωσή τους βασίστηκε σε
αεροφωτογραφίες του 1945, και όπου δεν υπήρχαν αυτές, γινόταν χρήση των
αεροφωτογραφιών του 1960. Πολλοί από τους καλλιεργητές της Π. Ε. Βοιωτίας
κατέχουν εκτάσεις που δεν δύνανται να αποδείξουν ότι νομίμως τις καλλιεργούν,
διότι οι δασικές υπηρεσίες αρνούνται να
δεχτούν: α) ότι δεν υπάρχουν σχετικοί τίτλοι β) τις αποδοχές κληρονομιάς
μεταγενέστερες του 1945 καθώς και πρόσφατες γ) τα Ε9 που η Πολιτεία αποδέχεται για την καταβολή του ΕΝΦΙΑ ως ενδεικτικό
στοιχείο ιδιοκτησίας και δ) δηλώσεις καλλιέργειας ΟΣΔΕ.
·
Η σύνταξη των Δασικών Χαρτών
έγινε μόνο από Γραφεία Μελετών εξειδικευμένα σε Δασικές Μελέτες, χωρίς να
ληφθεί υπόψη ότι ένα σημαντικό τμήμα των χαρτών είναι ο χωρικός προσδιορισμός
και των άλλων χρήσεων, με αποτέλεσμα η ανάρτηση να καταγράφει μια εικονική
πραγματικότητα, με τεράστιες ιδιωτικές εκτάσεις που αξιοποιούταν από αγρότες
και κτηνοτρόφους, να εμφανίζονται ως δημόσιες στους χάρτες.
· Η σύνταξη των δασικών χαρτών αγνόησε πλήρως το αμπελουργικό και ελαιοκομικό μητρώο (κτηματολόγιο) καθώς και το σύστημα αναγνώρισης αγροτεμαχίων του ΟΠΕΚΕΠΕ, όπου υποβάλουν τις δηλώσεις τους κάθε χρόνο οι αγρότες καθώς και τα περιουσιολόγια και τα συμβόλαια των ιδιοκτητών.
Είναι εύλογο ότι αυτές οι
τεράστιες διαφοροποιήσεις ξεσηκώνουν αντιδράσεις από θιγόμενους αγρότες του
νομού μας, τους οποίους δεν τους καθησυχάζουν αναφορές ότι όλες οι διαφορές θα
λυθούν μέσα από τις διαδικασίες των επιτροπών αντιρρήσεων.
Αυτό γιατί:
·
Για τα εκτεταμένα σφάλματα των
χαρτών, οι ιδιοκτήτες αγρότες πρέπει να υποβληθούν στην βάσανο της
αναιτιολόγητης ένστασης και στην πληρωμή των σχετικών παράβολων. Δεδομένων των
συνθηκών, ακόμη και εάν παραβλέψουμε τα προηγούμενα αυτό είναι αδύνατο να γίνει
μέχρι αρχές Ιουνίου.
·
Τα δικαιολογητικά που καλείται
να προσκομίσει ο κάθε ιδιοκτήτης, για την αναίρεση του χαρακτηρισμού που έχει
το κάθε αγροτεμάχιο στο δασικό χάρτη, είναι ασαφή και πολλές φορές λόγω ότι
είναι παλιά, χωρίς συντεταγμένες και τοπογραφικά, οι αρμόδιες επιτροπές δεν τα αναγνωρίζουν.
·
Η δυσλειτουργική κατάσταση των
επιτροπών, που κινούνται με ασαφή κριτήρια για να καταλήξουν στον τελικό
χαρακτηρισμό μιας έκτασης έχει γεμίσει με απογοήτευση, αφού όλοι γνωρίζουν ότι
υπάρχουν καθυστερήσεις στους χρόνους ανταπόκρισης της υπηρεσίας των δασαρχείων.
· Δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα στην καταβολή των κοινοτικών ενισχύσεων τόσο για το μέλλον όσο και για το παρελθόν (ενδεικτικά από την απαίτηση επιστροφής επιδοτήσεων προηγούμενων χρόνων είτε από άμεσες ενισχύσεις είτε από ενισχύσεις που καταβλήθηκαν για επενδύσεις).
Επειδή:
·
Οι αναρτήσεις προκαλούν έντονο
προβληματισμό και ανησυχία καθώς σημαντικά τμήματα ιδιωτικών και
αξιοποιούμενων από την γεωργία και την κτηνοτροφία εκτάσεων γης έχουν
χαρακτηριστεί δασικά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους ιδιοκτήτες γης,
τους κτηνοτρόφους και τους αγρότες, θα πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα
διευθέτησης των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί.
·
Τα ποσά των επιδοτήσεών τους
συνδέονται με τις εκτάσεις που δικαιούνται επιδότησης και τώρα εμφανίζονται
δασικές, υπάρχει ο κίνδυνος οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι να δουν μείωση των
εισοδημάτων τους καθώς.
·
Πολλά έργα υποδομής που υπάρχουν
εντός αυτών των εκτάσεων όπως
γεωτρήσεις, αγροτικές αποθήκες, αρδευτικά δίκτυα κλπ. – για τα οποία
έχουν δαπανηθεί μεγάλα ποσά – δεν θα είναι δυνατό να αξιοποιηθούν μελλοντικά.
·
Ελλοχεύει κίνδυνος αρκετοί
γεωργοί θα εγκαταλείψουν το επάγγελμα – κυρίως νέοι – θα υπάρξει άμεση συνέπεια
στην αύξηση της ανεργίας.
·
Καλούνται οι θιγόμενοι να
καταθέσουν ηλεκτρονικά την «Υποβολή
αντίρρησης», χωρίς να υπάρχουν στην πράξη δικαιολογητικά και είναι λίγοι οι
γεωργοί που έχουν τη δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής αντιρρήσεων, η προσφυγή
σε μελετητικά γραφεία θα είναι μονόδρομος και η οικονομική επιβάρυνση τεράστια.
·
Υπάρχουν συμβόλαια πριν του 1945
τα οποία ουσιαστικά δεν γίνονται αποδεκτά από τις Δασικές υπηρεσίες επειδή δεν
συνοδεύονται από τοπογραφικά με συντεταγμένες για την ακριβή αποτύπωσή τους,
ενώ οι όμοροι ιδιοκτήτες που θα
μπορούσαν με τη μαρτυρία να αποδείξουν την κατοχή και θέση των αμφισβητούμενων
εκτάσεων, πιθανόν έχουν αποβιώσει, πολλοί συμπολίτες βρίσκονται σε αδιέξοδο.
· Η Πολιτεία και συγκεκριμένα το Υπουργείο Περιβάλλοντος δεν προέβη όπως όφειλε και μπορούσε, στην ατομική ειδοποίηση των ιδιοκτητών, που με βάση τους δασικούς χάρτες, το κτηματολόγιο και το Ε9 έχουν ιδιοκτησίες στις επίμαχες περιοχές, με αντικρουόμενους χαρακτηρισμούς.
Κατόπιν αυτών, στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων σας, προτείνω να προβείτε
σε επικοινωνία με τα αρμόδια Υπουργεία, προκειμένου να γίνουν αντιληπτά τα
ανακύπτοντα μείζονος σημασίας θέματα και ακολούθως να ληφθούν ΑΜΕΣΑ όλα τα
ΑΝΑΓΚΑΙΑ μέτρα εξάλειψης των προβλημάτων που προκαλούνται στους πολίτες της
Βοιωτίας, λόγω ανάρτηση δασικών χαρτών, ώστε:
1. Οι μελετητές, με δική τους
ευθύνη και κόστος, να αναμορφώσουν τα αναρτήσεις λαμβάνοντας υπόψη σειρά
αποδεικτικών στοιχείων που είναι στην διάθεσή τους (αμπελουργικό, ελαιοκομικό
κτηματολόγιο, ΟΣΔΕ, Ε9 κλπ.) και, αφού τους
εναρμονίσουν με τις περιουσίες των αγροτών, τότε και μόνον να προβούν σε εκ
νέου ανάρτηση, η οποία θα βρίσκεται κοντά στην πραγματικότητα για να υποβληθούν
οι οποίες αντιρρήσεις υπάρξουν.
2.
Να αποσυνδεθούν οι δασικοί χάρτες από το σύστημα του ΟΠΕΚΕΠΕ, με
τις δηλώσεις ΟΣΔΕ, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα
υποβολής δήλωσης που θα περιλαμβάνει και τις εκτάσεις που εξαιρούν οι δασικοί
χάρτες και να μην αποτελεί προϋπόθεση η υποβολή αντιρρήσεων για να περιληφθούν
οι εξαιρούμενες εκτάσεις από τους δασικούς χάρτες.
3.
Να ληφθεί υπόψη το μηχανογραφικό σύστημα του ΟΠΕΚΕΠΕ από το 2006
και μετά και εκτάσεις που δηλώνονται ως γεωργικές και
στους δασικούς χάρτες, φαίνονται ως δασικές εκτάσεις, να καταχωρούνται ως
γεωργικές.
4.
Για εκτάσεις που είναι καταχωρημένες στο Ε9 και έχει πληρωθεί
ΕΝΦΙΑ, να γίνονται δεκτές σαν γεωργικές, παρότι
στους δασικούς χάρτες καταχωρούνται σαν δασικές.
5. Να καταχωρηθούν ως
ιδιοκτησία εκτάσεις που έχουν προέλθει από κληρονομιά, ανεξαρτήτως χρονολογίας,
εφόσον υπάρχει συμβολαιογραφική πράξη μεταγραμμένη.
6. Εκτάσεις όπου υπάρχουν
μόνιμες εγκαταστάσεις (π.χ. γεωτρήσεις, αποθήκες
μόνιμες φυτείες κλπ.) και υπάρχουν
άδειες ανόρυξης ή κατασκευής, να καταχωρούνται ως γεωργικές.
7. Να δοθεί παράταση
τουλάχιστον για ένα χρόνο, αν καταστεί αναγκαία η
«υποβολή αντιρρήσεων».
Με εκτίμηση,
Γιώργος Μουλκιώτης
Δημήτρης Παπαστεργίου, Πρόεδρος Κ.Ε.Δ.Ε. : Το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας αποτελεί το παράθυρο της Ελλάδος στο μέλλον
Ομόφωνη Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου Λαμιέων για τη διεξαγωγή του Ράλλυ Ακρόπολις (Rally Acropolis) στο Δήμο Λαμιέων
Συνεδρίασε την 31η Μαρτίου 2021, το Δημοτικό Συμβούλιο Λαμιέων με μοναδικό θέμα την ενημέρωση από το Δήμαρχο για το «Ράλλυ Ακρόπολις» (Rally Acropolis) και λήψη απόφασης στο αίτημα εκδήλωσης ενδιαφέροντος διεξαγωγής του, στο Δήμο Λαμιέων.
Κατά τη συνεδρίαση, μετά την ενημέρωση του Δημάρχου Λαμιέων, τοποθετήθηκαν οι επικεφαλής των παρατάξεων και μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου.
Από όλους υπερτονίστηκε η αναγκαιότητα στήριξης από όλους μιας τέτοιας πρωτοβουλίας για τη διεξαγωγή του Ράλλυ Ακρόπολις (Rally Acropolis) στο Δήμο Λαμιέων, για πολλαπλούς λόγους, που αναλύθηκαν διεξοδικά στη συζήτηση.
Αποφασίστηκε δε ομόφωνα :
1.- Να εγκριθούν οι μέχρι τώρα ενέργειες του Δημάρχου Λαμιέων, σε σχέση με την προδικασία, προετοιμασία και υποβολή σχετικού αιτήματος εκδήλωσης ενδιαφέροντος για διεξαγωγή του «Ράλλυ Ακρόπολις» (Rally Acropolis), ως αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC), στο Δήμο Λαμιέων και
2.- Να εξουσιοδοτηθεί ο Δήμαρχος Λαμιέων να προβεί, σε όποια ενέργεια απαιτείται για την ολοκλήρωση της διαδικασίας για τη διεξαγωγή του «Ράλλυ Ακρόπολις» (Rally Acropolis), στο Δήμο Λαμιέων
Ο Δήμαρχος Λαμιέων Θύμιος Καραΐσκος μετά τη συζήτηση, δήλωσε σχετικά :
«….Μπορεί να διανύουμε μια δύσκολη, ακόμα, περίοδο, αλλά το βλέμμα μας είναι σταθερά προσηλωμένο στην επόμενη ημέρα και το σχεδιασμό που θα χρειαστεί για μια δυναμική επανεκκίνηση. Θέλουμε να προκαλέσουμε ένα δυναμικό, σύγχρονο restart, με αναπτυξιακό πρόσημο, αξιοποιώντας αποφασιστικά όλες τις δυνατότητες του τόπου μας, ώστε το brand name της πόλης, να τοποθετηθεί στη θέση που αξίζει και δικαιούται.
Το Ράλλυ Ακρόπολις είναι μια αθλητική διοργάνωση, που γεννά όμορφες μνήμες του παρελθόντος, αλλά αποτελεί ταυτόχρονα ευκαιρία για τον τόπο μας, ώστε να ανοίξουμε νέους δρόμους στον τουρισμό, την τοπική οικονομία και τον πολιτισμό. ‘Ενα δυναμικό γεγονός και μια μεγάλη ευκαιρία να δείξουμε τι μπορούμε να πετύχουμε, αξιοποιώντας το ποιοτικό δυναμικό και τους ανθρώπους μας, τις ικανότητες μας και έτσι να βάλουμε τη Λαμία ξανά στο χάρτη των διοργανώσεων υψηλού επιπέδου. Μια εξωστρεφής, διεθνούς προβολής “γιορτή” του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με πολλαπλά οφέλη για την πόλη μας.
Θέλω να ευχαριστήσω όλα τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου για τη γόνιμη συζήτηση, τη στήριξη της προσπάθειας και το πνεύμα ενότητας και ομοψυχίας που επέδειξαν, σε ένα αίτημα που μας ενώνει όλους.
Το Ράλλυ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ, το «Ράλλυ των Θεών», όπως το ονομάσαμε, επέστρεψε στην Ελλάδα που ανήκει και η Λαμία είναι έτοιμη να το φιλοξενήσει.»
Επίσκεψη του νέου Διοικητή της Περιφερειακής Πυροσβεστικής Διοίκησης Στερεάς Ελλάδας στην Αντιπεριφερειάρχη Βοιωτίας κα Φανή Παπαθωμά
Την
Αντιπεριφερειάρχη Βοιωτίας Φανή Παπαθωμά
επισκέφθηκε στο γραφείο της, σήμερα Τετάρτη 31 Μαρτίου 2021, ο νέος
Διοικητής της Περιφερειακής Πυροσβεστικής Διοίκησης Στερεάς Ελλάδας κ. Νικόλαος
Μπάλσης συνοδευόμενος από τον Επιπυραγό Γεώργιο Κρεμμύδα, τον Διοικητή Πυροσβεστικών
υπηρεσιών Βοιωτίας Πύραρχο κ.Γιάννη Ζαμάνη και τον προιστάμενο Πολιτικής Προστασίας Βοιωτίας κ. Μάριο Κακοσαίο.
Η κα Παπαθωμά ευχήθηκε στο νέο Περιφερειακό
Διοικητή κάθε επιτυχία στο δύσκολο έργο του που στοχεύει στην προστασία της
ζωής και της περιουσίας των πολιτών όπως επίσης στη διαφύλαξη του φυσικού
περιβάλλοντος.
Κατά την συνάντηση συζητήθηκαν επιμέρους
θέματα που αφορούν στην πολιτική προστασία με τον κ. Μπάλση να επισημαίνει την
άριστη συνεργασία μεταξύ της Περιφερειακής Ενότητας και των Πυροσβεστικών
Υπηρεσιών.
«Ένα νέο “Σχέδιο Μάρσαλ” για την Αυτοδιοίκηση»*
*Άρθρο
του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών, Στέλιου Πέτσα, στο Iefimerida.gr
Η Ελλάδα μετά από μια δεκαετία οικονομικής κρίσης και
ένα έτος πάλης με την πανδημία του κορωνοϊού γυρίζει σελίδα. Σε τοπικό και
περιφερειακό επίπεδο, η βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών εξαρτάται από
τους πόρους που Κυβέρνηση και Αυτοδιοίκηση θα επενδύσουν, ώστε πράγματι η ζωή
των πολιτών να γίνει καλύτερη. Και αυτοί οι πόροι, μετά από πολλά χρόνια, είναι
διαθέσιμοι.
Το Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» και το
Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης αθροίζουν πάνω από 5,5 δισεκατομμύρια ευρώ και
αποτελούν ένα νέο «Σχέδιο Μάρσαλ» για την Αυτοδιοίκηση. Με
αυτά τα δύο εμβληματικά αναπτυξιακά προγράμματα, δίνεται η ευκαιρία στους
Δήμους και τις Περιφέρειες να συμβάλλουν δυναμικά στην επανεκκίνηση της εθνικής
οικονομίας.
Η πολυετής οικονομική κρίση είχε ως
συνέπεια τη σημαντική μείωση των θεσμοθετημένων πόρων (Κεντρικοί Αυτοτελείς
Πόροι) που προέρχονται από θεσμοθετημένες πηγές φορολογικών εσόδων – όπως ο
Φόρος Εισοδήματος Φυσικών και Νομικών Προσώπων, ο Φ.Π.Α και ο ΕΝ.Φ.Ι.Α. – και
αποδίδονται στους Ο.Τ.Α. προκειμένου να εξασφαλίζεται η οικονομική αυτοτέλεια
της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ενδεικτικά, από το 2011 έως σήμερα σε ό,τι αφορά
τους Δήμους της χώρας, αποτυπώνεται μία σωρευτική μείωση της τάξεως του 42%:
από περίπου 3,554 δισ. ευρώ το 2011, σε 2,045 δισ. ευρώ το 2020.
Αυτή η τάση συρρίκνωσης πλέον
αντιστρέφεται εντυπωσιακά και τα δύο μεγάλα Προγράμματα έρχονται να
υπερκαλύψουν το έλλειμμα αυτό, με πολλαπλασιαστικά μάλιστα αναπτυξιακά οφέλη
την επόμενη πενταετία:
·
Άμεσα, το Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης», που αφορά σε
βιώσιμες αστικές επενδύσεις σε έργα με σημαντικό αποτύπωμα και υψηλό αντίκτυπο
για τις τοπικές κοινωνίες και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, και
·
Έμμεσα, το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης που υπηρετεί τόσο
τη συνολική ανάκαμψη της οικονομίας όσο και την ανθεκτικότητα της κοινωνίας, με
επενδύσεις στην Υγεία, στην Παιδεία, στην απασχόληση, στην Πολιτική Προστασία,
στην ψηφιακή εξυπηρέτηση καθώς και στον πράσινο μετασχηματισμό της οικονομίας.
Το Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης»,
ύψους 2,5 δισ. ευρώ, είναι ένα σημαντικό επενδυτικό εργαλείο ώστε η Τοπική
Αυτοδιοίκηση να γίνει αναπτυξιακός μοχλός για την επανεκκίνηση της εθνικής οικονομίας
και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας σε κάθε γωνιά της Πατρίδας μας. Στο
πλαίσιο επίτευξης βιώσιμης ανάπτυξης στην Ελληνική επικράτεια, το Πρόγραμμα
περιλαμβάνει άξονες από το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής, μέχρι την παιδεία,
τον πολιτισμό, τη ψηφιακή σύγκλιση και την κοινωνική συνοχή. Οι αντίστοιχες
δράσεις αφορούν την αναβάθμιση υποδομών σε κρίσιμους τομείς, από την ύδρευση,
την αποχέτευση και την αγροτική οδοποιία, μέχρι την αστική αναζωογόνηση, την
ανακύκλωση, την ηλεκτροκίνηση και τις έξυπνες πόλεις. Το Πρόγραμμα υλοποιείται
από το Υπουργείο Εσωτερικών, το οποίο αποπληρώνει το δάνειο που συνάπτει κάθε
Δήμος με το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων προκειμένου να υλοποιήσει κάθε
επιλέξιμο επενδυτικό έργο που έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα. Και το κάνει με
ευνοϊκούς όρους, καθώς όπως απέδειξε και η πρόσφατη υπογραφή της πρώτης
δανειακής σύμβασης ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ, έχει εξασφαλιστεί η
μακροπρόθεσμη χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων αυτού του
ολοκληρωμένου αναπτυξιακού προγράμματος για την Αυτοδιοίκηση.
Όσον αφορά το Εθνικό Σχέδιο
Ανάκαμψης, το οποίο εγκρίθηκε την Δευτέρα από το Υπουργικό Συμβούλιο
προκειμένου να υποβληθεί στους ευρωπαϊκούς θεσμούς, από την πρώτη στιγμή που
είχε μπει η «σφραγίδα» για το Ταμείο, το καλοκαίρι του 2020, ο Πρωθυπουργός
Κυριάκος Μητσοτάκης είχε υπογραμμίσει ότι «τα χρήματα αυτά δεν θα τα
σπαταλήσουμε, αλλά θα τα επενδύσουμε». Τώρα, λοιπόν, πράττουμε αυτό ακριβώς.
«Χτίζουμε» μια νέα περίοδο βιώσιμης ανάπτυξης και ευημερίας πάνω στους τέσσερις
άξονες και τις εκατοντάδες δράσεις που αναπτύσσονται στο Ταμείο Ανάκαμψης. Μια
οικονομική δύναμη πυρός που κινητοποιεί περίπου 60 δισεκατομμύρια ευρώ,
προσθέτοντας στα 32 δισεκατομμύρια ευρώ εξασφαλισμένων πόρων από την Ευρωπαϊκή
Ένωση, τη μόχλευση από τους ευρωπαϊκούς χρηματοδοτικούς οργανισμούς και τη
συγχρηματοδότηση από ιδιωτικά κεφάλαια. Ειδικά για την Αυτοδιοίκηση, στο
πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης εντάσσεται ένα μεγάλο πακέτο, ύψους άνω των 3
δισεκατομμυρίων ευρώ, για την τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη, μέσω των Δήμων
και των Περιφερειών αντιστοίχως, χρηματοδοτώντας από τις πράσινες αστικές
αναπλάσεις και το οδικό δίκτυο, μέχρι τον χωροταξικό σχεδιασμό και τον ψηφιακό
μετασχηματισμό των πόλεών μας.
Διακόσια χρόνια μετά την Επανάσταση του
1821 παίρνουμε ξανά δυναμικά την μοίρα στα χέρια μας. Αφήνουμε πίσω μια δύσκολη
φάση της σύγχρονης ιστορίας μας, κατά την οποία προσδοκίες διαψεύστηκαν και
σταθερές ανατράπηκαν. Και κοιτάμε με αυτογνωσία, αυτοπεποίθηση και αισιοδοξία
το μέλλον. Γιατί έχουμε πίστη στις δυνάμεις μας, αλλά και το Σχέδιο, τους
πόρους και τους ανθρώπους να το υλοποιήσουμε. Ένα Σχέδιο που, μέσα από μια
σχέση εμπιστοσύνης και συνεργασίας, κάνει τη ζωή των πολιτών καλύτερη.
Αποτελέματα γρήγορων ελέγχων ανίχνευσης κορωνοϊού στον Δήμο Λεβαδέων την Τετάρτη 31 Μαρτίου 2021
Ο Δήμος Λεβαδέων συνεχίζοντας τις προσπάθειες για τον περιορισμό της διάδοσης του ιού Covid-19, σε συνεργασία με τον Ε.Ο.Δ.Υ, ανακοινώνει ότι σήμερα Τετάρτη 31 Μαρτίου 2021, πραγματοποιήσαν γρήγορους ελέγχους ανίχνευσης κορωνοϊού (rapid tests) στην Λιβαδειά.
Παράταση προθεσμίας για πληρωμή της ειδικής ασφαλιστικής εισφοράς
Ο υπουργός
Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Σπήλιος Λιβανός, κατόπιν
συνεργασίας που είχε με τον πρόεδρο του
ΕΛΓΑ κ. Ανδρέα Λυκουρέντζο, αποφάσισε να δοθεί τρίμηνη παράταση, μέχρι την
30η Ιουνίου 2021, της πληρωμής της ειδικής ασφαλιστικής
εισφοράς στον ΕΛΓΑ των γεωργών και κτηνοτρόφων οι οποίοι δεν έχουν εκπληρώσει
τις υποχρεώσεις τους μέχρι της 31ης Μαρτίου, όπως αρχικά είχε
οριστεί.
Στέλιος Πέτσας: “Η Τοπική Αυτοδιοίκηση ισχυρός μοχλός για την επανεκκίνηση της εθνικής οικονομίας”
“Το Πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης” αρχίζει να
παίρνει σάρκα και οστά“, επισήμανε ο Αναπληρωτής Υπουργός
Εσωτερικών, Στέλιος Πέτσας, στην
ειδική θεματική Τηλεδιάσκεψη με τίτλο “Οι
Περιφέρειες και οι Δήμοι ως μοχλός ανάπτυξης της εθνικής οικονομίας”, που διοργάνωσαν
από κοινού ο Τομέας Ανάπτυξης & Επενδύσεων, η Γραμματεία Παραγωγικών Τομέων
και η Γραμματεία Αυτοδιοίκησης & Διαχείρισης Κρίσεων της Νέας Δημοκρατίας.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών αναφέρθηκε
στην έγκριση πολλών προτάσεων από την Επιτροπή Αξιολόγησης του Προγράμματος,
που φιλοδοξούν να αλλάξουν την όψη των τοπικών κοινωνιών, αφήνοντας έντονο
αναπτυξιακό αποτύπωμα. Έργα, τα οποία εκτείνονται σε πολλούς τομείς δράσης, από
τις υποδομές για ύδρευση, αποχέτευση και αγροτική οδοποιία, μέχρι τον
ψηφιακό μετασχηματισμό των “έξυπνων πόλεων”, την ανακύκλωση, την ηλεκτροκίνηση
και τον προσεισμικό έλεγχο σχολείων και άλλων δημόσιων κτιρίων.
“Βρισκόμαστε σε μία κομβική συγκυρία”,
υπογράμμισε ο κ. Πέτσας, προσθέτοντας ότι μέχρι τον Ιούλιο ένας σημαντικός
αριθμός έργων θα έχει επίσης ενταχθεί στο Πρόγραμμα.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών αναφέρθηκε
και στη νέα παράταση που δόθηκε μέχρι
τις 30 Απριλίου, προκειμένου οι Δήμοι που δεν έχουν υποβάλει τις αιτήσεις
τους να το κάνουν, και κάλεσε τους Δημάρχους να αξιοποιήσουν το χρονικό αυτό
διάστημα για να προτεραιοποιήσουν τα έργα που επιθυμούν να εντάξουν στο
Πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης”.
“Όσο πιο
γρήγορα υποβληθούν οι προτάσεις, τόσο πιο γρήγορα θα συμβασιοποιηθούν τα έργα
και θα αρχίσουν να υλοποιούνται. Στόχος μας είναι από το 2022 μέχρι το 2023
-μέσω του Προγράμματος “Αντώνης Τρίτσης”- να κάνουμε πράξη την ανάπλαση των
τοπικών κοινωνιών, με όρους βιώσιμης ανάπτυξης, κάτι που μεταφράζεται σε περισσότερα
εισοδήματα και περισσότερες δουλειές για όλους. Πρόκειται για ένα Πρόγραμμα
ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ που μαζί με τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης
μπορούν να καταστήσουν την Τοπική Αυτοδιοίκηση αναπτυξιακό μοχλό για την
επανεκκίνηση της εθνικής οικονομίας στη μετά-covid εποχή ”
σημείωσε ο κ. Πέτσας.
Απαντώντας στις ερωτήσεις και τις ανησυχίες
των εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών
τόνισε ότι “εάν χρειαστεί προς το τέλος της περιόδου να
δείξουμε περαιτέρω ευελιξία και αυτό θα το κάνουμε” και
διαβεβαίωσε ότι οι μικρότεροι και πιο αδύναμοι Δήμοι, που ενδεχομένως δεν
διαθέτουν τις απαραίτητες πιστοποιημένες τεχνικές και οικονομικές υπηρεσίες, θα
βοηθηθούν -σε οτιδήποτε χρειαστούν- προκειμένου να μπορέσουν να καταθέσουν
εγκαίρως τον φάκελό τους.
Όπως υπογράμμισε ο κ. Πέτσας, τις επόμενες ημέρες αναμένεται η έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης που θα προσδιορίζει το πλαφόν για τα προς ένταξη έργα στο Πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης”, το οποίο αρθρώνεται από τα 6 εκατ. ευρώ για τους πιο μικρούς Δήμους και φτάνει τα 40 εκατ. ευρώ για τους Μητροπολιτικούς Δήμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Ερωτηθείς για τον νέο Εκλογικό Νόμο στην Αυτοδιοίκηση, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών επισήμανε ότι συνδέεται με την επαναφορά και ενίσχυση της κυβερνησιμότητας
στους Δήμους και τις Περιφέρειες. Όπως είπε χαρακτηριστικά: “Η κυβερνησιμότητα στους ΟΤΑ αποτελεί μία
σοβαρότατη πτυχή της ανάπτυξης, προκειμένου να μπορούν να λαμβάνονται γρήγορα
αποφάσεις, έτσι ώστε και τα χρηματοδοτικά εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας
να αξιοποιούνται προς όφελος των πολιτών”.
Αναφορικά με τις οικονομικές συνέπειες της πανδημίας, ο κ. Πέτσας επανέλαβε ότι η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Εσωτερικών θα συνεχίσουν να βρίσκονται δίπλα στους Δήμους και να τους στηρίζουν για όσο ακόμα χρειαστεί, ενώ ξεχωριστή αναφορά έγινε στο Νομοσχέδιο για την Κρατική Αρωγή, το οποίο μεταξύ άλλων προβλέπει έναν μόνιμο μηχανισμό για την καταγραφή και ταχεία αποζημίωση των πληγέντων από φυσικές καταστροφές.
Ερωτηθείς τέλος για το Πρόγραμμα “Φιλόδημος ΙΙ”,
ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών σημείωσε ότι ένα μέρος από τα χρήματα που δεν
έχουν απορροφηθεί, θα διοχετευτεί στους Δήμους για τη χρηματοδότηση τμήματος
του Προγράμματος “Άργος” που προβλέπεται στο Νομοσχέδιο για τα Ζώα Συντροφιάς και σχετίζεται με τις υποχρεώσεις
τους για καταφύγια ζώων ή αυτοκίνητα μεταφοράς. Ο κ. Πέτσας υπογράμμισε ότι τα
τρέχοντα λειτουργικά έξοδα των Δήμων, που συνδέονται -για παράδειγμα- με τις
ανάγκες για κτηνιάτρους, “τσιπαρίσματα” ή στειρώσεις, θα καλυφθούν με μόνιμη αύξηση των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων
(ΚΑΠ) που λαμβάνουν οι Δήμοι.
Συνεδρίαση του Δ.Σ. του Αναπτυξιακού Οργανισμού «ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΕΣ Α.Ε.»-Έγκριση προγραμματικών συμβάσεων και πλαίσιο συνεργασίας με Δήμους
Την 30η
Μαρτίου 2021, συνεδρίασε το Διοικητικό Συμβούλιο του Αναπτυξιακού Οργανισμού «ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΕΣ Α.Ε.»,
όπου συζητήθηκαν σημαντικά θέματα σε σχέση με την προώθηση,
παρακολούθηση και υποστήριξη της αναπτυξιακής διαδικασίας στους Δήμους και ενόψει της ωρίμανσης έργων και υποβολής προτάσεων στο πρόγραμμα «ΑΝΤΩΝΗΣ
ΤΡΙΤΣΗΣ».
Με ομόφωνες αποφάσεις, τέθηκε το γενικό πλαίσιο της
συνεργασίας του Αναπτυξιακού Οργανισμού
και των Δήμων, μελών και τρίτων και συγκεκριμένα, μεταξύ των άλλων θεμάτων εγκρίθηκαν οι εξής προγραμματικές
συμβάσεις :
1.
Σύναψη προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Δήμου
Αμφίκλειας Ελάτειας και του Αναπτυξιακού Οργανισμού «ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΕΣ ΑΕ», για
την υλοποίηση της μελέτης «Κατασκευή Κλίμακας πρόσβασης στο σπήλαιο του Οδυσσέα
Ανδρούτσου στην Τιθορέα».
2. Σύναψη
προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Δήμου
Στυλίδας και του Αναπτυξιακού Οργανισμού «ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΕΣ ΑΕ» για το έργο
«Επικαιροποίηση μελέτης για την ανάπλαση της κεντρικής Πλατείας».
3. Σύναψη προγραμματικής
σύμβασης μεταξύ του Δήμου Μακρακώμης
και του Αναπτυξιακού Οργανισμού «ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΕΣ ΑΕ», για το έργο «Τεχνική Υποστήριξη
του Δήμου Μακρακώμης».
4. Σύμφωνη γνώμη για τη
σύναψη προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Δήμου
Δομοκού και του Αναπτυξιακού Οργανισμού «ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΕΣ ΑΕ», για την επίβλεψη
και εποπτεία της πράξης «Βελτίωση αγροτικών οδών Δήμου Δομοκού», μετά την
ένταξή της στο πρόγραμμα «ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ» για την επίβλεψη και εποπτεία της
πράξης στο πλαίσιο της ΑΤ 05 Πρόσκλησης.
5. Έκφραση σύμφωνης γνώμης
για σύναψη Προγραμματικής Σύμβασης με τον Δήμο Δομοκού, και του Αναπτυξιακού Οργανισμού «ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΕΣ ΑΕ»,
για την επίβλεψη και εποπτεία της πράξης «Κατασκευή δικτύων αποχέτευσης και ΕΕΛ
Δήμου Δομοκού», μετά την ένταξή της στο πρόγραμμα «ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ» για την
επίβλεψη και εποπτεία της πράξης στο πλαίσιο της ΑΤ 02 Πρόσκλησης.
6.
Σύναψη προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Δήμου
Σκοπέλου και του Αναπτυξιακού Οργανισμού «ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΕΣ ΑΕ», για το έργο «Συνδρομή
προς τον Δήμο Σκοπέλου για την ολοκλήρωση και ωρίμανση μελετών για
υποβολή στο πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης»,
7. Σύναψη
προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της ΔΕΥΑ ΣΚΟΠΕΛΟΥ και του Αναπτυξιακού
Οργανισμού «ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΕΣ ΑΕ», για το έργο «Συνδρομή προς τη ΔΕΥΑΛ Σκοπέλου για
την ολοκλήρωση και ωρίμανση πράξεων για υποβολή στο πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης»
Είχε
προηγηθεί, στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της 26ης Ιανουαρίου 2021, η έγκριση της Σύναψης
προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Δήμου
Λαμιέων και του Αναπτυξιακού Οργανισμού «ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΕΣ ΑΕ», για το έργο
«Τεχνική Υποστήριξη του Δήμου Λαμιέων».
Μετά
τη συζήτηση ο Πρόεδρος του Δ.Σ. και
Δήμαρχος Λαμιέων Θύμιος Καραΐσκος, δήλωσε :
«……
Ο Αναπτυξιακός Οργανισμός είναι ένα
εργαλείο, όχι μόνο των πέντε Δήμων-μετόχων του Νομού Φθιώτιδας αλλά
και άλλων Δήμων μη μετόχων, στα πλαίσια
μιας διαδημοτικής συνεργασίας.
Ένα
εργαλείο για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις σύγχρονες προκλήσεις που
ξεπερνούν τα όρια ενός Δήμου.
Ένα εργαλείο που εξειδικεύει, προετοιμάζει,
υλοποιεί παρεμβάσεις, οι οποίες εκχωρούνται από το Δήμο, και έρχεται να
διευρύνει την συνεργασία της αυτοδιοίκησης.
Στόχος
μας είναι, μέσα από τον αναπτυξιακό οργανισμό, να αποκτήσουμε ταχύτητες που
είναι αναγκαίες για την αποτελεσματικότητα των Δήμων μας. Ταχύτητα στην προετοιμασία
και στις μελέτες, ταχύτητα στην εξυπηρέτηση αναπτυξιακών πρωτοβουλιών για το
τόπο μας και την αυτοδιοίκηση.
Για
μας τέτοιου είδους συνεργασίες, σε αξιακό πλαίσιο αμοιβαίου σεβασμού, αλληλεγγύης,
διαφάνειας και λογοδοσίας, συνιστά μια διεύρυνση της δουλειάς μας, προς όφελος
των δημοτών, των Δήμων μας και της ποιότητας ζωής όλων μας. ….»
Δήμος Λεβαδεών: Αλλαγή τοποθεσίας των γρήγορων ελέγχων ανίχνευσης κορωνοϊού σήμερα Τετάρτη 31 Μαρτίου 2021 - Στην αίθουσα του παλιού Δημαρχείου από τις 13:00 έως 15:00
Ο Δήμος Λεβαδέων ανακοινώνει ότι λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών, οι έλέγχοι ταχείας ανίχνευσης κορωνοϊού, σήμερα 31 Μαρτίου 2021, θα διεξαχθούν στην αίθουσα του Παλιού Δημαρχείου (Καραγιαννοπούλου 1) από τις 13:00 έως 15:00.
Σε περισσότερους ελεύθερους επαγγελματίες-αυτοαπασχολούμενους η έκτακτη ενίσχυση των 400 ευρώ - Μέχρι 15 Απριλίου οι δηλώσεις στην «ΕΡΓΑΝΗ»
Σε περισσότερους ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους επιστήμονες θα χορηγηθεί η έκτακτη οικονομική ενίσχυση των 400 ευρώ, σύμφωνα με διευκρινήσεις του υπουργείου Εργασίας.
Ειδικότερα, με Κοινή Υπουργική Απόφαση του υπουργού Εργασίας Κωστή Χατζηδάκη, του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Θεόδωρου Σκυλακάκη και του υφυπουργού Οικονομικών, Απόστολου Βεσυρόπουλου, τροποποιείται η ΚΥΑ με αριθμό 5629/22 της 4ης Φεβρουαρίου 2021 (Β’ 450/2021) με τίτλο «Καθορισμός ύψους, προϋποθέσεων, κριτηρίων και διαδικασίας χορήγησης και πληρωμής της εφάπαξ οικονομικής ενίσχυσης σε δικηγόρους, μηχανικούς, οικονομολόγους και γεωτεχνικούς από τον Ειδικό Λογαριασμό Ανεργίας υπέρ των Αυτοτελώς και Ανεξαρτήτως Απασχολουμένων».
Οι σημαντικότερες αλλαγές που επέρχονται είναι οι εξής:
1.Οι ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι επιστήμονες που έχουν κάνει έναρξη επαγγέλματος έως και την 31η Δεκεμβρίου 2014 θα πρέπει για να είναι δικαιούχοι της ενίσχυσης αφενός να εμφανίζουν μείωση κύκλου εργασιών ή ακαθάριστων εσόδων την περίοδο Απριλίου-Δεκεμβρίου 2020 και αφετέρου το οικογενειακό τους εισόδημα για το 2020 να μην υπερβαίνει τα 30.000 ευρώ (κάτι που θα επαληθευθεί από τη φορολογική δήλωση του έτους, όταν υποβληθεί).
2. Για τους νέους ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους επιστήμονες που έκαναν έναρξη επαγγέλματος μετά την 1η Ιανουαρίου 2015 και έως την 5η Φεβρουαρίου 2021 η μόνη προϋπόθεση που τίθεται είναι να μην εμφανίζουν οικογενειακό εισόδημα άνω των 30.000 ευρώ.
3. Δεν ισχύει κανένα εισοδηματικό κριτήριο για τους ασκούμενους δικηγόρους που έχουν ασφαλιστεί μετά την 1η Ιανουαρίου 2017 ή είναι εγγεγραμμένοι στον οικείο δικηγορικό σύλλογο μετά την ημερομηνία αυτή.
Για τη λήψη της εφάπαξ οικονομικής ενίσχυσης θα υποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση-αίτηση στο ΠΣ «ΕΡΓΑΝΗ» έως τις 15 Απριλίου 2021.
Υπενθυμίζεται ότι η «ΕΡΓΑΝΗ» είναι ανοιχτή από τις 19 Μαρτίου, για καταχώρηση διορθώσεων κατά τον πρώτο κύκλο της υποβολής αιτήσεων (π.χ. σε περιπτώσεις που έγινε λάθος στο ΙΒΑΝ). Στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ στην ίδια προθεσμία μπορούν να υποβάλουν αίτηση και όσοι δεν το έπραξαν για οποιονδήποτε λόγο την προηγούμενη φορά.
Το υπουργείο διευκρινίζει ότι όσοι καθίστανται δικαιούχοι της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης σύμφωνα με τη με την νέα ΚΥΑ και είχαν ήδη υποβάλει αίτηση, δεν χρειάζεται να το πράξουν εκ νέου.
Για να γίνει αποδεκτή η αίτηση θα πρέπει πρώτα οι δυνητικά δικαιούχοι να έχουν υποβάλλει δήλωση για τα έσοδά τους κατά την περίοδο αναφοράς του 2020 στην πλατφόρμα myBusinessSupport της ΑΑΔΕ. Τα στοιχεία που δηλώνονται στις υπεύθυνες δηλώσεις διασταυρώνονται με τα διαθέσιμα στοιχεία στις πλατφόρμες της ΕΡΓΑΝΗΣ, της ΑΑΔΕ και του e-ΕΦΚΑ για να διαπιστωθεί αν πληρούνται οι προϋποθέσεις χορήγησης της ενίσχυσης. Το αρχείο με την αναλυτική κατάσταση των δικαιούχων που θα προκύψει θα διαβιβαστεί κατόπιν στον ΟΑΕΔ που θα προχωρήσει στην καταβολή της οικονομικής ενίσχυσης 30 ημέρες μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αίτησης. Πηγή www.naftemporiki.gr