Τρίτη 7 Νοεμβρίου 2017

«Πράσινο φως» από το ΔΣ του Δήμου Ορχομενού στη διεκδίκηση από το Υ.Π.Α.Α.Τ της έκτασης του πρώην ΚΕΜΑΕ - Στόχος η προσέλκυση επενδυτών για κατασκευή πίστας αυτοκινήτου και μοτοσυκλετών


Κατά πλειοψηφία ... κι από τους συμβούλους της πλειοψηφίας, αποφασίστηκε στη
χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού μας Συμβουλίου ,  ο Δήμος Ορχομενού να ζητήσει από το  Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης την  παραχώρηση της έκτασης (του πρώην ΚΕΜΑΕ) και έτσι να επαναφέρει σε νέα βάση το ζήτημα διεκδίκησης Πίστας Αυτοκινήτων στον Ορχομενό. Το θέμα εισηγήθηκε ο διεκδικητικός Δήμαρχος και Πρόεδρος της ΠΕΔ Στερεάς Ελλάδας κ. Λουκάς Υπερήφανος, ενώ στο ΔΣ παρών ήταν και ο Σύμβουλος Επιχειρήσεων, συνεργάτης του Δήμου μας και Πρόεδρος του ΣΕΣΜΑ κ. Παντελής Κούκος, ο οποίος συμπληρωτικά αποσαφήνισε λεπτομέρειες για τη νέα επένδυση που διαφέρει παρασάγγας από αυτή του παρελθόντος, όπως πολλοί ακόμη επιμένουν να μας  ... θυμίζουν, ο καθένας για τους δικούς του λόγους! 


Πράγματι, για εμάς τους Ορχομένιους, η ιστορία του αυτοκινητοδρομίου είναι μακρά και πολλές φορές προβληματική. Κατέληξε, δε,  στην ακύρωση του εγχειρήματος, πριν από μια πεντετία με την διάλυση του ΚΕΜΑΕ.  Όπως όλοι παραδέχονται σήμερα, ήταν προφανές σχεδόν 20 χρόνια μετά, ότι η διεκδίκηση πίστας Formula 1 ήταν ένα έργο ιδιαίτερα μεγάλου προϋπολογισμού και αυτό ίσως ήταν και ένας λόγος αποτυχίας του εγχειρήματος. Ένας επιπλέον λόγος ήταν και ο μεγάλος αριθμός φορέων που εμπλεκόντουσαν στο εγχείρημα.

Ποια η νέα ρεαλιστική για τα σημερινά δεδομένα πρόταση... 

Η νέα πρόταση - πάνω στην οποία θα επανέλθει ασφαλώς το Δημοτικό μας Συμβούλιο -  αφορά στη δημιουργία πίστας δοκιμών αυτοκινήτου και δράσεων μηχανοκίνητου αθλητισμού στην έκταση των 1380 στρεμμάτων, που το τότε ΚΕΜΑΕ φιλοδοξούσε να κατασκευάσει αυτοκινητοδρόμιο προδιαγραφών φόρμουλα1. Το ναυάγιο του φιλόδοξου σχεδίου τότε, έφερε τη συγκεκριμένη έκταση πίσω στο υπουργείο αγροτικής ανάπτυξης, όπου και ανήκει. Ωστόσο, τόσο στο ειδικό χωροταξικό σχέδιο της περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας το 2003 όσο και στα επιχειρησιακά σχέδια του Δήμου Ορχομενού διαχρονικά, προβλέπεται ξεκάθαρα ότι η έκταση προορίζεται για το συγκεκριμένο σκοπό, γεγονός που αποτελεί ισχυρό πλεονέκτημα του Δήμου Ορχομενού στη νέα επαναδιεκδίκηση των 1380 στρεμμάτων από το αρμόδιο υπουργείο. 
Όπως ακούστηκε και στη προχθεσινή συνεδρίαση,  μάλιστα, υπάρχει και ο/οι επενδυτής - επενδυτές , οι οποίοι έχουν συμφωνήσει με το Δήμο την ανάπτυξη τη επένδυσης, το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της οποίας αγγίζει τα 1-2 έτη. Σύμφωνα πάντα με τη σχετική εισήγηση του Δημάρχου, βασική σκέψη για την αξιοποίηση της έκτασης είναι η κατασκευή ενός έργου αναψυχής στο τομέα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, μικρότερης κλίμακας,  ώστε να μπορεί να γίνει πραγματικότητα και να  λειτουργεί απολύτως συμπληρωματικά με το σύνολο των υπολοίπων παραγωγικών δραστηριοτήτων της περιοχής. 
Παράλληλα θα  λειτουργεί ως διεθνής αναφορά για την περιοχή, συμβάλλοντας στη προσέλκυση επισκεπτών, στην ανάδειξη όλων των πλεονεκτημάτων του Δήμου και στην τοπική ανάπτυξη και απασχόληση.  Παραδείγματα όπως της περιοχής Varano στην Ιταλία, στη Γερμανία, Ισπανία και Ουγγαρία είναι ενθαρρυντικά. Υπάρχουν μικρότερες πίστες στις οποίες πραγματοποιούνται σημαντικές δραστηριότητες από άποψη επισκεψιμότητας, όπως δοκιμές και μαθήματα οδήγησης από εταιρείες αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών (όλες τις μεγάλες αντιπροσωπείες), ειδικές εκπαιδεύσεις οδήγησης  για ειδικές ομάδες (σώματα ασφαλείας, οχήματα κοινής ωφέλειας, απαιτήσεις γρήγορης οδήγησης κλπ), οδήγηση ειδικών και γρήγορων αυτοκινήτων, εκδηλώσεις και αγώνες προτύπων σε πανεπιστημιακό επίπεδο και πολλά άλλα που καθιστούν τις σχετικές επενδύσεις βιώσιμες.
:
Πέντε χρόνια μετά… 

Θυμίζουμε πως ήταν Οκτώβριος του 2012 όταν γράφτηκαν οι «Τίτλοι τέλους» για το Αυτοκινητοδρόμιο Ορχομενού, μετά από απόφαση τότε  του Υπουργείου Ανάπτυξης, να εγκρίνει την κατασκευή πίστας αγώνων Φόρμουλα 1 στη Χαλανδρίτσα Αχαίας και να εντάξει το έργο στον αναπτυξιακό νόμο. Ένα αίτημα, που για πάνω από δύο δεκαετίες σπεκουλάρισαν πολιτικοί, αυτοδιοικητικοί, κόμματα και λοιποί τοπικοί φορείς της Βοιωτίας, κυρίως στις προεκλογικές περιόδους, έκλεισε εκείνη την εποχή, αν και η αυλαία είχε πέσει πριν από ένα χρόνο, όταν η Κοινοπραξία που είχε συσταθεί, το γνωστό ΚΕΜΑΕ, διαπίστωσε ότι αδυνατεί να εξασφαλίσει ιδιώτη επενδυτή για την κατασκευή του, όπως πρόσφατα έχει αναφέρει και το www.tvstar.gr
Θυμίζουμε πως αρχικά η ιδέα για τη  δημιουργία αυτοκινητοδρομίου στον Ορχομενό, σε έκταση που είχε παραχωρηθεί από το 1992 για την κατασκευή του,  είχε ξεκινήσει πάνω στο όραμα του Βοιωτού τ. Βουλευτή και Υπουργού της ΝΔ κ. Αριστείδη Τσιπλάκου, στενού συνεργάτη του αείμνηστου πρωθυπουργού Κωνσταντίνου Μητσοτάκη. 

Το σκεπτικό της νέας πρότασης… 

Σύμφωνα με τη εισήγηση του Δημάρχου κ. Λουκά Υπερήφανου προς το σώμα του ΔΣ, η βασική σκέψη και επιδίωξη του Δήμου είναι να περάσει στην ιδιοκτησία τους η κύρια έκταση του τέως αυτοκινητοδρομίου. Στη συνέχεια με ένα πλαίσιο συνεργασίας Δήμου και ιδιωτικού τομέα, να κατασκευαστεί και λειτουργήσει εγκατάσταση δραστηριοτήτων πίστας μηχανοκινήτου αθλητισμού, δεδομένου ότι απαιτούν μικρότερες επενδύσεις (της τάξης των 10.000.000 €) αλλά επιπλέον επιτυγχάνουν αξιοποίηση μεγαλυτέρου διαστήματος στη διάρκεια του έτους (οι περισσότερες παραπάνω πίστες λειτουργούν 12 μήνες το χρόνο).
Οι εγκαταστάσεις περιλαμβάνουν μια κύρια πίστα δοκιμών δρόμου, πίστα  εκτός δρόμου (ειδικά για μηχανές), βοηθητικές και συμπληρωματικές πίστες για εξειδικευμένη εκπαίδευση ελιγμών όπως επιτάχυνσης, πλαγιολίσθησης, φρεναρίσματος, ελέγχου αντοχής εξαρτημάτων, εφαρμογής νέων τεχνολογιών. Επίσης κτιριακές εγκαταστάσεις (ήπιες παρεμβάσεις) που περιλαμβάνουν στεγασμένους χώρους  για τεχνικές εργασίες, τεχνικούς ελέγχους και αξιολογήσεις οχημάτων και επισκευές, συνεργεία μόνιμων ομάδων, χώρους τεχνικής εκπαίδευσης και συναντήσεων. Επίσης χώρους καφέ- εστίασης κατά την λειτουργία, λίγα καταστήματα και χώρους υγιεινής. Γενική επιδίωξη είναι να χρησιμοποιηθούν οι συνεδριακοί χώροι του Δήμου για θέματα ημερίδων και μεγαλυτέρων εκδηλώσεων. 


Τα οφέλη… 

Ο Δήμος μπορεί να έχει άμεσα πολλαπλά ωφελήματα όπως π.χ. από τη μίσθωση του ίδιου του χώρου, των εγκαταστάσεων που ήδη διαθέτει όπως συνεδριακοί χώροι κλπ. Η περιοχή όμως θα έχει πολύ μεγαλύτερα λόγω της ανάδειξης της επωνυμίας και της επισκεψιμότητας, σε συνδυασμό με τη προβολή της περιοχής και των προϊόντων .  
Σύμφωνα πάντα με την εισήγηση του Δημάρχου, έχει γίνει μια πρώτη διερεύνηση της αγοράς και προκύπτει σημαντικό ενδιαφέρον επενδυτών, υγιών επιχειρήσεων του χώρου του αυτοκινήτου και των μοτοσυκλετών. Μόνη ανταγωνιστική υποδομή είναι η πίστα των Σερρών, η οποία όμως είναι σχετικά μακριά από την Αθήνα. 
Η περιοχή της Βοιωτίας  συγκεντρώνει παρά πολλά πλεονεκτήματα από άποψη αποστάσεων από Αθήνα, θέσης αεροδρομίων, λιμανιών, υποδομών μεταφορών και βέβαια συμπληρωματική θέση με άλλες παραγωγικής τουριστικές περιοχές όπως η Αράχωβα, κ.α.  Επιπλέον μπορεί να προσφέρει συμπληρωματικότητα και για τους συνοδούς λόγω των αρχαιολογικών χώρων, της οικοτεχνίας κλπ. Σημαντικό πλεονέκτημα για τους επενδυτές είναι η θεσμική κατοχύρωση της έκτασης για σχετικές δραστηριότητες και η διαμορφωμένη θετική άποψη των πολιτών και του Δήμου. Συνεπώς εκτιμάται ότι, χωρίς κίνδυνο και ουσιαστικές δαπάνες,  παρουσιάζεται για το Δήμο μοναδική ευκαιρία ώστε ένα όνειρο δεκαετιών να γίνει πραγματικότητα.  Σε διαρκή επικοινωνία και ενέργειες μας και με την Περιφέρεια και με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, εκφράστηκε η πρόθεση τους να παραχωρηθεί στο Δήμο η πολυετής χρήση ή και  ιδιοκτησία της έκτασης, κατέληξε μεταξύ άλλων στην εισήγησή του ο Δήμαρχος κ. Λουκάς Υπερήφανος. 





Δεν υπάρχουν σχόλια: