Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2017

Απόκριες στον Ορχομενό: Ο Λαογραφικός Όμιλος Ορχομενού συμμετέχει στην «Καλή Φωτιά» και αναβιώνει ένα παλιό αποκριάτικο τραγούδι στη μνήμη του Κώστα Χρυσικού

Το 2007 άκουσα τον αείμνηστο συντοπίτη μας και καλλίφωνο Κώστα Χρυσικό να τραγουδά ένα αποκριάτικο τραγούδι που δεν είχα ξανακούσει. Ενθουσιάστηκα και του ζήτησα να μου πει από πού το ήξερε. Εκείνος ,φυσικότατα, μου απάντησε «από τη μάνα μου που κι εκείνη το έμαθε από τη δική της». Όταν τον ρώτησα πότε το έλεγαν μου αποκρίθηκε πως το τραγουδούσαν και το χόρευαν στην «Καλή φωτιά». Δεν έχασα την ευκαιρία να του ζητήσω με την πρώτη ευκαιρία να τον βιντεοσκοπήσω να μου τα λέει όλα αυτά και να τον βάλω να το τραγουδήσει αλλά και να το χορέψει. 
Ο μπαρμπα-Κώστας ερχόταν στο χορευτικό μαζί με την γυναίκα του τη Μαρία. Συμφωνήσαμε κάποια στιγμή να το παρουσιάσουμε δημόσια, σε κάποια παράσταση. Όμως , ο αιφνίδιος θάνατος , μετά από λίγο καιρό της αγαπημένης του γυναίκας πάγωσε τα πράγματα. Λίγα χρόνια μετά «έφυγε» κι εκείνος δίχως να προλάβουμε να το πραγματοποιήσουμε… 
Τα μέλη του «Λαογραφικού Ομίλου Ορχομενού» ηχογραφήσαμε το άγνωστο αυτό αποκριάτικο τραγουδώντας το όπως παλιά, όλοι μαζί, δίχως μουσικά όργανα, όπως ακριβώς το έλεγε εκείνος, στις 6/2/2017.
Αυτοί που ένωσαν τις φωνές τους είναι οι : Κώστας Πατσαλής, Μάριος Παναγιωτίδης, Χρήστος Ζώτος, Άκης Κλιούμης, Θοδώρα Κλιούμη, Ελένη Ζώτου, Ανδρέας Παπασιδέρης, Χρύσα Παπασιδέρη, Ιωάννα Παναγιωτίδη, Βίκυ Κουμαντάνου, Μαίρη Κουτσούρη, Δήμητρα Ζυγογιάννη, Αφρούλα Κουβάρα, Παναγιώτα Κοραντζινά, Πόπη Κόκκινου, Αθανασία Θεοδώρου, Αλίκη Θεμέλη.
Αυτή την Κυριακή, 19/2/2017 , δέκα χρόνια μετά, το τραγούδι αυτό θα χορευτεί και θα τραγουδηθεί από τον «Λαογραφικό Όμιλο Ορχομενού» στην «Καλή φωτιά» στον Ορχομενό κι ελπίζουμε να χαρεί ο μπαρμπα-Κώστας από κει πάνω που βρίσκεται… «Βρε παπακαλόγερε στο κελί μου τι ‘θελες…»


Κώστας Πατσαλής 

Δεν υπάρχουν σχόλια: