Δευτέρα 10 Ιουνίου 2013

ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ ΣΑΝ ΠΕΡΑΣΕΤΕ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΔΙΣΤΟΜΟΥ...

Για την σημερινή επέτειο της Σφαγής του Διστόμου, από ανάρτηση στο Facebook του Διστομίτη καλλιτέχνη από το Σαν Φραντζίσκο Κώστα Πετράκου : ΘΡΗΝΟΣ ΣΤΟ ΜΑΥΣΩΛΕΙΟ ΔΙΣΤΟΜΟΥ. ΔΥΟ ΛΑΙΚΕΣ ΩΔΕΣ Α ΚΑΠΕΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΦΑΓΗ ΤΟΥ ΔΙΣΤΟΜΟΥ ΑΠΌ ΤΟΝ ΔΙΣΤΟΜΙΤΗ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗ ΓΙΑΝΝΗ ΣΦΟΥΝΤΟΥΡΗ - ΜΠΟΥΖΑΝΑΚΟ: ''ΤΡΕΙΣ ΜΑΥΡΟΦΟΡΕΣ'' ΚΑΙ ''ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ ΣΑΝ ΠΕΡΑΣΕΤΕ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΔΙΣΤΟΜΟΥ''.
Το φιλμάκι, όπως και κάποια άλλα για το Δίστομο και την Σφαγή των κατοίκων του στις 10 Ιουνίου 1944,γυρίστηκαν πέρυσι, σε ένα σύντομο ταξίδι μου στην Ελλάδα, πάνω σε μια ιδέα και με την προτροπή του φίλου μου Διστομίτη δημοσιογράφου Λουκά Δημάκα :''Να σώσουμε αυτή την αυθεντική φωνή, που όταν τραγουδά  πάσχει γιατί τα έζησε ο ίδιος !'' , μου είπε για τον κυρ -Γιάννη. Γύρισα τα δυο τραγούδια - θρήνο μόνο με μια απλή κάμερα στο χώρο του Μαυσωλείο Διστόμου,με φόντο την οστεοθήκη και τα ονόματα των 218 σφαγιασθέντων από τα Ναζιστικά γερμανικά στρατεύματα κατοχής και το ίδιο το χωριό μας.
Οι στίχοι από το δεύτερο τραγούδι-θρήνο είναι του ίδιου του Γιάννη Σφουντουρη- Μπουζανάκου: Ενός τραγουδιστή των δημοτικών και λαϊκών τραγουδιών που έκανε καριέρα κυρίως στις ΗΠΑ μεταφέροντας και σε νεώτερες γενιές μεταναστών παραδόσεις και μουσικά ακούσματα της πατρίδας μας.


ΔΕΙΤΟ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ : http://vimeo.com/53488468

Δεν υπάρχουν σχόλια: